Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Proximus bericht (?): mijn belkrediet is op, bel terug!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Proximus bericht (?): mijn belkrediet is op, bel terug!

Als iemand je vraagt om u op te bellen; dan doe je dat toch gewoon ? Of zijn het hier allemaal Nederlanders
    α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
    Flickr____No place to be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht
      Als iemand je vraagt om u op te bellen; dan doe je dat toch gewoon ?
      Als ik weet dat het GSM gesprek tamelijk lang zal duren, vraag ik of ze een vaste lijn hebben, zoniet of ZIJ me willen terugbellen. Dan durven ze meestal uit eerlijke schaamte niet anders, maar van harte is het meestal niet.
      Niettegenstaande ze een GSM toch héél goedkoop vinden. Raar hé ?
      Voor een mini contact van een minuutje of minder kan me dat niet schelen, maar ja, dan bellen ze met plezier zelf......
      Last edited by nete; 23 november 2008, 23:24.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
        Wij hebben twee zonen, die inmiddels het nest verlaten hebben. Ze wonen dan nog niet bij de deur ook niet. Wel, het was min of meer onder druk van hen, en ongeveer de enige manier om met hen in contact te blijven.
        Wel, ik heb er in het begin €15.- op gezet, nu zit ik nog ongeveer rond de €10.- (op 6 maanden tijd!)
        Hmmm ... 5€ om 6 maand contact te hebben met je kinderen is niet echt duur hé.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
          Het lijkt mij inderdaad ook dat je zo alle kosten op een ander verhaalt om absoluut zelf geen euro te spenderen. Toch een beetje vreemde zuinigheid.
          Vroeger was dat zo bij het uitgaan ...
          Als we een avond op stap gingen was ik 3000BEF kwijt ... een van mijn vrienden iets van een 30BEF.

Nu ja, ieder zijn ding en je kan niemand verplichten iets uit te geven waar hij geen zin in heeft.
          En ik snap ook wel dat je geen abonnement gaat nemen als je nooit of bijna niet belt maar daar moet een ander niet voor opdraaien.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            Als ik weet dat het GSM gesprek tamelijk lang zal duren, vraag ik of ze een vaste lijn hebben, zoniet of ZIJ me willen terugbellen. Dan durven ze meestal uit eerlijke schaamte niet anders, maar van harte is het meestal niet.
            Niettegenstaande ze een GSM toch héél goedkoop vinden. Raar hé ?
            Voor een mini contact van een minuutje of minder kan me dat niet schelen, maar ja, dan bellen ze met plezier zelf......

Als jij ze opbelt, vraag jij om terug te bellen, omdat het je teveel gaat kosten Wie is er hier dan de pinnigaard, zit de pot de ketel niet te verwijten, dat hij zwart ziet.

Ik bel nu zelfs voor niks met mijn gsm, mijn werkgever betaalt mijn gsm factuur, en nog vertik ik het om weer te bellen als er een gemiste oproep op mijn gsm staat (of spontaan zelf te bellen, er bestaan genoeg communicatie middelen die niet real-time werken), als ze me willen spreken, moeten ze me maar bellen als ik goeste heb om op te pakken. Als er ooit iemand aan zou durven vragen om terug te bellen, omdat het voor hem te kostelijk is, om met mij te spreken, die zal mij nooit meer moeten spreken, dat is een feit dat zeker is. (alle er zal er 1 zijn, die haar dat kan permiteren, en dat zal mijn dochter zijn, maar dat zal dan ook alles zijn )
            To make your dreams come true, wake up

Comment

Dit draadje heeft wel een erg vreemde wending gekregen, zoals vele andere hier op BD. Maar we zitten gelukkig in de ChitChat-sectie, en daar is het bijna normaal.
              Nu: bedankt voor alle reacties.

Geloof me vrij als ik zeg dat de (mogelijke) kosten nooit een bezwaar voor me zijn geweest om te bellen of niet; de telefoon is gewoon een communicatiemiddel dat ik niet graag hanteer. Ook als mijn zonen (of vaker nog, mijn schoondochters) bellen, zal ik hooguit 1-2 minuten met hen aan de praat kunnen blijven, daarna schuif ik de hoorn door naar mijn vrouw die uren aan de praat kan blijven aan de 'foon.
              Zoals hoger misschien gezegd, om een afspraak te maken, of bellen op een afgesproken tijdstip is niet zo'n probleem, al zal meestal mijn vrouw voor mij een doktersafspraak maken, of met de garage bellen...

Ik heb geen last met tekstberichtjes (sms), maar nog liever gebruik ik de mail. Op die manier blijf ik uitstekend in contact met familie en vrienden!

Strange, maybe, but that's me!
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.4.1) - iPhone XR (iOS 18.4.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.4.1)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                Als jij ze opbelt, vraag jij om terug te bellen, omdat het je teveel gaat kosten Wie is er hier dan de pinnigaard, zit de pot de ketel niet te verwijten, dat hij zwart ziet.

Ik bel nu zelfs voor niks met mijn gsm, mijn werkgever betaalt mijn gsm factuur, en nog vertik ik het om weer te bellen als er een gemiste oproep op mijn gsm staat (of spontaan zelf te bellen, er bestaan genoeg communicatie middelen die niet real-time werken), als ze me willen spreken, moeten ze me maar bellen als ik goeste heb om op te pakken. Als er ooit iemand aan zou durven vragen om terug te bellen, omdat het voor hem te kostelijk is, om met mij te spreken, die zal mij nooit meer moeten spreken, dat is een feit dat zeker is. (alle er zal er 1 zijn, die haar dat kan permiteren, en dat zal mijn dochter zijn, maar dat zal dan ook alles zijn )
                Zoals LesC zegt, we dwalen af, maar als je zelf niks moet betalen voor een GSM + gesprek, en je daarom (begrijpelijk) je vaste lijn opzegt zit je in een zetel.

Dus, stel dat ik je over één of ander technisch probleem zou willen spreken en dat duurt zo'n half uurtje, dan nog zou je mij liever 6 euro doen betalen ipv mij zelf gratis te bellen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  Zoals LesC zegt, we dwalen af, maar als je zelf niks moet betalen voor een GSM + gesprek, en je daarom (begrijpelijk) je vaste lijn opzegt zit je in een zetel.

Dus, stel dat ik je over één of ander technisch probleem zou willen spreken en dat duurt zo'n half uurtje, dan nog zou je mij liever 6 euro doen betalen ipv mij zelf gratis te bellen.
                  Bwa neen, als het een half uurtje gaat duren, pak ik mijn voiture en kom ik af, zet den drank dan maar gereed .

Sorry 'k zit tijdens mijn werkuren al zoveel te telefoneren, dat als ik buiten de werkuren geraak, dat ik dat ding haat of het nu vast of gsm is. Als een gesprek langer moet duren als 2 minuten is het dan al te teveel. Na 30 seconden begin normaal al te zeggen, dat mijn batterij ver af is, en dat ik geen oplader in de buurt heb

Ik kan wel verstaan als er iemand u nodig heeft, omdat hij een technisch probleem heeft, dat je dan vraagt om weer te bellen, maar dan is het al uw eigen fout, dat je op een gemiste oproep gereageerd hebt

Soit indeed, we wijken af . Maar die off-topic discussies hebben me vandaag toch al een broodrooster opgeleverd, 'k moet er nu wel nog om geraken, maar dat is bijzaak
                  To make your dreams come true, wake up

Comment

Voilà, we gaan nog akkoord geraken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                      Daarnet een vreemd bericht gekregen van een proximus nummer.
                      Volledige tekst: +32472xxxxxx (om niet meteen het nummer hier bekend te maken): Proximus-info: Bericht van +32472xxxxxx (zelfde nummer). Mijn belkrediet is op, bel mij terug.

Ik heb een sms teruggestuurd: bel alleen terug als ik weet wie je bent!

Heeft iemand ooit al eens iets gelijkaardigs meegemaakt?
                      Ik heb vorige week ook zo'n bericht gehad: zelfde inhoud, en van een onbekend nummer. Waarschijnlijk oplichters die proberen he.
                      David Leemans
                      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Eigenlijk is het toch simpel hé ...

Ge krijgt een SMS met te vragen naar een ongekend nummer te bellen ...
                        Ge beslist daar gewoon zelf over, ofwel belt ge die op ofwel zegt ge foert dat die zelf eens belt.

Als ik zie dat iemand mij proberen bellen heeft op mijn GSM, dan bel ik die zeker terug als ik weet wie dat is, als het een ongekend nummer is bel ik die ook niet snel terug.
                        De reden is simpel, ik geef aan niemand mijn GSM-nummer uitgezonderd aan een zeer selectief groepje mensen binnen de familie en enkelen daarbuiten die me met een GSM willen bellen, dus eenieder ander dat belt is 9/10 een vergissing.

Ge kunt inderdaad terugbellen naar een ongekend nummer maar voor dezelfde prijs is het gewoon een vergissing. En ja, dan ben je er met een minuutje al vanaf maar als die kerel ergens in Amerika zit dan kost dat minuutje u ook een pak geld.

Als ge uw GSM-nummer aan jan en alleman doorgeeft dan riskeer je natuurlijk al sneller dat een ongekend nummer u belt ... elke situatie is dus anders.

Besluit : Ge kunt gewoon niet voor een ander beslissen wat die moet doen en dus ook geen correcte raad geven buiten alert zijn voor misbruik.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Eigenlijk is het toch simpel hé ...

Ge krijgt een SMS met te vragen naar een ongekend nummer te bellen ...
                          Ge beslist daar gewoon zelf over, ofwel belt ge die op ofwel zegt ge foert dat die zelf eens belt.

Als ik zie dat iemand mij proberen bellen heeft op mijn GSM, dan bel ik die zeker terug als ik weet wie dat is, als het een ongekend nummer is bel ik die ook niet snel terug.
                          De reden is simpel, ik geef aan niemand mijn GSM-nummer uitgezonderd aan een zeer selectief groepje mensen binnen de familie en enkelen daarbuiten die me met een GSM willen bellen, dus eenieder ander dat belt is 9/10 een vergissing.

Ge kunt inderdaad terugbellen naar een ongekend nummer maar voor dezelfde prijs is het gewoon een vergissing. En ja, dan ben je er met een minuutje al vanaf maar als die kerel ergens in Amerika zit dan kost dat minuutje u ook een pak geld.

Als ge uw GSM-nummer aan jan en alleman doorgeeft dan riskeer je natuurlijk al sneller dat een ongekend nummer u belt ... elke situatie is dus anders.

Besluit : Ge kunt gewoon niet voor een ander beslissen wat die moet doen en dus ook geen correcte raad geven buiten alert zijn voor misbruik.
                          1. Netjes samengevat.
                          2. Ik zeg "foert", want nummer is mij onbekend
                          3. Ook mijn GSM-nummer is slechts aan weinigen gegeven.
                          4. Ik bel niet naar een onbekend nummer. Zou hoogst waarschijnlijk wel bellen naar een bekend nummer, maar zal het eerst checken.
                          5. Ben het ook eens met je besluit. Ik weet nu toch meer dan toen ik de vraag stelde: het komt blijkbaar nog voor.
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.4.1) - iPhone XR (iOS 18.4.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.4.1)

Comment

Working...
                          X