Re: Automatische versnellingsbak nieuwe generatie?
Met zo'n systeem heb je de voordelen van het manueel schakelen met de voordelen van het automatisch schakelen.
Je kan zo'n tiptronic of steptronic van geen kanten vergelijken met een andere automaat.
Als ik zo'n wagen zou kopen, ik zou zeker voor zo'n systeem gaan ... het is net dit dat deze wagen nog een stukje leuker zal maken.
En hoe meer power, hoe plezanter die steptronic of tiptronic (zoals ze het willen noemen).
Wij hebben het spijtig genoeg niet genomen omdat het pas uit was en da's een zware fout.
Wat het slippen en uitbreken betreft ... met onze vorige was het zo dat je met licht gedraaid stuur even optrok en je kon een rondje draaien op nat wegdek ... met de huidige systemen (standaard uitrusting) mag je plankgas geven en gaat die hoogstens een fractie van een seconde "proberen" uitbreken maar zover geraakt het niet.
Ga eens op een grote plaats (plein) met een nat wegdek, sla je stuur maximum om en vertrek plankgas, laat (bij een manuele bak) uw ontkoppeling los en hou het gaspedaal op maximum ingedrukt ... uw draaicirkel zal niet groter worden, uw snelheid zal aanhouden op deze waarbij de wagen net niet uitbreekt en ge kunt met een gerust geweten toerkes blijven draaien. Zoveel is dit ondertussen verbeterd.
En ik spreek niet eens van de allerlaatste generatie. Ik moet nu altijd even lachen met mensen die opmerkingen maken op de achterwielaandrijving. Vroeger hadden ze gelijk maar nu niet meer zelle.
Ik wens Pol alvast veel succes met zijn nieuwe wagen en hoop dat hij de juiste keuze zal maken.
Pol ... ik zou er voor gaan jongen, ge gaat er anders nog spijt van krijgen.
Met zo'n systeem heb je de voordelen van het manueel schakelen met de voordelen van het automatisch schakelen.
- Je kan nooit sneller foutloos schakelen dan met zo'n systeem
- Je kan altijd op automaat of manueel
- Je kan nooit een versnelling rateren
- Als jij je eens vergist, dan corrigeert die in uw plaats
- Schakel je per ondeluk eens van 3e naar 1e dan gaat die mooi even de 2e meenemen indien nodig
- Tussen twee versnellingen zitten is niet mogelijk, dus ook gedaan met eens een krakend tandje
Je kan zo'n tiptronic of steptronic van geen kanten vergelijken met een andere automaat.
Als ik zo'n wagen zou kopen, ik zou zeker voor zo'n systeem gaan ... het is net dit dat deze wagen nog een stukje leuker zal maken.
En hoe meer power, hoe plezanter die steptronic of tiptronic (zoals ze het willen noemen).
Wij hebben het spijtig genoeg niet genomen omdat het pas uit was en da's een zware fout.
Wat het slippen en uitbreken betreft ... met onze vorige was het zo dat je met licht gedraaid stuur even optrok en je kon een rondje draaien op nat wegdek ... met de huidige systemen (standaard uitrusting) mag je plankgas geven en gaat die hoogstens een fractie van een seconde "proberen" uitbreken maar zover geraakt het niet.
Ga eens op een grote plaats (plein) met een nat wegdek, sla je stuur maximum om en vertrek plankgas, laat (bij een manuele bak) uw ontkoppeling los en hou het gaspedaal op maximum ingedrukt ... uw draaicirkel zal niet groter worden, uw snelheid zal aanhouden op deze waarbij de wagen net niet uitbreekt en ge kunt met een gerust geweten toerkes blijven draaien. Zoveel is dit ondertussen verbeterd.
En ik spreek niet eens van de allerlaatste generatie. Ik moet nu altijd even lachen met mensen die opmerkingen maken op de achterwielaandrijving. Vroeger hadden ze gelijk maar nu niet meer zelle.
Ik wens Pol alvast veel succes met zijn nieuwe wagen en hoop dat hij de juiste keuze zal maken.
Pol ... ik zou er voor gaan jongen, ge gaat er anders nog spijt van krijgen.
Comment