Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Mag ik?
Het is niet mijn bedoeling om de zaak in het belachelijke te trekken.
Maar ik kon antwoorden: een (bijna) eigen huis, een nieuwbouw van 15 of meer miljoen frank
met een (zwaar) lening.
Een van de partners wil niet.
Eventuele kinderen die er naar school gaan en er hun vriendjes hebben.
Eventueel mensen die hun familie niet kunnen missen.
Zelf heb ik drie ooms die op nog geen km. van elkaar wonen en ze kunnen elkaar
niet missen. Zijn ook drie broers van elkaar.
Er zullen beslist nog andere redenen zijn. Graag met de auto rijden?
Mocht ik huurder zijn dan zou ik toch niet lang moeten nadenken.
Ook, maar het moet binnen de perken blijven
ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it
Zeker, ook.
Dat begrijp ik allemaal.
Deed dat vroeger ook graag tijdens de weekends, vakantie enz.
Tegenwoordig is voor mij dat plezier er wat van af en het rendement van mijn auto is zero
Je kan er niet onderuit: jouw baas is veel met zijn auto's bezig
Niet nodig, ik heb er nog niet ondergelegen, daar betaald de firma anderen voor
Vast staat, en ik ben alvast veel beter geplaatst dan jij, dat hij niet veel bezig is met zijn wagens wel integendeel. Een goed wagenparkbeleid is een wezenlijk onderdeel van een goed, onderbouwd en van een toekomstvisie getuigend (personeels)beleid en hoeft, eenmaal op de rails gezet, niet veel tijd te kosten. Maw, hij heeft niet de oogkleppen op wat de meeste anti-lease/firmawagensbashers hier komen posten.
Nog 'ns de post nalezen waarop jij commentaar geeft, vooral het gedeelte dat over klanten gaat. Desnoods een tweede, ja zelfs een derde keer. Als je 't dan nog niet snapt wil ik je best helpen met een antwoord. Het eventuele antwoord "mijn klanten willen niet dat ik bij hen kom logeren" zal er waarschijnlijk niet tussen zitten.
Nog 'ns de post nalezen waarop jij commentaar geeft, vooral het gedeelte dat over klanten gaat. Desnoods een tweede, ja zelfs een derde keer. Als je 't dan nog niet snapt wil ik je best helpen met een antwoord. Het eventuele antwoord "mijn klanten willen niet dat ik bij hen kom logeren" zal er waarschijnlijk niet tussen zitten.
Slu !
Tjerri
Relax!!!!
Er stond een smiley achter zijn post, dus niet al te serieus nemen.
ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it
Nog 'ns de post nalezen waarop jij commentaar geeft, vooral het gedeelte dat over klanten gaat. Desnoods een tweede, ja zelfs een derde keer. Als je 't dan nog niet snapt wil ik je best helpen met een antwoord. Het eventuele antwoord "mijn klanten willen niet dat ik bij hen kom logeren" zal er waarschijnlijk niet tussen zitten.
Slu !
Tjerri
Wow man.... korte tenen??? Of een gebrek aan relativeringsvermogen???
Met privé voertuig naar het werk en daar de leasing ophalen van de werkgever en terug brengen na einde ven de dienst.
Ik zal mezelf even als voorbeeld nemen ...
Van Winksele even met mijn privé-voertuig naar Mons rijden om mijn firmawagen op te halen en dan van daaruit naar Haasrode bollen om iets op te halen en terug naar Mons om met mijn privé-wagen terug naar Winksele te rijden ... echt zeer efficiënt.
Anders zijn de meeste bedrijven gelegen in een industriezone waar het 's morgens al druk genoeg is in de file, als je dan iedereen nog eens gaat verplichten om ook daar naartoe te rijden om eerst een wagen op te halen, dan verergert heel de boel nog eens.
Zou héél véél verkwisting en vooroordelen oplossen. en dan is iedereen gelijk voor de Wet.
Lees bovenstaande en je begrijpt wat verkwisting is.
Vergeet ook niet dat iedereen dat nu een bedrijfswagen heeft en geen privé-wagen er dan ook ene moet kopen, dat elke werkgever dan een compensatie zal moeten geven als ze de firmawagen afpakken en dat er dus dubbel zoveel auto's geparkeerd moeten worden door deze mensen.
En de vooroordelen ... die komen net van de mensen dat geen bedrijfswagen hebben en er dus ook geen last van hebben.
Moet jij me trouwens eens uitleggen waarom wij nu niet gelijk zijn voor de Wet?
Maar uw woorden zijn echt de juiste ..."VOOROORDELEN".
Je onderhandelt met je baas over een contract en krijgt al dan niet een firmawagen. Ik ken er geen die dit weigeren als het hen aangeboden wordt.
En als je met die firmawagen rijdt en de wet volgt, dan heeft niemand daarover te mekkeren.
Ik heb de eerste jaren dat ik werkte met mijn eigen auto gereden voor de firma.
Ik was vertegenwoordiger en kon iedere maand zo'n 2000 - 3000 km 'verkopen' aan de firma. Destijds kregen we daarvoor zo'n 10 fr/km belastingsvrij.
Omdat ik toen nog geen spaarpotje had reed ik met een oude diesel, en ik ben de laatste om te ontkennen dat die 10 Fr toen meer dan voldoende was om al mijn autokosten te betalen en nog een mooi stuk over te houden. (op voorwaarde dat je geen motor in de poeier draait, of een ongeval in fout hebt)
Mijn collega's destijds konden met dit geld zelfs met een Mercedes 250 of een sportwagen rijden, en dat viel op bij de rest van het personeel.
Na 2 jaar had mijn auto 270.000 km, en moest ik hem vervangen. Het verschil tussen de echte kost en de vergoeding zou al een heel stuk kleiner worden.
En net op dat moment kwam mijn baas met een voorstel om een firmawagen te gebruiken.
Eerlijk gezegd, ik heb geen seconde getwijfeld, en ik schaam er mij niet over dat ik een firmawagen heb.
Op korte termijn heeft het mij toen geld gekost, maar het comfort is onbetaalbaar.
Iedere 3-4 jaar een nieuwe auto, omnium verzekerd (max 1 ongeval per jaar, of je begint mee te betalen), en geen zorgen.
Ik betaal ook met de glimlach de belasting. Enig nadeel is dat je beperkt bent in je keuze.
Wat zijn de voordelen voor de firma:
- het is goedkoper, en de firma kan de auto een beetje aan de graad aanpassen. Het toont sowieso raar als er een vertegenwoordiger met een Mercedes Carat by Duchatelet afkomt, en de baas ervan met een Passat...
- mobiliteit gegarandeerd (er was vroeger een collega geweest die zijn auto in de prak reed, in een scheiding zat, en geen nieuwe kon betalen)
- veel betere budgettering mogelijk.
En aan al de jaloerse reacties:
- get a life
- wil je een auto van de firma, zoek een andere job of zwijg.
Ik ben van oordeel: voor alles bestaat een gepaste oplossing. Het is de mens die steeds verroest zit in zijn eigen gewoontes. Het is gewoon een kwestie van reorganisatie en oriënteren
Zelf ben ik al verschillende malen verhuist.. is dat dan zo erg of moeilijk? In den tijde dat we nog holbewoners waren was er geen sprake van "benzine-diesel-lpg" waarbij we zo ook dienden te verhuizen om te 'leven en overleven'.
De globalisering eist nu eenmaal zijn tol en voor alle duidelijkheid: ik dien ook km's te rijden voor de werkgever met 'eigen vervoer'
Verder ga ik er niets mer op uiten, want het is totaal allemaal naast de TS zijn post
Pas op! voor je 't weet wordt het hier een maatschappelijke discussie en wordt het topic afgesloten.
Enkel morgen als dit topic eigenlijk al een stille dood is gestorven, zal men dit nog even bumpen om te zeggen dat het aan het afdwalen is naar een maatschappelijke discussie... We hebben dus nog even!
You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
[...dwarsliggers houden de sporen recht...] Imagening the world with Nikon and Tamron stuff
Zelf ben ik al verschillende malen verhuist.. is dat dan zo erg of moeilijk? In den tijde dat we nog holbewoners waren was er geen sprake van "benzine-diesel-lpg" waarbij we zo ook dienden te verhuizen om te 'leven en overleven'.
Ook geen kinderen zeker, die je stabiliteit in hun leven wil geven
Er zijn er die toch echt een paar vijzen mankeren zelle. Pffff ...
Een paar ? ? ? ? ? LOL
Vraag me af hoeveel er geen vijzen kwijt zijn
Maar dat heeft geen belang meer in een maatschappij aan de rand van de afgrond...
Vraag is enkel wanneer "we" erin vallen
Comment