Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Proces Verbaal

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Proces Verbaal

Ik heb een vraagje over een PV. Een stom PV dat kon voorkomen worden. Ik weet het, maar 't is nu gebeurd...
    Het betreft het negeren van een verkeersbord C1- Verboden richting voor iedere bestuurder op een parking. Voor de gewone inrit staat een bord dat de toegang gesloten is. Bijgevolg wordt de uitrit even gebruikt als inrit. Er werd niemand in gevaar gebracht.

2 dagen later een PV in de bus.
    - eerste deel van het PV... blablabla vierentwintig november blablabla
    - datum en plaats van de feiten : 24/11/2008
    - en dan de eigenlijke vaststelling : op 24/1/2008 (24 JANUARI 2008)

Nu is m'n vraag welke waarde zo'n PV nog heeft als er 2 verschillende data vermeld worden? Kan dit als procedurefout voor een rechtbank gelden?

Ik verwacht hier niet een scheldpartij te lezen over de politie onze vriend, maar ik zou graag weten of er mogelijkheid is om dit eventueel voor de rechtbank te winnen. We willen zeker onze verantwoordelijkheid niet ontlopen, het is een stom voorval, met toch redelijk zware financiele gevolgen in deze dure tijden.

Alvast bedankt!
    BD0910BE

Re: Proces Verbaal

U kan best naar deze site gaan, voor een juister antwoord
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

Comment

ga je ze pakken op een typfout of wa?
      'k denk dat ze eens goed gaan lachen
      ... een rechtzaak ... tststs

mm
      ∏__|_ ∏__|_
      "no rules, great shots"
      Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Slikke schat..
        Niet teveel problemen van maken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
          ga je ze pakken op een typfout of wa?
          'k denk dat ze eens goed gaan lachen
          ... een rechtzaak ... tststs

mm
          Ik begrijp niet wat je bedoelt...
          Ik ben niet van plan er een rechtzaak van te maken, maar als er bezwaar aangetekend wordt, komt er dan niet vanzelf een rechtzaak van?
          Anderzijds, ik wil ze niet pakken op een tikfout, maar als ze "de moeite" doen om iemand op te bon te slingeren terwijl ze hun boterhammekes op diezelfde parking aan't eten zijn, mogen ze toch de moeite doen om de feiten correct weer te even hé Of niet?
          BD0910BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
            U kan best naar deze site gaan, voor een juister antwoord
            Bedankt! Ik zal daar eens rondneuzen!
            BD0910BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kpr Bekijk bericht
              Anderzijds, ik wil ze niet pakken op een tikfout, maar als ze "de moeite" doen om iemand op te bon te slingeren terwijl ze hun boterhammekes op diezelfde parking aan't eten zijn, mogen ze toch de moeite doen om de feiten correct weer te even hé Of niet?

Iedereen maakt fouten, die flik deed gewoon zijn job. Gewoon braaf betalen, en volgende keer geen borden meer negeren

Ze gaan inderdaad eens goed met u lachen, en indeed, als er bezwaar aangetekend wordt, komt er automatisch een rechtszaak van, en dan ga je het live voor de politierechtbank mogen gaan uitleggen (tel die dag congé alvast mee in de kosten ), en die mannen op de politie rechtbank lachen er tegenwoordig niet meer mee, zeker niet met excuses
              To make your dreams come true, wake up

Comment

En als je bij de betaling van de verschuldigde boete nu ook eens een typfoutje maakt? Zo'n kommaatje misgeplaatst bv.
                Wie gaat er dan lachen? Missen is menselijk bij iedereen, niet??

Henri
                lidnummer: BD0435BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
                  En als je bij de betaling van de verschuldigde boete nu ook eens een typfoutje maakt? Zo'n kommaatje misgeplaatst bv.
                  Wie gaat er dan lachen?
                  Dat hangt er van af in welke richting je dat kommaatje misplaatst, he, naar links of naar rechts.

Comment

Een drietal jaar geleden ook een overtreding gemaakt, die op basis van fouten misschien aanvechtbaar was.

Had 72 meter (nadien nagemeten) over het voetpad gereden - de agente heeft daar 200 meter gemeten. (andere meter ?)

Aangevochten bij de RB.

Resultaat: dikke boete, bijna rijbewijs ingetrokken, ... de politierechter achte de feiten bewezen, of ze nu voor 1 meter of 200 meter zijn ...

De enige bedenkingen die ik daarbij heb ... (sorry voor wie agent(e) is). Rekenen en meten is hun beste vak niet ...

De 'goedkoopste' oplossing is gewoon betalen.

Geert N
                    Nikon D80

Comment

Heb ook zo eens iets meegemaakt.

Lang geleden (toen de dieren nog konden spreken ) was een derde remlicht nog niet echt ingeburgerd en eigenlijk nog niet wettelijk toegelaten.
                      Op een zekere dag krijg ik 2 (twee) PV's in de bus.
                      Bij even nalezen bleek dat het over het derde remlicht in de wagen ging.
                      Eerste PV was voor het gebruik van het nog niet toegelaten derde remlicht.
                      Voor de tweede PV was de reden dat door het aanbrengen van het derde remlicht de wagen niet meer voldeed aan de technische normen.
                      (en dus een gevaar op de baan was - verblinden van verkeer dat achterop komt)
                      Niet echt logisch, twee PV's voor zelfde probleem maar soit....
                      Na verder lezen ontdekte ik al snel een klein hiaat in de beide PV's.
                      Mijnheer de agent (toen nog rijkswacht) had het onmogelijke voor mekaar gekregen:
                      Hij had de datums wat door elkaar gehaald.
                      Mijnheer kon namelijk eerst het verslag opsturen (6/02/1987), dan pas het verslag schrijven (9/02/1987) en nog later pas de vaststelling doen (11/02/1987).
                      Ik heb dan eens met die agent getelefoneerd om te kijken hoe dit wel kon.
                      Zijn uitleg was dat hij dat wel ging oplossen. dat kwam waarschijnlijk door een virus in zijn PC .
                      Ik zat toen in een IT job.
                      Ik heb hem dan maar gevraagd om het aan de rechtbank door te geven omdat ik niet wenste te betalen.
                      (je kon toen de auto's moet een derde remlicht al niet meer op één hand tellen)
                      Ik heb van heel die zaak tot nu toch nog steeds niets gehoord.
                      Later heb ik wel via via gehoord dat het daadwerkelijk tot op de rechtbank is geraakt en dat betreffende agent zelf is 'mogen' komen uitleggen hoe hij dat met die datums en vastellingen zo had kunnen doen.
                      Blijkbaar is hij met nogal een rood hoofd kunnen afdruipen en was de boel afgesloten.
                      Uitleg was toen dat indien, door de overtreder, zo iets werd aangevochten, er naar die data werd gekeken en op grond daarvan de zaak nietig zou worden verklaard.

Grtz,
                      Wilfried
                      The tide will wait for no-one. That's not even a rule, it's a fact.

Comment

Kpr, in tegenstelling tot de verhalen van Geert en webwil gaat het hier duidelijk wel om een banale typfout. 24 november blijkt dus wel meermaals vermeld in het verslag zodat iedere rechter duidelijk kan opmaken wanneer de inbreuk werd gepleegd. Ik denk dat je beter gewoon betaald om erger te voorkomen.
                        Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Kan dit als procedurefout voor een rechtbank
                          hééél best mogelijk, niet door de rechtbank maar wel door het openbaar ministerie.
                          Processen verbaal hebben een bijzondere bewijskracht en moeten daarvoor héél correct zijn opgesteld.
                          ik zou een verweerschrift opstellen bij de welke ik mij niet meer kan herinneren dat ik op 24/01/2008 dit bord zou hebben geneergd. Seponeert men de zaak dan zul je er niets meer van horen want op de politierechtbank hebben ze handenvol werk met verkeersongevallen, dronken chauffeurs en snelheidsduivels zonder zich bezig te houden met discussie over datum
                          Krijg je alvast nog een voorstel tot minnelijke schikking vanuit het parket: best betalen want dat betekent dat ze geen gevolg geven aan je bezwaarschrift.

nog vraagske : was dat een uitrit van een private parking of openbare parking
                          mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
                          D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht

nog vraagske : was dat een uitrit van een private parking of openbare parking
                            Ik denk niet dat het een priveparking is, tenzij parkeermoelijkheid aan een kerk privé is.
                            Heb ondertussen de website die toerist me doorspeelde even geraadpleegd, en blijkbaar is't door de politie gepermitteerd om dergelijke fouten te maken... "Een vergissing in of het ontbreken van de datum of plaats van verbaliseren tast de geldigheid van het proces-verbaal echter niet aan, maar herleidt de bijzondere bewijswaarde wel tot een bewijswaarde als inlichting. Eventueel kan een vergissing in de datum van de vaststelling van het misdrijf wel de rechten van verdediging schenden."

Soit, wellicht kunnen we beter betalen. Ervaring leert dat de burger uiteindelijk altijd aan het kortste eind trekt. En ondertussen heeft diene kerel hiermee misschien zijn quotum behaald en hebben we met onze overtreding ook nog een goede daad verricht Hopelijk denkt hij aan ons als hij zijn premies opsoepeert

Iedereen bedankt voor jullie mening!
                            BD0910BE

Comment

en hebben we met onze overtreding ook nog een goede daad verricht
                              ja, het spekken van de Waalse kas.

Comment

Working...
                              X