Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Met Telenet Kafka achterna !

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Met Telenet Kafka achterna !

Mijn potentieel "klantenschap" bij telenet kent al een abrupt einde

Na telefoon om dringend contact op te nemen blijkt dat de bewoner op mijn adres bij telenet ergens op een "zwarte lijst" staat en dat er op dit adres ABSOLUUT geen diensten mogen verkocht worden ????? zonder verdere uitleg ..

Na lang aandringen en een beetje pissig worden ... er wordt geen enkele deugdelijke reden opgegeven behalve "wanbetaling" of "netwerk werken" en de herhaling dat er niets mag medegedeeld worden ??? HALLLOOOO ?

Niet slecht natuurlijk voor iemand die sinds vorige week maandag voor de eerste maal in zijn gans leven naar Telenet getelefoneerd heeft voor informatie ... ik moet wel een gangster van het ergste soort zijn daar de Telenet klantendienst mijn niet eens enige informatie mag verstrekken omtrent mijn "dossier" ??

Waarschijnlijk moet ik verhuizen om klant te kunnen worden ? .. iets waar heel veel volk zal komen naar kijken !

Op zijn minst verbluffend !

Bij Test Aankoop zijn ze al even logisch als droog ... de enige uitleg is "Mijnheer Telenet is niet verplicht om u iets te verkopen ... u heeft trouwens geen enkel contract om iets af te dwingen" .. nou moe .. 40+ jaar lid van zo'n wakke vereniging ? 't wordt tijd om enige nutteloze uitgaven te herschikken denk ik !

Re: Met Telenet Kafka achterna !

Er bestaat inderdaad een lijst van wanbetalers. Iemand die geklasseerd is als wanbetaler bij telenet zal geen ADSL kunnen krijgen bv. (of omgekeerd).

Als je nergens zo geklasseerd staat of als je volgens jou ten onrechte zo geklasseerd staat is het best om eens contact op te nemen met de ombudsdienst voor telecommunicatie.
    Je doet dat best per e-mail (is de snelste methode)...
    Groeten,

Polleke

Comment

Waarschijnlijk sta je dan op de zwarte lijst van slechte betalers opgesteld door de telefoonoperatoren (Preventel). Dit is dus niet iets van Telenet alleen, ook de andere telefoonoperatoren onderhouden deze lijst. http://www.preventel.net/ Daar kan je ook (schriftelijk) contact zoeken voor nader uitleg.
      Het zou trouwens niet de eerste keer zijn dat er een vergissing in het spel is, dit is een tijd geleden zelfs eens op een consumentenprogramma op tv geweest.
      Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Bedankt voor jullie info ... Ik ga die diensten eens raadplegen !

Ik vlei mij verdorie met de idee dat ik al gans mijn leven iedereen geeft wat hem/haar rechtens toekomt en op tijd ! ... misschien moet ik op mijn oude dag ook maar eens van mentaliteit veranderen

Comment

Het is absoluut normaal dat ze via telefoon geen verdere informatie mogen geven, dit is bij wet bepaald (wet op privacy). Zij kunnen per telefoon niet weten wie er effectief belt.
          De lijst is inderdaad voor alle operatoren en belet dat wanbetalers overstappen naar andere operatoren.
          Wanbetalers zijn niet alleen diegenen die hun facturen altijd te laat betalen. Als je problemen hebt met uw provider en ge zegt "foert, ik stop mijn betalingen en ga op een ander" dan hebt ge het ook zitten als ze willen.
          Meestal weet de persoon zelf dan wel waarover het gaat ... geen idee?
          Ik ken natuurlijk uw situatie niet en beweer ook niet dat jij een wanbetaler bent.
          Maar verwijt Telenet niet wat mogelijks een andere provider voor u geregeld heeft op dat lijstje.
          En TA ... die kunnen daar inderdaad niet mee helpen want zij zullen zelf wel het vermoeden hebben dat er ergens iets scheelt.
          Praat het uit met de mensen die er bevoegd om zijn en als je gelijk hebt, bewijs dan gewoon dat ze het fout hebben.
          Volgens de website van Preventel (als het dat is) dan zijn er ook niet zoveel operatoren die met hen werken.

Als je opgenomen wordt in zo'n bestand :
          Eens een klant in het bestand wordt opgenomen, ontvangt deze van Preventel een brief met informatie. Deze brief vermeldt:

Door welke operator hij aan het bestand is toegevoegd,
          Op welke datum dit gebeurde,
          Welke stappen de klant kan ondernemen inzake:
          het verwijderen van zijn gegevens,
          het corrigeren van zijn gegevens,
          het verbieden van het gebruik van zijn gegevens,
          Dat bij volledige betaling alle gegevens verwijderd worden.
          Last edited by VerSeg; 20 oktober 2008, 17:27.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Mooi toch het principe van ...

"De betichte is schuldig tot bewijs van het tegendeel " ?

Ik ben nooit bij enig andere provider geweest dan Belgacom ... al bijna 40 jaar en nooit enige aanmaning gekregen en zeker geen brieven van wie dan ook, ik zou dus wanbetaler zijn bij Telenet en NIET bij Belgacom ? ... en nu gij terug ... komaan zeg ! ik kom niet meer bij jong !

.. en BTW dat fabeltje van "bescherming van de privacy" omdat ze niet weten wie er belt is dikke BS van het ogenblik dat ze mijn telefoonnummer "zien" kennen ze mij direct bij naam en voornaam, hoe zou dat toch komen ? .. en weten ze toch wel zeker dat het de gebuur niet is die belt met mijn (vaste) telefoon ! .. of is het de bedoeling van je buren een Telenet package aan te naaien ? ... komaan zeg .. cut the cr@p ja ? !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
              ik zou dus wanbetaler zijn bij Telenet en NIET bij Belgacom ? ... en nu gij terug ... komaan zeg ! ik kom niet meer bij jong !
              Zoals je zelf kunt zien op de website van Preventel is het enkel Belgacom Mobile (Proximus) dat er op aangesloten is.

Volgende operatoren zijn lid van de VZW Preventel:

BASE
              Belgacom Mobile (Proximus)
              Mobistar
              Telenet

.. en BTW dat fabeltje van "bescherming van de privacy" omdat ze niet weten wie er belt is dikke BS van het ogenblik dat ze mijn telefoonnummer "zien" kennen ze mij direct bij naam en voornaam,
              Doe gewoon wat moeite en lees zelf.

Indien u opgenomen bent in het Preventel gegevensbestand, kunt u daar bezwaar tegen aantekenen. Uw bezwaar richt u via een aangetekend en ondertekend schrijven aan ...
              Bij deze brief voegt u dan ook een kopie van uw identiteitsbewijs, dit om de privacy te beschermen. Zonder deze kopie zal Preventel niet antwoorden.

Enige mogelijkheid is schriftelijk contact opnemen met Preventel, ook al heeft u niets misdaan moet u zo de gegevens laten corrigeren (als het daaraan ligt).
              Mogelijks gaat het inderdaad om een vergissing en is het vervelend voor u maar het is nu eenmaal zo en het moet opgelost worden.

Kleine tip ... nooit kinderen gehad die ergens een vergeten abonnement hebben? Of een vorige bewoner van dit huis?
              Last edited by VerSeg; 20 oktober 2008, 18:21.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Het spijt me ten zeerste, maar 'k heb mijn deelneming in al betuigd in een vorige post.

'k ga u volgende posts volgen met een zak chips in de hand en gretig meelezen, relax vanuit te zetel....... 'k ben blijkbaar niet de enige dat telenet zijn kafka spook van de administratie tegen komt (deze heb ik wel nog niet gehad ). Het spijt me voor u, maar 'k ben eens content het van een ander te horen

Alhoewel, 'k heb mijn ouders 14 dagen geleden laten omschakelen naar telenet telefonie (ja ze waren de best koopste voor telefonie en internet met hun packs, en mijn ouders betaalden bij belgacom al 10 jaar voor een telefoon die ze niet meer fysiek hadden, maar ze moesten hem bij belgacom binnen leveren, om die betalingen te kunnen stop zetten..... achteraf komt een mens te weten, dat hij bij belgacom voor 1 euro na 5 jaar huur de telefoon kan overkopen..... maja ze vertellen u bij belgacom ook niks..... 't is overal iets ). En dat is allemaal vlot gegaan, maja ze hebben nog geen factuur ontvangen (van hun technische dienst geen klagen, maar hun administratie als je in het verkeerde vakje zit )
                To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Zoals je zelf kunt zien op de website van Preventel is het enkel Belgacom Mobile (Proximus) dat er op aangesloten is.

Volgende operatoren zijn lid van de VZW Preventel:

BASE
                  Belgacom Mobile (Proximus)
                  Mobistar
                  Telenet

Doe gewoon wat moeite en lees zelf.

Indien u opgenomen bent in het Preventel gegevensbestand, kunt u daar bezwaar tegen aantekenen. Uw bezwaar richt u via een aangetekend en ondertekend schrijven aan ...
                  Bij deze brief voegt u dan ook een kopie van uw identiteitsbewijs, dit om de privacy te beschermen. Zonder deze kopie zal Preventel niet antwoorden.

Enige mogelijkheid is schriftelijk contact opnemen met Preventel, ook al heeft u niets misdaan moet u zo de gegevens laten corrigeren (als het daaraan ligt).
                  Mogelijks gaat het inderdaad om een vergissing en is het vervelend voor u maar het is nu eenmaal zo en het moet opgelost worden.

Kleine tip ... nooit kinderen gehad die ergens een vergeten abonnement hebben? Of een vorige bewoner van dit huis?
                  OMG ! dit wordt hier nog meer Kafkaiaans !!

Hebt ge zelf welgelezen wat er bij preventel staat ? alhoewel de ganse zaak kompleet irrelevant is

Van zodra de openstaande schuld bij de operator vereffend is, worden de gegevens volledig gewist. Er is bijgevolg geen historiek meer zichtbaar en dus geen risico op eventuele gevolgen.

mijn kinderen zijn respectievelijk 33 en 27 jaar oud .. dat moet dus een schuld zijn die al lang open staat zeker ? .. bij Belgacom dan nota bene ?? .. want ik heb met iemand anders geen business ... en de vorige bewoner van het huis verliet het in 1972, toen was Telenet nog niet eens pre-embryonaal ... Kafka draait zich om in zijn graf denk ik !

.. en weet ge wat ... een firma die stiekum een dossier over burgers bijhoudt en daar een negatieve evaluatie aan vastknoopt zonder de betrokkene in te lichten ... DAT mijn beste dat noem ik Roemeense Stasi praktijken en als dat geen inbreuk is op de bescherming van de persoonlijke levenssfeer en zelfs op het randje van laster en eerroof dan moet ge mij eens uitleggen wat dat wel is !!

Ik heb veel goesting om mijn licht eens op te steken bij de economische inspectie EN bij de betrokken diensten voor de bescherming van de levenssfeer om te zien of ik ze daar bij Telenet even op de rooster kan leggen !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                    Het spijt me ten zeerste, maar 'k heb mijn deelneming in al betuigd in een vorige post.

'k ga u volgende posts volgen met een zak chips in de hand en gretig meelezen, relax vanuit te zetel....... 'k ben blijkbaar niet de enige dat telenet zijn kafka spook van de administratie tegen komt (deze heb ik wel nog niet gehad ). Het spijt me voor u, maar 'k ben eens content het van een ander te horen

snip
                    LOL ... Ja ik had in dit (en andere) forum al gelezen over al de klachten/perikelen die mensen met de genoemde tegenkomen dus hield ik mijn hart al vast op voorhand ... blijkt dat ze mij dus ook goed te pakken hebben en ik weet niet eens waarom dat is nog het strafste ! Gewoon verbluffend !

Comment

Mischien een raar geval maar hoeveel mensen met exact dezelfde naam als jij wonen er in je dorp ?
                      Bij mij hier wonen er 2 met dezelfde voor en achternaam geen familie van elkaar tenzij je ver in de tijd gaat zoeken dan komen we wel eens bij dezelfde voorouders maar dat is dan wel al 9 takken lang dus
                      En ja wij hebben het ooit al gehad dat de een post kreeg van de ander en omgekeerd

Comment

Ik ken iemand die ook zo iets heeft meegemaakt.Zelfde naam en voornaam ; zelfde geboortedatum en plaats !

Zal je maar overkomen die naamgenoot staat ook op zwarte lijst en zo kon die andere naamgenoot nergens nog internet / telefoon gekregen.Uiteindelijk hebben we het bij telenet toch kunnen uitleggen en is hij aangesloten.

mir
                        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Het is om die redenen dat ik één ding grondig HAAT: alle call-centers (en niet de mensen, enfin robotjes die er werken, die doen hun best).
                          Maar als je premies verdient als je méér klanten afhandelt dan het (hoge) gemiddelde, dan hoeft er geen tekeningetje bij zeker ?

Zolang alles keurig binnen de lijntjes zit, geen probleem, maar als er iets fout loopt is het quasi onmogelijk nog recht te trekken, omdat men dan teveel tijd in die klant moet steken.
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Johnny K Bekijk bericht
                            Mischien een raar geval maar hoeveel mensen met exact dezelfde naam als jij wonen er in je dorp ?
                            snip
                            Geen .. De roots van mijn familienaam ligt in de streek redelijk ten Noorden van Brussel (Zemst en omstreken) en ik woon tegen de taalgrens aan .. sinds mijn volwassen zonen verhuisd zijn ben ik hier de enige met deze naam ... vreemd genoeg is het probleem niet gelinkt aan een naam maar aan een huisadres zo meen ik te begrijpen uit de sumiere uitleg ???

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                              ... DAT mijn beste dat noem ik Roemeense Stasi praktijken
                              Los van het Telenetgebeuren:

Roemenië ~ Securitate
                              Stasi ~ Oost-Duitsland

Comment

Working...
                              X