Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Met Telenet Kafka achterna !

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Met Telenet Kafka achterna !

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Maar méér mensen kost geld natuurlijk.
    Ze maken natuurlijk de afweging wat het meeste kost: het verlies van een zeldzame klant die ze kwijtspelen (en die elders van de regen in de drop terechtkomt, wat ze natuurlijk ook weten), of de meerkost van méér mensen aanwerven.
    Hier haal je het zelf aan ... meer mensen kosten meer geld.
    Als je iedereen binnen de aantal seconden te woord wil staan dan moet je inderdaad een hoop mensen te werk stellen en dat kost een bedrijf veel geld.
    Als klant zie je maar één ding (bijna iedereen) ... het product moet zo goedkoop mogelijk zijn en de service zo goed mogelijk.
    Voor enkele Euro's en soms voor enkele centjes per maand veranderen sommigen al van provider ... de providers zijn bij dergelijke verplicht zo goedkoop mogelijk te functioneren.
    Als men eerlijk wil zijn dan moet men toegeven dat de klanten eigenlijk zelf voor deze manier van zaken doen gezorgd hebben.
    In het begin dat Skynet begon (om maar een voorbeeld te geven), dan kreeg men er binnen de minuut iemand aan de lijn. Maar ... in die tijd waren er redelijk weinig internetklanten vergeleken met nu en kostte een internetaansluiting maandelijks bijna even veel als nu jaarlijks.
    Concurrentie zorgt ervoor dat ze steeds meer moeten investeren in betere infrastructuur en meer moeten aanbieden voor minder geld.
    Net als een hosting ... je hebt er aan 140€ per jaar waar ge niemand vastkrijgt en ge hebt er aan 1000€ waar je binnen de vijf minuten geholpen bent.

Dat heeft allemaal zo zijn gevolgen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
      probleem zijn niet de installateurs, maar blijkbaar wel de administratie
      En ook daarmee heb ik tot nu toe nog geen probleem mee gehad.
      Mvg Tim

Comment

Vandaag krijg ik mijn afrekening van mijn elektriciteitsleverancier.
        De tellerstand staat volgens het jaaroverzicht op dezelfde stand als vorig jaar.Dus 0 KWh verbruikt.
        Teruggave van 650 euro.
        Ik heb gebeld en er is duidelijk een foutje gebeurd,ze sturen me een nieuwe factuur op.

Zou dit ook op internet kunnen uitsmeren en zo dat bedrijf in negatief daglicht brengen.

Vergissingen kunnen nu eenmaal gebeuren.

Mir
        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
          Vandaag krijg ik mijn afrekening van mijn elektriciteitsleverancier.
          De tellerstand staat volgens het jaaroverzicht op dezelfde stand als vorig jaar.Dus 0 KWh verbruikt.
          Teruggave van 650 euro.
          Ik heb gebeld en er is duidelijk een foutje gebeurd,ze sturen me een nieuwe factuur op.

Zou dit ook op internet kunnen uitsmeren en zo dat bedrijf in negatief daglicht brengen.

Vergissingen kunnen nu eenmaal gebeuren.

Mir
          Iets misgaan kan altijd, en toeval kan altijd voorvallen. Maar bij telenet is het toeval, dat er niets misgaat (administratief gezien).

Hoe meer ontevreden gebruikers hun problemen naar buiten brengen, hoe meer kans dat er is dat er misschien ooit eens iets aan gedaan wordt, maar 'k vrees zolang telenet geld stromen blijft binnen krijgen, dat er niemand gaat van wakker liggen (bij telenet), van het aantal ontevreden klanten (die weinig kans hebben om op een ander te gaan, omdat er gewoon geen concurentie is).
          To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
            Iets misgaan kan altijd, en toeval kan altijd voorvallen. Maar bij telenet is het toeval, dat er niets misgaat (administratief gezien).
            Heb jij alle dossiers van alle klanten bij Telenet al eens gezien en kan jij zeggen bij hoeveel % er iets foutloopt?
            Als je iets kan vinden op internet is het altijd negatief. Mensen die geen problemen hebben starten daar meestal ook geen rondevraag over.
            Ik heb nog nooit geweten dat iemand begint met "Ik ben bij bedrijf x, daar heb ik geen problemen met de service en daar is de administratie OK".
            Zelfs al zijn er duizend klachten over de administratie van Telenet te vinden, dan lijkt dit veel maar is dat nog niet eens 1% van het aantal klanten.
            Er zijn veel meer bedrijven andere bedrijven waar veel meer problemen bestaan dan bij Telenet maar waarvan het niet zo opvalt omdat er niet zoveel klanten zijn.
            En een verkeerde factuur lijkt misschien ambetant en levert wat gebel of geloop op maar er zijn ambetantere zaken hoor.

Als uw bank u net voor een lang WE op -500.000BEF zet en ge kunt geen enkele betaling meer doen, geen domiciliëringen die uitgevoerd worden en zelfs geen boodschappen kunt doen, dan weet ge pas wat een vergissing "kan" betekenen. En het enige dat je kan doen is wachten tot ze terug open zijn, eens bellen en vragen wat er gaande is, twee dagen wachten tot ze de fout gevonden hebben en ze het bedrag terug op uw rekening zetten. Meer doen ze niet hoor maar jij kan ondertussen iedereen contacteren om te zeggen dat je wel zal betalen zodra uw bank u helpt ... en hoop maar dat iedereen u gelooft.

Of zoals bij Electrabel indertijd eens ... de rekening twee keer van uw rekening halen ... 70.000BEF in een dag parti (i.p.v. 3500BEF ... een nulleke verkeerd en dan nog eens twee keer ingevoerd, 20 keer teveel die maand) ... tot daar moeten gaan om een correctie te vragen en te horen krijgen dat ze dit de maand nadien wel zouden corrigeren. Plezant als je net verhuisd bent en al 3 maand huurwaarborg op tafel moest leggen.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

VerSeg dat is ook wat ik er van denk.
              Via het internet kan je een bedrijf op die manier de grond inboren zonder dat het zich kan verdedigen.
              Elke fout is inderdaad 1 te veel maar helaas zijn we mensen en maken we fouten.

Zij die tevreden zijn zal je inderdaad niet horen.

Maar we wijken af...

mir

Comment

Ik ben zelf maar 3* verhuisd, ik heb 3* misserie gehad met hun administratie. Ik heb al 2 digiboxen kapot gehad, ik heb al 2* misserie gehad met hun administratie

Een stuk of 8 van mijn kennisen hebben telenet, van 2 weet ik dat ze nog geen misserie gehad hebben met hun administratie (al was het alleen maar om de domiciiliering in orde te krijgen, ah, dat ik bij bij mijn misserie met hun administratie nog niet bijgeteld ).

Ik ben telenet klant, 'k heb als schrik als ik moet bellen, 't is het enige bedrijf waar ik naar bel, en voor ik mijn probleem uitgelegd heb, al vraag van met wie heb ik gesproken en dat noteer, omdat ik toch weet dat ik al ga moeten weerbellen . Telenet zuigt gewoon administratief, dat het geen naam meer heeft, en ik heb geen alternatief (neen adsl is voor mij geen alternatief, 'k zit te ver van de centrale naar mijn goeste, en op tv gebied nog minder).

Moet ik geldige alternatieven hebben, 'k was er al lang weg maar ze hebben me bij mijn dingskes en het doet zeer, dat is de reden waarom ik roep, en ga blijven roepen en de andere roepers nog eens ga steunen in hun roepen. Misschien worden we ooit gehoord, ik weet dat is ijdele hoop, maar die misschien is momenteel goed genoeg, gewoon omdat ik niks anders heb

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                  Via het internet kan je een bedrijf op die manier de grond inboren zonder dat het zich kan verdedigen.
                  Telenet kan zich genoeg verdedigen, er zijn zelfs vzw's die de klachten bundelen en ze naar telenet doorsturen. Maar het intereseert ze gewoon niet, ze hebben het niet nodig om zich te verdedigen, ze hebben het alleenrecht op de kabel in handen (dat de staat het zover laten komen heeft is omdat het in hun belang is, ze hebben er aandelen ).

En of ze nu administratief de mist ingaan of niet, je hebt ze nodig je kunt niet onder telenet uit. Dat is gewoon het furstrerende aan de zaak.

Comment

jdm,

Zij maar zeker dat ze bezig zijn met klantentevredenheid.

mir

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Heb jij alle dossiers van alle klanten bij Telenet al eens gezien en kan jij zeggen bij hoeveel % er iets foutloopt?
                      Als je iets kan vinden op internet is het altijd negatief. Mensen die geen problemen hebben starten daar meestal ook geen rondevraag over.
                      Ik heb nog nooit geweten dat iemand begint met "Ik ben bij bedrijf x, daar heb ik geen problemen met de service en daar is de administratie OK".
                      Zelfs al zijn er duizend klachten over de administratie van Telenet te vinden, dan lijkt dit veel maar is dat nog niet eens 1% van het aantal klanten.
                      Er zijn veel meer bedrijven andere bedrijven waar veel meer problemen bestaan dan bij Telenet maar waarvan het niet zo opvalt omdat er niet zoveel klanten zijn.
                      En een verkeerde factuur lijkt misschien ambetant en levert wat gebel of geloop op maar er zijn ambetantere zaken hoor.

Als uw bank u net voor een lang WE op -500.000BEF zet en ge kunt geen enkele betaling meer doen, geen domiciliëringen die uitgevoerd worden en zelfs geen boodschappen kunt doen, dan weet ge pas wat een vergissing "kan" betekenen. En het enige dat je kan doen is wachten tot ze terug open zijn, eens bellen en vragen wat er gaande is, twee dagen wachten tot ze de fout gevonden hebben en ze het bedrag terug op uw rekening zetten. Meer doen ze niet hoor maar jij kan ondertussen iedereen contacteren om te zeggen dat je wel zal betalen zodra uw bank u helpt ... en hoop maar dat iedereen u gelooft.

Of zoals bij Electrabel indertijd eens ... de rekening twee keer van uw rekening halen ... 70.000BEF in een dag parti (i.p.v. 3500BEF ... een nulleke verkeerd en dan nog eens twee keer ingevoerd, 20 keer teveel die maand) ... tot daar moeten gaan om een correctie te vragen en te horen krijgen dat ze dit de maand nadien wel zouden corrigeren. Plezant als je net verhuisd bent en al 3 maand huurwaarborg op tafel moest leggen.
                      Dat Telenet zijn administratie niet optimaal loopt is geen groot geheim

Mij hebben ze eind juni wel zonder verwittigen zonder telefoon gezet. Via specifiek internetformulier "telefoonlijn defect" doorgegeven, de eerste reactie pas na 4 (vier) dagen gekregen. Kern van het antwoord "bel ons", leuk bij een defecte telefoonlijn.

Achteraf bleek (via Ombudsman) dat ze mij bewust zonder telefoon hebben gezet omdat ze een netwerkupgrade deden en ik een nog een oude modem had. Telenet vond het zelfs niet nodig om dit vooraf te verwittigen, laat staan per brief. (Er was maanden daarvoor wel eens gebeld door hen dat mijn modem eens zou moeten vervangen worden. Ik kon toen als werkende geen afspraak maken voor 18u en zij geen erna. Tijdens een week (!) vrijaf konden zij ook niet.)

IK noem dit geen vergissing maar extreme arrogantie.

Ik merk ondertussen wel geen snelheids- en/of kwaliteitsverschil na de overstap naar ADSL en Belgacom TV. Telefoon via VOIP (3starsnet) is bovendien veel goedkoper.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        Beste Regulus,

Bel nog eens terug naar Telenet. Je komt dan hoogstwaarschijnlijk bij een ander "robotje" terecht en dan komt er misschien een andere oplossing te voorschijn.
                        Het is natuurlijk om horendul van te worden, maar die mensen mogen niet "denken", en zeker geen anonieme stem aan de andere kant geloven.
                        Dus als je op de lijst staat kan en mag die operator je daar niet afhalen, je mag hier dus in feite niet op Telenet afgeven, maar eerder op degene die jou op die lijst gezet heeft (als je hem vindt)
                        Was ik idd van plan ... misschien vind ik een goede ziel die toch wat "communicatiever" is

Comment

Ik kom, bij klant X aan voor upgrade installatie, het enige dat ik hoor is van probleem telenet, probleem helpdesk en ik geraak nooit binnen. Ok, geen probleem klant x, ik bel voor u. Duidelijk wel de 015666666 zonder te vermelden dat ik technieker ben geraak ik binnen de 5min binnen na op de JUISTE knopkes te duwen. Probleem was opgelost na 5min praten???? Hoe komt dit als ik iedere keer bel er nooit problemen zijn en bel in de klant zijn naam???. Ok, teveel aangerekent en geen promotie gekregen, kan gebeuren, laat dit weten, betaal die factuur en de volgende factuur zal minder zijn en laat dit bevestigen via mail!!Volgt ge die stappen gaat alles ok, betaal ge niet blijft het spelletje duren..... Ik spreek hier uit 6 jaar ervaring en kom het nog iedere week tegen, om het te bewijzen dat er geen problemen zijn bel ik dan gewoon zelf met klant erbij
                          Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
                          http://www.racenews.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                            Ik heb al 2 digiboxen kapot gehad, ik heb al 2* misserie gehad met hun administratie
                            Ik heb ook al een defecte DigiCorder gehad.
                            Ik belde en het was "Kan u even zeggen wat de signaalsterkte is in volgende setting ..." gevolgd door "Bent u zeker dat uw bekabeling goed zit want als wij iemand sturen en het blijkt aan uw interne bekabeling of een verkeerde aansluiting te liggen is de interventie wel betalend". (Logisch volgens mij en voor sommigen goed dat ze dit verwittigen.
                            Ik vroeg zelf of ze de volgende maandag konden komen en dat was geen probleem. Een uur voor de geplande afspraak bellen ze u zelfs nog eens om te zeggen dat ze onderweg zijn.
                            De DigiCorder hebben ze direct verwisseld zonder discussie en zonder factuur.
                            Nu ja, alles kan kapot gaan maar wat is hier nu verkeerd aan hun service? Ze komen en ik heb op korte tijd een nieuwe ... mijn fototoestel is nu al sinds 23 augustus binnen en daar heb ik zelfs nog geen nieuws over.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                              probleem zijn niet de installateurs, maar blijkbaar wel de administratie
                              Mensen maken fouten en op administraties werken mensen ... dus fouten zijn nooit uitgesloten maar ... hoe legt de klant iets uit?
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door blazor Bekijk bericht
                                Ok, teveel aangerekent en geen promotie gekregen, kan gebeuren, laat dit weten, betaal die factuur en de volgende factuur zal minder zijn en laat dit bevestigen via mail!!Volgt ge die stappen gaat alles ok, betaal ge niet blijft het spelletje duren..... Ik spreek hier uit 6 jaar ervaring en kom het nog iedere week tegen, om het te bewijzen dat er geen problemen zijn bel ik dan gewoon zelf met klant erbij

Dat is dus hetgene wat iedere keer, maar dan ook iedere keer bij telenet gebeurt, ze verkopen je iets, ze beloven je vanalles, en achteraf mag je gaan rondtelefoneren om de beloftes los te krijgen. Het komt altijd wel in orde, maar je moet er altijd je tijd insteken, je moet je altijd kwaad maken. Ik denk dat ze er bij telenet vanuit gaan dat de mensen het toch ooit gaan opgeven, om te bellen om de promotie of het beloofde te krijgen.

Ik moet niet denken dat ze er vanuit gaan, dat ze dit denken. Ik trap er zelf al in. Mijn digibox was kapot, ik ga me een nieuwe kopen, aan de telefoon garanderen ze me dat ik geen 50 euro installatie kosten moet betalen. Rara de factuur komt 149 euro natuurlijk ipv van 99 of 90 wat het moestt zijn. Ik moet zeggen, 'k had op dat ogenblik andere problemen, 'k had er toen de fut gewoon niet voor, om me aan de telefoon gaan kwaad te maken, en van de ene dienst naar de andere gestuurd te worden. Ik weet dat ik die 50 euro zou weer gekregen hebben, had ik lastig gedaan, dat is het probleem niet. Maar op die moment had ik er echt de fut niet voor, en ze hebben die 50 euro in hun zak gestoken . Het is iedere keer zo he, 'k heb het nog nooit anders meegemaakt in die jaren dat ik klant ben.

Ik heb laastleden telefoon bij telenet aangevraagd voor mijn ouders (ja het was het goedkoopste, het was de interessantste aanbieding.... moet ik eerlijk in zijn), telefonisch werden er me ook beloftes gedaan. De eerste die ik aan de lijn had vroeg ik of hij me zijn beloftes kon door mailen ? Die kon het niet, die had daar het juiste niveau niet voor. Toen vroeg ik of hij me iemand kon doorschakelen die daar wel de authoriteit voor had. Dat meisje heeft me exact dezelfde beloftes gedaan, toen ik haar vroeg of ze me dat op mail of papier kon zetten, was het antwoord ja sorry meneer we hebben geen mail !!!!!!!!!!! Dat als excuus bij een firma als telenet, kom het moet iets zijn.

Je mag het draaien of keren zoals je wilt, telenet is administratief een klote firma, en ik heb de indruk dat het moedwillig is

Comment

Working...
                                X