Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Afstandsbedieningen...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Afstandsbedieningen...

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Ja, dat lukt inderdaad om dat te programmeren maar door omstandigheden loopt het af en toe toch eens fout zodat een toestel overgeslagen wordt. Ik bedoel daarmee dat bijvoorbeeld uw versterker niet aangegaan is of uw decoder of zo.
    Dan begin je pas te vloeken.
    Je wil dan alles uitzetten en herbeginnen maar mits bij veel toestellen hetzelfde commando gegeven wordt om aan of uit te schakelen gaat bij de volgende druk op de knop uw versterker aan en de rest uit ... je moet dan weer eens manueel ingrijpen voor je verder kan.
    En dan zijn er altijd bepaalde functies dat je niet geprogrammeerd krijgt op de nieuwe afstandsbediening of waarvan de symbolen voldoende verschillen waardoor je door den duur niet meer weet welke te gebruiken.
    Ik heb dit ook al met zeer dure en deftige afstandsbedieningen geprobeerd en de ene gaat wat beter dan de andere maar toch. Ik vind het iets goed om de gewone standaard zaken mee te doen maar niet als je bijvoorbeeld regelmatig in het menu van een toestel moet gaan.
    Ieder zijn ervaring ermee natuurlijk, voor de ene voldoet het en voor de andere weer niet.
    Hoeveel keer ga jij in het menu van een toestel?
    Enkel voor de instellingen te wijzigen die er dan normaliter permanent in blijven staan?

Als je het vaak moet doen kun je er echt wel een knop voor configureren, met de One kun je zelfs je eigen afbeeldingen gebruiken dacht ik. (Kleuren touchscreen)
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
      Hoeveel keer ga jij in het menu van een toestel?
      Enkel voor de instellingen te wijzigen die er dan normaliter permanent in blijven staan?
      Veel toestellen zoals een DVD-recorder, een Bluray-speler, een decoder, ... hebben meer dan één "menu-knop" ... er is inderdaad deze voor de setup en dan nog eentje voor de instellingen van opname of weergave. Je kan dan wel een extra menu-knop programmeren maar dan zit je vaak weer te knoeien in het menu zelf.
      Het is niet met alle toestellen zo maar velen hebben ook specifieke toetsen die dan weer niet terug te vinden zijn op de afstandsbediening ... je moet dat dan gaan programmeren op een andere knop waar het icoon niet mee overeenstemt en na een tijd weet je helemaal niet meer waarmee je bezig bent.
      Op bijvoorbeeld een AV-versterker heb je heel veel menu-onderdelen hoor en die krijg je nooit allemaal op zo'n universele ... allé misschien wel geprogrammeerd maar niet simpel in gebruik of terug te vinden.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Ja, dat lukt inderdaad om dat te programmeren maar door omstandigheden loopt het af en toe toch eens fout zodat een toestel overgeslagen wordt. Ik bedoel daarmee dat bijvoorbeeld uw versterker niet aangegaan is of uw decoder of zo.
        Tsja, dat kan natuurlijk, niet bij stilgestaan... nou ja, als dat gebeurt is er nog geen man overboord maar moet ik wat extra's doen. Da's jammer dan...

Comment

Veel toestellen zoals een DVD-recorder, een Bluray-speler, een decoder, ... hebben meer dan één "menu-knop" ... er is inderdaad deze voor de setup en dan nog eentje voor de instellingen van opname of weergave. Je kan dan wel een extra menu-knop programmeren maar dan zit je vaak weer te knoeien in het menu zelf.
          Het is niet met alle toestellen zo maar velen hebben ook specifieke toetsen die dan weer niet terug te vinden zijn op de afstandsbediening ... je moet dat dan gaan programmeren op een andere knop waar het icoon niet mee overeenstemt en na een tijd weet je helemaal niet meer waarmee je bezig bent.
          Op bijvoorbeeld een AV-versterker heb je heel veel menu-onderdelen hoor en die krijg je nooit allemaal op zo'n universele ... allé misschien wel geprogrammeerd maar niet simpel in gebruik of terug te vinden.
          Je kan het ook anders bekijken eh, eer je de juiste remote van dat toestel gevonden hebt, kan het bij de universele reeds opgelost zijn
          Hoofdreden van mij was dat ik niet gans dat nest remotes op mijn salontafel wou.
          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Je kan het ook anders bekijken eh, eer je de juiste remote van dat toestel gevonden hebt, kan het bij de universele reeds opgelost zijn
            Hoofdreden van mij was dat ik niet gans dat nest remotes op mijn salontafel wou.
            Da's hier nu redelijk goed opgelost hoor ...
            Alle HiFi en dergelijke van één merk ... dan kan je met de afstandsbediening van de versterker alle andere toestellen bedienen.
            De TV is een standaard code dat ge moet ingeven en dan kunt ge die ook bedienen maar die moet ik toch nooit bedienen mits hier zo'n Telenet gedoe staat en je daar de zenders op regelt. TV zet ik gewoon aan met de schakelaar ... loop er toch voorbij.
            Dus heb ik met 2 afstandsbedieningen meer dan genoeg op dit moment en da's wat handiger dan vroeger toen ik er ook zo'n stuk of zes liggen had.
            En ik denk zelfs dat ik de functies van die afstandsbediening (DigiCorder) nog kan aanleren in die van de versterker als ik dat echt wil.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Wij hebben dat opgelost met een mandje waarin we alle afstandsbedieningen steken. Uiteraard liggen de drie "van dienst" meestal op het salontafeltje, maar vaak worden overdag alle "kastjes" in het mandje gelegd, dat dan onder het salontafeltje staat...
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.6) - iPhone XR (iOS 18.6) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.6)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                Wij hebben dat opgelost met een mandje waarin we alle afstandsbedieningen steken. Uiteraard liggen de drie "van dienst" meestal op het salontafeltje, maar vaak worden overdag alle "kastjes" in het mandje gelegd, dat dan onder het salontafeltje staat...
                Dat is niet oplossen, dat heet camoufleren

Comment

Dat is niet oplossen, dat heet camoufleren
                  De goedkoopste oplossing vergeten de meesten ... de wijsvinger ... je staat recht, loopt tot aan je toestel en drukt op het knopje.

Even serieus ...
                  Veel hangt ook af van merk van toestellen, sommige merken laten zich niet al te best bedienen door zo'n universele afstandsbediening.

Heb vandaag dus eens geprobeerd om die Digicorder te bedienen met een andere afstandsbediening ... ik krijg die functies niet eens gecopiëerd naar een andere afstandsbediening. Iemand dit al eens gedaan?
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

hier liggen er 5

- TV
                    - Video
                    - Apple remote van m'n laptop
                    - Stereo
                    - Verlichting
                    I will harness all available light with super-fast aperture lenses

Comment

De goedkoopste oplossing vergeten de meesten ... de wijsvinger ... je staat recht, loopt tot aan je toestel en drukt op het knopje.

Even serieus ...
                      Veel hangt ook af van merk van toestellen, sommige merken laten zich niet al te best bedienen door zo'n universele afstandsbediening.

Heb vandaag dus eens geprobeerd om die Digicorder te bedienen met een andere afstandsbediening ... ik krijg die functies niet eens gecopiëerd naar een andere afstandsbediening. Iemand dit al eens gedaan?
                      Digicorder (HD) werkt hier perfect met andere afstandsbediening. Het enige dat ik moeten doen heb is een extra knop bijmaken voor de TV-Theek.

Comment

Doet me denken aan een heel oud cabaretstukje van Herman Van Veen. Het gaat om een vrouw die in een tapijtzaak een stuk vloerbedekking wilde kopen van 4 m bij 50 cm, omdat precies dat stuk vasttapijt versleten was door haar man die op een neer naar de TV liep!
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.6) - iPhone XR (iOS 18.6) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.6)

Comment

Even serieus ...

Heb een HDD/DVD recorder van Pioneer met afstandbediening.
                          Je zou die afstandsbediening ook kunnen instellen voor gebruik met de tv.
                          Elk tv-merk heeft codes.... soms meerdere codes per merk.
                          (straat zo in de handleiding van de recorder)
                          Ik moet dan op de afstandsbediening de toets "clear" indrukken en de code van de tv.
                          Krijg dat dus niet in orde hier: werkt niet of ik zou iets fout moeten doen.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                            Krijg dat dus niet in orde hier: werkt niet of ik zou iets fout moeten doen.
                            Het zal aan uwen electriek liggen.
                            Soms is het inderdaad foeffelen, die handleidingen daarvan zijn ook niet altijd supergoed. Heb er al gehad waar in het Engels een andere uitleg stond dan in het Nederlands.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Hier enkel de Logitech Harmony One.

Effe tijd nemen om te 'programmeren' en zelf grootmoeder kan met 1 druk op de knop een DVD bekijken met 5.1 geluid terwijl tv, dvd en av-receiver op het correcte kanaal en instelling gezet worden.
                              Hier ook een Harmony One, die 11 (!) afstandsbedieningen vervangt. Ik zou hem niet meer kunnen missen. Vooral het feit dat hij apparaten kan combineren is een grote troef. En het gemak van programmeren via de computer.
                              Fullator
                              Fotostudio Candela Zone
                              website: http://www.chronax.be
                              website: http://www.marquisemodels.eu

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joost Bekijk bericht
                                Hier liggen er meestal 5:
                                - TV
                                - HD recorder
                                - media speler
                                - receiver
                                - DAT speler (want ondanks dat die van hetzelfde merk is als de receiver werken die niet samen)

Ik zou ze best willen vervangen door een programmeerbare, maar kun je op zo'n ding ook diverse acties na elkaar onder 1 knop duwen? Bijvoorbeeld: 1 knop = TV aan, HD aan, TV op AV mode, HD op 1080i, TV aspect ratio op 9:16 (in die volgorde, anders gaat er 't een en ander fout!) ?
                                Jawel, de Harmony One van Logitech doet dit allemaal en nog veel meer...

Leon
                                Fullator
                                Fotostudio Candela Zone
                                website: http://www.chronax.be
                                website: http://www.marquisemodels.eu

Comment

Working...
                                X