Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Laptopshop.be horrorverhaal

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Laptopshop.be horrorverhaal

Maten van mij hebben 1.5 jaar geleden een laptop bij PhotoHall gekocht (Acer).
    veel succes zou ik zeggen, vorig jaar hebben ze zo ook een maand of drie met mijn voeten gespeeld.

probeer eens een andere photohall winkel, bij mij hielp dat....

groeten
    http://www.eyeflash.wordpress.com
    www.facebook.com/eyeflashphotography

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
      Even dit topic lenen.

Maten van mij hebben 1.5 jaar geleden een laptop bij PhotoHall gekocht (Acer).

Nu is dat scherm kapot, duidelijk fabrikagefout, die mens is er mee terug naar de winkel geweest en heeft zich laten afschepen met het maar 1 jaar garantie verhaal.

Ik heb hen dan aangeraden om terug te gaan met dit artikel mee.
      Met andere woorden, fabrikant is verplicht tot 1 jaar garantie, de verkoper staat borg voor het 2de jaar.

De uitleg bij Photohall is nu dat deze garantie enkel telt voor gebreken die zich in het eerste jaar hebben voorgedaan (begrijpe wie kan).

Iemand een idee wat de volgende stap kan zijn? E-mailadres van één of andere F.O.D.?
      yeps eens googelen op ministerie van economische inspectie, die hebben met toch goed geholpen in een zaak van koppelverkoop, 'k weet nu niet of ze zich excact met garantie problematiek bezig houden, maar dit lijkt me eerder ook een oneerlijke praktijk, en daar houden die mannen zich wel mee bezig.

Eens mailen kost niks

To make your dreams come true, wake up

Comment

Een tijdje geleden was er bij test aankoop een groot artikel over internet aankoop/verkoop en dat een hele hoop mensen hun rechten niet kenden als klant.

Ik denk als je met dit verhaal naar testaankoop stapt dat ze je zeker kunnen helpen (Lid worden van testaankoop levert dan ook leuke voordelen op dat ze zich soms helemaal in de strijd smijten voor jou)

En idd... je zou normaal gezien recht hebben op een nieuwe laptop en niet zomaar hem gaan laten herstellen
        ~ Visit my Blog ~
        ~ Sinds 28 oktober 2008 bezig met fotografie - Aankoop van men eerste DSLR: Nikon D90 ~

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WouterVdV Bekijk bericht
          Een tijdje geleden was er bij test aankoop een groot artikel over internet aankoop/verkoop en dat een hele hoop mensen hun rechten niet kenden als klant.

Ik denk als je met dit verhaal naar testaankoop stapt dat ze je zeker kunnen helpen (Lid worden van testaankoop levert dan ook leuke voordelen op dat ze zich soms helemaal in de strijd smijten voor jou)

En idd... je zou normaal gezien recht hebben op een nieuwe laptop en niet zomaar hem gaan laten herstellen
          Die rechten kennen is allemaal goed en wel, maar die 2 jaar waarborg wet zit zo ingewikkeld in mekaar dat een winkel er meestal juridisch wel onderuit kan. En anders kan je gaan procederen.

Het flagrantste van allemaal is voor mij nog altijd toen ik bij prijsvergelijking van laptops bij een online shop in Groot Gent uitkwam waar in de verkoopsvoorwaarden letterlijk staat (citaat van de website)

3.7. Door het plaatsen van een Online-bestelling verklaart de koper de bestelde goederen aan te kopen voor doeleinden die verband houden met zijn beroeps- of commerciële activiteit.

Bovenaan het scherm is er zelfs een roltekst die gewag maakt van "uw onlinshop voor de professionele gebruiker".

Dus je verklaart niet te kopen als particulier. Ik heb dan gemaild met de vraag of ik dan bij hen kon bestellen. Antwoord: nee meneer, uitsluitend verkoop aan professionelen.
          Kompleet larie natuurlijk, je kan zo het bestelformulier invullen en bestellen. De enige twee velden die je niet MOET invullen zijn de bedrijfsnaam en het BTW of ondernemingsnummer.......

Het tweede jaar vang je natuurlijk qua garantie bot en kan je gaan procederen. (behalve als de fabrikant zelf 2 jaar geeft natuurlijk).
          Die winkel is dus je reinste doorgeefluik, heeft niet de minste na-verkoop dienst van doen.
          Want dit staat er ook in:
          7.6. Op alle goederen aangekocht via verkoper is er een standaard garantie door de fabrikant. Bij een defect binnen de garantieperiode dient U de fabrikant/invoerder te contacteren.

Maar GOEDKOOP dat zijn artikelen zijn. Hij kan anderen die het wel serieus doen gewoon plat concurreren.
          En velen van ons helpen daar aan mee, want voor de meesten geldt: de prijs is belangrijk, de rest is bijzaak. En wie leest de verkoopsvoorwaarden vooraf ?
          Last edited by nete; 26 november 2008, 22:56.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            Die rechten kennen is allemaal goed en wel, maar die 2 jaar waarborg wet zit zo ingewikkeld in mekaar dat een winkel er meestal juridisch wel onderuit kan. En anders kan je gaan procederen.

Het flagrantste van allemaal is voor mij nog altijd toen ik bij prijsvergelijking van laptops bij een online shop in Groot Gent uitkwam waar in de verkoopsvoorwaarden letterlijk staat (citaat van de website)

3.7. Door het plaatsen van een Online-bestelling verklaart de koper de bestelde goederen aan te kopen voor doeleinden die verband houden met zijn beroeps- of commerciële activiteit.

Bovenaan het scherm is er zelfs een roltekst die gewag maakt van "uw onlinshop voor de professionele gebruiker".

Dus je verklaart niet te kopen als particulier. Ik heb dan gemaild met de vraag of ik dan bij hen kon bestellen. Antwoord: nee meneer, uitsluitend verkoop aan professionelen.
            Kompleet larie natuurlijk, je kan zo het bestelformulier invullen en bestellen. De enige twee velden die je niet MOET invullen zijn de bedrijfsnaam en het BTW of ondernemingsnummer.......

Het tweede jaar vang je natuurlijk qua garantie bot en kan je gaan procederen. (behalve als de fabrikant zelf 2 jaar geeft natuurlijk).
            Die winkel is dus je reinste doorgeefluik, heeft niet de minste na-verkoop dienst van doen.
            Want dit staat er ook in:
            7.6. Op alle goederen aangekocht via verkoper is er een standaard garantie door de fabrikant. Bij een defect binnen de garantieperiode dient U de fabrikant/invoerder te contacteren.

Maar GOEDKOOP dat zijn artikelen zijn. Hij kan anderen die het wel serieus doen gewoon plat concurreren.
            En velen van ons helpen daar aan mee, want voor de meesten geldt: de prijs is belangrijk, de rest is bijzaak. En wie leest de verkoopsvoorwaarden vooraf ?
            voor zover ik weet is photohal een gewone winkel en geen internetshop
            dus voor photohal geld de gewone wetgeving

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
              voor zover ik weet is photohal een gewone winkel en geen internetshop
              dus voor photohal geld de gewone wetgeving
              Ja, maar wat kunnen die mensen nu nog doen? Direct gaan procederen?
              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Working...
              X