Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Europese GPS in de VS

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Europese GPS in de VS

Wij gaan in juli een toer van 14 dagen maken vanuit New York richting Canada.
    Als je een auto huurt, is een GPS een wel dure optie. Voor de prijs van 14 dagen huur kan je er hier gewoon één aankopen, en ginder wellicht ook.
    Ik vraag me nu eigenlijk af of die niet compatibel zijn. De software staat op een SD-kaart, en die moeten toch te vinden zijn voor Noord-Amerika dacht ik zo. Nemen we onze GPS gewoon mee.

Voor de volledigheid: het gaat om een VDO-Dayton.

En overigens, bestaat er een update voor Europa? In de 2 jaar dat we die GPS hebben komen we al eens een weg tegen die gewijzigd is.

Re: Europese GPS in de VS

Hi,

Bij de meeste GPS Systemen moet je enkel de kaarten aankopen voor het gewenste gebied (Ik weet dat het voor Navigon gaat, en TomTom ook denk ik). Tevens kan je geupdate kaarten kopen voor Europa (of Benelux).

Kijk hier of hiereens rond voor de kaarten. De USA Maps voor jouw model heb ik op het eerste gezicht niet gezien, maar als jouw model ook in de USA verkocht wordt (werd) zullen die ook wel te vinden zijn...
    ---
    Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
    http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

Comment

Hello,

ik ben in sept 2007 naar Canada geweest en had mijn eigen GPS-toestel mee.
      TomTom 910 met hierin geinstalleerd de kaart van de USA en Canada.

Werkte PRIMA

Dus als jij in uw GPS deze kaart installeerd dan heb je geen problemen ginder.

Zoals wij, landen in Vancouver, via Alamo onze huurauto afhalen. Uit onze handbagage de GPS gehaald en in de auto gezet, hotel ingetikt en wij zijn vertrokken en gestopt vlak voor de deur.

Dus het kan niet beter.
      Doe nooit iets aan een ander wat je zelf niet graag hebt !!!
      Met een gebalde vuist is het moeilijk iemand de hand te schudden.

BD0460BE

Comment

VDO-Dayton is me onbekend. Alhoewel VDO (zonderDayton) een gekend merk is van autoinstrumenten.
        Wat Fieldmarshall en Bachus1909 is juist. Bij elk GPS toestel kan je kaarten bijkopen/
        Let wel op : sommige moderne GPS toestellen kunnen allen maar geupdatet worden. Andere kaarten kan je er niet bij steken (vervangen).

Bij de "betere" modellen kan je kiezen welke kaarten je wil. Voorbeeld : USA of Europa. of, als het intern geheugen groot genoeg is Usa en Europa.
        Bij die toestellen kan je dus elke voorhanden zijnde digitale kaart in je GPS uploaden.

Toch is er nog een "klein" verschil. Waar je in jouw geval geen rekening moet houden.
        Sommige GPS toestellen (die waar je naar keuze kaarten kan in uploaden) hebben een "onuitwisbare" basiskaart in het vaste geheugen. Laten we het de "grondvesten" noemen waarop je de nieuwe kaart van de USA, Afrika of Europa of andere op zet.

Nu komt het : deze basiskaart is heel summier. Als je de GPS in Europa koopt (Europees model dus) zal je de hoofdsteden en grote steden van Europa, samen met de hoofdwegen van Europa zien. Eens je in Azië of Amerika bent zal je vooral de randen van de kontinenten en enkele grenzen zien. Als je de GPS in de USA koopt (bvb) zal je de Amerikaans hoofsteden en hoofdwegen zien. Europa zal je waarnemen aan zijn contouren.

Een goede raad van Skitch: Als je het kan veroorloven :
        Koop via/via een goedkoop GPS'je in Amerika. (Heb je in de USA ook Aldi's ). Of maak je keuze bij een BD sponsor ( http://www.gpsshop.be/) , waar ik 90% van mijn GPS materiaal gekocht heb. Of vraag eens bij http://www.garmingpsforum.be/ . Het beste Nederlandstalige GPS forum. Waar men je graag zal helpen. (ps: wees dan ook correct als je ergens koopt..... )

Groetjes
        Skitch
        " Leven is slecht voor de gezondheid. " (Jacques Brel )

Comment

Zolang het Europese systeem (Galileo) niet operationeel is (wordt verwacht in 2010), is elk GPS systeem bruikbaar in Amerika en Canada mits de nodige kaart of software.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
          Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Dank je mannen.
            Ik heb em gekocht via iBood, maar ik vind voorlopig geen Amerikaanse kaarten. VDO Dayton zou vooral inbouw-GPSen maken.
            Ik heb intussen op eBay al een nieuwe Amerikaanse Tomtom 910 in 't snuitje met Amerikaanse én Europese kaarten, hier geleverd voor samen 145 euro. Dat opent perspectieven.

Overigens ben ik misschien wat voorbarig want ik heb mij een beetje laten gaan bij de huur van de wagen, want ik heb voor ons 4-en een nogal comfortabele auto gekozen, en volgens de website van het model is er een ingebouwde GPS.

Peter

Comment

Working...
            X