Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hoe account verwijderen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: hoe account verwijderen?

Oorspronkelijk geplaatst door Sjillie Bekijk bericht
    Heel interessante link - tnx
    Hoe lang duurde het in de praktijk vooraleer de gecachete content ook echt niet op te vragen was?
    (vroeger kon het nogal wat duren vooraleer een crawl uitgevoerd werd nadat je de site had aangemeld)
    Dat zijn twee verschillende dingen. Die crawler komt maar eens in de zoveel tijd langs, en dat gaat automatisch. Verwijderen uit de cache doen ze handmatig. En je moet wel met argumenten komen, hoor. Het is dus niet zo dat ze zomaar op verzoek vanalles voor je verwijderen. En de eerste stap is altijd het laten verwijderen op de originele site.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
      Ik spreek ook beroepshalve. Hallo? Lees je die pagina nou even? Dat gaat over het verwijderen uit de cache. En dat werkt goed. We hebben er op het werk al iets uit moeten laten verwijderen...
      Ik ook, al vaker dan me lief is. Ik ken de Google webmaster tools maar al te goed ondertussen. En geloof me maar, cached paginas verwijderen van een site die niet meer on-line is, daar hadden ze bij Google effe niet aan gedacht.
      Google verwacht immers dat je de site aanpast dmv robots.txt of meta tags, maar bij een site/server die niet meer on-line is, is dat dus niet zo evident he.
      David Leemans
      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
        Google verwacht immers dat je de site aanpast dmv robots.txt of meta tags, maar bij een site/server die niet meer on-line is, is dat dus niet zo evident he.
        Dat is ook niet evident als het gaat om een site die een ander toebehoort. Toch halen ze het uit hun cache. Het enige dat ze willen is dat het er niet opnieuw inkomt maar dat is moeilijk als de site off-line is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
          Als VZW lid heb je het voordeel dat je berichten, geplaatst in het VZW gedeelte, onzichtbaar zijn voor Google . . . ( tenminste, dat heb ik toch opgevangen, ik zal er voor alle zekerheid nog eens naar informeren )
          Niet publieke berichten (dus waarbij je specifieke rechten nodig hebt) kunnen nooit opgepikt worden door Google.

p.

Comment

Betekent dat dan dat de huurder op straat staat? Hij heeft immers geen contract meer.
            nee in geen geval, dan geld de gebruikelijke wettelijke regeling inzake huur en verhuur,
            het feit dat huurder een contract heeft/had en er zijn domicilie heeft gelden de gewone wettelijke regelingen, een contract is enkel nodig als er afwijkingen worden voorzien die niet in de wetteksten zijn opgenomen, iets dat de wet verbied mag je niet in je contract opnemen doe je dat toch zal de rechter het nietig verklaren, niemand staat boven de wet ook een huisbaas niet....
            http://www.jvs-photography.be/

Comment

wat ik ook niet goed begrijp is waarom er hier zo een tumult wordt gemaakt van een eenvoudige vraag .....
              een knopje erbij en dit topic had nooit gehoeven......

vreemd allemaal hoor, regeltjes zijn regeltjes, we zijn hier toch niet in nederland he , zet er eens snel zo een knopke en opgelost iedereen tevree.......
              http://www.jvs-photography.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
                nee in geen geval, dan geld de gebruikelijke wettelijke regeling inzake huur en verhuur,
                het feit dat huurder een contract heeft/had en er zijn domicilie heeft gelden de gewone wettelijke regelingen, een contract is enkel nodig als er afwijkingen worden voorzien die niet in de wetteksten zijn opgenomen, iets dat de wet verbied mag je niet in je contract opnemen doe je dat toch zal de rechter het nietig verklaren, niemand staat boven de wet ook een huisbaas niet....
                OK, ik had verwacht dat de rechter het betreffende artikel ongeldig zou verklaren en de rest van het contract intact zou laten. Maar dit is ook een optiie...

Comment

vreemd allemaal hoor, regeltjes zijn regeltjes, we zijn hier toch niet in nederland he

zet er eens snel zo een knopke en opgelost iedereen tevree.......
                  Nee hoor, zou ik geen voorstander van zijn. Dan krijgen we mensen die zo vertrekken om vervolgens met een nieuwe naam weer terug te komen. Dan wordt het helemaal een ramp. Er wordt hier elke dag wel eens iemand boos.

Dus: alles lekker laten staan en als je echt heel goede redenen hebt, contact opnemen met de beheerders hier.
                  Last edited by Leonidas; 17 januari 2009, 18:48.

Comment

Zo gaat het op Onexposure :

"We are sorry to hear that you wish to end your membership on onexposure. Don't forget that you have a great ability to influence how we run the site! If you haven't done so already, send us an e-mail and tell us how we failed to meet your expectations.
                    Before we go on to the actual deletion of your account you must select how you want to end your membership. There are two ways to go - one will make it possible for you to return in the future if you change your mind, the other alternative is final and there will be no possibility to come back to onexposure. The reason why we don't allow you to return if you choose to delete your photos is that we have already screened your photos once and people have written comments on them. All this work will be gone, and before you do that we want you to be absolutely sure that you are leaving for good. We advice you to think about this carefully before making up your mind.

We know by experience that some members have decided to leave because they disagreed with us about a decision, but later decided to come back again. Following this experience, we recommend you to select the first alternative, to keep the photos.

Keep my photos

• Your account will be inactivated and you will not be able to logon anymore
                    • Your name will turn dark gray everywhere it is visible (in forums, comments) to indicate that you are no longer active.
                    • Your profile will indicate that you are no longer a member.
                    • Your name will be removed from the photographers list
                    • It will not be possible to write comments on your photos (since you won't be able to reply)
                    • If you want to return in the future, all you need to do is to contact onexposure support and everything will be re-activated.

Delete my photos

• This process takes 3 months. If you don't logon during this time your account will be deleted. If you logon, the process will be aborted and must be re-initated from this page. It will then take 3 new months to complete.
                    • Your name will turn dark gray everywhere it is visible (in forums, comments) to indicate that you are no longer active.
                    • Your profile will indicate that you are no longer a member.
                    • Your name will be removed from the photographers list
                    • All your photos will be deleted, along with all comments you've received.
                    • Forum posts and photo comments that you have written will remain.
                    • This decision is final. When 3 months have passed and your account is deleted you will receive a final confirmation by e-mail. You will never be able to return to onexposure after this! If you are not 100% sure you want to leave permanently we recommend you to go for the alternative above instead.

Why are you leaving?

Feel free to write short why you are ending your membership. We will read it and do our best to improve. This is not compulsary."

Comment

OK, ik had verwacht dat de rechter het betreffende artikel ongeldig zou verklaren en de rest van het contract intact zou laten. Maar dit is ook een optiie...
                      Het contract blijft inderdaad compleet geldig, met uitzondering van dat ene (door de vrederechter) gewraakte artikel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                        Ik ben zelf niet bevoegd terzake, jij lijkt nogal zeker van je stuk. Wettelijk gaat wellicht boven maar wat zegt de wet effectief in dergelijke gevallen? Bestaat daar wel jurisprudentie over? Daar zou wel juist eens héél veel discussie over kunnen zijn .
                        Basis waar ik mij op baseer is de privacy wetgeving, er kan gerust meer zijn.

Tot nu toe heel weinig processen, welke webmaster gaat een proces afwachten als de gewraakte items vlot verwijderbaar zijn.

Een markante zaak die recent in de pers aan de privacy is toegewezen is de terugroeping van alle Humo's nog in de winkels na een klacht van enkele politiemensen. Toch geen kleine beslissing, maar het was een kortgedingrechter, krijgt zeker nog een staartje.

Google heeft forse onderhandelingen moeten voeren met de Europese overheid over hoelang ze zaken van zoekopdrachten mogen bijhouden. Normaal heeft Google hier enkel ip-adres en cookie van, maar dat is -terecht- voldoende om als een privacy gevoelige materie beschouwd te worden. Google wou die eerst onbeperkt bijhouden, wat ook in hun voorwaarden stond. Daar was geen sprake van en dan hebben ze geprobeerd 18 maanden te bekomen en de laatste berichten zijn een aanpassing naar 9 maanden (Google bewaartermijnen ), de vraag is naar 6 maanden (Google Privacy). Let op, we praten hier ondermeer over serverlogs, geen directe koppeling met namen of fysische adressen. Hoe lang houdt BD zijn serverlogs bij?

Ik ben blij dat je het voorbeeld Onexposure ook hebt aangebracht, zij hadden in de beginfase een onbeperkte bewaartermijn en hebben dit na veel tegenstribbelen en protest (online) aangepast. Volgens mij net voldoende om toen juridische procedures te vermijden. Bij de volgende "protestronde" gaat dit ongetwijfeld verder naar beneden. Zij hebben er wel over nagedacht.

Comment

Ik ben hier ook maar halverwege binnen komen vallen en ben daarom eens op zoek gegaan naar een reden waarom de TS eigenlijk weg wilde. Ik kwam het tegen in #5. En als ik dan eerlijk ben, en dat ben ik, dan ben ik daar niet zo van onder de indruk. Niet met BD geassocieerd willen worden vanwege sfeer en pixelpeepen. Als ik het hier voor het zeggen had zou ik daar dus ook niet op ingaan. Dan is het einde zoek en krijg je dagelijks zulke verzoeken. Ik denk overigens dat je hiermee voor de rechter ook heel weinig kans maakt. In elk geval in NL (ik ben voorzichtig geworden).

Oorspronkelijk geplaatst door D-lete Bekijk bericht
                          Het contract blijft inderdaad compleet geldig, met uitzondering van dat ene (door de vrederechter) gewraakte artikel.
                          Tja, dat lijkt me ook logischer maar jvs leek me wel heel stellig met zijn nietig-verklaring van het hele contract. Wat is het nu? Voorlopig staat het 1-1. Wie maakt de golden goal?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alainD Bekijk bericht
                            Een markante zaak die recent in de pers aan de privacy is toegewezen is de terugroeping van alle Humo's nog in de winkels na een klacht van enkele politiemensen.
                            De meest recente zaak over een forum is deze : http://www.skynet.be/nieuws-sport/ni...rijf?id=474912

Rechtbank Brussel: laster op internetforum is drukpersmisdrijf en dat is de bevoegdheid van een assisenhof.

Ik zie hier nog niet direct iemand een asisenproces beginnen, zeker niet om teksten te laten verwijderen dat hij zelf geschreven heeft.

Hetgeen jij aanhaalt is een proces op basis van iets dat een ander over u schrijft ... niet voor iets dat je zelf geschreven hebt.
                            Last edited by VerSeg; 17 januari 2009, 23:00.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Er wordt hier nogal veel met wetten gesmeten en verweten dat deze niet gevolgd worden maar tot nog toe heb ik hier geen enkele wettekst gezien waarmee BD of wie dan ook in overtreding is. Het is en blijft er tot nu toe dus maar met de klak naar smijten dat er iets fout is ... vermoeden dat.
                              De verwijten die gemaakt worden naar BD of medewerkers ervan zijn evengoed laster zolang ze niet gegrond kunnen worden.

Wat als je (zelf) een tekst zou geschreven hebben dat verschijnt in een gedrukte krant? Ga je dan alle klanten vragen hun exemplaar terug te geven omdat je niet meer gelinkt wil worden met die krant?
                              Of je stapt het af bij je werkgever ... ga je hem vragen elk document waar je naam of een gegeven van u op staat te vernietigen?
                              Ik denk dat een normaal verloop eerder inhoudt dat je het gewoon afbolt en nooit meer iets van je laat horen.

En voor de rest ... als je het hier (of elders) voor het zeggen wil hebben ... wordt dan eerst actief VZW lid, werk mee aan de organisatie en laat je mening kennen op vergaderingen en dergelijke waar zulke zaken besproken dienen te worden.

Het is en blijft hier echt een gemem en kinderlijk gedoe door mensen die ervoor niet eens van het bestaan van de betrokken persoon afwisten en nu eveneens blijven klagen op BD zonder zelf enig benul te hebben van wat er echt mag, kan en gaande is.

Waar ik vroeger nog zo'n toestanden tegen kwam dat was in het lager onderwijs ... dan was het ook "Mijn papa kan dat beter dan de uwe" ... net hetzelfde kleinzielig gedoe.
                              Het enige is dat kinderen niet beter weten op dat moment ... precies of sommigen zijn blijven hangen.

Ik zie trouwens nog altijd niet in wie er buiten de TS last van heeft dat die account nu geschrapt wordt of niet alsook of die banned staat of niet.

Iedereen mag natuurlijk een mening hebben maar daarom moet toch niet steeds met verwijten gesmeten worden? Je kan het toch ook gewoon schrijven in de zin van "Ik zou het zo of zo doen ..."
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                De meest recente zaak over een forum is deze : http://www.skynet.be/nieuws-sport/ni...rijf?id=474912

Rechtbank Brussel: laster op internetforum is drukpersmisdrijf en dat is de bevoegdheid van een assisenhof.

Ik zie hier nog niet direct iemand een asisenproces beginnen, zeker niet om teksten te laten verwijderen dat hij zelf geschreven heeft.
                                Da's toch een totaal ander type zaak.

Comment

Working...
                                X