Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Brandstoffen te goedkoop?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #91
    Re: Brandstoffen te goedkoop?

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Wie doet er schijnheilig? Jij dat er geen knijt van weet of ik dat er ene heb en weet wat ik aan netto inkomen moet missen omdat ik die wagen heb?
    De wagen zelf blijft een voordeel ja, als hij kapot is heb je een nieuwe, als hij versleten is heb je een nieuwe.
    Maar als later eventueel eens de dop of het pensioen berekend wordt dan heb ik aan die firmawagen niets gehad en doen al de anderen dik voordeel met hetgeen ze nu meer hebben in loon.
    Ge moet zoiets op lange termijn bezien.
    Alles heeft voor en nadelen maar de meesten die een firmawagen hebben doen er financiëel geen winst mee. OK, niet voor iedereen hetzelfde want ieders situatie is anders.

    Ik ben nu al 4 maand in ziekteverlof, ik trek van de ziekenkas berekend op mijn loon, niet op mijn wagen en da's dus veel minder dan iemand dat geen bedrijfswagen zou hebben.
    Ondertussen kan ik niet rondbollen met die wagen maar moet wel nog elke maand +- 160€ belastingen erop betalen ... ook al werk ik niet en rij ik niet.
    Zonder firmawagen had mijn vergoeding dus veel hoger geweest en moest ik niets afdokken aan tussenkomst voor de wagen dat niet eens van mij is.
    Financiëel is dat een héél groot verschil.
    En op het einde van de rit kan iemand met een privé-wagen zijn wagen nog verkopen, wij hebben betaald om op het einde niets te hebben.
    Een wagen is op het moment zelf geen verlies maar ook geen winst ... later met uw pensioen en zo merk je pas dat dit een groot nadeel was.

    Ook niet overdrijven he VerSeg, ik vind mijn wagen (die ik overigens volledig zelf heb mogen kiezen), naast een noodzakelijk iets voor mijn werk, ook een heel leuke extra.
    Als ik verlof heb en niet met de wagen wegmoet, dan neemt mijn vrouw die mee, dus nog een voordeel.
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

    Comment


    • #92
      Re: Brandstoffen te goedkoop?

      Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
      Ook niet overdrijven he VerSeg, ik vind mijn wagen (die ik overigens volledig zelf heb mogen kiezen), naast een noodzakelijk iets voor mijn werk, ook een heel leuke extra.
      Als ik verlof heb en niet met de wagen wegmoet, dan neemt mijn vrouw die mee, dus nog een voordeel.
      Ik zeg niet dat een firmawagen niet leuk is, er zijn ook voordelen maar financiëel is het niet zo'n wonder als sommigen wel denken. Toch niet voor iedereen.
      Iemand dat een job heeft met een goed loon en er dan plots na een tijd een wagen bij krijgt die doet een goede zaak maar iemand dat nieuw begint en direct een wagen krijgt is slechter af omdat ze dat verrekenen in uw loon en dat in zo'n geval dus een pak lager ligt.
      En ja ik ben content dat ik die wagen heb, dat betwist ik niet.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #93
        Re: Brandstoffen te goedkoop?

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Wie doet er schijnheilig? Jij dat er geen knijt van weet of ik dat er ene heb en weet wat ik aan netto inkomen moet missen omdat ik die wagen heb?
        De wagen zelf blijft een voordeel ja, als hij kapot is heb je een nieuwe, als hij versleten is heb je een nieuwe.
        Maar als later eventueel eens de dop of het pensioen berekend wordt dan heb ik aan die firmawagen niets gehad en doen al de anderen dik voordeel met hetgeen ze nu meer hebben in loon.
        Ge moet zoiets op lange termijn bezien.
        Alles heeft voor en nadelen maar de meesten die een firmawagen hebben doen er financieel geen winst mee. OK, niet voor iedereen hetzelfde want ieders situatie is anders.

        Ik ben nu al 4 maand in ziekteverlof, ik trek van de ziekenkas berekend op mijn loon, niet op mijn wagen en da's dus veel minder dan iemand die geen bedrijfswagen zou hebben.
        Ondertussen kan ik niet rondbollen met die wagen maar moet wel nog elke maand +- 160€ belastingen erop betalen ... ook al werk ik niet en rij ik niet.
        Zonder firmawagen had mijn vergoeding dus veel hoger geweest en moest ik niets afdokken aan tussenkomst voor de wagen dat niet eens van mij is.
        Financiëel is dat een héél groot verschil.
        En op het einde van de rit kan iemand met een privé-wagen zijn wagen nog verkopen, wij hebben betaald om op het einde niets te hebben.
        Een wagen is op het moment zelf geen verlies maar ook geen winst ... later met uw pensioen en zo merk je pas dat dit een groot nadeel was.
        VerSeg, ik vermoed dat hiermee veel zo niet alles gezegd is.
        Ik kan jou niet anders dan gelijk geven en jouw laatste zin is treffend....
        Dit is een & de realiteit op zijn best.

        Voor mij persoonlijk is nu ook bewezen dat zo'n firmawagen een goede zaak is voor de baas
        en dat die wagen de baas weinig of niks kost.
        Het personeel heeft schijnbare voordelen als ik bijv. denk aan het "gratis" gebruik voor privédoeleinden.
        Als de baas dit uit zijn eigen zakken moest betalen dan zou je wat meemaken.
        Het zou niet lang duren.
        Dat een moeder van haar kinderen houdt vind ik niet meer dan normaal maar dat een baas
        zich zo zou verhouden tot zijn personeel betwijfel ik.
        Maar ok, er zijn uitzonderingen.
        Het argument dat je dan zelf geen eigen wagen moet kopen is voor mij van geen tel.
        Er is hier ergens sprake van een verschil van 400€ per maand....
        Daar kan je zelf een autootje van "leasen" en dan ben je min of meer zelf baas over die auto.
        (sorry, ik krijg intussen het vliegend sch..t van dat woord )
        Is ook zo'n nieuw woord dat valt in de categorie zoals ik hieronder al vermeldde
        Je hebt geen geld om de auto ineens cash te betalen en dan ga je "leasen".
        (en sorry weer voor deze zin he)
        Maar dit is blijkbaar ook al ingeburgerd en de normaalste zaak van de wereld.
        Niet vergeten dat een auto de slechtste investering is die er is.
        Ik heb het dan wel over een particulier... die heeft géén boekhouding zoals een zelfstandige

        Echt geld zijn cijfers op jouw bankrekening.
        Met die bedrijfswagen in bedrijf en jij achter het stuur, is de toestand normaal: niet meer of minder dan een ander.

        Ik spot er niet mee en zeker niet in deze harde tijden, alhoewel het voor veel mensen altijd een
        harde dobber is geweest om een job te vinden.
        En dan zwijg ik nog over mensen die al iets op leeftijd zijn.
        Ik spot nooit met iemand zijn werk of met geld.

        Er zijn op pak weg 10 jaar tijd heel wat nieuwe woorden verschenen die juist het tegenovergestelde
        betekenen dan wat ze laten uitschijnen.
        (ik geef een klein voorbeeldje: als de belastingen jouw aan de oren wil trekken bij wijze van spreken,
        dan krijg je een "uitnodiging"....)
        Eveneens verschillende compensaties voor een stuk van het loon.
        Waarom doen bazen dit?

        Zelf ben ik opgegroeid in de tijd van "werk in eigen streek".
        Tegenwoordig is dit zo erg dat "de mensen" lastig worden als ik er over begin...
        Behalve gemeente- of stadspersoneel of mensen die in het onderwijs staan
        Die zijn meestal toch uit eigen streek. Er is hier nog meer over te zeggen maar ik zwijg.
        Om dit kort te houden: het is tegenwoordig meestal pakken wat te krijgen is wat werk aangaat.
        En dan is het "moetes": je moet je verplaatsen en dat gaat idd. efficiënt met een auto.

        Jong mensen, jong volwassenen en auto's gaat heel goed samen.
        Diezelfde mensen kunnen ook fier, trots en zelfs gewoon blij zijn met zo'n bedrijfswagen.
        Doe daar nog wat snufjes bij in die auto en geeft ze bovendien nog een gsm en misschien
        nog een laptop er boven op.
        Maar het werk bestaat niet enkel en alleen om met die auto te rijden....
        Werken van negen tot vijf zal er wel niet bij zijn
        De meeste bedrijfswagens zijn ook anoniem en ik kan me best voorstellen dat dan de "eigenwaarde"
        van een chauffeur een boost krijgt.

        En eigenlijk is het allemaal van geen tel: als iedereen die het aangaat, zich daarbij goed voelt is het opgelost he.

        En toch met pijn in het hart: wij betalen dit met z'n allen
        Last edited by theokus; 4 december 2008, 23:29.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #94
          Re: Brandstoffen te goedkoop?

          Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          Daar kan je zelf een autootje van "leasen" en dan ben je min of meer zelf baas over die auto.
          (sorry, ik krijg intussen het vliegend sch..t van dat woord )
          Is ook zo'n nieuw woord dat valt in de categorie zoals ik hieronder al vermeldde
          Je hebt geen geld om de auto ineens cash te betalen en dan ga je "leasen".

          Neen, theo daar zit een groot verschil, je gaat niet gaan leasen, omdat je geen auto ineens cash kan/wil betalen.
          Je betaalt een firma, dat die ervoor zorgt, dat jij je materiaal hebt om ten alle tijden je werk te doen. (of het nu om een auto of om een fax gaat, maakt niet uit). Je betaalt er een firma voor, en die moet er maar voor zorgen, dat jij tijdens de leasing periode dat materiaal beschikbaar hebt, ongeacht wat er nu met dat materiaal gebeurt, het is het jouwe niet, het is en blijft van die lease maatschappij, en die lease maatschappij moet zorgen, dat jouw materiaal functioneert tijdens die lease periode, zonder dat jij er je zorgen moet over maken.

          Als ik morgen beenhouwer wordt, heb ik koelkasten nodig, en die mogen niet in panne vallen of mijn zaak gaat daar onder lijden. Maar tijd aan die frigo's insteken, onderhoud en dergelijke, dat intereseert mij niet, dus ga ik die frigo's leasen, niet kopen want dan zijn ze mijn probleem. Ik betaal die mannen en het is die mannen hun probleem, dat mijn frigo's binnen de afgesproken voorwaarden in het contract functioneren. Niet het mijne, ik kan me op mijn stiel richten. Dat is leasen
          To make your dreams come true, wake up

          Comment


          • #95
            Re: Brandstoffen te goedkoop?

            Ik bol privé +/- 2000km/maand. Aan diesel zou me dit +/- € 150/maand kosten. Ik geef € 179/maand aan de bedrijfswagen zie ik. Wel € 179 - € 150 = € 29 / maand dat ik dan eigenlijk opleg. Op jaarbasis is dit € 348. Is dit genoeg voor full-omnium, taks, winterbanden, onderhoud, eventuele pech + bijstand + degelijke vervangwagen, een nieuwe wagen die je elke 3 jaar mag kiezen, etc...? Om nog maar te zwijgen over de investering die je tegenwoordig moet doen om een evenwaardige privé-wagen te kunnen kopen ( +/- € 28.000)? Die moet je wel eerst neertellen. Ik zal die aan de kant zetten voor mijn pensioen...da's (hopelijk) nog 32 jaar aan 4%...

            Ik kan fout zijn hé, of ik kan de logica missen maar dat de firma-wagen alleen een nadeel is lijkt me toch sterk overdreven...er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen.

            Werken van negen tot vijf zal er wel niet bij zijn

            De meeste bedrijfswagens zijn ook anoniem en ik kan me best voorstellen dat dan de "eigenwaarde"
            van een chauffeur een boost krijgt.
            Inderdaad, werken van 9 to 5 is er niet bij. Reken maar van 7 tot ... zonder de vele werkgerelateerde gsm-oproepen in weekends & 's avonds. Maar daar heb ik voor gekozen en dat neem ik er al 10 jaar bij...en ja ik heb een zoon & (zwangere) vrouw dus niet enkel tijd voor mijn werk.

            Bij ons zijn er +/- 400 bedrijfswagens, allemaal met duidelijke sticker hoor. En vele bedrijven doen dit. Of je ziet de leasing-sticker onder de nummerplaat...let daar maar eens op.

            Comment


            • #96
              Re: Brandstoffen te goedkoop?

              Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
              Neen, theo daar zit een groot verschil, je gaat niet gaan leasen, omdat je geen auto ineens cash kan/wil betalen.
              Je betaalt een firma, dat die ervoor zorgt, dat jij je materiaal hebt om ten alle tijden je werk te doen. (of het nu om een auto of om een fax gaat, maakt niet uit). Je betaalt er een firma voor, en die moet er maar voor zorgen, dat jij tijdens de leasing periode dat materiaal beschikbaar hebt, ongeacht wat er nu met dat materiaal gebeurt, het is het jouwe niet, het is en blijft van die lease maatschappij, en die lease maatschappij moet zorgen, dat jouw materiaal functioneert tijdens die lease periode, zonder dat jij er je zorgen moet over maken.

              Als ik morgen beenhouwer wordt, heb ik koelkasten nodig, en die mogen niet in panne vallen of mijn zaak gaat daar onder lijden. Maar tijd aan die frigo's insteken, onderhoud en dergelijke, dat intereseert mij niet, dus ga ik die frigo's leasen, niet kopen want dan zijn ze mijn probleem. Ik betaal die mannen en het is die mannen hun probleem, dat mijn frigo's binnen de afgesproken voorwaarden in het contract functioneren. Niet het mijne, ik kan me op mijn stiel richten. Dat is leasen
              Idd. J*, goed voor zelfstandigen op de eerste plaats IMHO.
              En die hebben een boekhouding....
              Heb ik niks op tegen hoor maar ze mogen ook eens de moed hebben om alles te vertellen.

              Bij elk automerk vind je dat ook terug voor particulieren....
              Alleen Mercedes durft vermelden dat leasing eigenlijk bedoeld is voor beroepsgebruik.

              Huren of "leasing" maakt in centen niet veel verschil uit.
              Wel wie uiteindelijk de kosten zal betalen

              Mensen verbeteren kan ik niet en de mensen willen dat ook niet en zelf kan ik er geen eer mee halen.
              Auto's kopen op afbetaling kan voor veel mensen funest uitdraaien.
              Of je nu least als particulier, of huurt of rijdt op afbetaling: de uitkomst is dezelfde.
              Af en toe krijg ik hier ook brochures in de bus: "Merk X aan 350 euro per maand"
              Je ziet ik kom weer terecht bij "de kleine mens"
              ((die geen geld heeft om vier nieuwe banden te kopen voor hun oude auto maar wel (zich
              laten vangen en) een nieuwe auto kopen via de bank enz. enz. ))
              > is mij een paar keren verteld door een garagist ergens in Opgrimbie....
              Toen woonde ik nog thuis bij mijn ouders....
              Niet veel verandert he J* vroeger tegen nu.

              Tot het systeem in elkaar stort zoals nu het geval is.
              (krediet geven aan mensen die het niet kunnen betalen)
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #97
                Re: Brandstoffen te goedkoop?

                Oorspronkelijk geplaatst door Cubalistic Bekijk bericht
                Ik bol privé +/- 2000km/maand. Aan diesel zou me dit +/- € 150/maand kosten. Ik geef € 179/maand aan de bedrijfswagen zie ik. Wel € 179 - € 150 = € 29 / maand dat ik dan eigenlijk opleg. Op jaarbasis is dit € 348. Is dit genoeg voor full-omnium, taks, winterbanden, onderhoud, eventuele pech + bijstand + degelijke vervangwagen, een nieuwe wagen die je elke 3 jaar mag kiezen, etc...? Om nog maar te zwijgen over de investering die je tegenwoordig moet doen om een evenwaardige privé-wagen te kunnen kopen ( +/- € 28.000)? Die moet je wel eerst neertellen. Ik zal die aan de kant zetten voor mijn pensioen...da's (hopelijk) nog 32 jaar aan 4%...

                Ik kan fout zijn hé, of ik kan de logica missen maar dat de firma-wagen alleen een nadeel is lijkt me toch sterk overdreven...er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen.



                Inderdaad, werken van 9 to 5 is er niet bij. Reken maar van 7 tot ... zonder de vele werkgerelateerde gsm-oproepen in weekends & 's avonds. Maar daar heb ik voor gekozen en dat neem ik er al 10 jaar bij...en ja ik heb een zoon & (zwangere) vrouw dus niet enkel tijd voor mijn werk.

                Bij ons zijn er +/- 400 bedrijfswagens, allemaal met duidelijke sticker hoor. En vele bedrijven doen dit. Of je ziet de leasing-sticker onder de nummerplaat...let daar maar eens op.
                OK en beter zo dan he Cubalistic.
                Probeer het maar vol te houden, eet gezond en blijf het ook

                Heb eens, op volledig vrijwillige basis en voor mijn portfolio, foto's gemaakt in een koerierbedrijf....
                Ikke blij en opgelucht dat ik geen 20 ben en daar zou moeten werken
                Gaat niet over vliegtuigen he... gewoontjes: pakjes en auto's.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #98
                  Re: Brandstoffen te goedkoop?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Cubalistic Bekijk bericht
                  Ik bol privé +/- 2000km/maand. Aan diesel zou me dit +/- € 150/maand kosten. Ik geef € 179/maand aan de bedrijfswagen zie ik. Wel € 179 - € 150 = € 29 / maand dat ik dan eigenlijk opleg. Op jaarbasis is dit € 348.
                  Je mag dit niet alleen zo tellen ...
                  Je betaalt 179€ per maand voor je bedrijfswagen ... mocht je eenzelfde job doen zonder die bedrijfswagen zou je zeker 500€ meer verdienen ... die wagen kost u dus 679€ per maand.
                  En die 500€ per maand dat je minder verdient, dat is 14 keer per jaar (dertiende maand en verlofgeld).
                  Dan heb je al 14 x 500 = 7000 en dan nog eens 12x 179 = 2148 of in totaal 9148 per jaar gespendeerd aan die wagen dat niet eens van u is.
                  Trek hier uw eigen verbruik af 150 x 12 = 1800 en je legt op jaarbasis 9148 - 1800 = 7348€ bij waarmee je zeker je omnium, banden, onderhoud en dergelijke kan betalen. Uw prive-wagen moet ge natuurlijk ook betalen maar als je hem verkoopt krijgt ge er ook iets van terug.
                  En hier tellen we enkel de huidige kosten ... tel daarbij nog eens wat dit verschil later zal zijn met je pensioen, dit berekent niemand maar die kosten zijn er wel effectief.
                  En draai of keer het hoe je wil, elk bedrijf rekent op een budget per werknemer, bij de ene is dat volledig in salaris en bij de andere in salaris + wagen. Al hetgeen je krijgt in wagen krijg je niet in loon ... al vertellen ze dat niet altijd even mooi.
                  Hetgeen je wint met een firmawagen verliest ge altijd op een andere manier. Is het niet nu, dan is het later.
                  Ik geeft toe dat als je plots een nieuwe wagen moet kopen dat je het geld ook op tafel moet leggen en dat het met een bedrijfswagen de firma is dat dit moet doen, maar die betalen ook per maand af hoor. Een bedrijfswagen is een gemak, dat kan je niet ontkennen.
                  De situatie verandert natuurlijk naarmate je meer privé-km's doet ... als je elke maand 5000 km privé doet dan haal je er al veel meer uit ... ook als je iemand bent dat er op 10000km zijn banden doorsleurt en elk jaar zijn wagen eens perte totale rijdt.
                  Ik spreek over gewoon werkvolk hé, niet over directeurs met een extreem hoog loon waar dit geen invloed op heeft.
                  Er zijn anders wel de andere voordelen ... je moet niet bang zijn om in de winter buiten te komen, gebeurt er iets heb je binnen de twee uur een andere wagen ... da's waar. Ontploft een band dan heb je na het invullen van een bonneke een andere.

                  Maar ja ... uiteindelijk maakt iedereen uit of hij content is met wat hij heeft ... anders verander je inderdaad van job.
                  En ik vind het ook logisch dat iedereen daar een andere mening over heeft ... niemand zit in exact dezelfde situatie en niemand weet exact hoe dit bij een ander juist ineen steekt.
                  Last edited by VerSeg; 5 december 2008, 02:13.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #99
                    Re: Brandstoffen te goedkoop?

                    mocht je eenzelfde job doen zonder die bedrijfswagen zou je zeker 500€ meer verdienen
                    Bruto...da's € 250 netto zo is je berekening weer helemaal anders. Maar zo blijven we bezig hé

                    Comment


                    • Re: Brandstoffen te goedkoop?

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Maar ja ... uiteindelijk maakt iedereen uit of hij content is met wat hij heeft ... anders verander je inderdaad van job.
                      Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat Verseg niet echt "content" is met zijn situatie...
                      Of vergis ik mij ?

                      Comment


                      • Re: Brandstoffen te goedkoop?

                        Oorspronkelijk geplaatst door peter238 Bekijk bericht
                        Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat Verseg niet echt "content" is met zijn situatie...
                        Of vergis ik mij ?
                        Volledig content ben ik inderdaad niet maar kan ook niet alle redenen hier neerpennen ... lezen kan iedereen hé.
                        Maar ik vind het erg dat er zoveel mensen een vooroordeel hebben t.o.v. van iemand met een bedrijfswagen en maar denken dat wij daardoor altijd bevoordeeld zijn.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • Re: Brandstoffen te goedkoop?

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Je mag dit niet alleen zo tellen ...
                          ... mocht je eenzelfde job doen zonder die bedrijfswagen zou je zeker 500€ meer verdienen ...
                          Indien je hier 500€ netto loon bedoelt, dan raad ik je aan om zo snel mogelijk te stoppen met zweven wil je nog 'au serieux' () genomen worden. Er is geen enkele, lees geen enkele, werkgever die je 1000+€ extra bruto zal betalen (want dat kost hem uiteindelijk 1500€) ter compensatie van een firmawagen. Indien zo'n firma wel bestaat, gelieve me dan de details te PM'en zodat ik mijn CV kan opsturen. Wat wel voorkomt is een onkostenvergoeding van die ordegrootte, maar dat wordt ook niet in rekening gebracht bij vakantiegeld, pensioen, ziekte of werkloosheid en is dus niet relevant in je redenering. En met 500€ bruto klopt je berekening natuurlijk niet, maar dat weet je zelf ook wel .
                          Je hebt natuurlijk wel 100% gelijk dat een firmawagen ook verborgen nadelen heeft, maar ik betwijfel of men over de hele lijn echt schade oploopt. Je mag ook niet vergeten dat woon-werkverkeer (en dat is van je vaste woonplaats naar je vaste actieve werkplaats, ook al is die bij een klant - ik geloof dat de minimum termijn daarvoor een maand is) ook privé-kilometers zijn. Zeker in de detachering zijn er dus duizenden firmawagens die geen 1000 professionele kilometers per jaar halen. Dat is iets dat mensen vaak over het hoofd zien maar dus ook in rekening moet worden gebracht.

                          PS: ik vind het jammer voor je dat je al 4 maanden in ziekteverlof bent. Maar als je nu nog steeds maar 160€ moet betalen voor je firmawagen, dan heb je echt wel een schat van een baas. Want zodra je niet meer op de loonrol van een bedrijf staat en op de ziekenkas valt, dan vervallen alle extra legale voordelen tijdelijk. Je baas zou dus ofwel de auto tijdelijk kunnen terugvorderen of de leasefactuur naar jou kunnen doorsturen. Het wordt niet zo dikwijls gedaan, ik weet het, maar besef toch maar dat je hier geniet van een gunstregeling. Doch niets belet jou om die wagen tijdelijk terug te geven aan je werkgever. Het maakt voor hem enkel een boekhoudkundige actie in en kost hem verder niets.

                          Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

                          Comment


                          • Re: Brandstoffen te goedkoop?

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Maar ik vind het erg dat er zoveel mensen een vooroordeel hebben t.o.v. van iemand met een bedrijfswagen en maar denken dat wij daardoor altijd bevoordeeld zijn.
                            Om deze stelling bij te treden. Hoeveel mensen hebben een firmawagen, een gsm en een laptop van de firma? En wat al je ontslagen wordt en je moet je opzegtermijn niet uitdoen? Je wordt uitbetaald en op enkele minuten tijd heb je geen communicatiemiddelen en geen vervoer meer. Begin maar eens te solliciteren. En omdat mensen hoe langer hoe vaker op de rand van hun financieel kunnen leven, is er dikwijls ook geen reserve om deze middelen zomaar uit eigen zak te financieren. Nog zo'n onzichtbare keerzijde van de medaille dus.

                            Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

                            Comment


                            • Re: Brandstoffen te goedkoop?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Mr.D Bekijk bericht
                              Om deze stelling bij te treden. Hoeveel mensen hebben een firmawagen, een gsm en een laptop van de firma? En wat al je ontslagen wordt en je moet je opzegtermijn niet uitdoen? Je wordt uitbetaald en op enkele minuten tijd heb je geen communicatiemiddelen en geen vervoer meer. Begin maar eens te solliciteren.

                              En omdat mensen hoe langer hoe vaker op de rand van hun financieel kunnen leven, is er dikwijls ook geen reserve om deze middelen zomaar uit eigen zak te financieren. Nog zo'n onzichtbare keerzijde van de medaille dus.
                              Nuchter, juist en realistisch.
                              Tweede paragraaf: jammerlijke zaak vooral voor die mensen die niet anders kunnen.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment


                              • Re: Brandstoffen te goedkoop?

                                Als je ontslagen wordt dan bespreek je een opzegtermijn / vergoeding.

                                Als je niet moet komen gedurende die termijn heb je wel nog recht op je firmawagen, (misschien niet de wagen zelf in de meeste gevallen, maar een geldelijke vergoeding).

                                GSM en laptop is puur werkinstrumenten, die zal je wel direkt mogen teruggeven, maar dan koop je toch gewoon de gsm nummer over en 9 op 10 krijg je het toestel mee omdat als ze iemand nieuw aanpakken ze die toch geen "oude" gsm kunnen geven.

                                Comment

                                Working...
                                X