Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Proces Verbaal

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Proces Verbaal

ik ben toch zo eens een boete ontlopen .. de typfout was echter in mijn nummerplaat ..

Comment

[QUOTE=kpr;2079856] ...terwijl ze hun boterhammekes op diezelfde parking aan't eten zijn/QUOTE]

Hoe konden zij dan op de parking geraken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
        nog vraagske : was dat een uitrit van een private parking of openbare parking
        Als dat een parking is van bijvoorbeeld een grootwarenhuis of eender welke andere openbaar toegankelijke parking dan geldt het verkeersreglement er toch.
        Dus zeker aan een kerk, kerkhof, ...
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Ze gaan zeggen " 't is hier geen taalforum hé"

Comment

...

mm
            ∏__|_ ∏__|_
            "no rules, great shots"
            Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
              Ze gaan zeggen " 't is hier geen taalforum hé"
              Inderdaat.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Betalen moet je doe, hoe kunnen de ministers anders hun kerstinkopen financieren

Fout in pv is een geldig bewijs om van uw oren te maken en voor te laten komen
                9 op de 10 moet je niet betalen en word het in de prullenbak gekipt.
                Maar stel U voor dat U zou verliezen dan zijn de kosten toch wel heel hoog he
                Want nu kan het zijn dat je het aflapt met 150€ en dan kan het zijn dat er een nulletje bijkomt zonder een comma of foutje op de overschrijving.
                Ben al een paar keer op de bon gegaan vroegerl, slechts eenmaal aangevochten voor rechtbank en kan je verzekeren dat ik daar VEEL HEEL VEEL spijt van had
                Was meer dan 1 nulletje bijgekomen

Ga je eens informreren bij een advokaat, eerste vraag is gratis de tweede niet meer

Comment

Los van juridische, voor zoiets trek je toch niet naar de rechter als je zelf weet dat je een regel hebt overtreden!
                  Plus het feit dat zo'n typefout weinig of niets voorstelt. Belangrijk is dat zo'n beslissing wettig is en ik denk dat je deze soort fouten verwart met procedurele fouten in een geding. Hier kan de politie hun fout gewoon verbeteren door een navolgend proces-verbaal. En het zal je dan ook meer kosten!

Ik kan me trouwens zwaar om ergeren wanneer mensen het gerecht en de politie door zulke banaliteiten hinderen. Als je een regel overtreedt en jij weet dat je dat gedaan hebt, dan moet je ook de sanctie daarvan dragen. Een bestuur moet zorgvuldigheid dragen, maar zo ook de burgers.
                  Last edited by THESIS; 13 december 2008, 09:11.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door THESIS Bekijk bericht
                    Los van juridische, voor zoiets trek je toch niet naar de rechter als je zelf weet dat je een regel hebt overtreden!
                    Plus het feit dat zo'n typefout weinig of niets voorstelt. Belangrijk is dat zo'n beslissing wettig en ik denk dat je deze soort fouten verwart met procedurele fouten in een geding. Hier kan de politie hun fout gewoon verbeteren door een navolgend proces-verbaal. En het zal je dan ook meer kosten!

Ik kan me trouwens zwaar om ergeren wanneer mensen het gerecht en de politie door zulke banaliteiten hinderen. Als je een regel overtreedt en jij weet dat je dat gedaan hebt, dan moet je ook de sanctie daarvan dragen. Een bestuur moet zorgvuldigheid dragen, maar zo ook de burgers.
                    die typfout deed me wel direct denken aan die top-jurist die altijd topsterren weet vrij te pleiten.
                    Eén van de cases als voorbeeld op tv vroeg hij de andere partij : meneer,... U heeft een kauwgum in?
                    persoon zegt: neenee toch niet
                    (kauwgum = niet toegelaten in rechtzaal)
                    Waarop de advocaat zei : meneer... U heeft een kauwgum in en blijft hier liegen tov ons allemaal dat je er geen in hebt, hoe kan ik jou nu ooit nog als geloofwaardig beschouwen in een rechtzaal als je hier voor iedereen publiek liegt over een simpele kauwgum.

Case closed, zaak gewonnen door de persoon die een enorme snelheidsovertreding had gedaan.
                    Vond het wel funny.
                    (kan zijn dat er nog wat meer pittige details waren of iets anders was, maar high level kwam het wel daarop neer)

ps: jawel, 't was in de USA ;-)
                    Imagination is more important than knowledge...
                    http://www.kiekje.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
                      I'm taLking about real Lchoholism
                      Ik neem aan dat dit een verwijzing is naar een fonetisch gelijkend, bestaand woord maar dan zou het leuker zijn als je het goed zou spellen...

Comment

Het is de vaststelling van de feiten door een agent dat u schuldig maakt aan een overtreding.
                        Als je dat gaat aanvechten dan dagvaarden ze die agent ook als getuige.
                        Die komt dan onder eed verklaren dat hij u effectief die overtreding zien maken heeft en ge betaalt toch.
                        Nu procedurefout of niet ... als ge weet dat al dan niet met een verkeerde datum de feiten toch effectief hebben plaatsgevonden waarom dan toch altijd proberen er tussenuit te geraken?
                        Het is voor niemand plezant om een boete te krijgen maar het is nog voor vele anderen minder plezant dat er steeds zoveel mensen overtredingen begaan.
                        Iedereen maakt fouten en ongewild al eens overtredingen maar het blijven nog altijd uw daden die bestraft worden. Akkoord dat sommige agenten wel echt de punt op de i zetten maar zonder fout konden ze zelfs dit niet doen.
                        Men spreekt hier op dit moment van een klein foutje maar stel dat er net een fietser uit die parking kwam en patat ... wat had het dan geweest? Ja ik weet het, die fietser reed zonder licht.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
                          die typfout deed me wel direct denken aan die top-jurist die altijd topsterren weet vrij te pleiten.
                          Eén van de cases als voorbeeld op tv ...
                          U zegt het goed ... op TV.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Ik heb in de laatste 2 maanden al 2 keer een alcoholcontrole ondergaan.

De eerste keer gebeurde dit op een zaterdag rond 18h op de E314 een 20 tal km voor Genk.
                            Met tussenpozen werd gewoon al het verkeer van de autostrade gehaald en op de parking geleid.
                            En daar dan controle op papieren en blazen.

De tweede keer gebeurde het op een zondagmorgen in de buurt van Zemst toen ik mijn kinderen naar de sportclub bracht.

En toen ik vorige week nog een boete binnenkreeg (snelheidsovertreding 60km/u ipv 50km/u) heb ik mijn conclusie getrokken.

DE FLIKKEN ZITTEN ACHTER MIJN GAT.

Eerlijk gezegd, het was 10 jaar geleden dat ik nog een boete had, en alcoholcontrole kan ik alleen maar aanmoedigen. Ik heb snel 50€ gestort en probeer nu een beetje trager te rijden...

Comment

Eigenlijk best wel straf...

Je maakt zélf een fout en je wil er van tussenuit geraken door een ander te pakken op 'n typfout... Waar blijft die inspiratie toch uit komen...?

Mvg,
                              Frederic

Comment

Het is heel simpel.
                                Indien je het pv betwist ( wat je natuurlijk kan) vermits er een antwoordformulier bijsteekt, zal jou antwoord terug naar het parket gaan. De magistraat stuurt dit naar de verbalisant om uitleg. De verbalisant zal dan antwoorden aan het parket dat het effectief om een typefout gaat maar dat de correcte datum 11 is en niet 1. Parket vervolgt je toch. Indien je een middellijke scikking niet aanvaard zal je toch een aanmaning krijgen tot betalen. Dit kost je 10 euro meer. Betaal je dan nog niet , dan mag je het gaan uitleggen aan de rechter. Zou ik niet doen dus.

Groetjes
                                E1000
                                Nikonspul

Comment

Working...
                                X