Hallo iedereen,
Ik heb mij een nieuwe wagen besteld en er is één optie waar ik tot nog toe niet uitgeraak. Ik rij nl. sedert 42 jaar met een manuele versnellingsbak en speel nu met de idee om over te schakelen naar een Steptronic (BMW). Je kan hiermee volledig aut. rijden ofwel schakelen via de pook of met paddles aan het stuur. En het gaat wel over een sportieve wagen met heel wat Pk's op de achterwielen die volgens sommigen een manuele bak vraagt, maar ik zoek naar meningen van mensen die ervaring hebben met de nieuwste automatische versnellingsbakken.
Zijn er onder jullie mensen die hiermee rijden en wat zijn hun bevindingen?
Hoe gedraagt zo'n wagen zich o.a. op glad wegdek? Heb je dan nog evenveel controle op je auto ?
Sommigen beweren dat met de huidige correctiesystemen op de tractiewielen (automatische stabiliteits -DSC en tractiecontrole -ASC+T)en het gevaar van uitbreken zo goed als nihil is en indien toch, er onmiddellijk wordt gecorrigeerd. Men heeft mij vroeger echter altijd geleerd dat je bij slippen altijd eerst moet ontkoppelen, maar als je geen ontkoppelingspedaal hebt, wat dan ??
Enfin, ik zou volgende week moeten beslissen waarvoor ik ga, want mijn wagen gaat binnenkort in productie.
Groetjes,
Pol.
Ik heb mij een nieuwe wagen besteld en er is één optie waar ik tot nog toe niet uitgeraak. Ik rij nl. sedert 42 jaar met een manuele versnellingsbak en speel nu met de idee om over te schakelen naar een Steptronic (BMW). Je kan hiermee volledig aut. rijden ofwel schakelen via de pook of met paddles aan het stuur. En het gaat wel over een sportieve wagen met heel wat Pk's op de achterwielen die volgens sommigen een manuele bak vraagt, maar ik zoek naar meningen van mensen die ervaring hebben met de nieuwste automatische versnellingsbakken.
Zijn er onder jullie mensen die hiermee rijden en wat zijn hun bevindingen?
Hoe gedraagt zo'n wagen zich o.a. op glad wegdek? Heb je dan nog evenveel controle op je auto ?
Sommigen beweren dat met de huidige correctiesystemen op de tractiewielen (automatische stabiliteits -DSC en tractiecontrole -ASC+T)en het gevaar van uitbreken zo goed als nihil is en indien toch, er onmiddellijk wordt gecorrigeerd. Men heeft mij vroeger echter altijd geleerd dat je bij slippen altijd eerst moet ontkoppelen, maar als je geen ontkoppelingspedaal hebt, wat dan ??
Enfin, ik zou volgende week moeten beslissen waarvoor ik ga, want mijn wagen gaat binnenkort in productie.
Groetjes,
Pol.
Comment