Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik wil een Mac.... help !

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Ik wil een Mac.... help !

op een imac kan je toch ook een eizo aanhangen.. heb je gelijk twee schermen

en de goedkoopste macpro staat evenveel als zon 24" 3.0ghz imac
    foto als spiegel of als venster?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
      op een imac kan je toch ook een eizo aanhangen.. heb je gelijk twee schermen
      Ja, maar dat is met van die speciale kabels, standaard 15 pins vga past er niet op, en dvi past er ook niet op dus. Dat als daar een standaard scherm kan op aangesloten worden, ben ik benieuwd (subiet eens op googelen, eigenlijk nog niet op gezocht, kan mijn plan trekken met spaces )
      To make your dreams come true, wake up

Comment

ok, gewoon eens googelen

Find cables, charging docks and battery cases for Mac. Charge and sync up your Mac. Buy online with fast, free shipping

Eens vlug bestellen ze, kan ik er hier bij wijze van test een 2e scherm aan hangen

Comment

Mijn Mac is ook besteld (al 2 weken).
          Ik hoop dat ik hem volgende week voor mijn neus staan heb.

Ik kijk er al naar uit.
          Canon EOS 5D met 3KG glas
          https://reisforum.net

Comment

Ik ben zelf ongeveer 5 maanden geleden geswitchd van XP naar Mac.
            Ik heb het me nog geen seconde beklaagd!
            Mac is gewoon veel gebruiksvriendelijker, sneller, beter!
            Je kan eens in een switch shop langs gaan, en daar zullen ze je met plezier helpen!
            Zo ben ik ook geholpen geweest bij aankoop van m'n iMac.
            Veel succes!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
              Onlangs een tweedehands 2 GHz MacBook gekocht van 2 jaar oud met 200GB HD & nieuwe batterij & OS X : 550 euro
              Waar gevonden? Intermactivity.com? tweedehandsmac.com?
              Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                Waar gevonden? Intermactivity.com? tweedehandsmac.com?
                tweedehandsmac.nl en kijken naar België. Er staan nog koopjes!

Comment

tweedehandsmac.nl en kijken naar België. Er staan nog koopjes!
                  Merci voor het snelle antwoord
                  Ik ga eens piepen...ik zoek nog een kerstcadeautje voor onze hond
                  Mvg Tim

Comment

3 weken wachttijd, wat voorn mac is't?
                    foto als spiegel of als venster?

Comment

Daar gaan we weer. Een Mac fanaat die wel elke dag op een Windows PC werkt op de zaak . Ik ben zeker niet enggeestig, ik geef gewoon mijn ervaring. Onze dochter is overgeschakeld van PC naar MacBook op haar 13de, en onze Linus heeft net een (tweedehands) MacBook gekregen voor zijn 10de verjaardag. Beiden 'werken' eveneens op een Windows XP PC hier bij hun grootouders (mijn ouders, familiezaak). Geen van beiden heeft problemen bij de omschakeling. Beiden krijgen echter wél de kriebels als op de Vista PC moeten werken bij hun andere grootouders. Ik constateer en rapporteer enkel maar, niet meer en niet min. Als twee kinderen zonder probleem kunnen omschakelen zie ik niet in wat het probleem is.
                      Sorry als 'fanaat' te negatief klonk want zo was het niet bedoeld.
                      Ik zou niet weten welk probleem er is bij het overschakelen van pc nr. mac, want ik deed het nooit. Ik weet wel dat de software die ik nu gebruik niet draait op een mac.
                      Afgezien van een beetje zoeken in explorer zie ik echter ook het Vista probleem niet. Een nieuwe auto is ook altijd wat aanpassen. Mijn vorige fiets reed ook wat anders.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dandai Bekijk bericht
                        OSX is eigenlijk enkel en alleen ontwikkeld om te draaien op een mac. Wanneer je op de één of andere manier OSX zou draaien op een gewone PC zit de kans er dik in dat OSX enorm zal tegenvallen en enorm traag zal werken. Dat is ook de reden waarom OSX niet als Operating System wordt aangeboden.
                        Ik heb nooit beweerd dat het super gaat draaien maar de TS wou dan ook maar een feeling krijgen met het OS
                        ~ Visit my Blog ~
                        ~ Sinds 28 oktober 2008 bezig met fotografie - Aankoop van men eerste DSLR: Nikon D90 ~

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WouterVdV Bekijk bericht
                          Ik heb nooit beweerd dat het super gaat draaien maar de TS wou dan ook maar een feeling krijgen met het OS
                          Dat is niet echt feeling krijgen met het os he, feelling krijgen met mac os, is de snelheid en de soepelheid en intuitieve ervaren

Dat maak je niet mee op een hackintosch

Comment

Vorig jaar in september heb ik mijn eerste Mac gekocht. (Imac 20 inch 2,4 gh, 2 GB Ram)
                            Ik ben hier zeer tevreden over. Grafische toepassingen & OSX vind ik top!
                            Ik had schrik dat een Mac me niet zou bevallen omwille van de alternatieve software, maar dit bleek onterecht. Ik zat al een tijdje in mijn hoofd om er één te kopen en heb gewacht tot er modellen met een Intel processor op de markt kwamen. Op deze kon ik Windows Installeren, mocht OSX me niet bevallen.

Nadelen:

*De Mighty Mouse vind ik minder, maar ik heb er nu een Wacom tabled aangehangen. Bij het werken met de muis vind ik vervelend dat je géén rechtermuistoets functie hebt in OSX.
                            *Ik hoop echter dat Apple wel eens met een model à la MacPro komt maar dan voor de gewone consument, dus minder krachtig en goedkoper, waarvan je een de hardware "gedeeltelijk" zelf kunt kiezen. Een imac kan je bijna niet uitbreiden.
                            *Waar ik ambetant van word, is dat er weinig online fotolabs zijn die OSX ondersteuning doen.
                            *Apple heeft slechts 1 jaar garantie, wisselstukken zijn peperduur. Applecare vind ik te duur. Jaja, ik weet het, sommige resellers geven 2 jaar, maar die zijn dan weer te ver af.
                            Last edited by steven007; 24 november 2008, 13:50.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                              En hoeveel gebruik je er?

Ik mis maar ook enkele programmas op de mac maar toch geen foto fotobewerking.
                              Een daarvan is Putty, als daar iemand een deftig alternatief voor heeft....
                              Waarom heb je Putty nodig op een Mac? Je kan alles doen via de terminal applicaties van MAC Os. Toegegeven, je mist misschien de mogelijkheid om het 'adresboek' van Putty te gebruiken, maar kan op een andere manier omzeilt worden.

Trouwens ben zelf naar iMac overgestapt sinds het begin van dit jaar en ook geen moment spijt van gehad.
                              Een anekdote met mijn dochter: op een zondag morgen zag ik haar plots werken op mijn Mac hoewel ze zelf een Vista-PC staan had op haar kamer. Samen met een klasgenoot was ze aan een of ander bespreking bezig. "Wel?", vraag ik haar, "hoe komt het dat je op de Mac zit te werken?". Haar antwoord was simpel en verassend: "Uwen pc start sneller op en het werkt gemakkelijker." Nu moet je weten dat ik nog geen woord uitleg heb gegeven aan haar hoe de mac werkte, hoe het internet werkte, hoe ze moest afdrukken, hoe ze de Openoffice suite moest openen. Ik kon een glimlich niet onderdrukken. Op hetzelfde moment begon de drukker de bespreking af te drukken. In kleur.

Nu voor alle twijfelaars, bij deze zijn jullie uitgenodigd indien je dit wenst, om eens langs te komen als je graag eens de iMac inw erking wilt zien. als applicaties heb ik draaien: Aperture, OpenOffice, VMware Fusion, Firefox, Thunderbird, iTunes, enz.
                              Place to be is in Mechelen. Graag op voorhand afspreken.

groetjes,

Alex_W
                              [FONT=Century Gothic]Canon EOS 7D Mark II * Canon EOS 40D * EF 24-70mm f/2.8 L USM * EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS * Sigma 70-200mm F2.8 DG OS HSM SPORTS * Sigma TELE CONVERTER TC-2001 * Godox V860II & TT600 * Speedlite 430EX

Comment

Hoe putty niet op mac ?

Als dat op linux draait, draait dat op mac ook, en putty gebruik ik onder linux... dus met wat googlen valt er wel een port te vinden

Het enige nadeel is, geen seriele poort op die mac portable's, om een console kabel op aan te sluiten maja, soit.... we zijn over i-macs bezig

Comment

Working...
                                X