Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help hoe een reiger laten overleven...???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Help hoe een reiger laten overleven...???

    Wie weet onmiddellijk raad?

    Heb in de tuin een reiger opgevangen die echt volledig uitgeput is (uitgehongerd)
    Wat kan ik hem als eerste hulp bieden???
    D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
    BD0290BE

  • #2
    Re: Help hoe een reiger laten overleven...???

    Een vogel opvangcentrum bellen.

    Comment


    • #3
      Re: Help hoe een reiger laten overleven...???

      Dacht in eerste instantie aan wat suiker en water....heb ondertussen al kontact opgenomen met natuurpunt...afwachten dus...
      D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
      BD0290BE

      Comment


      • #4
        Re: Help hoe een reiger laten overleven...???

        Plaats het dier in een droog hok met op de vloer wat stro of hooi, laat hem eerst wat bijkomen van de kou (lees opwarmen)

        vervolgens probeer je of hij wat vis wil eten, dit geef je in een bak met wat water.

        Het zal moeilijk zijn om op zondag ergens wat vis vandaan te toveren, ook eten ze kikkers ed.

        Maar vis is het beste...

        Sucses en gr. J@siu !!!
        >>> mijn "kritiek" is altijd mijn eerlijke "mening" en nooit mijn "commentaar" <<<

        Comment


        • #5
          Re: Help hoe een reiger laten overleven...???

          Iemand van het vogelopvangcentrum kunnen bereiken die de vogel is komen ophalen...
          Was dierenarts en volgens hem zou hij/zij het nog kunnen halen...
          Ging nog iets laten weten...
          D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
          BD0290BE

          Comment


          • #6
            Re: Help hoe een reiger laten overleven...???

            aquarius, mijn hoed af voor u. Velen zouden het diertje laten stikken hebben
            To make your dreams come true, wake up

            Comment


            • #7
              Re: Help hoe een reiger laten overleven...???

              Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
              aquarius, mijn hoed af voor u. Velen zouden het diertje laten stikken hebben
              Als je mijn posts bekijkt dan zie je dat ik als "simpele tuinbouwer" toch ook begaan ben met de natuur...dan voel ik het ook mijn plicht om dieren "in nood" te helpen...
              Ik vind het bv ook héérlijk als ik hier een paar buizerds zie rondzweven...een torenvalkje op een weidepaal....
              Maar vergeef mij dan dat ik het niet zo gemund heb op "bosduiven" die mijn witloof komen afpikken,laat staan de kaas van mijn "boterham" komen halen...
              Een serieus beleid samen met de natuurverenigingen zou een pluspunt kunnen zijn...geen kortzichtigheid....Een paar weken op een gans jaar een gedogenheid van afschrikking zouden voor mij al volstaan....
              Ik hoop dat de reiger het toch haalt...alhoewel hij af een toe in mijn vijvertje een visje komt meepikken...
              D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
              BD0290BE

              Comment


              • #8
                Re: Help hoe een reiger laten overleven...???

                als je het wat biologisch wil houden, zet wat hoge palen her en der, lijken wel buizerds en valken aan te trekken, maak het deze laatsten zo gemakkelijk mogelijk in je omgeving, duiven verplaatsen zich dan wel
                Nikon D300s + D70s + 70-200/2.8/VR + 18/70 Dx Ed +17/55 dx 2.8 +Sigma 8-16 + SB900 & Canon Powershot G10 voor in de zakken

                Comment


                • #9
                  Re: Help hoe een reiger laten overleven...???

                  Benieuwd hoe het afloopt!
                  Eergisteren-nacht een vos tegengekomen met de auto.. stond op 2 meter van mij en ging niet lopen.. Stond gewoon wat te kijken.
                  Zal ook niet veel voedsel vinden dezer dagen

                  Comment


                  • #10
                    Re: Help hoe een reiger laten overleven...???

                    Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                    Benieuwd hoe het afloopt!
                    Eergisteren-nacht een vos tegengekomen met de auto.. stond op 2 meter van mij en ging niet lopen.. Stond gewoon wat te kijken.
                    Zal ook niet veel voedsel vinden dezer dagen
                    ... tenzij je kippen houdt LOL !

                    PS van al wat vossen is moet men afblijven he .. de vossen lintworm is dodelijk voor de mens ..

                    Comment

                    Working...
                    X