Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Automatische versnellingsbak nieuwe generatie?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Automatische versnellingsbak nieuwe generatie?

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
    MAAR, ik geloof niet dat mensen die met automatiek 'meer' met het verkeer bezig zijn,
    juist niet, want ze hebben 1 hand vrij om andere dingen te doen, gemakkelijker om snel een smsje te typen (je moet toch neit schakelen)...

toevoeging:
    alhoewel ik mijn kinderen ga leren rijden met manuele bak,
    als je je rijbewijs met automaat haalt, mag je enkel nog automaat rijden,
    en 'k vind om te leren rijden, dat het vrij belangrijk is dat je beseft wat ontkoppelen en schakelen betekent...
    Dit is geen hand die vrij komt, want die dient om rechts op je stuur te staan, tenminste als je weet waarmee je bezig bent. En je moet dan ook helemaal getikt zijn om in je wagen sms'n te typen. Zo'n chauffeurs horen helemaal niet thuis in het verkeer en moesten zwaar aangepakt worden.
    Wat betreft het leren rijden met manuele versnellingen ben ik helemaal akkoord. Je moet inderdaad leren voelen hoe de kracht die een wagen ontwikkelt op de wielen wordt overgebracht.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Heb nu sinds 2 dagen een dsg in een scirocco r
      "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
        Dit is geen hand die vrij komt, want die dient om rechts op je stuur te staan, tenminste als je weet waarmee je bezig bent. En je moet dan ook helemaal getikt zijn om in je wagen sms'n te typen. Zo'n chauffeurs horen helemaal niet thuis in het verkeer en moesten zwaar aangepakt worden.
        Wat betreft het leren rijden met manuele versnellingen ben ik helemaal akkoord. Je moet inderdaad leren voelen hoe de kracht die een wagen ontwikkelt op de wielen wordt overgebracht.
        Voor iemand die met autorijden bezig is: Je hebt gelijk,
        maar hoeveel mensen zijn daar in zoverre mee bezig?

tijdje geleden heb stond ik achter een vriendin aan een rood licht,
        het is rood, meisje voor mij legt haar haren goed,
        pakt de lippenstift, de eyeliner..
        ondertussen werd het groen,
        ze brengt wat mascara aan,
        nog wat klooien aan gsm,
        merkt dat het oranje springt, trekt hard om om toch nog door te kunnen rijden,
        (Flitsen met lampen en claxon kregen geen aandacht van haar)
        en ik stond weer voor rood...

en je wilt niet weten hoeveel mensen zo in hun wagen zitten.
        Toen iemand mij langs achter aan reed tegen 90/u was meneer rustig een broodje aan het eten.
        onlangs iemand een pertotal tegen telefoonpaal weten rijden: want haar gsm viel van het dashboard en ze moest hem vangen...

dit gewoon om aan te tonen:
        er zijn mensen enkel met verkeer bezig (ik raak zelfs mijn gps niet aan al rijdend),
        maar er zijn mensen die snel nog moeten eten, make-uppen, bellen, sms'en, roken, mailtje checken, of cd'tjes grabbelen in handschoenkastje...
        en ik denk... dat procentueel gezien... er meer mensen met andere dingen bezig zijn als met verkeer...
        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

nog wat klooien aan gsm,

Toen iemand mij langs achter aan reed tegen 90/u was meneer rustig een broodje aan het eten.
          onlangs iemand een pertotal tegen telefoonpaal weten rijden: want haar gsm viel van het dashboard en ze moest hem vangen...

er zijn mensen enkel met verkeer bezig (ik raak zelfs mijn gps niet aan al rijdend),
          maar er zijn mensen die snel nog moeten eten, make-uppen, bellen, sms'en, roken, mailtje checken, of cd'tjes grabbelen in handschoenkastje...
          en ik denk... dat procentueel gezien... er meer mensen met andere dingen bezig zijn als met verkeer...
          Dit is helaas realiteit.., ik zie er van tijd tot tijd ook zwalpen voor mij.
          Vandaar dat ik denkt dat een rijopleiding zou moeten uitgebreid worden met een soort driver training met o.a. antisliptechnieken, zodat mensen weten waarvoor ze die twee handen nodig hebben en hoe ze hun ogen moeten leren gebruiken. Geen overbodige luxe of investering, mijn gedacht..
          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
            Dit is helaas realiteit.., ik zie er van tijd tot tijd ook zwalpen voor mij.
            Vandaar dat ik denkt dat een rijopleiding zou moeten uitgebreid worden met een soort driver training met o.a. antisliptechnieken, zodat mensen weten waarvoor ze die twee handen nodig hebben en hoe ze hun ogen moeten leren gebruiken. Geen overbodige luxe of investering, mijn gedacht..
            100% akkoord,
            maar je kan de mentaliteit niet aanpassen met een cursus...
            zolang hun mentaliteit blijf: autorijden is bijzaak...
            zal zoiets niet veranderen... (met of zonder automaat)
            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

nog wat klooien aan gsm,

Wacht, ik ken nog een straffere, uit de tijd van de Belgische frank. Midden jaren 90 of zo.....
              Zoon van een vriend trouwt en een van zijn wensen was om zelf te rijden in een exclusieve wagen naar waar de trouwpartij gevierd werd. Ik was ook uitgenodigd en kwam iets later.
              Trouwmis in Beernem, Z1 mocht geleend worden van een vriend die zelf niet kon komen.
              Dus ik rij via Beernem voorbij de kerk en even verder, exact 900 meter zie ik een rode sportwagen in de berm staan, zwaar geaccidenteerd. Ernaast de heel herkenbare goudkleurige Discovery van vriend Karl en ik dacht : ho !.
              In het kort : ze waren vertrokken met open dak naar het feestadres en de handschoenen van de bruid waaien weg waardoor de chauffeur een poging deed om ze terug te grabbelen.
              Pats tegen een electriciteitspaal.
              Karl de boel aan de kant getrokken en wij verder naar het feestadres waar het niks anders dan tranen waren. Ze konden de eigenaar niet bereiken en de omnium verliep juist in dat weekend.
              Enfin, ze hebben dat kunnen regelen en toen begon de miserie, geen enkele van de BMW verdelers uit de streek wou er zich aan wagen. De enige die bereid was om de reparatie uit te voeren en prijs te geven was S. Demey BMW uit Maldegem, al de rest gaf niet thuis. Hoofdreden was dat ze geen ervaring hadden met die carbontoestanden.
              Eindafloop : er is exact 1000 frank de meter betaald voor de reparatie, dat moet toch wel onder "records" komen.

En als je er nog een nodig hebt over onverantwoordelijkheid in het verkeer, ik ken er nog zo één langs de stationstraat in Brugge. Spijtig genoeg heb ik de nummerplaat van die Johny-car niet meer want ik zette hem er hier op. Echt onverantwoord en echt nog nooit eerder gezien, zo'n minachting voor verkeerstekens en mede-weggebruikers.
              Maar dat heeft niks met versnellingsbakken te maken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                Ach, er zullen altijd mensen zijn die eigenwijs zijn of die niet met de tijd mee kunnen / willen komen en vast blijven houden aan 'vroeger'. Totdat ze hun eigen oog een keer een opdoffer geven waarschijnlijk.
                De automatische bak bestaat toch al een jaar of 50! Vasthouden aan vroeger?

Comment

in de jaren zestig vertelde men al dat handgeschakeld zeer snel een optie zou zijn zoals in de USA maar tot mijn spijt was het zelfs op mijn moderne trafic niet haalbaar (financieel) om hem met een automatische bak te kopen.
                  Op het werk reed ik destijds heel regelmatig met automatische versnellingsbak en die heeft bij nog altijd de voorkeur. Veel relakser rijden
                  Albums
                  Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Moa Bekijk bericht
                    De automatische bak bestaat toch al een jaar of 50! Vasthouden aan vroeger?
                    Als je de moeite had genomen even te lezen dan had je kunnen zien dat de discussie ging over de beste positie van de handen aan het stuurwiel naar aanleiding van de opkomst van de airbag en niet om de automatische versnellingsbak.

Comment

Working...
                    X