Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
4 kinderen ben je dan niet vrijgesteld van belastingen?
Tja, als ik 4 kinderen zou hebben dan bleef mijn vriendin of ik ook thuis, want dan zouden we meer uitgeven aan de onthaalmoeder dan dat er met één loon wordt verdient.
Sorry voor deze reactie maar ik kan het daar niet helemaal mee eens zijn.
Het gaat niet over het thuis blijven van jou vriendin.
Wel over de centen.
Oprechte deelneming en sterkte gewenst aan alle betrokkenen.
Heb samen met mijn vrouw met onmacht en volgeschoten gemoed naar het nieuws gekeken.
Zelf zijn we ouders van 2 peuters, hoe is het mogelijk dat iemand tot zulke dingen in staat is.
En zoals reeds aangehaald, als je een kogelvrije vest aan hebt, een mes en bijl meezeult EN nog een adres van een ander kinderdagverblijf kan je moeilijk ontoerekeningsvatbaar zijn !!
Dit is voorbedacht en dit verdient een langzame pijnlijke dood.
(Doodstraf invoeren en uitvoeren! Het rechtssysteem is ingevoerd voor mensen niet voor beesten.)
Ik woon op een kilometer van dit kinderdagverblijf en stond aan de grond genageld toen ik dit verschrikkelijke nieuws hoorde. Zulke misdaden hou je niet voor mogelijk in je eigen gemeente. De ganse buurt is in shock en wat een miserie moet dit zijn voor de nabestaanden en alle betrokkenen......
Tot dusver hebben alle overheidsdiensten goed gefunctioneerd en nu is de moordenaar in handen van het gerecht. De dader hoeft zich niet te veel zorgen te maken : slechte jeugd, geen kansen, gepest, slechte vrienden, procedure foutje,......
Fims en spelletjes de oorzaak ??? Ik denk het niet... Ik onderga ook die invloeden, en toch heb ik nog altijd niet de behoefte gevoeld om een mes boven te halen voor dergelijke onmenselijke praktijken.
Ik vrees eerder dat het de aard van het beestje is. De meeste mensen slagen erin met hun verstand en hun gevoel, hun "leven" in normale banen te leiden. Ze weten wat kan en niet niet : ze volgen hun geweten.
Helaas zijn er een aantal mensen die blijkbaar dat "geweten" niet hebben. Door bepaalde omstandigheden slaan de stoppen door, en ze doen zaken die niet zouden mogen kunnen.
Je kan je wel de vraag stellen of dergelijk gedrag ook niet bij de anderen kan. Wat die persoon gedaan heeft, kan je op geen enkele manier vergoeilijken, maar volgens Jef was het een gevolg van wraak, een gevolg op gebeurtenissen in z'n verleden, bij iemand zonder geweten.
Als wij zo een beest dan zelf zouden afschieten, zelf het "recht" in eigen handen nemen : hebben we onszelf dan ook niet verlaagd tot de aard van dat beest ???
Fims en spelletjes de oorzaak ??? Ik denk het niet... Ik onderga ook die invloeden, en toch heb ik nog altijd niet de behoefte gevoeld om een mes boven te halen voor dergelijke onmenselijke praktijken.
Ik vrees eerder dat het de aard van het beestje is. De meeste mensen slagen erin met hun verstand en hun gevoel, hun "leven" in normale banen te leiden. Ze weten wat kan en niet niet : ze volgen hun geweten.
Helaas zijn er een aantal mensen die blijkbaar dat "geweten" niet hebben. Door bepaalde omstandigheden slaan de stoppen door, en ze doen zaken die niet zouden mogen kunnen.
Je kan je wel de vraag stellen of dergelijk gedrag ook niet bij de anderen kan. Wat die persoon gedaan heeft, kan je op geen enkele manier vergoeilijken, maar volgens Jef was het een gevolg van wraak, een gevolg op gebeurtenissen in z'n verleden, bij iemand zonder geweten.
Als wij zo een beest dan zelf zouden afschieten, zelf het "recht" in eigen handen nemen : hebben we onszelf dan ook niet verlaagd tot de aard van dat beest ???
Heel mooi gezegd, maar leg dat eens uit aan de ouders van die babytjes die dood zijn en levensgevaarlijk verwond zijn !!
Maak het maar mee, als het mijn kind is heb ik ook geen doel meer in mijn leven en zal ik me niet 'verlaagd' voelen als ik dat beest kapot maak.
Er zijn grenzen , ook aan tolerantie.
Deze kerel, nen dutroux , nihoul etc etc etc ik denk dat belgie veel beter af is zonder !! Kapot maken en vergeten dan komen ze na 15jaar nie vrij voor voorbeeldig gedrag en doen ze het opnieuw!!
heeft er iemand van jullie al aan de familie van de dader gedacht?
hoe zouden die zich nu voelen?
bij de geboorte van hun kind kon niemand vermoeden dat deze gast tot zoiets in staat zou zijn.
zij zijn ook wel slachtoffer en gebrandmerkt voor de rest van hun leven.
inderdaad hebben zij hun" zoon "nog terwijl jonge ouders hun kind nooit meer zullen zien.
maar zullen zij hun" zoon "nog aanvaarden als" zoon"?
Het rechtssysteem is ingevoerd voor mensen niet voor beesten.
Eerst en vooral wens ik mijn medeleven met de getroffenen uit te drukken...
En dan...
Mensen zijn veel erger dan beesten....
Ik vind het benoemen van zo een "mens" als een beest een belediging voor alle levende wezens die wij mensen als een beest benoemen...
Een roofdier doodt enkel als het honger heeft...
Ik vind het benoemen van zo een "mens" als een beest een belediging voor alle levende wezens die wij mensen als een beest benoemen...
Een roofdier doodt enkel als het honger heeft...
Peter
.....en jij kunt dus beoordelen waardoor het met deze mens zover is gekomen dat hij dit heeft gedaan ?
hmz hier heb ik toch serieus mijn bedenkingen bij.
Ik heb wel geen slechte jeugd gehad, maar ik heb (nu nog trouwens) veel gegamed!
Ik keek/kijk graag actie films.
Ik dronk/drink wel eens graag alcohol, en ik zag/zie wel eens de dingen dubbel.
Maar ik zou nooit zoiets doen
Don't blame it on the games and movies
Die kerel is gewoon ziek, maar zie niet in wat films en games daar in hemelsnaam mee te maken hebben...
Ook mijn gedachten gaan uiteraard in de eerste plaats naar de familieleden van de kindjes en de begeleiders (sters) van de creche.
En toch even verduidelijken Stijn, mijn antwoord was cynisch en heb ook mijn portie gamen gedaan (en eigenlijk nog steeds), etc etc.
Ik heb ook een enorme collectie films en het zijn geen romantische komedies waarmee ik dus maar wil aantonen dat ik me volledig bij jou betoog aansluit.
Ik bedoel maar dat de maatschappij steeds weer zondeboeken en redenen zoekt naar iets wat ze niet kunnen bevatten en het steeds weer dezelfde argumenten zijn die geschreven worden.
ik vind het vreemd hoe velen hier een oordeel vellen over de dader.
zelf kan ik de gebeurtenis niet goedkeuren, maar zijn wij de geschikte personen om hierover te oordelen??? Zeker niet
Wat zich heeft voortgedaan is erg, zeer erg, maar dergelijke personen zal je steeds hebben binnen een maatschappij.
Laat onze rechters en politici hieruit lessen trekken, hopelijk doen ze dat ook.
Weet jij wat er gaat gebeuren als bij je buur of, erger nog, bij jezelf de stoppen doorslaan?
Is deze man erger dan iemand die stomdronken de baan op gaat en je kinderen overhoop rijdt?
Is die man echt gestoord?
Ik kan en heb tevens niet de ervaring om hierover te beslissen, jullie wel?
Of moeten we naar een regime conform China?
Binnen de 24u berechten en een ev. doodstraf uitvoeren?
Laat ons democratisch zijn, hoe erg de feiten ook zijn.
Het is aan de gerechterlijke macht om uit te maken of dit kan vermeden worden.
Velen hebben hier een fout gemaakt, jaja, ook Kind en gezin.
De bewering dat elk dagverblijf niet zomaar toegangkelijk is, lach ik weg en dit uit ervaring.
Dat elkeen zijn verantwoordelijkheid neemt in deze zaak en dat elkeen het hand in eigen boezem steekt.
Ik keur dergelijke daden zeker niet goe en wil hierbij mijn medeleven geven aan de getroffen families, maar blijf redelijk en doe geen uitspraken die je op hetzelfde niveau brengen als de dader.
Als toekomstige vader raakt me dit ook heel diep en is het kwestie van relativeren, anders zet je geen kinderen meer op deze wereld.
Mvg
T.
Last edited by den tommie; 24 januari 2009, 13:22.
Comment