Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hoe account verwijderen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: hoe account verwijderen?

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
    Geloof me, daar heb ik dikwijls over nagedacht. Maar dat zou dan mijn eigen dikke schuld zijn en zal ik moeten leren leven met de consequenties. Velen kennen mijn zaak en ik ben hier al in soms hevige discussies getreden met personen die buiten BD zelfs klant zijn. Toch teken ik iedere post met mijn volledige naam. Dit zorgt tegelijkertijd voor een zekere mate van zelfcensuur. Iets wat soms wel ontbreekt bij anonieme posters (niet tegen iemand in 't bijzonder bedoeld hoor).
    Hans,

Ik dacht wel aan een situatie waar het absoluut jouw "schuld" niet is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alainD Bekijk bericht
      Hans,

Ik dacht wel aan een situatie waar het absoluut jouw "schuld" niet is.
      OK...

even over nadenken...

in de context van dit draadje...

...bedoel je dat de zaak van de TS beschadigd werd door het gefrustreerde (sic!) sfeertje op Belgiumdigital? Dat terwijl die persoon al jaaaren niet meer actief was op BD er er dus, behalve via de ledenlijst, zo goed als geen link te leggen was tussen hem en BD. Uiteindelijk is hij begonnen met verwijten maken aan de groep in zijn geheel. Dus wiens schuld is het dan? Hij had 2x moeten nadenken alvorens publiek zijn gal te spuwen op BD.

Als je het echter hebt over een geval van kwaadsprekerij denk ik dat de moderatoren maar al te graag de bewuste kwetsende passages zullen verwijderen, zoals in het verleden al meerdere keren is gebeurd.
      Last edited by hvr_oosterzele; 17 januari 2009, 14:49.

Comment

OK...

even over nadenken...

in de context van dit draadje...

...bedoel je dat de zaak van de TS beschadigd werd door het gefrustreerde (sic!) sfeertje op Belgiumdigital? Dat terwijl die persoon al jaaaren niet meer actief was op BD er er dus, behalve via de ledenlijst, zo goed als geen link te leggen was tussen hem en BD. Uiteindelijk is hij begonnen met verwijten maken aan de groep in zijn geheel. Dus wiens schuld is het dan? Hij had 2x moeten nadenken alvorens publiek zijn gal te spuwen op BD.

Als je het echter hebt over een geval van kwaadsprekerij denk ik dat de moderatoren maar al te graag de bewuste kwetsende passages zullen verwijderen, zoals in het verleden al meerdere keren is gebeurd.
        Nee Hans, daar dacht ik niet aan. bv. een aantal gebruikers die je op subtiele wijze beginnen (zelfcensuur, ik ge bewust geen duidelijker voorbeeld geven) "zwart maken".

Waarom de ene keer wel verwijderen en de andere keer niet. Hij vroeg trouwens enkel zijn eigen teksten/aanwezigheid onzichtbaar te maken.

De TS heeft trouwens proper gevraagd om eraf gehaald te worden, als hij de perceptie heeft (of ervaringen) dat het hem schade aanbrengt is dat voor mij voldoende. Er moet geen verantwoording volgen/zijn. Als dat "gal spuwen is", zijn er hier mensen zeer lichtgeraakt, ik denk wel dat zijn "motivatie" zijn perceptie is.

Comment

De TS heeft trouwens proper gevraagd om eraf gehaald te worden, als hij de perceptie heeft (of ervaringen) dat het hem schade aanbrengt is dat voor mij voldoende. Er moet geen verantwoording volgen/zijn. Als dat "gal spuwen is", zijn er hier mensen zeer lichtgeraakt, ik denk wel dat zijn "motivatie" zijn perceptie is.
          Goed Alain, we kunnen er blijven over weg en weer filosoferen. Feit is dat wij er weinig kunnen aan veranderen buiten onze respectievelijke standpunten toelichten. Ook voor ons is 't een kwestie van perceptie hoe zijn woorden overkwamen. Voor mij duidelijk iets (ik wik mijn woorden) 'neerbuigender' dan voor jou, maar die perceptie is natuurlijk intrensiek aan 't medium. Zelfs een heel leger smileys kunnen daar weinig aan verhelpen.
          Voor de rest zijn er natuurlijk de forumregels (en over de wettelijke kant daarvan wil ik mij helemaal niet uitspreken, ik ben geen advocaat) die voor iedereen dezelfde zijn, proper vragen of niet.

Comment

We weten niet precies wat de drijfveren van de TS zijn. Daarom moet je ook oppassen met conclusies trekken. Ik ben het ermee eens dat je zelf verantwoordelijk bent voor de sporen die je achterlaat maar soms kan het onverwacht verkeerd uitvallen.

Zo hebben twee 'forumvrienden' hier mij eens geprobeerd een hak te zetten door een link naar die thread van mijn arrestatie in Spanje naar een zakenrelatie te sturen. Ze waren zo dom mij in de bcc te zetten dus ik heb op tijd alles kunnen wissen. Dat leverde mij wel een ban op van een aantal weken maar dat had ik er graag voor over. Het alternatief was namelijk veel erger geweest.

Maar door die ban kon ik niet reageren op de (terechte) vragen die de mods hadden. De e-mail die ze me stuurden heb ik nooit ontvangen omdat het e-mailadres waarmee ik me indertijd hier had aangemeld al lang niet meer in gebruik was...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
              We weten niet precies wat de drijfveren van de TS zijn. Daarom moet je ook oppassen met conclusies trekken. Ik ben het ermee eens dat je zelf verantwoordelijk bent voor de sporen die je achterlaat maar soms kan het onverwacht verkeerd uitvallen.

Zo hebben twee 'forumvrienden' hier mij eens geprobeerd een hak te zetten door een link naar die thread van mijn arrestatie in Spanje naar een zakenrelatie te sturen. Ze waren zo dom mij in de bcc te zetten dus ik heb op tijd alles kunnen wissen. Dat leverde mij wel een ban op van een aantal weken maar dat had ik er graag voor over. Het alternatief was namelijk veel erger geweest.

Maar door die ban kon ik niet reageren op de (terechte) vragen die de mods hadden. De e-mail die ze me stuurden heb ik nooit ontvangen omdat het e-mailadres waarmee ik me indertijd hier had aangemeld al lang niet meer in gebruik was...
              Veronderstellingen over de TS zijn drijfveren zijn inderdaad veronderstellingen en niet ter zake doent. Als iemand weg wil laat je die gaan.

Wat had je reactie geweest als de mod's je post ongevraagd teruggezet hadden en je effectief schade had geleden...

Comment

Goed Alain, we kunnen er blijven over weg en weer filosoferen. Feit is dat wij er weinig kunnen aan veranderen buiten onze respectievelijke standpunten toelichten. Ook voor ons is 't een kwestie van perceptie hoe zijn woorden overkwamen. Voor mij duidelijk iets (ik wik mijn woorden) 'neerbuigender' dan voor jou, maar die perceptie is natuurlijk intrensiek aan 't medium. Zelfs een heel leger smileys kunnen daar weinig aan verhelpen.
                Voor de rest zijn er natuurlijk de forumregels (en over de wettelijke kant daarvan wil ik mij helemaal niet uitspreken, ik ben geen advocaat) die voor iedereen dezelfde zijn, proper vragen of niet.
                Wettelijk gaat steeds boven, geen discussie over. Ik snap helemaal niet waar ze daar moeilijk over doen.

Comment

Wettelijk gaat steeds boven, geen discussie over.
                  Ik ben zelf niet bevoegd terzake, jij lijkt nogal zeker van je stuk. Wettelijk gaat wellicht boven maar wat zegt de wet effectief in dergelijke gevallen? Bestaat daar wel jurisprudentie over? Daar zou wel juist eens héél veel discussie over kunnen zijn .

Comment

Dan kun je internet met al zijn fora & blogs & Google & weet ik veel beter gelijk afschaffen/verbieden hé, Alain.
                    Zelfs bij Google kun je ongewenste content laten verwijderen:

Comment

Zelfs bij Google kun je ongewenste content laten verwijderen:
                      http://www.google.com/support/websea...opic=360&hl=en
                      Ja, maar zo eenvoudig is dat ook niet hoor. Informatie verwijderen uit hun indexen/cached pages kan alleen op aanvraag van ... de beheerder van de website, die dan uiteraard eerst moet bewijzen dat hij die site beheert.
                      Een forumbezoeker zal het dus nogal moeilijk hebben om bvb een gecachete BD-pagina te laten verwijderen bij Google. Dat zou hij dan aan BD moeten vragen.
                      David Leemans
                      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Als VZW lid heb je het voordeel dat je berichten, geplaatst in het VZW gedeelte, onzichtbaar zijn voor Google . . . ( tenminste, dat heb ik toch opgevangen, ik zal er voor alle zekerheid nog eens naar informeren )
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                          Ja, maar zo eenvoudig is dat ook niet hoor. Informatie verwijderen uit hun indexen/cached pages kan alleen op aanvraag van ... de beheerder van de website, die dan uiteraard eerst moet bewijzen dat hij die site beheert.
                          Een forumbezoeker zal het dus nogal moeilijk hebben om bvb een gecachete BD-pagina te laten verwijderen bij Google. Dat zou hij dan aan BD moeten vragen.
                          Lees die link eens die ik plaatste. Daar staat precies hoe het moet.

Comment

Lees die link eens die ik plaatste. Daar staat precies hoe het moet.
                            Ik spreek beroepshalve, en geloof me, in de cache van Google geraken, daar moet je niks voor doen, maar er iets uit verwijderd krijgen, da's heel wat anders. Zeker als het bvb gaat om informatie van een site die niet meer in productie is, maar nog wel in hun cache zit.
                            David Leemans
                            Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                              Ik spreek beroepshalve, en geloof me, in de cache van Google geraken, daar moet je niks voor doen, maar er iets uit verwijderd krijgen, da's heel wat anders. Zeker als het bvb gaat om informatie van een site die niet meer in productie is, maar nog wel in hun cache zit.
                              Ik spreek ook beroepshalve. Hallo? Lees je die pagina nou even? Dat gaat over het verwijderen uit de cache. En dat werkt goed. We hebben er op het werk al iets uit moeten laten verwijderen...

Comment

Ik spreek ook beroepshalve. Hallo? Lees je die pagina nou even? Dat gaat over het verwijderen uit de cache. En dat werkt goed. We hebben er op het werk al iets uit moeten laten verwijderen...
                                Heel interessante link - tnx
                                Hoe lang duurde het in de praktijk vooraleer de gecachete content ook echt niet op te vragen was?
                                (vroeger kon het nogal wat duren vooraleer een crawl uitgevoerd werd nadat je de site had aangemeld)

Comment

Working...
                                X