Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Met Telenet Kafka achterna !

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Met Telenet Kafka achterna !

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
    mijn kinderen zijn respectievelijk 33 en 27 jaar oud ...
    ... en de vorige bewoner van het huis verliet het in 1972
    Het was maar een tip hé ... soms is het iets heel doms waar men niet eens bij stilstaat dat zoiets kan gebeuren.
    En zoals door anderen al aangehaald, fouten gebeuren overal al eens.

.. en weet ge wat ... een firma die stiekum een dossier over burgers bijhoudt en daar een negatieve evaluatie aan vastknoopt zonder de betrokkene in te lichten ...
    Het is niet Telenet dat zo'n dossier over u bijhoudt hé, het is een externe vereniging dat zoiets doet onder strikte voorwaarden en met goedkeuring van ministeries en dergelijke.

Ik heb veel goesting om mijn licht eens op te steken bij de economische inspectie EN bij de betrokken diensten voor de bescherming van de levenssfeer om te zien of ik ze daar bij Telenet even op de rooster kan leggen !
    De snelste oplossing zal nog steeds zijn door aan Telenet te vragen waar je op de lijst staat en daarna de betrokken dienst aan te schrijven.
    Je kan Telenet veel verwijten maar zij doen ook niets anders dan zo'n lijst raadplegen.
    Ze houden maar twee lijsten bij, de lijst van wanbetalers (extern bij Preventel) een een interne lijst met woningen die om technische redenen niet aansluitbaar zijn.

Ik snap wel dat je niet tevreden bent en dat het moet opgelost worden maar zoek eerst de echte reden en zie dan wie de fout effectief maakte. Misschien heeft ooit wel iemand misbruik gemaakt van uw gegevens of heeft iemand zich eens van huisnummer gemist bij het aanmaken van zo'n dossier ... alles is mogelijk hoor.

Alvast succes met het oplossen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      Het is om die redenen dat ik één ding grondig HAAT: alle call-centers (en niet de mensen, enfin robotjes die er werken, die doen hun best).
      Een zelfstandige kan zelf zijn regeltjes opleggen zolang het binnen het legale blijft maar werknemers van een bedrijf moeten zich nu eenmaal houden aan de regels van het bedrijf, opgelegd door de baas en geldende reglementeringen (wetten).

Als er nu eenmaal in die regeltjes staat dat ze dergelijke lijsten MOETEN raadplegen dan riskeert die persoon een fameuze sanctie of zelfs zijn job als die dat niet doet.
      De echte reden kan die persoon meestal zelfs niet zien. Op mijn werk kunnen we ook zien als een klant geblokkeerd is wegens problemen met zijn betaling ... daarom kennen we de echte reden nog niet, het kan om een vergeten betaling zijn of om een geweigerde domiciliëring omdat die net van bank veranderde. De rest berust onder de wet op de privacy en kan dus niet iedereen zomaar raadplegen.

Zou jij het leuk vinden mocht iemand u zeggen "Uw abonnement is afgesloten want uw factuur is niet betaald omdat ge op -12.736€ staat bij bank X."?
      Ik denk dat je dan wel heel snel de vraag zult stellen hoe die aan al die info komt.

En ja, soms is die werkmethode in het voordeel van de klant en soms in het nadeel.
      Als jij een uur in wacht moet hangen omdat een ander zijn leven aan het uitleggen is dan ga jij ook niet zo tevreden zijn maar die andere wel.

En ja, voor een firma is rendement altijd belangrijk ... niet alleen bij Telenet.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Er zijn nog wel dingen die verkeerd lopen bij telenet. Zo werden enkele weken geleden plots mijn digitale diensten afgesloten. Bij telefoon naar de klantendienst bleek dat ik een factuur niet betaald had. Nu, dat was wel moeilijk, want mijn telenetbetaling is gedomicilieerd. Ja maar, meneer, die domiciliëring is opgeheven. A ja? en door wie? Dat wist men niet bij telenet. Telefoon naar de bank: uw domiciliëring bij telenet loopt volgens de bank gewoon door en is nooit opgeheven. Dus weer telefoon naar telenet: die domiciliëring is nooit opgeheven, meneer. A OK meneer dan gaan we ze weer instellen. En dus weer digitale diensten na enkele minuten.

Ik denk dat ze bij telenet soms slordig zijn...
        ...
        erik, Nikon materiaal

'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Het is om die redenen dat ik één ding grondig HAAT: alle call-centers (en niet de mensen, enfin robotjes die er werken, die doen hun best).
          Maar als je premies verdient als je méér klanten afhandelt dan het (hoge) gemiddelde, dan hoeft er geen tekeningetje bij zeker ?

Zolang alles keurig binnen de lijntjes zit, geen probleem, maar als er iets fout loopt is het quasi onmogelijk nog recht te trekken, omdat men dan teveel tijd in die klant moet steken.
          Persoonlijk haat ik call centers ook. Maar gewoon omdat ik oplossingen schriftelijk wil. In theorie gaat het trager per fax of e-mail, maar het is de enige manier om achteraf vast te kunnen stellen waar het "gelijk" zat.

Iemand ooit eens gebeld naar telenet ? Een e-mail schrijf ik in 5 minuten (als ik traag werk). Het telefoontje dat ik heb gedaan om me bij telenet AAN TE SLUITEN heeft 30 minuten geduurd (waarvan 28 wachttijd...).
          Groeten,

Polleke

Comment

Hoe dan ook zal je het zelf moeten oplossen.Ik begrijp dat je je frustratie hier wil neerpennen maar daar is je probleem nog niet mee ogelost.

Mir
            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht

Iemand ooit eens gebeld naar telenet ? Een e-mail schrijf ik in 5 minuten (als ik traag werk). Het telefoontje dat ik heb gedaan om me bij telenet AAN TE SLUITEN heeft 30 minuten geduurd (waarvan 28 wachttijd...).
              Al eens gebeld naar Belgacom of andere gelijkaardige bedrijven ?
              Meestal van hetzelfde laken een broek: voor mij veel te weinig bemanning als je ALTIJD minutenlang in de "file" staat. Voor mij is méér dan één minuut wachttijd eigenlijk al te veel.
              En een half uur vind ik gewoon de klant belachelijk maken.
              Helaas slikt de "kudde" dit tegenwoordig allemaal zonder veel morren.
              Maar méér mensen kost geld natuurlijk.
              Ze maken natuurlijk de afweging wat het meeste kost: het verlies van een zeldzame klant die ze kwijtspelen (en die elders van de regen in de drop terechtkomt, wat ze natuurlijk ook weten), of de meerkost van méér mensen aanwerven.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erikdk Bekijk bericht
                Er zijn nog wel dingen die verkeerd lopen bij telenet. Zo werden enkele weken geleden plots mijn digitale diensten afgesloten. Bij telefoon naar de klantendienst bleek dat ik een factuur niet betaald had. Nu, dat was wel moeilijk, want mijn telenetbetaling is gedomicilieerd. Ja maar, meneer, die domiciliëring is opgeheven. A ja? en door wie? Dat wist men niet bij telenet. Telefoon naar de bank: uw domiciliëring bij telenet loopt volgens de bank gewoon door en is nooit opgeheven. Dus weer telefoon naar telenet: die domiciliëring is nooit opgeheven, meneer. A OK meneer dan gaan we ze weer instellen. En dus weer digitale diensten na enkele minuten.

Ik denk dat ze bij telenet soms slordig zijn...
                ...
                Een kennis van mij had én internet én digitale TV via Belgacom. Hij zegt de digitale TV op, men sluit gewoon alles af.
                Om terug internet te krijgen moest hij als nieuwe klant geboekt worden, hij kreeg dan wel 3 maanden gratis abonnement, wegens een lopende promotie.
                Je kan het zo gek niet bedenken of het kan gebeuren met call-center robotjes.
                Het is dus overal hetzelfde liedje hoor...
                Last edited by nete; 22 oktober 2008, 13:06.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Zoals je zelf kunt zien op de website van Preventel is het enkel Belgacom Mobile (Proximus) dat er op aangesloten is.

Volgende operatoren zijn lid van de VZW Preventel:

BASE
                  Belgacom Mobile (Proximus)
                  Mobistar
                  Telenet

Doe gewoon wat moeite en lees zelf.

Indien u opgenomen bent in het Preventel gegevensbestand, kunt u daar bezwaar tegen aantekenen. Uw bezwaar richt u via een aangetekend en ondertekend schrijven aan ...
                  Bij deze brief voegt u dan ook een kopie van uw identiteitsbewijs, dit om de privacy te beschermen. Zonder deze kopie zal Preventel niet antwoorden.

Enige mogelijkheid is schriftelijk contact opnemen met Preventel, ook al heeft u niets misdaan moet u zo de gegevens laten corrigeren (als het daaraan ligt).
                  Mogelijks gaat het inderdaad om een vergissing en is het vervelend voor u maar het is nu eenmaal zo en het moet opgelost worden.

Kleine tip ... nooit kinderen gehad die ergens een vergeten abonnement hebben? Of een vorige bewoner van dit huis?
                  Belgacom is wel degelijk aangesloten bij Preventel...
                  Tommy
                  My homepage : www.digitalviolence.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

Het is niet Telenet dat zo'n dossier over u bijhoudt hé, het is een externe vereniging dat zoiets doet onder strikte voorwaarden en met goedkeuring van ministeries en dergelijke.
                    Wel waarschijnlijk ben ik nu aan het doordrammen ...

maar als het dossier door een officiele instantie wordt bijgehouden dan verbaast het mij dat het ergens anders NIET boven water komt ...
                    ik heb verdorie met Telenet totaal geen affaire en uitgerekend daar krijg ik kl....ij, mijn telefoonprovider, internetprovider en mijn financieele instellingen en alle anderen die WEL geld van mij moeten krijgen of beheren maken nooit misbaar en hebben dat ook nooit gedaan !

De snelste oplossing zal nog steeds zijn door aan Telenet te vragen waar je op de lijst staat en daarna de betrokken dienst aan te schrijven.
                    Je kan Telenet veel verwijten maar zij doen ook niets anders dan zo'n lijst raadplegen.
                    Maar dat is gvd juist de reden van mijn frustratie .. ze zijn compleet incommunicado over deze zaak, ze willen niets anders zeggen dan dat ze met mij geen "zaken" mogen doen en dat ze er zelfs niet mogen over communikeren, de mevrouw van de klantendienst liet zich zelfs ontglippen dat ze er hun "hogere echelons" niet mochten over raadplegen/telefoneren ! .. verdomme ik lijk wel een top gangster in hun ogen !!

Ik snap wel dat je niet tevreden bent en dat het moet opgelost worden maar zoek eerst de echte reden en zie dan wie de fout effectief maakte. Misschien heeft ooit wel iemand misbruik gemaakt van uw gegevens of heeft iemand zich eens van huisnummer gemist bij het aanmaken van zo'n dossier ... alles is mogelijk hoor.

Alvast succes met het oplossen.
                    Zie boven .. als een van de partijen elke dialoog weigert komt men geen stap verder dan een onwrikbare, complete schaakmat stelling .. toch bedankt voor de sympatie

Comment

Beste Regulus,

Bel nog eens terug naar Telenet. Je komt dan hoogstwaarschijnlijk bij een ander "robotje" terecht en dan komt er misschien een andere oplossing te voorschijn.
                      Het is natuurlijk om horendul van te worden, maar die mensen mogen niet "denken", en zeker geen anonieme stem aan de andere kant geloven.
                      Dus als je op de lijst staat kan en mag die operator je daar niet afhalen, je mag hier dus in feite niet op Telenet afgeven, maar eerder op degene die jou op die lijst gezet heeft (als je hem vindt)

Comment

Ik ben nog steeds bij Belgacom, maar ik zie soms die verleidelijke aanbiedingen staan, toch ben ik bang om te veranderen, nu zeker, wanneer ik dit allemaal lees

Trouwens, is er op geen enkele manier nog gewoon contact mogelijk, dat je persoonlijk met iemand kan praten? (aan een bureau/loket)
                        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                        George Orwell

Comment

Voor een verkoop of info kan je terecht bij een verdeler van Telenet :

http://telenet.be/327/0/1/nl/thuis/m...verdelers.html

mir
                          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Roddels brengen soms echt alles om zeep! Vooral zit het probleem hem bij de klant die zich niet genoeg informeert voor dat de installatie gebeurt! Iets afbreken gaat gemakkeljjker dan iets goedpraten. Als ik hoor voor welke reden sommige mensen al een klacht neerleggen bij telenet . Grtz nen 6 jaar zeer tevreden klant ..... ps vandaag nog ALS TELENETTECHNIEKER bij nen betsaande belgacom klant geweest om alles over te zetten. REDEN service Belgacom . Haar setup box was naar de vaantjes en wat willen ze madam alleen wijsmaken, drukt nen keer op da, probeer ne keer da,.... was uiteindelijk de IR die defect was van haar nen box. den telenettechnieker heeft het toch maar weer eens gevonden . Door mijn eerlijkheid is deze installatie niet doorgegaan want meneer zat met Lifeline en telenet ondersteunt geen noodlijen .
                            Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
                            http://www.racenews.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door blazor Bekijk bericht
                              Roddels brengen soms echt alles om zeep! Vooral zit het probleem hem bij de klant die zich niet genoeg informeert voor dat de installatie gebeurt! Iets afbreken gaat gemakkeljjker dan iets goedpraten. Als ik hoor voor welke reden sommige mensen al een klacht neerleggen bij telenet . Grtz nen 6 jaar zeer tevreden klant ..... ps vandaag nog ALS TELENETTECHNIEKER bij nen betsaande belgacom klant geweest om alles over te zetten. REDEN service Belgacom . Haar setup box was naar de vaantjes en wat willen ze madam alleen wijsmaken, drukt nen keer op da, probeer ne keer da,.... was uiteindelijk de IR die defect was van haar nen box. den telenettechnieker heeft het toch maar weer eens gevonden . Door mijn eerlijkheid is deze installatie niet doorgegaan want meneer zat met Lifeline en telenet ondersteunt geen noodlijen .
                              Ik kan enkel zeggen dat ik al +10jaar tevreden Telenetklant ben en de enkele keren dat ik beroep heb moeten doen op de servicedienst ging dit vlot.
                              Ik ga volledig akkoord met Blazor zijn quote dat roddels iets om zeep kunnen helpen (zoals blijkt nu uit het bankwezen of zelfs toen er over Corné gesproken werd op fora om er zeker niets meer te kopen ).
                              Ik woon tot eind dit jaar nog bij mijn ouders en vanaf volgend jaar verhuis ik en word het zeker Telenet voor mijn internet en telefonie (TV wordt TV-Vlaanderen).
                              Met het risico dat sommigen zich zullen aangesproken worden (viseer echt niemand) valt me op (en niet enkel op BD) dat er mensen zijn die overal en met iedere firma problemen hebben en bij het minste aan de alarmbel trekken.
                              Een positieve noot mag ook al eens voor een bedrijjf die me uitstekende internetservice biedt.

Comment

probleem zijn niet de installateurs, maar blijkbaar wel de administratie
                                """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                                George Orwell

Comment

Working...
                                X