Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hoe account verwijderen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: hoe account verwijderen?

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    De meest recente zaak over een forum is deze : http://www.skynet.be/nieuws-sport/ni...rijf?id=474912

Rechtbank Brussel: laster op internetforum is drukpersmisdrijf en dat is de bevoegdheid van een assisenhof.

Ik zie hier nog niet direct iemand een assisenproces beginnen, zeker niet om teksten te laten verwijderen dat hij zelf geschreven heeft.
    OK, dit is dus nuttige info want daar eventjes over verder zoeken leert ons dat dit een dure & omslachtige procedure is en dat dit ook tot gevolg heeft dat er nog nauwelijks drukpersmisdrijven worden vervolgd (en vb journalisten feitelijk steeds vrijuit gaan).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alainD Bekijk bericht
      Da's toch een totaal ander type zaak.
      Inderdaad ... lees de laatste regel dat ik bijgevoegd had aan deze post (je was me iets te snel af met je reactie).
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Da's toch een totaal ander type zaak.
        Die zaken die jij aanhaalt (Google en Humo) zijn ook een totaal ander type zaak...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
          Die zaken die jij aanhaalt (Google en Humo) zijn ook een totaal ander type zaak...
          Uiteraard, maar wel op basis van de Privacy wetgeving.

De TS vraagt : "vandaar dat ik graag had vernomen hoe ik mijn account kan
          de-activeren en hoe ik elke aanwezigheid van mezelf hier kan teniet doen. als mensen mij googlen wens ik niet langer ge-associeerd te worden met wat BD op de moment is geworden."

M.a.w. hij vraagt zijn persoonsgegevens te verwijderen. Bewaren van persoonsgegevens (hier in een geautomatiseerd bestand) valt onder de privacy wetgeving. Verschil met Google is dat BD zijn persoonsgegevens ook nog openbaar maakt.

Dit is weer zo'n geweldige discussie geworden, ik ga er geen tijd meer insteken. Ik raad de betrokkenen (RVB in het bijzonder) toch even de privacywetgeving grondig te lezen.

Comment

Uiteraard, maar wel op basis van de Privacy wetgeving.
            Het is in de door u en mij aangehaalde zaken altijd een andere persoon die iets "verkeerd" over iemand schrijft, iemand door het slijk haalt.

Er is toch duidelijk een groot verschil tussen zelf iets schrijven over jezelf en het daarna willen wissen of iets over een ander schrijven?

Die rechtzaken zijn ook telkens gestart op basis van laster.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Verschil met Google is dat BD zijn persoonsgegevens ook nog openbaar maakt.
              Welke gegevens heeft BD openbaar gemaakt? Alles wat hier voor ons zichtbaar was heeft hij volgens mij zelf geschreven. Het was misschien ook niet zo slim de volledige eigen naam als nick te nemen maar ook dat was z'n eigen keuze.

Comment

Hallo,

Citaat uit de privacyverklaring:
                Wij zullen nooit persoonlijke gegevens vrijgeven aan derden. Uw e-mail adres zal beveiligd zijn en verborgen blijven voor alle gebruikers van deze website en dit forum. Het kan niet gebruikt worden voor spam. Ik vraag me af welke persoonsgegevens Belgiumdigital openbaar maakt ?
                En zo ja, zeg dan meteen welke zodat we dat eventueel "tekort" zouden kunnen wegwerken ...

Jaja

Verschil met Google is dat BD zijn persoonsgegevens ook nog openbaar maakt.
                Last edited by jaja; 18 januari 2009, 01:17.
                Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                  En zo ja, zeg dan meteen welke zodat we dat eventueel "tekort" zouden kunnen wegwerken ...
                  Je moet sommige mensen blijkbaar beletten zelf iets te typen.
                  Misschien op zijn Microsoft's ... Ben je zeker dat je wil typen? Ben je echt zeker? Ben je zeker dat je dit online wil tonen? Ben je echt zeker? Wil je echt dat anderen dit kunnen lezen? Echt waar? Ja? Klik dan nogmaals op ja en voer je paswoord twee maal in om te bevestigen.
                  En zo ontstond de jaja methode.
                  Last edited by VerSeg; 18 januari 2009, 01:44.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht

Tja, dat lijkt me ook logischer maar jvs leek me wel heel stellig met zijn nietig-verklaring van het hele contract. Wat is het nu? Voorlopig staat het 1-1. Wie maakt de golden goal?

nee niet waar!!! de rechter "kan " het artikel laten schrappen maar meestal als het tot een proces komt komen er wel meer onregelmatigheden boven en "kan " de rechter het hele contract nietig verklaren!
                    en geloof me van alle zaken die ik ken gebeurd dit in 8 op de 10 gevallen ,want dit is meestal (en terecht) ook de vraag van de advocaat van de huurder.....en is meestal ook gelijk de tip die ik meegeef aan de "slachtoffers" van een huisbaas die denkt dat hij god is.....
                    even compleet offtopic..... sorry kon het niet laten....
                    Het word hoogtijd dat meer en meer mensen gebruik maken (jurisprudentie) van een uitspraak van het hof van beroep nu reeds een aantal jaren geleden in Wallonie. Een in beroep bevestigde uitspraak van een vrederechter in Grace-Hollogne.

Een eigenaar verbood iemand tot het houden van een huisdier. Dit verbod was idd vermeld in het huurkontrakt. De hyuurder weigerde het dier te verwijderen, waarna de eigenaar naar de vrederechter stapte. Deze stelde de huurder in het gelijk. De eigenaar stapte daarna naar het hof van beroep die de uitspraak van de vrederechter in zijn geheel overnam.

Hoe meer mensen in de toekomst van die uitspraak v/h hof van beroep gebruik maken hoe beter. Tegenwoordig is in 99% van huishuurkontrakten een clausule voorzien die het houden van huisdieren uitdrukkelijk verbied. Volledig onwettig zoals U verder kan lezen.

De magistraten die in deze zaak moesten oordelen stelden de eigenaar in het ongelijk en beriepen zich op het verdrag tot bescherming van de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden. Dit verderag is toepasbaar sedert 29.08.55 en primeert op elke andere wet, decreet, besluit, reglement... enz...
                    De rechters oordeelden dat het absolute verbod op het houden van een huisdier een inbreuk vormt op het respect voor de privacy, gezinsleven en woonst. Dat recht word bevestigd door het Verdrag tot bescherming van de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden.

De uitspraak luidde als volgt: Gezien de finaliteit v/h huishoudelijk reglement, nl. het instellen van harmonieuze en billijke betrekkingen tussen de bewoners v/e gebouw dat bestemd is voor collectief gebruik, en opgedeeld is in delen voor exclusief en privaat gebruik, en andere delen voor gemeeenschappelijk gebruik, kan een huishoudelijk reglement enkel op wettige wijze tussenkomen in het private domein van de privacy van de bewoners, in die mate dat deze privacy schade kan berokkenen aan het geheel of concurerende rechten gevoelig kan beperken.

(vonnis van 21 oktober 1986, rechtbank van eerste aanleg van Luik, verschenen in ‘la Jurisprudence de Liège, Mons et Bruxelles de 1987’, p. 578 e.v.)

Dit heeft als gevolg dat, steeds volgens deze uitspraak in beroep, een huurder het recht heeft een dier te houden. Zelfs indien het huurkontrakt of het huishoudelijk reglement dit uitdrukkelijk verbied.

UIteraard is niet iedere rechter verplicht deze uitspraak in beroep te volgen. Hoemeer mensen echter van deze jurisprudentie gebruik maken destemeer vrederechters rekening zullen houden met die uitspraak in beroep.

Dus een goede raad aan alle huurders die een dier hebben en zich niet een ongeluk willen zoeken om een appartement te vinden dat huisdieren toelaat: teken gewoon het kontrakt waarin staat dat het houden van huisdieren verboden is, zonder te zeggen dat je een huisdier hebt natuurlijk. Indien de verhuurder nog maar het vermoeden heeft (buiten die enkele zeldzame gevallen dan) dat je een huisdier hebt zal je toch sowieso geweigerd worden. Ik denk dat dit buiten kijf staat en door vele aspirant huurders kan bevestigd worden. Moest het later tot een discussie komen refereer je naar deze uitspraak van het hof van beroep. De advokaat van de verhuurder zal wel 2x nadenken eer hij een gerechtsprocedure start. En bij een 3-9 zit je toch minstens een jaar of drie veilig tenzij de verhuurder een pak geld wil ophoesten wat ik betwijfel. Meer en meer eigenaars en verhuurkantoren blijken ergens op de hoogte te zijn van deze uitspraak in beroep maar verzwijgen dit natuurlijk. Ik ben de mening toegedaan dat de schandelijke tirannie van de verhuurders op dit specifieke vlak maar eens moet eindigen.
                    Last edited by jvs; 18 januari 2009, 05:41.
                    http://www.jvs-photography.be/

Comment

Een verhaaltje:

Iemand vraagt of hij op een blinde muur die op Leo's eigendom staat een paar grafitti mag aanbrengen. Leo geeft graag toestemming. De spuiter ondertekent z'n kunstwerkjes met zijn echte naam (de dommerik). Een tijdje later is hij blijkbaar niet zo gelukkig meer met zijn schilderijtjes, of met tenminsten met zijn naam er onder. Hij komt vragen dat Leo zijn blinde muur weer helemaal leeg maakt, en dit dan nog op Leo's eigen kosten. Want hij wil daar niet meer mee geassociëerd worden...

En nog eentje:

Iemand stuurt - eigen initiatief - een stukje in voor de krant en ondertekent met zijn eigen naam. De krant publiceert het stukje en zet er de naam van de auteur onder, want de inhoud is zijn verantwoordelijkheid. Het komt natuurlijk ook in de pdf-versie van de krant, die op het internet consulteerbaar is - maar dat doet niets terzake. Een tijdje later is hij blijkbaar niet zo gelukkig meer met zijn schrijvelaarijtjes (of met de schrijverlaarijtjes van de anderen in de krant, maar dat doet ook niets terzake). Wat denk je dat de man gaat doen? Vragen dat de krant alle gedrukte exemplaren van die dag gaat intrekken? En eisen dat de pdf-versie van die dag van het web gehaald wordt?

Comment

M.a.w. hij vraagt zijn persoonsgegevens te verwijderen. Bewaren van persoonsgegevens (hier in een geautomatiseerd bestand) valt onder de privacy wetgeving. Verschil met Google is dat BD zijn persoonsgegevens ook nog openbaar maakt.
                        Behalve zijn nickname kan deze heer alle gegevens zelf aanpassen en zelfs verwijderen. En als hij er spijt van heeft dat hij een domme nickname gekozen heeft (want LucRoymans is toch maar een nickname, nietwaar, zoals alle andere namen op dit forum ), dat hij dan een mailtje stuurt met de vraag om een andere nickname, dat kan immers...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
                          het gaat inderdaad niet om jou, maar om het principe.
                          als je je ooit in een bij van wattannook lid maakt van één of andere partij
                          van al dan niet discutabel allooi, zal je ooit-lidmaatschap ook genoteerd blijven
                          en elke tussenkomst die je ooit maakte daar blijven staan.

de account verdwijnt dan, maar wat met de postings en deelnames in discussies?
                          verdijnen die ook gewoon in het niets? (gewoon vraagje, i.v.m. modellennet)

mm

Om je van dienst te zijn heb ik wat opzoekwerk gedaan en kan je melden dat bij het verwijderen van een account bij modellenet, alle persoonlijke gegevens verdwijnen, alle foto's verdwijnen, en ook alle gevoerde correspondentie per Site-Mail verdwijnt ook bij de ontvanger van de mail, tegelijk verdwijnt ook het (eventueele) antwoord van de ontvanger naar het inmiddels verwijderde account uit de berichten box van de ontvanger van mail uit het verwijderde account.

Over gevoerde discuties in een ondereel van het forum en het al of niet verdwijnen daarvan kan ik je momenteel nog geen informatie geven.

MVG, Jeff
                          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

@jvs: bedankt voor de toelichting. Inderdaad erg leerzaam voor mensen met een huurhuis, zo'n contract en een dier.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                              Hallo,

Citaat uit de privacyverklaring:
                              Wij zullen nooit persoonlijke gegevens vrijgeven aan derden. Uw e-mail adres zal beveiligd zijn en verborgen blijven voor alle gebruikers van deze website en dit forum. Het kan niet gebruikt worden voor spam. Ik vraag me af welke persoonsgegevens Belgiumdigital openbaar maakt ?

Jaja
                              Gelet op de wet op de bescherming van de persoonlijke levenssfeer, kan eenieder die persoonlijke gegevens verstrekt heeft, deze op eenvoudig verzoek inkijken, laten aanpassen of verwijderen. Daar hoeven geen pagina's vol over gediscussieerd te worden.
                              Het doet er ook niet toe of je die gegevens al dan niet openbaar gemaakt hebt. Als je die gegegens hebt en de persoon in kwestie vraagt deze te verwijderen, dan doe je dat gewoon. Ik begrijp eigenlijk niet waarom hier zo moeilijk over gedaan wordt. Een paar muisklikken door iemand met administratorrechten en de zaak is opgelost.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door valentina Bekijk bericht
                                Gelet op de wet op de bescherming van de persoonlijke levenssfeer, kan eenieder die persoonlijke gegevens verstrekt heeft, deze op eenvoudig verzoek inkijken, laten aanpassen of verwijderen. Daar hoeven geen pagina's vol over gediscussieerd te worden.
                                Het doet er ook niet toe of je die gegevens al dan niet openbaar gemaakt hebt. Als je die gegegens hebt en de persoon in kwestie vraagt deze te verwijderen, dan doe je dat gewoon. Ik begrijp eigenlijk niet waarom hier zo moeilijk over gedaan wordt. Een paar muisklikken door iemand met administratorrechten en de zaak is opgelost.
                                Er zijn geen persoonlijke gegevens verstrekt, snap je dat dan niet?

Comment

Working...
                                X