Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Laptopshop.be horrorverhaal

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Laptopshop.be horrorverhaal

Ik heb dus enkele dagen geleden bij laptopshop een Acer Aspire 7720G-5A4G64MN besteld en voor alle zekerheid toch maar naar de klantendienst gebeld i.v.m. de levering aangezien ik dus verlof moest nemen om hem in ontvangst te nemen.
    Alles was zogezegd in orde en de volgende dag zou hij geleverd worden.
    De volgende dag echter geen laptop te zien dus opnieuw bellen.
    "Geen probleem meneer, laptop ligt klaar en deze avond vertrekt hij"
    Ik heb dus 's avonds voor alle zekerheid nog maar eens gebeld alvorens ik opnieuw verlof nam.
    Nu blijkt dus dat de laptop helemaal niet klaar ligt voor verzending aangezien ze hem kwijtgespeeld zijn en ondertussen is de prijs ook nog eens verhoogd op hun site.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door michelVSB Bekijk bericht
      Ik heb dus enkele dagen geleden bij laptopshop een Acer Aspire 7720G-5A4G64MN besteld en voor alle zekerheid toch maar naar de klantendienst gebeld i.v.m. de levering aangezien ik dus verlof moest nemen om hem in ontvangst te nemen.
      Alles was zogezegd in orde en de volgende dag zou hij geleverd worden.
      De volgende dag echter geen laptop te zien dus opnieuw bellen.
      "Geen probleem meneer, laptop ligt klaar en deze avond vertrekt hij"
      Ik heb dus 's avonds voor alle zekerheid nog maar eens gebeld alvorens ik opnieuw verlof nam.
      Nu blijkt dus dat de laptop helemaal niet klaar ligt voor verzending aangezien ze hem kwijtgespeeld zijn en ondertussen is de prijs ook nog eens verhoogd op hun site.
      Vroeger waren die mannen daar echt wel goed, maar tegenwoordig is het precies toch anders...

Anyway... Met die David van de klantendienst kan je dus niks aanvangen, die jongen zit zijn tijd daar te verdoen... Neem eens contact op met support@laptopshop.be
      Die man weet toch al iets beter wat klantenservice betekent.
      Last edited by zunoel; 15 november 2008, 21:28.
      Tommy
      My homepage : www.digitalviolence.be

Comment

Zoals reeds aangehaald en ook in de wet staat, het is de "eindverkoper" dat de gartantie-service moet bieden aan de particuliere koper. Dat de fabrikant doet en zegt wat hij wil, dat doet niet ter zake!.
        Uw verkoper moet u helpen en hoe hij het geregeld krijgt met Acer is uw zaak niet meer.

Art. 1649ter. - § 1. Voor de toepassing van artikel 1604, eerste lid, wordt het door de verkoper aan de consument
        geleverde consumptiegoed geacht slechts in overeenstemming met de overeenkomst te zijn indien :
        1° het in overeenstemming is met de door de verkoper gegeven beschrijving ervan en de eigenschappen bezit van de
        goederen die de verkoper aan de consument als monster of als model heeft getoond;
        2° het geschikt is voor elk bijzonder door de consument gewenst gebruik dat deze aan de verkoper bij het sluiten van
        de overeenkomst heeft medegedeeld en dat de verkoper heeft aanvaard;
        3° het geschikt is voor het gebruik waartoe goederen van dezelfde soort gewoonlijk dienen;
        4° het de kwaliteit en prestaties biedt die voor goederen van dezelfde soort normaal zijn en die de consument
        redelijkerwijs mag verwachten, gelet op de aard van het goed en op de eventuele door de verkoper, de producent of
        diens vertegenwoordiger publiekelijk gedane mededelingen over de bijzondere kenmerken ervan, namelijk bij de
        reclame en de etikettering.

Art. 1649quater. - § 1. De verkoper is jegens de consument aansprakelijk voor elk gebrek aan overeenstemming dat
        bestaat bij de levering van de goederen en dat zich manifesteert binnen een termijn van twee jaar te rekenen vanaf
        voornoemde levering.

§ 4. Manifesteert zich een gebrek aan overeenstemming binnen een termijn van zes maanden vanaf de levering van
        het goed, dan geldt tot bewijs van het tegendeel het vermoeden dat dit gebrek bestond op het tijdstip van levering,
        tenzij dit vermoeden onverenigbaar is met de aard van het goed of met de aard van het gebrek aan overeenstemming,
        door onder andere rekening te houden met het feit of het goed nieuw dan wel tweedehands is.

§ 2. In eerste instantie heeft de consument het recht om van de verkoper het kosteloze herstel of de kosteloze
        vervanging van het goed te verlangen behalve als dat onmogelijk of buiten verhouding zou zijn.
        Elke herstelling of
        vervanging moet, rekening houdend met de aard van het goed en het door de consument beoogd gebruik, binnen een
        redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de consument verricht worden.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

tja, allemaal goed en wel Verseg..

Maar wat stel je dan voor als de verkoper niet mee wil werken, de politie bellen? Die zullen lachen denk ik...
          Ik heb Test Aankoop ingelicht, maar aangezien ik geen lid ben reken ik niet op een reactie.

Anyway, laptop aangekomen, werkt perfect nu...
          Tommy

Comment

update : net testaankoop aan de lijn gehad.

Afkoelperiode 8 dagen : maakt niet uit of verpakking open geweest is of niet.
            En inderdaad, zoals jullie hierboven al aanhaalden is de shop verplicht om te vervangen, of geld terug te geven indien niet voorradig, of een andere oplossing aan te bieden.

Heb laptopshop.be nogmaals een mailtje gestuurd om hen hiermee te confronteren, eens kijken of ze antwoorden en wat ze te zeggen hebben.

Ik ga een lastercampagne beginnen tegen laptopshop.be... Kennen jullie nog andere fora waar ik dit verhaal op kwijt kan?
            Wraak is misschien kinderachtig, maar het geeft een goed gevoel :-)
            Tommy

Comment

Al bij al dan toch snel opgelost.
              Was gelukkig maar een kleinigheid,kan gebeuren he.

Hopelijk blijft het bij dat ene defect.Succes nog met je Acer.

Mir
              De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TommyG Bekijk bericht

Ik ga een lastercampagne beginnen tegen laptopshop.be... Kennen jullie nog andere fora waar ik dit verhaal op kwijt kan?
                Wraak is misschien kinderachtig, maar het geeft een goed gevoel :-)

Dat is het domste wat je kunt doen, en eigenlijk vrij nutteloos.
                To make your dreams come true, wake up

Comment

update : net testaankoop aan de lijn gehad.
                  Da's dan wel commerciëel heel goed gezien van TA.
                  Ik zou niet gereageerd hebben, waarom zou je dan tenslotte nog lid worden (en er voor betalen) ?
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                    Dat is het domste wat je kunt doen, en eigenlijk vrij nutteloos.
                    maar het mag wel gezegd worden dat de service van die firma alles behalve goed is
                    ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt met een mp3 speler van hun
                    na een drietal dagen wilden er een paar toetsen niet meer van werken (creative)
                    na een goede maand pas had ik mijn toestel terug van hun en ik had alles ter plekke afgeven dus geen vertraging via post of pakjesdienst
                    ze zijn goedkoop maar daar is dan ook alles mee gezegd,plus onvriendelijk zijn ze ook al er iets scheelt
                    er was een klant voor mij waaraan ze verkeerde software hadden verkocht en ze wilden daar niets aan doen (software voor een nokia gsm ipv voor een pda of zoiets)

Comment

tja, die lastercampagne was de inspiratie van het moment. Ondertussen is de woede al gekoeld en nu lijkt dat idee totaal belachelijk. Ga er dus geen tijd meer insteken.

Mijn probleem is opgelost, dat is het voornaamste.
                      Tommy

Comment

tja, die lastercampagne was de inspiratie van het moment. Ondertussen is de woede al gekoeld en nu lijkt dat idee totaal belachelijk. Ga er dus geen tijd meer insteken.

Mijn probleem is opgelost, dat is het voornaamste.
                        Eind goed al goed.

Voor wat het waard is: koop tevens nooit bij Pixmania want dat is nog erger. Dan kan je de kapotte brol naar Frankrijk opsturen ( op je eigen kosten dan nog )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
                          Eind goed al goed.

Voor wat het waard is: koop tevens nooit bij Pixmania want dat is nog erger. Dan kan je de kapotte brol naar Frankrijk opsturen ( op je eigen kosten dan nog )
                          Ik heb nochtans bij Pixmania al geregeld zaken besteld en ik ben altijd best tevreden geweest. Kunnen we stoppen met moddersmijten?

Dave
                          pixelpusher

Comment

Even dit topic lenen.

Maten van mij hebben 1.5 jaar geleden een laptop bij PhotoHall gekocht (Acer).

Nu is dat scherm kapot, duidelijk fabrikagefout, die mens is er mee terug naar de winkel geweest en heeft zich laten afschepen met het maar 1 jaar garantie verhaal.

Ik heb hen dan aangeraden om terug te gaan met dit artikel mee.
                            Met andere woorden, fabrikant is verplicht tot 1 jaar garantie, de verkoper staat borg voor het 2de jaar.

De uitleg bij Photohall is nu dat deze garantie enkel telt voor gebreken die zich in het eerste jaar hebben voorgedaan (begrijpe wie kan).

Iemand een idee wat de volgende stap kan zijn? E-mailadres van één of andere F.O.D.?
                            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

dozenschuiver Tones heeft mij ooit nog zelf laten opdraaien voor ups kosten van acer.

der is maar één goei antwoord: je gelijk proberen te halen en terwijl al je kennissen duidelijk maken hoe het er aan toe gaat bij die bepaalde verkoper.
                              foto als spiegel of als venster?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                                Ik zou niet gereageerd hebben, waarom zou je dan tenslotte nog lid worden (en er voor betalen) ?
                                Je bent toch ook lid van BD.
                                En je geeft jouw wijze raad toch ook gratis weg hier
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X