Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Brandstoffen te goedkoop?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Brandstoffen te goedkoop?

Oh jee, heb ik op zere tenen gestaan

Nee, niet alle leaserijders zijn aso' s. Heb zelf ook een lease auto met kaart gehad en voelde niet de behoefte om brandstof te morsen, de bijrijdersstoel als asbak te gebruiken, en niet zo nauwkeurig te parkeren (lees: boem is ho). Dus zeker niet alle leaserijders zijn aso's.

Toch heb ik in de jaren wel gemerkt (werk al jaren in ICT detachering) dat veel collega's wel voldoen aan het beeld van een aso. Zodra ze echter zelf opdraaien voor schade en verlies is het opeens ach en wee.

Dus ja, leaserijders de schade en verlies die ze zelf veroorzaken laten voelen in hun eigen portomonee helpt echt wel De goede merken het niet omdat ze toch al normaal doen. Lijkt me niet anders dan eerlijk.
    Groeten,

Albert Jan

Website AJH
    lidnummer: BD0371NL

Comment

Goh, wat een discussie zeg. En dat is allemaal begonnen met iemand die enkele liters benzine versmost op de grond.

Wij hebben 1 auto en komen daarmee toe. Wat we kunnen, doen we met het openbaar vervoer. Mijn man heeft een firmawagen geweigerd omdat we niet willen bijdragen aan nog meer files en luchtvervuiling. (We hadden een wagen, maar hij kreeg die keuze bij loonsonderhandelingen.)
      Ik begrijp best dat niet iedereen dit kan, en dat niet iedereen openbaar vervoer kan gebruiken, maar er zouden best wat minder files en ongevallen zijn. Wat het leven op de weg aangenamer zou maken voor mensen die daar echt moeten zijn.
      En het is best gezellig, samen op bus, tram of trein. Kan je bijpraten, boek lezen, geen ruzie over kaarten die verkeerd gelezen worden of het al dan niet nemen van een afrit of andere rijstrook
      Trammen is niet altijd ideaal, en als kleuterjuf sleur ik vaak veel mee, maar dan ga ik 1 of 2 keer per week met de wagen en probeer dan alles te vervoeren wat ik kan.

Abonnementen worden bovendien (bij ons toch) helemaal terugbetaald. Rijden we ook in het weekend gratis rond. Niet verder vertellen!!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
        Ook geen kinderen zeker, die je stabiliteit in hun leven wil geven
        Even iets verleggen om niet te moeten spreken over O.T.
        Het is voor mijn toch een fenomeen dat je ziet bij bepaalde sporters
        Het afgelopen jaar heb ik dit toch een paar keren gehoord.
        Sommige sportmensen, wielrenners bijv., die nog erg jong zijn en van het leven genieten
        "voelen" plots meer verantwoordelijkheid, bij de geboorte van hun 1ste kleine.
        Ze worden "rustiger" en zijn meer gemotiveerd.

Misschien iets voor T.B. uit B.
        Maar die koopt zijn eigen wagen(s) zelf, een bedrijfswagen heeft die niet nodig
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Point Bekijk bericht
          Ik ben van oordeel: voor alles bestaat een gepaste oplossing. Het is de mens die steeds verroest zit in zijn eigen gewoontes. Het is gewoon een kwestie van reorganisatie en oriënteren
          Zelf ben ik al verschillende malen verhuist.. is dat dan zo erg of moeilijk?
          Zelf woonde ik ik Overijse en ben gaan werken in Zaventem, mijn vrouw eveneens ... we zijn dan verhuisd naar Erps-Kwerps wat redelijk kortbij is. Na drie jaar moesten we het huurhuis verlaten omdat het er ongezond was ... we hebben dan in de buurt gebouwd. Kort na de verhuis werd ik ontslagen en zocht ik werk in de buurt ... Haasrode leek mij niet te ver.
          Drie maand later zegt mijn werkgever dat ik overgeplaatst wordt naar een bijhuis in Mons, zomaar ineens op 98 km van onze woning.
          Moet ik nu mijn huis verkopen en verhuizen? En naar waar? Naar Mons en dan mijn vrouw elke dag 90km laten bollen? Misschien wordt ik wel weer werkloos en vind ik een nieuwe job in Antwerpen ofwel beslist mijn bedrijf me terug in Haasrode te plaatsen.
          Verhuizen is een heel geloop met de minste zekerheid dat je nadien voor enige tijd gerust bent.
          Verder ga ik er niets mer op uiten, want het is totaal allemaal naast de TS zijn post
          Zoiets ja.
          Last edited by VerSeg; 3 december 2008, 22:48.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Even terug on-topic, ivm de gemorste brandstof.

Als het goed is, krijgt de firma van die "mors-man" elke maand een overzicht van wie wat verbruikt, aan brandstof.
            Hoe werkt dat? Als je tankt met een tankkaart geef je de kilometers van je wagen in, heel simpel. Foefelen gaat, maar duurt meestal niet lang - vroeg of laat gaat je wagen naar de garage, en daar wordt de kilometerstand ook opgenomen, de vergelijking is dan gauw gemaakt

Zelf heb ik al jaren een firmawagen, en ik weet dan mijn werkgever (groot IT bedrijf) een heel simpel excelbestandje heeft, met per chauffeur / wagen een overzicht van het verbruik.

Met wat spelen met pivottables en zo wordt heel duidelijk wie dan ineens meer verbruikt van iemand anders, voor dezelfde wagen/kms.

Regelmatig worden grootverbruikers ook aangemaand om "eens hun wagen te laten nakijken, wegens het hoge verbruik". Ineens blijken die dan enkele liters minder nodig te hebben...

Dus om een lang verhaal kort te maken: die vent aan de pomp zal het niet blijven doen

En om de jaloerse reacties wat aan te zwengelen, zowel mijn vrouw als ikzelf hebben een firmawagen, en zij heeft daarbovenop ook nog een Europese tankkaart. Dus op vakantie is ook op kosten van de zaak.

Heel leuk, financieel errug interessant - maar de negatieve kant ziet niemand: de werkgever verwacht dan ook dat ze er geen problemen mee heeft om regelmatig zonder waarschuwing een businesstrip te maken...

Comment

Volg de "discussie" met veel interesse..waar sommige mensen zich toch druk in kunnen maken. Dat die klojo een paar liter op de grond morst is onbegrijpbaar gedrag maar hij is zeker een uitzondering op de regel. De meeste firma's hebben wel een degelijk leasing beleid en geven voordelen voor schadevrij rijden, boetes moeten door de bestuurder betaald worden en bij het inleveren van de wagen na 3/4 jaar wordt hij grondig nagekeken en eventuele kosten voor herstellingen worden doorgegeven aan de firma.
              Een firmawagen is een enorm voordeel, hoe je het ook draait of keert. Het kost mij niks en ik heb om de 3 jaar een nieuwe wagen die ik zelf mag kiezen. Het openbaar vervoer is trouwens nutteloos voor vele mensen wegens niet flexibel aan onze flexibele werkuren (als IT-er bvb) en je raakt niet overal binnen een aanvaardbare tijd.

Abonnementen worden bovendien (bij ons toch) helemaal terugbetaald. Rijden we ook in het weekend gratis rond. Niet verder vertellen!!!
              Met een firmawagen bol je in het weekend ook gratis rond, niet verder vertellen...

Wat ik zelf merk, reacties op een firmawagen komen meestal van mensen die er zelf geen hebben.

Comment

Hey juppekes

Oorspronkelijk geplaatst door Cubalistic Bekijk bericht

Een firmawagen is een enorm voordeel, hoe je het ook draait of keert. Het kost mij niks en ik heb om de 3 jaar een nieuwe wagen die ik zelf mag kiezen.

Eindelijk eens iemand die er voor uitkomt

Ik heb niets tegen mensen met een firmawagen

Maar ze moeten niet schijnheilig uit de hoek komen dat dit financieel slechter is dan zonder firmawagen
                Bootjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
                  Hey juppekes

Eindelijk eens iemand die er voor uitkomt

Ik heb niets tegen mensen met een firmawagen

Maar ze moeten niet schijnheilig uit de hoek komen dat dit financieel slechter is dan zonder firmawagen
                  Het is een voordeel ja, maar niet zo enorm als Cubalistic laat blijken. We betalen wel degelijk voor onze wagen desalnietemin heb je wel nog voordeel (praktisch en financieel).
                  Hoort bij de job eh.
                  ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Het is een voordeel ja, maar niet zo enorm als Cubalistic laat blijken. We betalen wel degelijk voor onze wagen desalnietemin heb je wel nog voordeel (praktisch en financieel).
                    Hoort bij de job eh.
                    Laat het mij zo zeggen, de firmawagen is een enorm voordeel ondanks dat je een kleine maandelijkse bijdrage moet betalen (juist verwaarloosbaar in mijn ogen tov het comfort & de vele voordelen). Het hoort inderdaad ook bij de job, met een privé-voertuig zou ik al de work-related kilometers niet afmalen Ik ga ook de discussie niet erger maken dan ze al is en ze niet verder uit de context trekken door alle voordelen op te noemen van een firma-wagen. Ik denk dat je hier uren & dagen over kan praten maar dat nooit iedereen akkoord gaat raken...

Succes ermee

p.s.
                    - wie met de trein naar huis gaat...hopelijk is de trein op tijd en is het niet te koud op het perron.
                    - wie met de auto over de E40 naar huis moet zoals ik straks, hopelijk gaat het wat vooruit vandaag en gebeuren er geen ongelukken.

Comment

- wie met de auto over de E40 naar huis moet zoals ik straks, hopelijk gaat het wat vooruit vandaag en gebeuren er geen ongelukken.

P-magzine (voor de foto's), en wat eten (mandarijntjes deze tijd van het jaar ) en drinken mee, en de verwarming en radio op volle bak, en genieten van de file. , Ik ga die op de ring morgen eens pakken, vandaag blijf ik eruit (is toch de planning)
                      To make your dreams come true, wake up

Comment

Jij de E40, ok, dan neem ik de R1 en de E17 voor mij.
                        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Ring rond Antwerpen... alle dagen feest!

Comment

Wat een tegenvaller, praktisch geen file en op 40 minuutjes thuis...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
                              Wie doet er schijnheilig? Jij dat er geen knijt van weet of ik dat er ene heb en weet wat ik aan netto inkomen moet missen omdat ik die wagen heb?
                              De wagen zelf blijft een voordeel ja, als hij kapot is heb je een nieuwe, als hij versleten is heb je een nieuwe.
                              Maar als later eventueel eens de dop of het pensioen berekend wordt dan heb ik aan die firmawagen niets gehad en doen al de anderen dik voordeel met hetgeen ze nu meer hebben in loon.
                              Ge moet zoiets op lange termijn bezien.
                              Alles heeft voor en nadelen maar de meesten die een firmawagen hebben doen er financiëel geen winst mee. OK, niet voor iedereen hetzelfde want ieders situatie is anders.

Ik ben nu al 4 maand in ziekteverlof, ik trek van de ziekenkas berekend op mijn loon, niet op mijn wagen en da's dus veel minder dan iemand dat geen bedrijfswagen zou hebben.
                              Ondertussen kan ik niet rondbollen met die wagen maar moet wel nog elke maand +- 160€ belastingen erop betalen ... ook al werk ik niet en rij ik niet.
                              Zonder firmawagen had mijn vergoeding dus veel hoger geweest en moest ik niets afdokken aan tussenkomst voor de wagen dat niet eens van mij is.
                              Financiëel is dat een héél groot verschil.
                              En op het einde van de rit kan iemand met een privé-wagen zijn wagen nog verkopen, wij hebben betaald om op het einde niets te hebben.
                              Een wagen is op het moment zelf geen verlies maar ook geen winst ... later met uw pensioen en zo merk je pas dat dit een groot nadeel was.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Hey juppekes

Hier stop ik ermee

Ik weet er toch niets van

Ik ken redelijk wat mensen met firmawagen, en nog nooit heb ik er een horen over klagen

Jammer voor jou dat dat financieel slecht uitkomt
                                Bootjes

Comment

Working...
                                X