Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Afstandsbedieningen...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Afstandsbedieningen...

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Ja, dat lukt inderdaad om dat te programmeren maar door omstandigheden loopt het af en toe toch eens fout zodat een toestel overgeslagen wordt. Ik bedoel daarmee dat bijvoorbeeld uw versterker niet aangegaan is of uw decoder of zo.
    Dan begin je pas te vloeken.
    Je wil dan alles uitzetten en herbeginnen maar mits bij veel toestellen hetzelfde commando gegeven wordt om aan of uit te schakelen gaat bij de volgende druk op de knop uw versterker aan en de rest uit ... je moet dan weer eens manueel ingrijpen voor je verder kan.
    En dan zijn er altijd bepaalde functies dat je niet geprogrammeerd krijgt op de nieuwe afstandsbediening of waarvan de symbolen voldoende verschillen waardoor je door den duur niet meer weet welke te gebruiken.
    Ik heb dit ook al met zeer dure en deftige afstandsbedieningen geprobeerd en de ene gaat wat beter dan de andere maar toch. Ik vind het iets goed om de gewone standaard zaken mee te doen maar niet als je bijvoorbeeld regelmatig in het menu van een toestel moet gaan.
    Ieder zijn ervaring ermee natuurlijk, voor de ene voldoet het en voor de andere weer niet.
    Bij de Logitech Harmony One is er een helpfunctie die je elk betrokken apparaat afzonderlijk laat schakelen als er een is overgeslagen. Zeer handig en snel. Al moet je het niet veel gebruiken, want doorgaans werkt het prima. Dit is de meest doordachte gecombineerde remote control die ik ooit heb gehad. En ik heb er zeer veel zien passeren, inclusief de programmeerbare op mijn PDA.
    Fullator
    Fotostudio Candela Zone
    website: http://www.chronax.be
    website: http://www.marquisemodels.eu

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fullator Bekijk bericht
      Jawel, de Harmony One van Logitech doet dit allemaal en nog veel meer...

Leon
      voor 8000 frank.... idd. doet die alles

Maar ok, er is er ook eentje voor ong. 70 euro.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        voor 8000 frank.... idd. doet die alles

Maar ok, er is er ook eentje voor ong. 70 euro.

Heb er 88€ voor betaald. Denk dat de winkelprijs nu ong. 150€ is.
        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Hier 2 in gebruik: een voor dvd speler (incl boxen) en een voor de lichten.

TV staat standaard op dvd kanaal en de boxen van de tv staan standaard uit. In de kast liggen nog ergens afstandsbedieningen van TV en oude dvd speler te verstoffen, evenals de bediening voor de gammele tv in de slaapkamer (die sinds we de kabel hebben opgezegd geen beeld meer weergeeft en dus eigenlijk eens naar de kringloop toe moet ). De afstandsbediening van mijn H9 ligt standaard in de grote fototas en gebruik ik ook maar zelden.
          Canon 500D met EF-S 18-135mm/3.5-5.6 IS-USM + 18-55mm/3.5-5.6 IS + 55-250mm/4-5.6 IS +EF 75-300mm/4-5.6 III + 50mm/1.8 IS

Comment

Hier twee afstandsbedieningen, nml:

- TV
            - Mediacenter
            Sony A300 :.: Sony 18-70 f3.5-5.6 :.: Minolta 35-70 f4 :.: Minolta 28-135 f4-4.5 :.: Sony HVL-F42AM

Comment

Heb verleden week de Harmony One gekocht (199 euro incl recupel).

Gelukkig is er de 4 weken proberen, niet tevreden = geld terug garantie.
              Ik ga 'm terugsturen. Hij bedient wel elk apparaat wat ik wilde (na een hele namiddag prutsen met de programmatie op computer, uploaden via usb, proberen, opnieuw aan computer, uploaden, proberen...), maar het gebruiksgemak is me niet die 199 euro waard zolang het niet 100% werkt.
              Sommige apparaten werden niet uitgezet als ik een andere reeks wilde bedienen, of als ik van video- of DVD-speler wisselde ging de tv uit.
              Ach ja, nog teveel mankementjes om hier allemaal op te noemen.

Wij gebruiken terug alle afstandsbedieningen van alle apparaten apart.
              Fuji FinePix S100fs

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RuZ Bekijk bericht
                Heb verleden week de Harmony One gekocht (199 euro incl recupel).

Gelukkig is er de 4 weken proberen, niet tevreden = geld terug garantie.
                Ik ga 'm terugsturen. Hij bedient wel elk apparaat wat ik wilde (na een hele namiddag prutsen met de programmatie op computer, uploaden via usb, proberen, opnieuw aan computer, uploaden, proberen...), maar het gebruiksgemak is me niet die 199 euro waard zolang het niet 100% werkt.
                Sommige apparaten werden niet uitgezet als ik een andere reeks wilde bedienen, of als ik van video- of DVD-speler wisselde ging de tv uit.
                Ach ja, nog teveel mankementjes om hier allemaal op te noemen.

Wij gebruiken terug alle afstandsbedieningen van alle apparaten apart.

199 zou ik er nu ook niet voor betalen, maar die problemen die jij beschrijft heb ik helemaal niet ervaren, ok het kost wat tijd om de instellingen 100% juist te hebben, maar out-of-the-box had ik al 95% van wat ik wou door enkel mijn toestellenmodellen in te geven.
                ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Die 199 euro is toch een vastgestelde prijs, of niet?
                  Hoeveel hebben jullie er dan voor gegeven (en waar dan)?
                  Fuji FinePix S100fs

Comment

Heb ook een Logitech Harmony. Model 785, is een iets goedkoper modelletje, maar even goed als de one e.d.
                    Voor mij de gemakkelijkste ooit e, ik heb ook al wat andere "universele" afstandbedieningen gehad. Maar de meeste van m'n hifi-componenten konden die niet aansturen.
                    En over de prijs kun je meestal wel discussiëren, vooral als er een krefel juist naast de media-markt en een vandenborre is.
                    Dan kan er dikwijls wat meer...

Grtz

Happyboedha
                    Sony A700

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Happyboedha Bekijk bericht
                      En over de prijs kun je meestal wel discussiëren, vooral als er een krefel juist naast de media-markt en een vandenborre is.
                      Dan kan er dikwijls wat meer...

Grtz

Happyboedha
                      Zalig zij die geloven in die ketens....
                      Ik bestelde inktpatronen voor mijn zoon zijn printer bij mijn PC leverancier. De kleurenpatronen voor de HP 3310 kosten 9 euro.Omdat ik niet wist of ze tijdig gingen binnenkomen en mijn zoon morgen terug naar de States trekt (waar de patronen voor die printer niet compatibel zijn), ben ik eens gaan kijken in MediaMarkt: 10,99 euro asjeblief. Kopen bij Mediamarkt in 95% van de gevallen: ik ben toch niet gek zeker !
                      Mijn LCD TV een jaar of twee geleden: 160 euro goedkoper bij mijn TV detailhandelaar dan bij Van den Borre.

Dus voor de Logitech afstandsbedieningen misschien ook eens de prijzen van computerzaken vergelijken.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Harmony one kan je al vinden bij bvb codima voor 129 euro.
                        Ik heb me een besteld ben benieuwd.
                        Codima = computers,laptops,tablets,onderdelen,herstellingen service. Kies, vergelijk en koop online of kom afhalen in Gent.

mir
                        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Working...
                        X