Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Laptopshop.be horrorverhaal

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Laptopshop.be horrorverhaal

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
    En wat zegt iederen altijd hier? Koop nooit computers tussen de patatten en de groenten van den ALDI?
    Ik had een Medion laptop gekocht een maand of 4 geleden, na een dikke maand begeeft het scherm. Naar Medion gebeld, de dag erop laptop komen oppikken, 3 dagen later, laptop terug en scherm vervangen... kosten . . . niks.

Dat noem ik pas service.
    Heb nochtans onlangs een heel ander verhaal gehoord van een Aldi printer.
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Ik heb ook slechte ervaringen met Acer.
      Ik kocht een duurdere en spiksplinternieuwe Acer-laptop, na 10 maanden kapot scharnier waardoor geen contact met scherm en geen beeld. Na lang wachten gemaakt, na 1 week terug zelfde probleem + na 1 week kreeg de laptop geen elektriciteit meer, alhoewel de stekker + kabel werkten... Acer geeft slechts 1 jaar garantie, dus bye-bye Acer na slechts 1 jaar en welkom HP!

Comment

Je moet blijkbaar een beetje geluk hebben precies, ik heb een ACER 15", een HP Dragon 20" , een Medion Akoya 15" en een EEE PC 1000H.
        Enkel de Medion heb ik moeten laten herstellen zoals hierboven reeds beschreven, de andere laptops werken zonder de minste problemen.
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Een link naar de brochure over de nieuwe garantiewet. (te downloaden)

Belgische wetgeving zegt 2 jaar garantie btw, daar heeft Acer niks aan te veranderen.
          Sommige bedrijven hebben wel een eigen policy, bv 3 maal herstellen, dan pas geld terug of vervangen. Anderen doen dit na 2 maal al,... Dat mogen ze zelf kiezen. Daar heb je als consument niet veel over te beslissen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sannepoes Bekijk bericht
            http://www.test-aankoop.be/verbruik-...et-s439883.htm

Belgische wetgeving zegt 2 jaar garantie btw, daar heeft Acer niks aan te veranderen.
            Sommige bedrijven hebben wel een eigen policy, bv 3 maal herstellen, dan pas geld terug of vervangen. Anderen doen dit na 2 maal al,... Dat mogen ze zelf kiezen. Daar heb je als consument niet veel over te beslissen.
            Hier gaat het niet over.

Wel over het feit dat ze DOA direct zouden moeten omruilen.

Ik zeg testaankoop!
            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TommyG Bekijk bericht
              die bedenktijd is uiteraard enkel geldig als je de verpakking nog niet hebt opengedaan...

Grrrr..... Pisses me off...
              Volgens mij staat in de Belgische wetgeving hieromtrent dat je ALLES mag teruggeven indien je niet tevreden bent tot 2 weken na aankoop, ongeacht geopend, anders kan je ook niet weten of je tevreden bent hé

Comment

We (en ik ook) kijken steeds naar de goedkoopste (online)shop.Soms is het verschil met een computer winkel minimaal.Maar toch kopen we bij die onlineshop
                Die 25 50 of 100 euro dat we minder betalen breken ons zuur op als we daarna moeten beroep doen op de dienst na verkoop.

Zouden we in een computerzaak een betere dienst na verkoop genieten?Misschien wel misschien niet maar we kunnen de verkoper tenminste recht in de ogen kijken.Bij zo een internet shop verloopt alles via tel en mail en volgerns mij werkt dit als nadeel voor de klant.

Mir
                De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sannepoes Bekijk bericht
                  http://www.test-aankoop.be/verbruik-...et-s439883.htm

De verkoper is verplicht om je 2 jaar garantie te geven, als het geen profesionele verkoop is. De verkoper probeert er heel vaak uit te muizen omdat hij zelf maar een jaar (soms zelf maar 3 maanden) fabrieksgarantie heeft.

Dus als je een aankoop doet met een factuur en opgave van een BTW nummer vervalt je rechten op 2 jaar garantie en verval je op de fabrieksgarantie.
                  Canon 50D & 350D, 10-22, 17-85 USM IS, 50 USM, Sigma 70-300

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door watertoren Bekijk bericht
                    De verkoper is verplicht om je 2 jaar garantie te geven, als het geen profesionele verkoop is. De verkoper probeert er heel vaak uit te muizen omdat hij zelf maar een jaar (soms zelf maar 3 maanden) fabrieksgarantie heeft.

Dus als je een aankoop doet met een factuur en opgave van een BTW nummer vervalt je rechten op 2 jaar garantie en verval je op de fabrieksgarantie.
                    Zo zijn er die in hun verkoopsvoorwaarden zetten dat je bij bestelling verklaart te kopen als "niet-particulier".
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Als je de kleine lettertjes leest dan durf je niks meer te kopen want dan zijn zei altijd in het voordeel. Bij een dozenschuiver is het nog erger want dan heb je vaak niet eens persoonlijk contact. Ook zijn er merken die een omruilgarantie hebben, als je bv een nieuw scherm koopt en dat werkt niet naar behoren dan komen ze dat omruilen door en daar zit het hem, een ander scherm dat hersteld is. Je kan zo de tegenslag hebben dat uw scherm niet werkt en die word dan omgeruild door een scherm dat al xx maanden oud is want je krijgt geen nieuw scherm, wel een scherm dat door hen 100% in orde is bevonden ook al is dat niet zo.
                      Waar sta je als koper eigenlijk want je kan in veel gevallen niks doen dan aanvaarden.
                      Het is bij mij dan ook een reden om enkel iets te kopen waar ik aan den toog desnoods van mijn oren kan maken (liefst voor veel volk).
                      Ik zie het ook liever anders maar dikwijls is dat nog het enige dat overblijft.

Beste groeten nog.
                      D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Voor mij in ieder geval NOOIT geen ACER meer.
                        Heb er tot nu toe twee gehad en niks dan problemen mee.
                        De laatste is "driemaal" terug gegaan naar Acer met een grafische kaart probleem.
                        Laatste maal dat ie weg was hebben ze eindelijk die kaart vervangen. Toen heb ik hem maar verkocht.
                        Ik leef nu gelukkig samen met een ASUS Veel beter en robuuster afgewerkt.
                        Tussen haakjes van mijn eerste ACER brak het scherm af aan de aanhechtingspunten met de onderkant. Kwaliteit
                        Goedkoop is slechte koop is hier duidelijk aan de orde.

Hans
                        Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                          We (en ik ook) kijken steeds naar de goedkoopste (online)shop.Soms is het verschil met een computer winkel minimaal.Maar toch kopen we bij die onlineshop
                          Die 25 50 of 100 euro dat we minder betalen breken ons zuur op als we daarna moeten beroep doen op de dienst na verkoop.

Zouden we in een computerzaak een betere dienst na verkoop genieten?Misschien wel misschien niet maar we kunnen de verkoper tenminste recht in de ogen kijken.Bij zo een internet shop verloopt alles via tel en mail en volgerns mij werkt dit als nadeel voor de klant.

Mir
                          Je hebt een punt, maar deze online shop heeft wel degelijk een winkel.
                          Bovendien is het prijsverschil in dit geval bijna 200 euro. En daarbovenop moet ik toegeven dat laptopshop.be een goede reputatie heeft, ik heb er nog nooit problemen mee gehad.

Betere dienst na verkoop in shop? Hangt ervan af. Acer heeft dus geen DOA procedure. De winkelier kan dan uiteraard wel op eigen initiatief beslissen om de laptop om te ruilen en de defecte zelf naar Acer op te sturen voor reparatie.
                          Eens die laptop dan gerepareerd is wordt die terug naar de winkel gestuurd, en dan zet de winkelier die terug als nieuw in zijn etalage.
                          Dat vind ik dan nogal oneerlijk voor andere klanten die een nieuwe laptop kopen en zonder dat ze het weten is die zelfs al hersteld geweest.

Het probleem hier is vooral Acer. Ongelofelijk dat zij geen DOA procedure hebben.
                          Ik heb Test Aankoop reeds ingelicht, misschien haalt het iets uit, misschien niet.

De laptop is donderdag zeer snel opgehaald door UPS en is vrijdag aangekomen in Nederland.
                          Ik ga alsnog proberen een nieuwe van Acer te krijgen (vertrouwen kwijt in het merk en andere blabla, kan maar proberen)
                          Tommy
                          My homepage : www.digitalviolence.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CH Photography Bekijk bericht
                            Voor mij in ieder geval NOOIT geen ACER meer.
                            Heb er tot nu toe twee gehad en niks dan problemen mee.
                            De laatste is "driemaal" terug gegaan naar Acer met een grafische kaart probleem.
                            Laatste maal dat ie weg was hebben ze eindelijk die kaart vervangen. Toen heb ik hem maar verkocht.
                            Ik leef nu gelukkig samen met een ASUS Veel beter en robuuster afgewerkt.
                            Tussen haakjes van mijn eerste ACER brak het scherm af aan de aanhechtingspunten met de onderkant. Kwaliteit
                            Goedkoop is slechte koop is hier duidelijk aan de orde.

Hans

Tja, naar het schijnt, en ik zeg naar het schijnt, is dit ondertussen beter geworden, ze zouden hun lesje geleerd hebben. We zullen zien.
                            Maar in elk geval voor mij ook nooit Acer meer. En als ik ooit een nieuwe laptop koop check ik eerst de DOA procedures van de fabrikant.
                            Tommy

Comment

Eens die laptop dan gerepareerd is wordt die terug naar de winkel gestuurd, en dan zet de winkelier die terug als nieuw in zijn etalage.
                              Dat vind ik dan nogal oneerlijk voor andere klanten die een nieuwe laptop kopen en zonder dat ze het weten is die zelfs al hersteld geweest.

is toch te controleren als je de historie van de laptop opvraagt, volgens mij zit dat, (blijft dat) in het geheugen!
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ok, laatste nieuws over deze situatie.

Laptop is "gerepareerd", opgestuurd met UPS en komt vandaag aan. Donderdag meegegeven met UPS en woensdag terug. Ik had het veel erger verwacht.
                                Blijkbaar zat de kabel van de display los.
                                Nu maar hopen dat ik geen andere problemen tegenkom.
                                Tommy

Comment

Working...
                                X