Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zo dichtbij

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: zo dichtbij

Het is een zeer triestige zaak en het was hier gisteren ook op het nieuws. Normaal horen wij hier aan de westkust van Canada weinig nieuws van Europa...en zeker niet van Belgie. Maar deze keer was Belgie wel in het nieuws, jammer dat het voor zo'n triestige zaak was. Ik wist het al van te voren door het hier op BD te lezen en mijn moeder had het me aan de telefoon verteld. Ik heb er geen woorden voor.

Groetjes,
    Ann

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      Maar ik vind het afschuwelijk dat ik nu ongewild met bijna tranen in de ogen moet denken: over hoeveel jaar loopt dat monster terug vrij rond ?
      Want als hij niet geïnterneerd wordt krijgt hij ongetwijfeld levenslang, waarna hij na x jaar in aanmerking komt enz... enz...
      Waarom moet een rechter eigenlijk "liegen" als hij de straf "levenslang" uitspreekt. Dat woord hoeft toch geen verdere uitleg ?
      In zulke gevallen is dat niet zo hoor. Dutroux kan ook nooit meer vrijkomen, hij heeft een aantal keer levenslang gekregen.

Trouwens, de doodstraf kost de staat veel meer dan een opsluiting. Reken de vele jaren in death row, elke keer diepgaande tegenonderzoeken en procedures in beroep, extra infrastructuur en personeel,... Maar bovenal mag geld geen argument zijn voor zulke levensbelangrijke zaken.
      Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

Comment

hierbij ook vanwege ons diepe inninge deelneming en nog veel sterkte toegewenst aan de families en hun omgeving .

Met diepe droefheid getekend

Ardesign en familie
        Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jook Bekijk bericht
          In zulke gevallen is dat niet zo hoor. Dutroux kan ook nooit meer vrijkomen, hij heeft een aantal keer levenslang gekregen.
          Eén keer levenslang is meer dan genoeg, als onze wetgeving dat woord niet verkracht.

Ik denk dat ook veel rechters hoogst gefrustreerd zijn hoor, wetende dat ze straffen uitspreken die in feite half en half "lucht" zijn.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jook Bekijk bericht

Trouwens, de doodstraf kost de staat veel meer dan een opsluiting. Reken de vele jaren in death row, elke keer diepgaande tegenonderzoeken en procedures in beroep, extra infrastructuur en personeel,... Maar bovenal mag geld geen argument zijn voor zulke levensbelangrijke zaken.
            Mss er een openbare attractie van maken in de aard van "Panem et Circenses"

Henri
            lidnummer: BD0435BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cedricje.l Bekijk bericht
              Beste mensen...

Ik denk wel dat dit de oorzaak kan zijn van films en games...
              Ik ben 14 jaar en heb zelf al zeer domme dingen gedaan.
              Namelijk met een loodjesgeweer.
              Ik zou dit nooit gekocht hebben moest ik niet op GRAND THEFT AUTO gespeeld had en naar scarface gekeken had...

Ik ben het er dus volledig mee eens, dat dit ook een STUK door die toestanden komt. Hangt ook af van de opvoeding, vrienden, ...
              En nu heb ik toch wel ingezien dat dit fout is en, zou nooit meer zo'n domme dingen doen.
              Verstand gebruiken is de boodschap
              @cedricje vind het wel moed hebben om hier te bekennen dat je stomme dingen deed,en waardoor je tot de beweegreden hier voor kwam.namelijk een game.
              Nu je bent nog jong en beinvloedbaar maar hebt je lesje geleerd denk ik .zoals je zelf zegd vrienden en dergelijke spelen een grote rol.
              hoop nu dat je nog enkel met je canon 450D schiet zodat we hier het resultaat kunnen bewonderen
              verstand gebruiken is de boodschap en slechte vrienden laat die maar achterwege ze helpen je echt niet verder in deze wereld.
              Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
              Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

Comment

Het nieuws gehoord vanavond:

De raadkamer zal dinsdag beslissen over de "verdere aanhouding" van de "vermoedelijke" dader.

Ik probeer tevergeefs in te schatten wat zo'n ijskoude douche moet teweegbrengen bij de nabestaanden van de slachtoffers.
                Onmenselijk vind ik dat het "gerechtsapparaat" op dit moment zo'n gevoelloze teksten laat publiceren en omroepen.
                Last edited by nete; 24 januari 2009, 23:29.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

... Onmenselijk vind ik dat het "gerechtsapparaat" op dit moment zo'n gevoelloze teksten laat publiceren en omroepen.
                  Dat heeft niets met onmenselijkheid te maken, Nete, maar alles met strikte regels, vakmanschap en neutraliteit.
                  Je weet waar destijds een bord spaghetti toe geleid heeft.
                  Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Het nieuws gehoord vanavond:

De raadkamer zal dinsdag beslissen over de "verdere aanhouding" van de "vermoedelijke" dader.

Ik probeer tevergeefs in te schatten wat zo'n ijskoude douche moet teweegbrengen bij de nabestaanden van de slachtoffers.
                    Onmenselijk vind ik dat het "gerechtsapparaat" op dit moment zo'n gevoelloze teksten laat publiceren en omroepen.
                    tja.. gelukkig dat't gerecht zo werkt. dat hoort neutraal te zijn!

stel je voor dat je die dag nét een gezichtsmasker had opgelegd maar je krant was vergeten te halen.. loop je naar je bus en voor je het weet staan er plots 4 combis voor de deur en het SIE in je living
                    foto als spiegel of als venster?

Comment

Working...
                    X