Re: gratis programmeertaal ?
Als hij echt wil leren programmeren, C++. Eens je dat onder de knie hebt komt de rest vanzelf. Daarmee kan je alle kanten uit later als je het wil maken als softwareontwikkelaar. Het zal niet de laatste taal zijn die je leert, maar het loont de moeite. Alleen, het is misschien niet direct de meest productieve taal om mee te beginnen.
Als je wat webpagina's in elkaar wil boksen voor de voetbalclub: PHP.
Als je wat software wil schrijven voor Windows, Visual C# Express. Er is in feite niks dat je in C# kan dat je in VB niet kan, maar de syntax in VB is zo van de pot gerukt tegenwoordig dat het niet meer leesbaar is.
Java als de leerkracht zegt dat het moet.
Python als de turnleraar zegt dat het moet.
Ruby als hij volgend jaar een andere taal wil leren.
Perl als hij iets wil proberen dat 10 jaar geleden in trek is.
RPG als hij iets wil proberen dat 30 jaar geleden in trek is.
COBOL als hij snel kan typen.
Maar ik moet eerlijkheidshalve zeggen dat ik een voorstander ben van .NET. Je kan er snel mee aan de slag, het is niet te moeilijk en je kan er op blijven voortbouwen, ook later.
Ik verdien mijn boterham met C++, maar ook met .NET.
Dave
Oorspronkelijk geplaatst door kdm
Bekijk bericht
Als je wat webpagina's in elkaar wil boksen voor de voetbalclub: PHP.
Als je wat software wil schrijven voor Windows, Visual C# Express. Er is in feite niks dat je in C# kan dat je in VB niet kan, maar de syntax in VB is zo van de pot gerukt tegenwoordig dat het niet meer leesbaar is.
Java als de leerkracht zegt dat het moet.
Python als de turnleraar zegt dat het moet.
Ruby als hij volgend jaar een andere taal wil leren.
Perl als hij iets wil proberen dat 10 jaar geleden in trek is.
RPG als hij iets wil proberen dat 30 jaar geleden in trek is.
COBOL als hij snel kan typen.
Maar ik moet eerlijkheidshalve zeggen dat ik een voorstander ben van .NET. Je kan er snel mee aan de slag, het is niet te moeilijk en je kan er op blijven voortbouwen, ook later.
Ik verdien mijn boterham met C++, maar ook met .NET.
Dave
Comment