Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Laptopshop.be horrorverhaal

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Laptopshop.be horrorverhaal

Hi all,

paar dagen geleden een ACER Aspire 5920 besteld bij laptopshop.be, dezelfde heren als digicamshop.be etc...
    Normaal garanderen ze de volgende dag levering, ik heb drie dagen moeten wachten, maar dit terzijde.
    Vanmorgen komt dan eindelijk de koerier met mijn langverwachte pakje.

Als ik de laptop aanzet krijg ik niks te zien op het scherm, zelfs niet na lang wachten. Extern scherm eraan, daar werkt het wel.
    Contact met Acer, waarschijnlijk scherm kapot, leverancier contacteren.
    Contact met laptopshop.be, kunnen me niet helpen, moet terug naar Acer voor herstelling!!! Dit is toch een Dead On Arrival (DOA)?
    Iemand een idee hoe dit allemaal precies werkt. Laptopshop.be geeft mij geen service, omruilen doen ze niet, geld teruggeven doen ze niet.
    De man aan de telefoon kan me niet helpen, als ik vraag iemand hoger te spreken wordt dit uiteraard geweigerd, de man is een paar keer naar zijn baas gelopen, zonder resultaat.

Kan ik hier alsnog iets aan doen, of moet ik gewoon de reparatieprocedure van Acer volgen.

Ik was voorheen vrij tevreden van deze shop, nog nooit problemen gehad, nu ik echter een probleem heb trekken zij zich terug, helemaal geen service na verkoop.

Groeten,
    Tommy
    My homepage : www.digitalviolence.be

Re: Laptopshop.be horrorverhaal

Heb je geen 7 dagen bedenktijd bij een online aankoop ?

Comment

Ik heb op het werk al veel miserie gehad met Acer, de laatste 2 laptops die opgestuurd werden ter herstelling zijn resp. 7 & 9 weken weggebleven ...
      Life can only be understood backwards, but it must be lived forwards

Comment

die bedenktijd is uiteraard enkel geldig als je de verpakking nog niet hebt opengedaan...

Grrrr..... Pisses me off...
        Tommy

Comment

Ik kan maar één ding aanraden: Testaankoop. bij alle anderen vang je bot. De ombudsman van de overheid verwijst je door naar de rechtbank.
          ______
          www.vue.photo

Comment

Naar A'pen rijden en luidop van uw ****** gaan maken ?

Om het in het schoon vlaams te zeggen.

DOA is DOA, hier zou ik geen herstelling op aanvaarden !

Comment

Ja, dat lijkt me ook wel DOA. Ik zou er ook eens langsgaan en mijn gedacht zeggen.

Dave
              pixelpusher

Comment

Ik heb eens verder mijn licht opgestoken, bij een computerboer in de buurt die ook Acer verdeeld (Zeta), die vriendelijke mevrouw heeft zelfs voor me haar contact van Acer opgebeld, en het is inderdaad dus zo dat Acer geen DOA procedure heeft, wordt sowieso altijd hersteld...
                Dus zelfs als je zoals ik een nieuwe laptop uit de doos haalt en die werkt niet, dan moet die opgestuurd worden naar Acer... UPS komt dat allemaal wel gratis halen en terugbrengen, maar ik zit nu wel twee weken ofzo zonder laptop.
                Acer vertelde me wel dat DOA gevallen prioriteit in de herstelling krijgen...

Dus eigenlijk moet deze thread "Acer horrorverhaal" heten.

De man van UPS komt dadelijk langs als alles goed gaat...
                Dit suckt echt wel bigtime...
                Tommy

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TommyG Bekijk bericht
                  die bedenktijd is uiteraard enkel geldig als je de verpakking nog niet hebt opengedaan...

Grrrr..... Pisses me off...
                  ben je daar zeker van? Voor zover ik kan lezen:

"De consument verliest het recht om van de overeenkomst af te zien als hij audio- en videocassetten en software uit de verpakking neemt of als hij aanvaardt dat de dienst vóór het verstrijken van de bedenktijd wordt verleend."

bron: http://economie.fgov.be/protection_c...ces_nl_005.htm
                  Last edited by cappelleh; 25 september 2008, 15:17. Reden: was de quote kwijt geraakt

Comment

Zeven dagen afkoelingsperiode
                    Bij Laptopshop.be kunt u een artikel zonder boete en zonder opgaaf van motief binnen zeven werkdagen na ontvangst ruilen of retourneren, volgens het recht op verzaking. Het is wel van belang dat het product compleet en ongebruikt is en in de oorspronkelijke en onbeschadigde verpakking zit. Producten die beschadigd of gebruikt zijn komen niet voor ruiling of restitutie in aanmerking.
                    Tommy

Comment

Acer geen DOA procedure ? Wow, geweldig, zeker voor nen dozenschuiver is dit niet echt aanvaardbaar

Comment

Bij Laptopshop.be kunt u een artikel zonder boete en zonder opgaaf van motief binnen zeven werkdagen na ontvangst ruilen of retourneren, volgens het recht op verzaking. Het is wel van belang dat het product compleet en ongebruikt is en in de oorspronkelijke en onbeschadigde verpakking zit. Producten die beschadigd of gebruikt zijn komen niet voor ruiling of restitutie in aanmerking.
                        Kan goed zijn dat dat de policy van die webshop is. Maar als de commissie van handel en bla bla bla daar anders over beslist dan kun je klacht indienen en krijgen ze toch minstens een boete hiervoor. Kan wel gemakkelijk 6 maand duren voor je reactie krijgt. Maar is toch beter dan niets.

En met acer heb ik slechte ervaring met de hersteldienst. Zeer lange wachttijden. Dat is meteen ook de reden dat ik gn acer meer afneem.

Comment

Heb dit ook eens geprobeerd met een aankoop ... de verkoper en de manager kwamen doodleuk af met : 'ja meneer, maar U hebt de plakband opengesneden, dan is de verpakking beschadigd en kunnen we dus niet meer ruilen' ikke serieus van mijnen tak gemaakt (en er was redelijk wat volk in de winkel) en ze hebben na 30 minuten razen toch geruild hoor (weliswaar naar een duurder item maar dat was ook mijn keuze, dit terzijde)

Niet laten doen, dat Acer geen doa procedure heeft is uw probleem niet, dat is een probleem van de winkel, die moet hem maar laten herstellen en u een nieuwe meegeven, je hebt tenslotte niet ter plaatse in de winkel gekocht, maar online, dan gelden andere wetten.

Mark
                          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                            Niet laten doen, dat Acer geen doa procedure heeft is uw probleem niet, dat is een probleem van de winkel, die moet hem maar laten herstellen en u een nieuwe meegeven, je hebt tenslotte niet ter plaatse in de winkel gekocht, maar online, dan gelden andere wetten.
                            Vind ik ook!
                            Als je het toestel in de winkel koopt kun je het ter plaatse al eens testen, dit kan niet via een online verkoop. Je kan dus niet anders dan de verpakking openen om het toestel te kunnen testen. Een verpakking kan er perfect onbeschadigd uitzien bij levering, maar garandeert niet dat de inhoud onbeschadigd is. De 7 dagen retour moeten geldig blijven (als je de verpakking te minste op een normale manier geopend hebt en niet stukken vaneen gescheurt hebt in je haast om je nieuwe hebbeding eruit te halen hé)
                            Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                            "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

En wat zegt iederen altijd hier? Koop nooit computers tussen de patatten en de groenten van den ALDI?
                              Ik had een Medion laptop gekocht een maand of 4 geleden, na een dikke maand begeeft het scherm. Naar Medion gebeld, de dag erop laptop komen oppikken, 3 dagen later, laptop terug en scherm vervangen... kosten . . . niks.

Dat noem ik pas service.
                              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Working...
                              X