Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

INTEL i7

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: INTEL i7

Maar ze zijn een pak duurder dan vergelijkbare niet I7 moederborden (vergelijkbare featureset zonder I7 support en DDR3 support) ... en daar blijft het bij toch? drie latten duurdere ram nodig i.p.v. 2 goedkopere, en een duurder moederbord van doen om een dure processor op te steken...
    Ze zijn volgens mij niet duurder dan een vergelijkbaar moederbord, alleen zijn ze duur en meeste mensen hebben genoeg aan een gewoon moederbord dan aan een highend moederbord. Die is er voor de echte hardware enthousiasteling. Als ik vergelijk tussen x58 moederborden en x48 moederborden dan liggen de prijzen ongeveer gelijk. Het probleem is dat er veel mensen vergelijken met p45 moederborden, wat niet laat staan dat dit ook degelijke moederborden zijn... alleen vergelijk je dan een BMW met een citroen, beide degelijke auto's maar een ander klasse

Ik koop een pc nog altijd in functie van een budget, en niet in fuctie van wat het snelste is wat ik kan krijgen...
    Begrijpbaar, alleen moet je bij uw eigen kijken wat je verwacht van uw pc... Als je echt prijs bewust wil kiezen kan je beter bij AMD gaan zien.

En als ik de benchmarks zie vind'k het op dit moment niet echt verstandig om deze te kopen...
    Mss dan nog eens zien?
    na Q2 2009 als de nieuwe I7 processoren uitkomen, er wat meer concurrentie is voor de moederborden die deze chip ondersteunen en het geheugen wat in prijs is gezakt dan zal het zeker de beste keuze zijn... voorlopig naar mijn mening dus niet...
    Als je een systeem hebt die al voorzien is van een c2d is de upgrade niet nodig maar als je van een ouder systeem komt zou ik zeker voor een i7 gaan.

Heb nog een mooi artikel van hardware.info

Alles over computerhardware en consumentenelektronica: 6.557 reviews, 497.993 producten, 67.451 nieuwsberichten, prijsvergelijking met 138 shops.
    Sony A300 :.: Sony 18-70 f3.5-5.6 :.: Minolta 35-70 f4 :.: Minolta 28-135 f4-4.5 :.: Sony HVL-F42AM

Comment

dankzij een onverwachte belastingsteruggave heb ik dan toch besloten om me een nieuwe core i7 aan te schaffen...

't is dit geworden: Core i7 920 - 0.5kg Scythe koeler - 3x1Gb pc1600mhz - velociraptor 300gb - antec p182 case - vista64bit business edition - 600Wat silent psu 2x passief gekoelde grafische kaart met 3 uitgangen voor mijn drie schermen aan te sturen...

1166€ (zonder de harde schijf, cdrom, keyboard,muis,scherm, ... deze heb ik immers al)

'k ben eens benieuwd hoe stil ik deze machine kan krijgen...
      Mijn foto's
      Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
        dankzij een onverwachte belastingsteruggave heb ik dan toch besloten om me een nieuwe core i7 aan te schaffen...

't is dit geworden: Core i7 920 - 0.5kg Scythe koeler - 3x1Gb pc1600mhz - velociraptor 300gb - antec p182 case - 600Wat silent psu 2x passief gekoelde grafische kaart met 3 uitgangen voor mijn drie schermen aan te sturen...

'k ben eens benieuwd hoe stil ik deze machine kan krijgen...

Beetje weinig RAM eerlijk gezegd.
        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
          Beetje weinig RAM eerlijk gezegd.
          Ik gebruik het toestel enkel voor lightroom & photoshop, en mijn bestanden zijn max 100-300Mb als ik een panorama maak... 'k verwacht dus wel dat ik hier ruimschoots met toekom...

kreeg net wel een telefoontje van Tones dat het weinig zin heeft om 1600mhz ram te steken en 1333 een stuk goedkoper is, dus heb ik maar 6gb 1333 besteld in de plaats...
          Mijn foto's

Comment

Is 600W daarvoor genoeg?
            Welke grafische kaarten heb je?

ps: die (veloci)raptors zijn tegenwoordig de moeite niet meer

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
            [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
            Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajuin Bekijk bericht
              Is 600W daarvoor genoeg?

De Velociraptors zijn zeker wel de moeite! Voor OS en voor Scratch disk.

En 600W, welk normaal systeem zou er daarmee niet genoeg hebben?
              Zolang je niet met 2 x Top End GPU's hebt zie ik niet in waarom je daarmee niet genoeg zou hebben.
              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Waar let je op bij de keuze van een mobo?
                Je hebt er in alle soorten en prijzen, maar wat zijn de dingen om op te letten?
                Ik ga nog niet direct mijn p4 met ht buitengooien, maar ben toch stilaan aan het kijken...

j.
                A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                Nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajuin Bekijk bericht
                  Is 600W daarvoor genoeg?
                  'k heb twee passief gekoelde kaarten gekozen (ik speel toch geen games, en zou graag mijn pc -die in de living staat- fluisterstil krijgen), dus 2x MSI N9400GT-MD512H 512MB PCI EXPRESS NFORCE 9400GT om 3 schermen simultaan te kunnen gebruiken.

'k heb benchmarks vergeleken met mijn oudere (250gb en 320gb) 7200rpm schijven, en de velociraptor 300Gb is meer dan 2x zo snel kwa doorvoer, en 4x zo snel kwa response tijd in milliseconden hou er rekening mee dat deze veel sneller is dan zijn oudere broertjes (Zelfs sneller dan 2 oude raptors in RAID)

De voeding zou ruimschoots voldoende moeten zijn voor dit systeem (slechts 2 interne disks, geen cdrom, slechts 2 kleine vga kaartjes), en is weer gekozen omdat ze de stilste is die ik bij Tones kan krijgen.
                  Mijn foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jwllms Bekijk bericht
                    Waar let je op bij de keuze van een mobo?
                    Je hebt er in alle soorten en prijzen, maar wat zijn de dingen om op te letten?
                    Ik ga nog niet direct mijn p4 met ht buitengooien, maar ben toch stilaan aan het kijken...
                    eigelijk niet zoveel hoor, als je niet gaat overclocken zijn bijna alle moederborden geschikt. het aantal usb aansluitingen is een factor, en voor sommige mensen het aantal sata/esata poorten...

Ik heb deze gekozen, vooral voor de prijs: GIGABYTE GA-EX58-DS4 DDR3 SOCKET I7 INTEL® X58 v(219€)

zoveel keuze heb je trouwens niet als je voor core i7 kiest...

Als je meerdere high-end grafische kaarten wilt plaatsen moet je wel beter uitkijken
                    Last edited by RikH; 15 januari 2009, 14:01.
                    Mijn foto's

Comment

Wow van een dualcore AMD 3800+ naar een Core i7 Dat gaat een prestatiewinst geven van een factor x5 ofzo

Offtopic : Gij gaat wreed content zijn

.
                      α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
                      Flickr____No place to be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht
                        Wow van een dualcore AMD 3800+ naar een Core i7 Dat gaat een prestatiewinst geven van een factor x5 ofzo

Offtopic : Gij gaat wreed content zijn

.
                        Mijn zuster ook hoop ik, zij krijgt m'n oude dualcore
                        Mijn foto's

Comment

Prima systeem
                          Sony A300 :.: Sony 18-70 f3.5-5.6 :.: Minolta 35-70 f4 :.: Minolta 28-135 f4-4.5 :.: Sony HVL-F42AM

Comment

'k gebruik hem nu sinds gisteren en moet zeggen dat het serieus snelle machine is...

Vista64 Experience score van 5,9 all round (wat blijkbaar de maximum score is!!)
                            Last edited by RikH; 20 januari 2009, 13:21.
                            Mijn foto's

Comment

Heb net een Q9550 besteld voor op mijn huidig mobo. (Asus P5Q)

Zou toch ook wat snelheidswinst moeten opleveren t.o.v. mijn Pentium 930D

Comment

Ik ben gisteren wat aan het testen geweest in photoshop met een afbeelding van 850 megabyte per laag, en dan maar lagen toevoegen, 'k was aangenaam verrast dat de i7 dit toch redelijk lang en deftig aan kan. Na een tijdje zat mijn 6gb ram wel vol en begon het allemaal wat te vertragen.

In alledaags gebruik heb'k al vastgesteld dat ik in lightroom echt stukken vlotter werk en veel meer foto's trieeer (wat vroeger een tijdrovende bezigheid was met raw foto's), en alle correcties (rechtzetten, sensorstof wegwergen en belichtingcorrecties) echt onmiddelijk zie gebeuren...

alle wachttijden zijn weg... enkel bij het initieel genereren van een view van een Raw foto moet ik een fractie van een seconde wachten.

Een tevreden eigenaar!

binnen een jaar ofzo misschien een cpu-upgrade bestellen zodat ik de i7 965 extreme heb steken, en dan kan er wel tegen voor de komende 5 denk ik
                                Mijn foto's

Comment

Working...
                                X