Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fortis

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Fortis

Langs alle kanten probeert men ons gerust te stellen in verband met onze spaarcenten.
    Aan de beurgang van vandaag te zien vind ik dit allemaal toch niet zo gerusstellend.
    De banken hebben er een zootje van gemaakt en de overheid (=wij) moet nu maar bijspringen.
    Ik hou er geen goed gevoel aan over.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Re: Fortis

Ik begrijp perfect wat je bedoelt, de belastingbetaler is uiteindelijk (weer) de pineut.

Fortis failliet laten gaan zou m.i. ook geen goede oplossing zijn, niet omdat ik medelijden heb met de bank, maar wel met de duizende mensen (niet-managers) die hun job zouden verliezen en nog meer met de mensen die er hun zuurverdiende centjes in vertrouwen hebben gegeven.

Het bestuur moest dringend uitgekuist worden, en de overheid zou (welliswaar te laat) meer maatregelen moeten kunnen treffen, zonder dat de belastingbetaler er voor moet opdraaien. Hopelijk leren ze deze keer wel iets uit deze harde les !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
      Langs alle kanten probeert men ons gerust te stellen in verband met onze spaarcenten.
      Aan de beurgang van vandaag te zien vind ik dit allemaal toch niet zo gerusstellend.
      De banken hebben er een zootje van gemaakt en de overheid (=wij) moet nu maar bijspringen.
      Ik hou er geen goed gevoel aan over.
      Vantje, nog geen jaar geleden waren ze met mij aan 't lachen toen ik beweerde dat de "beurs"
      een grote klucht is.
      In feite is de beurs de grootste onzin die men uitgevonden heeft.
      En zolang zo'n beurs niet kan gecontroleerd worden zullen er altijd ongelukken gebeuren.

Mensen vergeten ook dat voor geld moet gewerkt worden
      Ik maak iets, ik verkoop dit met wat winst en de koper betaalt mij in cash geld.
      Of jij levert een dienst waarvoor je betaald wordt.
      Dat is de enige bewezen economie die zal werken.

In de USA kunnen de meeste mensen hun leningen niet afbetalen voor bijv. hun huis of auto.
      Hoe zou dat komen?
      Hoofdoorzaak: ze hebben geen werk meer.
      Er kan ook niet meer gekocht worden.

Als je dan als bank het risico neemt om toch nog leningen te verstrekken aan mensen die deze
      lening nooit kunnen terug betalen?
      Dat gebeurde dagelijks, hier ook.
      Vroeger moest je een borg hebben of je kon fluiten naar een lening.
      De laatste jaren is met geld gesmeten bij wijze van spreken.

En als ik mag: waar zijn nu die dames en heren die hard gestudeerd hebben en verdienen
      wat ze verdienen?
      Een zaak is zeker: ze hebben hun centen in de pocket. En daar kom jij of ik nooit aan.

Afijn, de zaken worden weer opgelost met belastingsgelden....
      Zowel hier als in de USA.
      (Duitsland heeft het ook erg zitten)

En verantwoordelijken ga je nooit vinden of worden nooit aangewezen.
      Die worden meestal nog ferm beloond.
      (en eervol ontslagen)
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frederik J Bekijk bericht
        Ik begrijp perfect wat je bedoelt, de belastingbetaler is uiteindelijk (weer) de pineut.

Fortis failliet laten gaan zou m.i. ook geen goede oplossing zijn, niet omdat ik medelijden heb met de bank, maar wel met de duizende mensen (niet-managers) die hun job zouden verliezen en nog meer met de mensen die er hun zuurverdiende centjes in vertrouwen hebben gegeven.

Het bestuur moest dringend uitgekuist worden, en de overheid zou (welliswaar te laat) meer maatregelen moeten kunnen treffen, zonder dat de belastingbetaler er voor moet opdraaien. Hopelijk leren ze deze keer wel iets uit deze harde les !
        Je moet eens nagaan waarvoor we een bank nodig hebben.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          (en eervol ontslagen)
          Niet vergeten: Met een riante ontslagpremie!
          Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dyafani Bekijk bericht
            Niet vergeten: Met een riante ontslagpremie!
            Neen neen, natuurlijk.
            Ik begrijp ook niet dat iedere mens dit maar blijft slikken.
            Mensen begrijpen ook niet waarom die gasten zo riante lonen krijgen.
            Veel managers worden ook betaald in aandelen van het bedrijf zelf.
            Wat gaan die gasten doen denk je?
            Er wordt niks meer gewaardeerd. Alles wat telt is geld.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Hoe zit dat eigenlijk ineen om nu aandelen van fortis te kopen ? Kun je daarvoor gewoon bij de bank binnen springen en zeggen 'k wil om zoveel aandelen, of is dat te simplistisch ?

Ja 'k heb er geen verstand af, maar fortis lijkt me wel een goei investering momenteel, als ze niet failliet gaan, kan het alleen naar omhoog
              To make your dreams come true, wake up

Comment

De winnaars hebben altijd gelijk. En de verliezers altijd ongelijk.
                Het systeem valt als een kaartenhuisje in elkaar omdat lucht verkopen nu eenmaal niet kan. Er zijn er wel een pak die er de laatste tien jaar, toen lucht wel verkocht kon worden, veel centen aan verdiend hebben. Er zullen ook weer véél kleine aandeelhouders zijn (lees spaarders) die hun zuurverdiende centen in rook zien opgaan...
                Nikon D90

Comment

Hoe zit dat eigenlijk ineen om nu aandelen van fortis te kopen ? Kun je daarvoor gewoon bij de bank binnen springen en zeggen 'k wil om zoveel aandelen, of is dat te simplistisch ?

Ja 'k heb er geen verstand af, maar fortis lijkt me wel een goei investering momenteel, als ze niet failliet gaan, kan het alleen naar omhoog
                  Zelfde redenering gevolgd en vandaag 175 Fortis aandelen gekocht Ik doe dat gewoon via de website van Deutsche Bank, heel makkelijk. Hopelijk gaan ze niet meer omlaag, anders..pech gehad

Comment

't is net door dit soort kortzichtige speculatie dat de markt naar de %*$$@# is .

Als je aandelen koopt, koop je een deel van een bedrijf en is het -mijns inziens althans- essentieel dat je weet waarvan je een deel koopt en dat je minstens gelooft in het bedrijf, het management en hun strategie.

Blijkbaar is de beurs voor velen een veredeld kansspel geworden .

Tom

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom_Robbrecht Bekijk bericht
                      '

Als je aandelen koopt, koop je een deel van een bedrijf en is het -mijns inziens althans- essentieel dat je weet waarvan je een deel koopt en dat je minstens gelooft in het bedrijf, het management en hun strategie.

Sorry, maar dat is de grootste lulkoek die ik in jaren gelezen heb . De groten hebben ons geleerd, als je geld wil verdienen moet je over lijken gaan, zeker geen compassie hebben, en de zwakste het meest uitpersen, omdat dit het goedkoopst is en het meest opbrengt. Anders kun je nooit rijk worden .

Je investeert niet in een bedrijf, omdat je erin gelooft, maar omdat je gelooft van snel geld te verdienen, anders blijf je braaf met je spaarboekje zitten waar je amper 2% op hebt (zoals ik nu)
                      To make your dreams come true, wake up

Comment

Take the money and run. Dat is nu net het probleem....
                        Ooit van duurzaam ondernemen gehoord ?

Je kan perfect in een gezond bedrijf investeren omdat je erin gelooft en er een goed rendement aan overhouden.
                        Last edited by trbt555; 29 september 2008, 20:06. Reden: dikke vingers

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                          anders blijf je braaf met je spaarboekje zitten waar je amper 2% op hebt (zoals ik nu)
                          Hoog tijd om naar een andere bank te stappen, zelfs bij Fortis krijg je 4% op een internet-spaarrekening...

Het rommelt op dit ogenblik bij verschillende banken, als je 100% zekerheid wil, dan zal je je geld thuis moeten verstoppen, maar dan krijg je helemaal geen interesten (en als iemand te weten komt dat je veel geld in huis hebt, dan ben je ook niet veilig).

Als iedereen een beetje rustig blijft, dan komt het allemaal wel goed.
                          Zelfs bij de ergst getroffen banken is er wereldwijd nog geen enkele spaarder zijn geld kwijtgeraakt.
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                            Sorry, maar dat is de grootste lulkoek die ik in jaren gelezen heb . De groten hebben ons geleerd, als je geld wil verdienen moet je over lijken gaan, zeker geen compassie hebben, en de zwakste het meest uitpersen, omdat dit het goedkoopst is en het meest opbrengt. Anders kun je nooit rijk worden .

Je investeert niet in een bedrijf, omdat je erin gelooft, maar omdat je gelooft van snel geld te verdienen, anders blijf je braaf met je spaarboekje zitten waar je amper 2% op hebt (zoals ik nu)
                            Zoals Monsanto bijna de gehele wereldvoedselproductie in handen heeft...
                            Die verdienen geld gelijk water.
                            Maar op kosten van Afrikaanse en Aziatische landen (lees mensen).
                            Die geloven echt nog in hun bedrijf.... dat zijn echte gelovigen.
                            Weet ge wat die zijn? Het begint met ban en eindigt op dieten.

Een paar jaar terug kon je de arbeiders nog warm krijgen of motiveren: samen werken aan de toekomst, samen sterk, samen dit en samen dat; het groepsgebeuren en nog van die zever.
                            Het middenkader kon op cursus gaan: teambuilding, incentive....
                            Dat is toch om u kapot te lachen
                            En? Heeft het geholpen....?

Het is een wellicht een spijtige zaak maar alleen geld motiveert plus dat de rest u met rust laat
                            Op de Ford in Genk hebben duizenden mensen jarenlang tegen hun goesting de verkeerde auto's gemaakt. Die Japanners waren veel beter maar ja, Ford kon dat niet he.
                            Managers werden niet afgedankt he, wel werkvolk.
                            Vooral die niet geloofden in hun bedrijf

En zo gaat dat op de meeste plaatsen.
                            Mensen willen werken, mensen moeten werken, arbeiders willen nog geloven in hun bedrijf
                            maar elke dag wordt hun het tegendeel bewezen om anders te gaan denken.
                            JA ik ben weer bezig he.
                            En maar kappen op de vakbonden.... dat ook nog.
                            Werken is heilig en wordt steeds aanbevolen door degenen die gene poot uitsteken
                            maar intussen wel uw geld, uw leven, uw gezondheid en misschien uw gezin, naar kl. helpen.
                            Amen.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

[MOD]
                              Dit is meer een maatschappelijke discussie aan het worden.
                              Laten we het netjes houden aub

Comment

Working...
                              X