Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

gratis programmeertaal ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: gratis programmeertaal ?

Oorspronkelijk geplaatst door Fieldmarshall Bekijk bericht
    Sommigen vergeten in al hun enthousiasme dat je eerst moet leren stappen vooraleer je kan leren lopen
    Precies. En dat betekent ook dat je niet moet beginnen met eerst een half windows systeem op te zetten en te registreren alleen om een "Hello world" te kunnen schrijven. Ja, commandline tooltjes schrijven is saai, maar als leermethode nog steeds het simpelste en, wat mij betreft, het meest effectief. Al die prachtige grafische en OS gerelateerde libraries helpen je een heel eind... de sloot in.

Comment

Re: gratis programmeertaal ?

Oorspronkelijk geplaatst door Joost Bekijk bericht
      Precies. En dat betekent ook dat je niet moet beginnen met eerst een half windows systeem op te zetten en te registreren alleen om een "Hello world" te kunnen schrijven. Ja, commandline tooltjes schrijven is saai, maar als leermethode nog steeds het simpelste en, wat mij betreft, het meest effectief. Al die prachtige grafische en OS gerelateerde libraries helpen je een heel eind... de sloot in.
      Neen, het simpelst is om Visual C# Express te installeren en een boek daarover te lezen die je stap voor stap dingen laat doen. Wees gerust, daar zullen ze ook wel beginnen met de simpelste dingen.

Met "Hello World" in een command window te compileren kom je niet ver hoor. Onderschat niet wat een ontwikkelomgeving met helpfunctie en Intellisense en syntax highlighting kan doen om je te helpen bij het begin.

In feite is de beste eerste programmeertaal nog altijd Logo, maar ik denk dat hij dat rap beu zal zijn.

Dave
      pixelpusher

Comment

Working...
      X