Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foutmelding Canon Pixma iP5200

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Foutmelding Canon Pixma iP5200

Deze foutmelding krijg ik na ongeveer 2 jaar gebruik te hebben gemaakt van mijn Canon printer Pixma ip5200 :

"Er is meer dan een inkttank (zwart of cyaan) geïnstalleerd" wat helemaal niet het geval is .

De printer print dan ook niet meer af

Wie herkent zich in dit probleem en wat is er aan te doen .

Re: Foutmelding Canon Pixma iP5200

noliko, originele patronen?
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Zeker en vast . Geen geprul met injectiespuiten of andere rommel .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
        Zeker en vast . Geen geprul met injectiespuiten of andere rommel .
        Je bent niet alleen lees ik hier en daar.
        Maar daar ben je niet mee geholpen.

Onze helpdesk is bereikbaar van maandag tot vrijdag van 08:00 tot 17:30. Gedurende het telefoongesprek is het mogelijk dat u om aanvullende informatie wordt gevraagd. Wij verzoeken u dan ook om het apparaat en de volgende informatie klaar te hebben:

* De precieze produktnaam (bijv. EOS 400D)
        * Serienummer van het apparaat
        * Welk computersysteem u gebruikt indien dit nodig is voor het functioneren van het apparaat (bijv. Windows XP, Mac OS 10)
        * Een eventueel referentienummer wat U tijdens een eerder telefoongesprek van onze helpdesk heeft gekregen (Hierdoor hoeven wij niet al uw gegevens opnieuw in te voeren)
        Last edited by theokus; 29 mei 2008, 14:08.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Bekend probleem: oorzaak is een kapotte chip (statische ontlading, fabrikagefout, Dead on Arrival) met deze foutmelding tot gevolg. Het enige wat helpt is gewoon nieuw patroontje kopen en erin steken. Ben blij dat ik niet met die vervelende chippatronen moet werken op mijn Canon i9950.

Die chip is er gewoon nodeloos gekomen om het navullen zo moeilijk mogelijk te maken, helaas geeft het ook ongelofelijk veel problemen als er maar iets aan scheelt. Het ergste is nog dat ook spinternieuwe CLI-8 patronen dit probleem kunnen vertonen.

Ik steek soms CLI-8 patronen in mijn Canon i9950 printer en het werkt zonder problemen en ook de inktstandweergave is als met de ouder BCI-6 patronen met dank aan het prismaatje onderaan de inkttank. De chip zit er dan gewoon voor Jan Lul op de patroon zonder enig nut. Conclusie: gewoon ordinaire en een een half gelukte poging om de namaakmarkt buiten te houden ! Helaas ben je nu wel de dupe van chipgedoe.
          Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
            Bekend probleem: oorzaak is een kapotte chip (statische ontlading, fabrikagefout, Dead on Arrival) met deze foutmelding tot gevolg. Het enige wat helpt is gewoon nieuw patroontje kopen en erin steken. Ben blij dat ik niet met die vervelende chippatronen moet werken op mijn Canon i9950.

Die chip is er gewoon nodeloos gekomen om het navullen zo moeilijk mogelijk te maken, helaas geeft het ook ongelofelijk veel problemen als er maar iets aan scheelt. Het ergste is nog dat ook spinternieuwe CLI-8 patronen dit probleem kunnen vertonen.

Ik steek soms CLI-8 patronen in mijn Canon i9950 printer en het werkt zonder problemen en ook de inktstandweergave is als met de ouder BCI-6 patronen met dank aan het prismaatje onderaan de inkttank. De chip zit er dan gewoon voor Jan Lul op de patroon zonder enig nut. Conclusie: gewoon ordinaire en een een half gelukte poging om de namaakmarkt buiten te houden ! Helaas ben je nu wel de dupe van chipgedoe.
            Daarom verzorg ik goed mijn PIXMA iP4000.
            No chips he
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Hallo Stefaand ,

Wat bedoel je met nieuw patroontje ? Een nieuwe cartridge ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
                Hallo Stefaand ,

Wat bedoel je met nieuw patroontje ? Een nieuwe cartridge ?
                Inderdaad, gewoon 12-13 euro er tegen aan gooien. Kapotte chip: Helaas pindakaas !

Besides: ik heb nog een splinternieuwe Canon i9950 A3+ te koop in een ongeopende doos. Geen vervelende chips die spontaan kapot kunnen gaan, printkop nog in verzegeling, dus BRANDNIEUW !!! Geïnteresseerden kunnen mij een PB sturen. Deze is de laatste der Mohikanen........
                Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

Comment

late reactie maar ondertussen hier ook 't zelfde "er is meer dan één inkttank met de volgende kleur geïnstalleerd"
                  Had dit een maand geleden ook al en heb toen een nieuw patroon geplaatst, krijg nu weer zelfde foutmelding
                  Inkttank is bijna nog vol... PIXMA MP800
                  Voor de rest zeer tevreden van.
                  Ik haal er dan het patroon uit en plaats deze terug en met een beetje geluk werkt het dan weer...
                  Flickr

Comment

Working...
                  X