Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Politie

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Politie

Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
    Heb ze ooit eens gebeld (om 13u)voor een inbraak,met vermelding dat ik dacht dat er nog volk binnen was.Om 15u nog eens teug gebeld en 'k kreeg de melding dat ik een foutief adres had opgegeven niettegenstaande ik vanuit dezelfde appartementsblok belde.Omstreeks 16.30 waren ze al ter plaatse.
    Probeer eens te telefoneren voor een bomalarm en geef eens een foutief adres op.
    politie op zijn best, zoiets kan toch ni he
    http://www.jvs-photography.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
      @jvs dat is héél kort gezegd héél kort voor de bocht wat betreft verloning, opleiding en methodologie bij het onderzoek. De tijd van de veldwachter dronken op zijn fiets is erfgoed

slechts 1/80 haalt de selectie en krijgt een gedurende een jaar les aan een hoog tempo met leerstof, sport, tatische en schietopleiding , stages en allerlei werkjes. Studenten in opleiding ( zelf onderwijzers, maatschappelijk werkers en universitairen zijn verrast van het "zware eerste jaar" ). Het aantal afgestudeerde studenten rechten , criminologie of pol/soc die beginnen als inspecteur is nog nooit zo groot geweest.

maar iedereen heeft wel een reden op de poltie met een goed oog of slecht oog te bekijken en zoals reeds gemeld politie is nooit gewenst en doet nooit voor iedereen goed en is steeds de schuld van alles

dat jaar les tegen een hoog tempo , laat me niet lachen , de opleiding is ondermaats absoluut, dat universitairen het daar moeilijk mee zouden hebben is nog een grotere grap, trouwens al eens bij stilgestaan waarom die mensen bij de politie gaan?? voor het hoge loon zeker dat ze daar gaan verdienen
      geloof me echt ,ik ken genoeg die in de prive echt niet aan den bak zouden komen, waar zitten ze , juist ja bij de politie, en wat meer is ze geven het zelf nog toe ook
      in mijn familiekring zitten aardig wat agentjes!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        blijf dit draadje met veel interesse volgen hoor, maar ja Corien zit dan ook bij de Politie in Amsterdam hè.
        grt,bouk.
        maar dat zal wel de uitzondering zijn die de regel bevestigd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht

de politie is in veel gevallen te lui om te werken en hun job te doen, uitzonderingen daar gelaten natuurlijk want nogmaals erg gemotiveerde goede oprechte agenten zijn er zeker ook (al goed)
          Té lui is niet de reden. Een kennis van me is politieagent. Als ze iemand oppakken, dan is het probleem in België dat ze die meestal niet kunnen aanhouden, en de dader eerder thuis is dan de agent zelf, en dikwijls in het gezicht uitgelachen wordt door die dader die op vrije voeten is.

Zoiets noemt niet luiheid, maar demotiverend.
          Je zou zelf ook niet echt gemotiveerd zijn mocht je een soortgelijke situatie op je eigen werk meemaken, waaruit blijkt dat wat je deed eigenlijk dweilen was met de kraan open...
          Maar daar wordt vaak niet aan gedacht

Mvg,
          Frederic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
            Té lui is niet de reden. Een kennis van me is politieagent. Als ze iemand oppakken, dan is het probleem in België dat ze die meestal niet kunnen aanhouden, en de dader eerder thuis is dan de agent zelf, en dikwijls in het gezicht uitgelachen wordt door die dader die op vrije voeten is.

Zoiets noemt niet luiheid, maar demotiverend.
            Je zou zelf ook niet echt gemotiveerd zijn mocht je een soortgelijke situatie op je eigen werk meemaken, waaruit blijkt dat wat je deed eigenlijk dweilen was met de kraan open...
            Maar daar wordt vaak niet aan gedacht

Mvg,
            Frederic

daar heb je dan ook weer gelijk in natuurlijk!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nomino Bekijk bericht
              .......................................

Nog iets om even over na te denken: men kapt altijd op de politie maar als ze ze zelf nodig hebben, kunnen ze niet snel genoeg ter plaatse zijn.
              Zo is dat.
              'k Heb ze al enkele keren nodig gehad/gebeld.
              'k Heb ze ook leren kennen met een vals "stil alarm".......
              Dan leer je die mensen echt waarderen.

Groetjes
              Skitch
              "Perfectie wordt niet bereikt wanneer er niets meer valt toe te voegen, maar wanneer er niets meer valt weg te halen.."
              Antoine de Saint-Exupéry​​

Comment

Indeed, zeker geen klagen over de mensen zelf .

Maar ze zitten alleen in een klote systeem, waar het dweilen is, niet met de kraan open, maar met de sluisdeuren open. Een mens geraakt op een gewoon werk al voor minder gedemotiveerd
                To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                  Indeed, zeker geen klagen over de mensen zelf .

Maar ze zitten alleen in een klote systeem, waar het dweilen is, niet met de kraan open, maar met de sluisdeuren open. Een mens geraakt op een gewoon werk al voor minder gedemotiveerd
                  Nagel op de kop J* !!
                  En als er eentje in de fout gaat dan wil dit niet zeggen dat ze allemaal zo zijn.
                  Geldt ook voor onze militairen.

Probleem is de verhouding in kosten met resultaten.
                  En dat is gelijk M&M.... Mogen en Middelen(hebben).
                  ( ik verwijs ook naar de VN of Kongo)

Een foutje en de media zijn daar he.
                  De goede zaken of de alledaagse dingen komen nooit in de media.
                  Wel af en toe als het parket een grote slag slaat zoals met die bende uit Roemenië
                  van de week.

De de voorbije nacht stonden ze (politie) wel klaar in Lummen he....
                  Of bij elke voetbalwedstrijd...en dat vind persoonlijk een schande.
                  Dat die voetbalclubs maar zorgen voor de goede orde en voor alle kosten opdraaien.
                  Tegenwoordig zit er meer blauw in die stadions dan op straat; zal wel zijn.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Als je ziet hoe corrupt onze politietop is, verwondert het mijn geenszins dat de rest van het personeel gedemotiveerd is. Je kan het de mensen niet kwalijk nemen.
                    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                      Als je ziet hoe corrupt onze politietop is, verwondert het mijn geenszins dat de rest van het personeel gedemotiveerd is. Je kan het de mensen niet kwalijk nemen.
                      Neen juist en er is nog niets bewezen...

Het zit overal, de vuiligheid zit overal.
                      En die zitten in een zodanige positie vol van zekerheden dat ze denken dat hun niks
                      kan gebeuren.
                      En dat nog is niet het ergste... ze denken dat ze zich alles kunnen veroorloven.
                      Meestal is dat nog waar ook.
                      En wie zit dan fout?
                      Al degenen die het toelaten zitten fout

Openbare beroepen staan altijd onder druk.
                      En om te kunnen overleven in zo'n beroep moet je altijd "ingedekt" zijn
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                        Of bij elke voetbalwedstrijd...en dat vind persoonlijk een schande.
                        Dat die voetbalclubs maar zorgen voor de goede orde en voor alle kosten opdraaien.
                        Tegenwoordig zit er meer blauw in die stadions dan op straat; zal wel zijn.

Ook schandalig dat er een hoop politie nodig is bij stakingen en betogingen, of al die flikken op carnaval, straatfeesten, De Gordel, Festivals, ...

Sorry Theokus maar ik volg je hier absoluut niet!

Politieopkomst wordt trouwens doorgerekend aan de voetbalclubs.
                        Wat mij betreft moeten ze daar helemaal niet zijn, echter niet iedereen is zo vredelievend als ik
                        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                          Ook schandalig dat er een hoop politie nodig is bij stakingen en betogingen, of al die flikken op carnaval, straatfeesten, De Gordel, Festivals, ...

Wat mij betreft moeten ze daar helemaal niet zijn, echter niet iedereen is zo vredelievend als ik
                          Ze zouden in feite nergens nodig moeten zijn he.... je groot gelijk.
                          Ah goed dat ze die kosten doorrekenen.... sorry wist ik nog niet Destn.
                          En voor mij mag er gerust wat minder gefeest worden....er is veel te veel van dat allemaal.
                          't Klinkt oubollig maar toch: mensen zouden zich eens wat meer met ernstige zaken moeten
                          bezig houden en ook met zichzelf
                          (maar 't zal geen bal helpen al zeg ik dat 10 keer op één dag)
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht

kosten worden NIET doorgerekend aan de clubs. De belastingbetaler betaald .
                            Er is al een aantal jaar een wetsontwerp hiervoor klaar maar het wordt in het parlement gewoonweg tegen gehouden . te veel parlementsleden en ministers zijn burgermeesters en als de clubs moeten betalen is de kans groot dat (behalve de grote clubs) dit niet overleven en dus kiezers verliezen. Brood en spelen .... de Romeinen kenden het al.
                            wij betalen allemaal de inzet, ook gemeentes zonder voetbal betalen mee de inzet van politie in voetbal steden. Voetbal een feest maar het slokt enorm veel capaciteit en dus geld op. Waar dit in andere sporten niet het geval is (basket, ....)
                            Als je in frankrijk een wielerwedstrijd wil organiseren dan betaalt de organisator elke politieman op elk kruispunt.
                            Hier moeten interventieploegen en verkeersactiesworden geschrapt om ingezet te worden tijdens voetbalwedstrijden, stakinkingen en betogingen in brussel voor een europese top en soms tot 100 km buiten de eigen gemeente.
                            Onlangs meegemaakt tijdens de laatste top omtrent de financiele crisis. na telefoontje van brussel direct 40 man moeten bijkrijgen om ze direct naar brussel te sturen voor de EU top. Daar toegekomen, drie moeten wachten in brussel en dan te horen krijgen dan de top vroegtijdig wordt beeindigd en dat iedereen mag terug keren.
                            Wel die 40 mensen hebben hun oorspronkelijke werk moeten laten vallen om naar brussel te gaan.
                            mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
                            D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                              kosten worden NIET doorgerekend aan de clubs. De belastingbetaler betaald .
                              Er is al een aantal jaar een wetsontwerp hiervoor klaar maar het wordt in het parlement gewoonweg tegen gehouden . te veel parlementsleden en ministers zijn burgermeesters en als de clubs moeten betalen is de kans groot dat (behalve de grote clubs) dit niet overleven en dus kiezers verliezen. Brood en spelen .... de Romeinen kenden het al.
                              wij betalen allemaal de inzet, ook gemeentes zonder voetbal betalen mee de inzet van politie in voetbal steden. Voetbal een feest maar het slokt enorm veel capaciteit en dus geld op. Waar dit in andere sporten niet het geval is (basket, ....)
                              Als je in frankrijk een wielerwedstrijd wil organiseren dan betaalt de organisator elke politieman op elk kruispunt.
                              Hier moeten interventieploegen en verkeersactiesworden geschrapt om ingezet te worden tijdens voetbalwedstrijden, stakinkingen en betogingen in brussel voor een europese top en soms tot 100 km buiten de eigen gemeente.
                              Onlangs meegemaakt tijdens de laatste top omtrent de financiele crisis. na telefoontje van brussel direct 40 man moeten bijkrijgen om ze direct naar brussel te sturen voor de EU top. Daar toegekomen, drie moeten wachten in brussel en dan te horen krijgen dan de top vroegtijdig wordt beeindigd en dat iedereen mag terug keren.
                              Wel die 40 mensen hebben hun oorspronkelijke werk moeten laten vallen om naar brussel te gaan.
                              Ze spelen ermee Devid.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

hoi hoi,

akkoord, de flikken zijn niet allemaal slect maar. Er zitten toch veel niksnutten bij. Vele flikken kikken op hun macht. Die ze kunnen uitoefenen op de brave burger.

Waar zijn ze als je ze nodig hebt ?

Bij ons op school laatst komen ze van hun kl*t*n maken omdat wij als leerkrachten de leerlingen begeleiden om de staat over te steken. Wij zijn niet gemachtigd om dit te doen.

Wij mogen enkel toekijken langs de kant van de weg hoe een kind overreden wordt. Aldus één van die stoere blauwe smurfen.

Wel ik doe mijn werk goed. is de uitleg van die smurf.
                                Wel dan zeg ik gerust. Meneer de flik, maak gerust een PV op. (ik let wel effe op taalfouten, want de helft kan niet schijven zonder fouten) Zet gerust in de pv dat ik kinderen help oversteken. Tussen het drukke verkeer die heerst wegens een omleiding. En dat ik niet ga staan toekijken hoe kinderen overreden worden. Maar wel ijn toezicht doe aan de straat zoals het hoort.
                                Wel dan vraag ik mij af wat een politierechter daar gaat op zeggen als ik voor die mens verschijn.

Wat betreft die inbraakhistorie in Elsene. Wel die twee flikken weg bij de politie en een C4 zodanig opgemaakt dat ze niet kunnen stempelen. Maar werk moeten zoeken.

Sorry voor mijn strenge uitspraken. Maar een voorbeeldfunctie dient naar behoren te worden uitgevoerd. Zonder misstappen!!!!

Werk eens in de privésector, en je wordt betrapt op diefstal ??? Wat zijn de gevolgen???

Greetzz

Kris
                                www.kris-sinnaeve.be

Comment

Working...
                                X