Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Planet Earth documentaire, binnenkort op Canvas (hd)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Planet Earth documentaire, binnenkort op Canvas (hd)

Dringend toch eens een aflevering downloaden en vergelijken, zal men verwonderen als je enig verschil zal merken. In veel gevallen zijn eigenlijk gewoon de onnodige geluidsporen en ondertitels eruit gehaald. Van planet earth is één aflevering zo'n 8,5GB, dacht dat er per schijfje twee afleveringen staan dus deel uw 25GB van uw bluray schijfke, haal er al het onnodige eruit en je zal niet ver van de 8,5 rip zitten
    Sony A300 :.: Sony 18-70 f3.5-5.6 :.: Minolta 35-70 f4 :.: Minolta 28-135 f4-4.5 :.: Sony HVL-F42AM

Comment

Hmmm ok die planet earth, 't is maar 1080i 'k weet het 'k heb me miskocht op dat gebied, 'k heb het maar gezien als ik de brd in huis had..

dus 17 gig per brd, 5 brd 's in het pakket dat me met verzending 29 euro gekost heeft.

17*5 = 85 gig voor 42 euro mag ik van telenet 25 gig / maand downloaden.

Hm neen, zelfs zonder te discussieren over kwaliteit, komt het goedkoper uit van het origineel in huis te pakken.

'k ga me wel een dezer weken eens een apple tv in huis pakken, dat ik 1080p van mijn computer naar mijn tv kan streamen, maar 'k vrees voor de zaak, dat je met geripte dezelfde kwaliteit gaat hebben, als met het origineel, je ziet al een duidelijk verschil, nog maar op de manier dat je uw beeld naar uw tv doorstuurt, via component of via hdmi.
      To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajuin Bekijk bericht
        Ik ging enkel over dat "een rip altijd verlies is"...
        DVD Shrink schrapt enkel overbodige zaken, doet niet aan compressie he. Maar het is wel een rip, dus niet elke rip is verlies (of vind jij dat als je Russische dubbing weglaat, dat dat een verlies is ).
        Een "echte" rip zorgt niet voor verlies. Als je een DVD ript met DVDdecrypter (of DVDfab voor de beter beveiligde) heb je geen verlies en ben je verlost van beveiligingen en regio-codes.
        DVDshrink is er gekomen om een gewone DVDvideo (dual layer) op een single layer DVD-R te krijgen (dus van max. 9 GB naar max. 4.5 GB). Daartoe kan je een aantal dingen verwijderen, maar daarnaast gebruikt DVDshrink wegdegelijk compressie om dat te doen !!! Je verliest dus wel meer dan enkel de russische audio-sporen en ondertitels...
        Je kan natuurlijk ook gewoon een "dual layer" rip op een dual layer DVD-R schrijven (dan heb je DVDshrink zelfs niet nodig).
        Groeten,

Polleke

Comment

Working...
        X