Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zo dichtbij

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: zo dichtbij

Oef, er zijn nog mensen die kunnen nadenken

Ik heb alle begrip voor elke vorm van woede en verdriet die dit drama teweegbrengt. Maar voor even gruwelijke uitlatingen als 'ze moeten hem kapotmaken, folteren, langzaam doen sterven' heb ik absoluut geen begrip. In gedachten doe je die kerel aan wat je maar wilt, maar laat de uitlatingen over ons rechtssysteem over aan mensen die daarvoor bevoegd zijn en wél nog helder kunnen nadenken. Wraak is nooit een goede raadgever.
    Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jook Bekijk bericht

Ik heb alle begrip voor elke vorm van woede en verdriet die dit drama teweegbrengt. Maar voor even gruwelijke uitlatingen als 'ze moeten hem kapotmaken, folteren, langzaam doen sterven' heb ik absoluut geen begrip. In gedachten doe je die kerel aan wat je maar wilt, maar laat de uitlatingen over ons rechtssysteem over aan mensen die daarvoor bevoegd zijn en wél nog helder kunnen nadenken. Wraak is nooit een goede raadgever.
      Prachtig !!! ........................totdat het jou overkomt, je waarden en normen zullen snel overboord zijn................
      Mijn site...
      vandaelefotografie.be
      * BD0916BE *

Comment

Er zijn grenzen , ook aan tolerantie.
        Ahum, en wie bepaalt dan die grenzen? Het rechtssysteem of ieder voor zich?
        Geef mij dan maar de onvolmaakte maar beschaafdere oplossingen in plaats van oog om oog, tand om tandreacties, want dan verzeilen we in het "recht" van de sterkste.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
          Ahum, en wie bepaalt dan die grenzen? Het rechtssysteem of ieder voor zich?
          Geef mij dan maar de onvolmaakte maar beschaafdere oplossingen in plaats van oog om oog, tand om tandreacties, want dan verzeilen we in het "recht" van de sterkste.
          Het rechtssysteem, maar wel een degelijk.
          Niet een systeem dat pedofielen en moordenaars terug vrij laat na 15jaar en ze dan nog met een andere identiteit tussen hun slachtoffers laat leven....
          Als men over zulke catastrofen spreekt zoals nu gebeurt is, moet men zwaar straffen en niet ontoerekeningsvatbaar verklaren of dergelijke.
          Zag je de triomfantelijke blik van die mensenhandelaar op tv, die opgewacht werd door zijn 'maatjes' ?? Fraai rechtssysteem hebben we hier, chapeau.
          Mijn site...
          vandaelefotografie.be
          * BD0916BE *

Comment

Wat er gebeurd is, is gewoonweg vreselijk! Ik wens alle betrokken veel sterkte toe en hoop in alle stilte dat ze dit, op de één of de andere manier, een plaats in hun verdere leven kunnen geven.

Hoe moeilijk het ook is, we moeten beseffen dat er dingen zijn waartegen we ons nooit zullen kunnen wapenen. Moord en brand roepen dat de "wereld van vandaag" naar de knoppen is, mag dan misschien wel op enige bijval rekenen, niets is minder waar. Wie af en toe met zijn neus in archieven en geschiedenisboeken zit, zal weten dat de mens in de westerse wereld nooit eerder op een betere en veiliger plek heeft gewoond. Ondanks alle negatieve berichtgeving; nooit eerder groeiden zoveel boorlingen op tot volwassenen, nooit eerder werden we met zijn allen zo oud.

Wat er gisteren gebeurt is, valt op geen manier goed te praten ... maar het is evenmin een reden om ons gezond verstand te verliezen.
            .

Comment

Just Jook.

En dit zal ook mijn laatste reactie zijn in dit topic.

Persoonlijk vind ik dit voorval een faling van de maatschappij én het individu.
              Ik las straks het relaas van Bart Van Belle in de krant de Standaard.
              Die man heeft doodsangsten doorstaan omdat hij zelf betrokken was.
              De onzekerheid was een hel voor hem.
              En toch was (weer) mijn eerste gedacht waarom die vader een kind van 18 maanden,
              achttien maand... en vergeef mij het woordgebruik, een kindje van 18 maanden
              in een crèche "stopt".
              Wat of wie is hier belangrijk?
              Zijn werk? Zijn leven? De toekomst van zijn kind? Zijn gezin?
              Eigenlijk ben ik zelf opgelucht dat hij zijn kleintje nog een toekomst kan geven.
              Het kon ook anders geweest zijn...

Ik wil geen zielige 50-plusser zijn Jook maar kinderen zijn me heilig.
              Vanaf het ogenblik dat je verantwoordelijkheid overdraagt aan anderen dan kan het mislopen. En het is juist DAT, dat al zo dikwijls is gebeurd.
              Ik besef zeker dat je niet alle risico's kan vermijden.
              En ik besef ook dat er, in mijn ogen althans, andere en betere of meer positieve
              voorbeelden zijn.

Ik ben razend als ik weer eens lees over een bijv. schooluitstapje:
              - kinderen die verloren lopen en gelukkig na uren zoeken ongedeerd worden terug gevonden.
              - of een kind dat in zwembad verdrinkt....
              - of ouders die hun kind kwijt geraken in een of ander pretpark en dan maar hopen
              dat alles goed is afgelopen.
              - bepaalde ongelukken in de keuken... (ik mag er niet aan denken).

Er zijn zo honderden voorbeelden die niet de krant halen.

Het strafste vind ik dan dat men durft spreken over "een ongeluk".
              Je kan het ook anders stellen: "Geluk, heeft er totaal niets mee te maken".
              Het heeft te maken met verantwoordelijkheid en die moet constant en continue zijn.
              Ik ken daar geen pardon in.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
                Heel mooi gezegd, maar leg dat eens uit aan de ouders van die babytjes die dood zijn en levensgevaarlijk verwond zijn !!
                Maak het maar mee, als het mijn kind is heb ik ook geen doel meer in mijn leven en zal ik me niet 'verlaagd' voelen als ik dat beest kapot maak.

Er zijn grenzen , ook aan tolerantie.
                Deze kerel, nen dutroux , nihoul etc etc etc ik denk dat belgie veel beter af is zonder !! Kapot maken en vergeten dan komen ze na 15jaar nie vrij voor voorbeeldig gedrag en doen ze het opnieuw!!

Glenn
                Uw reactie is begrijpelijk, maar wel wat té vind ik.
                Ik heb nog de tijd gekend dat de doodstraf nog kon uitgesproken worden, maar niet uitgevoerd werd. Ik vind dat nog steeds een goede regeling: je krijgt de doodstraf, welnu je mag het dan voor de rest van je leven vergeten, geen wetten Lejeune of andere misbaksels. Want het risico om ooit een onschuldige terecht te stellen weegt voor mij veel zwaarder dan dat ik belasting betaal om zo'n monsters in leven te houden.

Maar ik vind het afschuwelijk dat ik nu ongewild met bijna tranen in de ogen moet denken: over hoeveel jaar loopt dat monster terug vrij rond ?
                Want als hij niet geïnterneerd wordt krijgt hij ongetwijfeld levenslang, waarna hij na x jaar in aanmerking komt enz... enz...
                Waarom moet een rechter eigenlijk "liegen" als hij de straf "levenslang" uitspreekt. Dat woord hoeft toch geen verdere uitleg ?
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                  Fims en spelletjes de oorzaak ??? Ik denk het niet... Ik onderga ook die invloeden, en toch heb ik nog altijd niet de behoefte gevoeld om een mes boven te halen voor dergelijke onmenselijke praktijken.

Ik vrees eerder dat het de aard van het beestje is. De meeste mensen slagen erin met hun verstand en hun gevoel, hun "leven" in normale banen te leiden. Ze weten wat kan en niet niet : ze volgen hun geweten.

Helaas zijn er een aantal mensen die blijkbaar dat "geweten" niet hebben. Door bepaalde omstandigheden slaan de stoppen door, en ze doen zaken die niet zouden mogen kunnen.

Je kan je wel de vraag stellen of dergelijk gedrag ook niet bij de anderen kan. Wat die persoon gedaan heeft, kan je op geen enkele manier vergoeilijken, maar volgens Jef was het een gevolg van wraak, een gevolg op gebeurtenissen in z'n verleden, bij iemand zonder geweten.
                  Als wij zo een beest dan zelf zouden afschieten, zelf het "recht" in eigen handen nemen : hebben we onszelf dan ook niet verlaagd tot de aard van dat beest ???
                  Toen ik jong was werden wij niet overspoeld met geweld via de media of de film en de spelletjes. Alles was een pak vrediger en zo'n daden gebeurden toch niet.
                  Als je vroeger op school een berisping kreeg van de leraar, kreeg je er thuis nog één bij. Nu lopen de ouders naar school om hun kinderen te verdedigen en gelijk te geven. Ofwel dienen de kinderen zelf hun leerkrachten van antwoord, verbaal of met de vuisten. Dat is de verandering!

Groetejs,
                  Pol.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Staat medeleven niet in contrast met veroordelen .
                    We hoeven nog niet te oordelen ,daarom kan ik als vader mijn medeleven uiten .
                    sterkte aan de betrokkenen alsook aan al diegene die er rechtstreeks of onrechtsreeks mee te maken .
                    maar stil staan over niet alleen deze feiten maar ook over alcoholise - en drugsdelicten vind ik een brug te ver.
                    Een uithuizig werkende man is geen crimineel .
                    Een uithuizig werkende vrouw is geen crimineel.
                    samen aan een toekomst bouwen voor jezelf en de kinderen is geen misdaad.
                    weet dat mijn gedachten zijn naar diegene die dit geluk niet meer mogen beleven.
                    "off topic "pol callens vandaag is er prov. kampioenschap luchtkarabijn ,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                      Toen ik jong was .... Alles was een pak vrediger en zo'n daden gebeurden toch niet.
                      Dat betwijfel ik toch hoor Pol. Sterker zelfs, een paar jaar voor jij geboren bent heeft de wereld de gruwelijkste moorden ooit gekend.

Kijk ook eens wat er momenteel in Afrika gebeurt aan wreedheden en daar is geen sprake van films of spelletjes.

Trouwens, ook babymoord is - hoe wreed ook - van alle tijden : http://www.infanticide.org/history.htm

Oorspronkelijk geplaatst door Carola Bekijk bericht
                      Hoe moeilijk het ook is, we moeten beseffen dat er dingen zijn waartegen we ons nooit zullen kunnen wapenen. Moord en brand roepen dat de "wereld van vandaag" naar de knoppen is, mag dan misschien wel op enige bijval rekenen, niets is minder waar. Wie af en toe met zijn neus in archieven en geschiedenisboeken zit, zal weten dat de mens in de westerse wereld nooit eerder op een betere en veiliger plek heeft gewoond. Ondanks alle negatieve berichtgeving; nooit eerder groeiden zoveel boorlingen op tot volwassenen, nooit eerder werden we met zijn allen zo oud.

Wat er gisteren gebeurt is, valt op geen manier goed te praten ... maar het is evenmin een reden om ons gezond verstand te verliezen.
                      .
                      100% mee eens
                      Last edited by hvr_oosterzele; 24 januari 2009, 16:32.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Baki Bekijk bericht
                        Ik heb mijn zoontje vandaag al een paar keer extra geknuffeld.
                        Cruyff had dus wel gelijk, he.

Comment

Beste mensen...

Ik denk wel dat dit de oorzaak kan zijn van films en games...
                          Ik ben 14 jaar en heb zelf al zeer domme dingen gedaan.
                          Namelijk met een loodjesgeweer.
                          Ik zou dit nooit gekocht hebben moest ik niet op GRAND THEFT AUTO gespeeld had en naar scarface gekeken had...

Ik ben het er dus volledig mee eens, dat dit ook een STUK door die toestanden komt. Hangt ook af van de opvoeding, vrienden, ...
                          En nu heb ik toch wel ingezien dat dit fout is en, zou nooit meer zo'n domme dingen doen.
                          Verstand gebruiken is de boodschap

Comment

En dan nog zoiets...

Wat er allemaal gezegd wordt ' waar gaat de wereld naar toe hé '
                            sorry hoor, maar in 1900 was er ook oorlog waar 1000000 mensen dood waren hoor, ook door geweren, bommen, ... Dus de wereld van vandaag is even erg als die van vroeger, denk ik

Comment

Wraak is nooit een goede raadgever.
                              "Vengeance is mine " said the Lord.
                              Mijn innig medeleven met de getroffen families.

Henri
                              lidnummer: BD0435BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                                Dat betwijfel ik toch hoor Pol. Sterker zelfs, een paar jaar voor jij geboren bent heeft de wereld de gruwelijkste moorden ooit gekend.

Kijk ook eens wat er momenteel in Afrika gebeurt aan wreedheden en daar is geen sprake van films of spelletjes.

Trouwens, ook babymoord is - hoe wreed ook - van alle tijden : http://www.infanticide.org/history.htm

100% mee eens
                                Weet ik, heb de oorlog zelf niet meegemaakt. Maar dit had te maken met een regime, een imperialist en tzt een dictator, die er gekomen is omdat een land in totale economische chaos leefde. Per definitie is elke dictatuur in onze westerse ogen slecht. Dit is dus ook wat in Afrika momenteel gebeurt. Dit wil niet zeggen dat een dictatuur in sommige omstandigheden geen oplossing kan bieden. Zie maar naar Irak, toen Sadam er was, was het het blijkbaar rustiger (beter) dan nu en had de man blijkbaar alles onder controle. Sommige landen hebben volgens mij een dictator nodig om de onrust onder de verschillende ethniën in de hand te houden. Daarmee wil ik niet zeggen dat ik het regime van Sadam goedkeurde of dat ik een dictatuur goedkeur, maar soms kan het "blijkbaar" niet anders.
                                Maar we zijn aan het afwijken van de essentie.
                                Dat babymoord van alle tijden is, is ook juist, maar toch niet op de manier zoals dit hier is gebeurd. Door een ontspoord (al of niet gedrogeerd), verbitterd individu dat zich wreekt op de maatschappij. En hoe een individu hiertoe kan komen is voor mij een raadsel, maar ik kan niet anders dan het te linken aan de losbandigheid, de straffeloosheid en het "alles kan en mag" principe in onze maatschappij.

Groetjes,
                                pol.
                                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Working...
                                X