Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Planet Earth documentaire, binnenkort op Canvas (hd)
Re: Planet Earth documentaire, binnenkort op Canvas (hd)
Dit staat op de website van Eén.
Binnenkort pakt Eén uit met een volwaardig dagelijks HD-aanbod. En in tussentijd kan je de programma's bekijken in net-niet-HD-kwaliteit.
Belgacom TV: kanaal 400
Coditel: kanaal 101
INDI: kanaal 790 of via de rode knop
Telenet digital tv: kanaal 99
TV-Vlaanderen: kanaal 100
En Canvas-HD zit inderdaad bij Telenet op 97.
Gisteren heb ik op mijn Digicorder van Telenet de zenders gewisseld.
Je weet misschien dat je eigen nummers kan toekennen in plaats van de voorgeprogrammeerde van je provider te gebruiken.
Dus heb ik gisteren zender 2 en 99 van plaats gewisseld, en zenders 4 en 97 ook.
En zo kijken we naar de HD-zenders van de vrt in plaats van naar de gewone. Voor wat het waard is.
Want die net-niet-HD-kwaliteit is inderdaad al heel wat beter als wat de vrt tot enkele maanden geleden uitzond. Dat van die beenhouwers gisteren, daar kijk je alleen al naar voor de beeldkwaliteit en de prachtige kleuren. En natuurlijk voor het verhaal en de schitterende vertolkingen. Straks nog even Planeth Earth bekijken, want ik heb het dus opgenomen.
Dvd schrink, doet aan compressie, compressie is volgens mij nog altijd verlies (ok, valt over te disussieren). En met dvd shrink heb je vandaag de dag nog altijd geen blue ray. Dvd is geen hd he
Re: Planet Earth documentaire, binnenkort op Canvas (hd)
'k heb eens gezocht op bdr torrents.... de meeste via h.264 gecompresseerd, per keer dat je dit toepast, doe je verlies, en als ik er dan de filesizes van bekijk.
Mmmm neen echt overtuigen dat jullie dezelfde kwaliteit zitten te kijken, als waar bdr voor voorzien is, doet het me niet
Dvd schrink, doet aan compressie, compressie is volgens mij nog altijd verlies (ok, valt over te disussieren). En met dvd shrink heb je vandaag de dag nog altijd geen blue ray. Dvd is geen hd he
Ik ging enkel over dat "een rip altijd verlies is"...
DVD Shrink schrapt enkel overbodige zaken, doet niet aan compressie he. Maar het is wel een rip, dus niet elke rip is verlies (of vind jij dat als je Russische dubbing weglaat, dat dat een verlies is ).
En net zoals je met een 6MP-toestel ook een billboard kan afdrukken, kan je met een h.264-rip ook in perfecte kwaliteit tv kijken. Je moet natuurlijk aan alle normale eisen voldoen, maar dat doe je, anders zou je op zo'n scherm van 50" ook geen gewone tv en dvd kijken...
You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
[...dwarsliggers houden de sporen recht...] Imagening the world with Nikon and Tamron stuff
En net zoals je met een 6MP-toestel ook een billboard kan afdrukken, kan je met een h.264-rip ook in perfecte kwaliteit tv kijken. Je moet natuurlijk aan alle normale eisen voldoen, maar dat doe je, anders zou je op zo'n scherm van 50" ook geen gewone tv en dvd kijken...
Neen, om films te kijken, ver mijn enige ontspanning, wil ik geen compromissen maken, 'k pak ze zelfs in de winkel niet meer mee als er geen 1080p en dts of dts-hd op staat. Om gewoon wat tv kijken als informatie middel is die low-res kwaliteit goed genoeg, maja krantepapier is ook goed genoeg om nieuws te bekijken, maar voor een deftige foto wil ik ook ander papier.
Comment