Re: INTEL i7
Ze zijn volgens mij niet duurder dan een vergelijkbaar moederbord, alleen zijn ze duur en meeste mensen hebben genoeg aan een gewoon moederbord dan aan een highend moederbord. Die is er voor de echte hardware enthousiasteling. Als ik vergelijk tussen x58 moederborden en x48 moederborden dan liggen de prijzen ongeveer gelijk. Het probleem is dat er veel mensen vergelijken met p45 moederborden, wat niet laat staan dat dit ook degelijke moederborden zijn... alleen vergelijk je dan een BMW met een citroen, beide degelijke auto's maar een ander klasse 
Begrijpbaar, alleen moet je bij uw eigen kijken wat je verwacht van uw pc... Als je echt prijs bewust wil kiezen kan je beter bij AMD gaan zien.
Mss dan nog eens zien?
Als je een systeem hebt die al voorzien is van een c2d is de upgrade niet nodig maar als je van een ouder systeem komt zou ik zeker voor een i7 gaan.
Heb nog een mooi artikel van hardware.info
Maar ze zijn een pak duurder dan vergelijkbare niet I7 moederborden (vergelijkbare featureset zonder I7 support en DDR3 support) ... en daar blijft het bij toch? drie latten duurdere ram nodig i.p.v. 2 goedkopere, en een duurder moederbord van doen om een dure processor op te steken...

Ik koop een pc nog altijd in functie van een budget, en niet in fuctie van wat het snelste is wat ik kan krijgen...
En als ik de benchmarks zie vind'k het op dit moment niet echt verstandig om deze te kopen...
na Q2 2009 als de nieuwe I7 processoren uitkomen, er wat meer concurrentie is voor de moederborden die deze chip ondersteunen en het geheugen wat in prijs is gezakt dan zal het zeker de beste keuze zijn... voorlopig naar mijn mening dus niet...
Heb nog een mooi artikel van hardware.info
Comment