Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Afstandsbedieningen...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Afstandsbedieningen...

Hier liggen er heel wat!
    Eentje voor de TV, eentje voor de DVD (maar tergelijkertijd ook instelbaar om voor de meeste functies van de TV te gebruiken), eentje voor m'n DAB-tuner en twee voor de Nintendo Wii

Een beetje research over afstandsbedieningen leerde me dat dit de oudste afstandsbediening zou zijn!
    Deze lijkt me echter ook nog leuk (close-up)

Mvg,
    Frederic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Onkertje Bekijk bericht
      Hier ligt alleen de combi van in den Aldi. Doet precies wat het moet doen en spotgoedkoop
      Die stond hier een paar weken geleden in de uitverkoop (6 euro), en die heb ik gekocht om de afstandsbediening van mijn tv te vervangen omdat daar het knopje van de teletekst altijd haperde.
      De andere apparaten moet ik nog programmeren in die afstandsbediening.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
        werkt da kraam goe????
        heb daar ook al staan naar kijken maar twijfel enorm!! tussen de 100 à 150 euro voor een
        "bakske". is't zijn geld wel waard???
        De Kameleon5 kan je al voor 50€ vinden. En die werkt ok met Indi, Sony TV en Sony DAV-X dvd homecinema.

OH ja, en er bestaan interfaces dat je de lichten kan uitdoen of dimmen.

Comment

Interessant draadje want na de "digitalisering" van de TV uitzendingen zit ik hier ook plots met een ganse zak afstandsbedieningen ...
          Ik heb ooit een "universele" moeten kopen omdat die van mijn Sony VCR het kompleet had begeven maar mijn beperkte ervaring is dat er altijd wel een functie niet in voorzien is (bij mij was het verdorie de "menu" en "eject" knop ..)
          Is dat ook de ervaring van andere gebruikers ? "er ontbreekt een functie" ?
          Vreemd genoeg is de meest "polyvalente" AB die ik nu heb, deze die bij mijn goedkope Medion DVD speler zat ... "aldi", go figure

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
            Een Kameleon van One For All is programmeerbaar, je kan ze zelfs zaken 'aanleren' door de oude afstandsbediening er naast te leggen en via infrarood een soort verbinding te leggen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
              Interessant draadje want na de "digitalisering" van de TV uitzendingen zit ik hier ook plots met een ganse zak afstandsbedieningen ...
              Ik heb ooit een "universele" moeten kopen omdat die van mijn Sony VCR het kompleet had begeven maar mijn beperkte ervaring is dat er altijd wel een functie niet in voorzien is (bij mij was het verdorie de "menu" en "eject" knop ..)
              Vreemd genoeg is de meest "polyvalente" AB die ik nu heb, deze die bij mijn goedkope Medion DVD speler zat ... "aldi", go figure
              Harmony One is eveneens programmeerbaar.
              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Alles via domotica met crestron voor pakweg 20000€ kan je al je afstandsbedieningen vervangen, al je films in preview klaarzetten met de afstandsbediening.Ook kan je hiermee je stereo bedienen al je verlichting en alarminstallatie.De mogelijkheden van zulk een systeem zijn eindeloos.Als je dit wil aanschaffen kan je hier terecht
                Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
                www.cromagnonman.be

Comment

Met al die afstandsbedieningen die mij hier om de oren vliegen doemt het scenario op van Wall-e, waarin de (tot mollige verschijningen gedegenereerde) mensen leven of worden geleefd vanuit hun luie zetel
                  Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db
                  And why do we fall, Bruce?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                    Een Kameleon van One For All is programmeerbaar, je kan ze zelfs zaken 'aanleren' door de oude afstandsbediening er naast te leggen en via infrarood een soort verbinding te leggen.
                    OK thanks .. ik zal mijn vriend google nog eens aanspreken ...

Comment

1 voor de plasma
                      1 voor de blu-ray
                      1 voor de satelliet receiver
                      1 voor de hifi

echter, de plasma en blu-ray zijn te combineren (zelfde merk) en moet nu nog uitvogelen hoe het zit met de satellietontvanger en de hifi van Denon.

Comment

Hier liggen er meestal 5:
                        - TV
                        - HD recorder
                        - media speler
                        - receiver
                        - DAT speler (want ondanks dat die van hetzelfde merk is als de receiver werken die niet samen)

Ik zou ze best willen vervangen door een programmeerbare, maar kun je op zo'n ding ook diverse acties na elkaar onder 1 knop duwen? Bijvoorbeeld: 1 knop = TV aan, HD aan, TV op AV mode, HD op 1080i, TV aspect ratio op 9:16 (in die volgorde, anders gaat er 't een en ander fout!) ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joost Bekijk bericht
                          Hier liggen er meestal 5:
                          - TV
                          - HD recorder
                          - media speler
                          - receiver
                          - DAT speler (want ondanks dat die van hetzelfde merk is als de receiver werken die niet samen)

Ik zou ze best willen vervangen door een programmeerbare, maar kun je op zo'n ding ook diverse acties na elkaar onder 1 knop duwen? Bijvoorbeeld: 1 knop = TV aan, HD aan, TV op AV mode, HD op 1080i, TV aspect ratio op 9:16 (in die volgorde, anders gaat er 't een en ander fout!) ?
                          Jep, geen enkel probleem!
                          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joost Bekijk bericht
                            maar kun je op zo'n ding ook diverse acties na elkaar onder 1 knop duwen? Bijvoorbeeld: 1 knop = TV aan, HD aan, TV op AV mode, HD op 1080i, TV aspect ratio op 9:16 (in die volgorde, anders gaat er 't een en ander fout!) ?
                            Ja, dat lukt inderdaad om dat te programmeren maar door omstandigheden loopt het af en toe toch eens fout zodat een toestel overgeslagen wordt. Ik bedoel daarmee dat bijvoorbeeld uw versterker niet aangegaan is of uw decoder of zo.
                            Dan begin je pas te vloeken.
                            Je wil dan alles uitzetten en herbeginnen maar mits bij veel toestellen hetzelfde commando gegeven wordt om aan of uit te schakelen gaat bij de volgende druk op de knop uw versterker aan en de rest uit ... je moet dan weer eens manueel ingrijpen voor je verder kan.
                            En dan zijn er altijd bepaalde functies dat je niet geprogrammeerd krijgt op de nieuwe afstandsbediening of waarvan de symbolen voldoende verschillen waardoor je door den duur niet meer weet welke te gebruiken.
                            Ik heb dit ook al met zeer dure en deftige afstandsbedieningen geprobeerd en de ene gaat wat beter dan de andere maar toch. Ik vind het iets goed om de gewone standaard zaken mee te doen maar niet als je bijvoorbeeld regelmatig in het menu van een toestel moet gaan.
                            Ieder zijn ervaring ermee natuurlijk, voor de ene voldoet het en voor de andere weer niet.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

1 x hifi denon
                              1 x ipod docking denon
                              1 x plasma
                              1 x digibox
                              1 x ps2
                              1 x garagepoort

ouders hebben een philips universal remote en zijn daar heel tevreden over.
                              had zelfs instellingen gemaakt met 1 druk op de knop, radio uit, sateliet box aan, tv aan. of tv uit, satbox uit, radio aan, alles uit, zalig gewoon.

ik moet er mij zelf ook eens eentje aanschaffen *zucht*

Comment

Hier zeer goede ervaringen met de logitech harmony 885

Comment

Working...
                                X