Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk BBQ-vlees heeft jullie voorkeur?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Welk BBQ-vlees heeft jullie voorkeur?

    Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
    Men wordt hier steeds inventiever met de recepten, doe zo verder.

    Gisteren dus 2 stukjes konijn op de BBQ gelegd, niet slecht, zeker niet maar toch wat droog wat typisch is aan konijnenvlees.
    Spijt het gekocht te hebben? Nee. Zou ik het opnieuw komen? Nee.
    Konijn is lekker, maar geen ideaal barbecuevlees - wordt inderdaad zeer vlug droog.
    Beste resultaat : konijnenbouten royaal omzwachtelen met spek en mosterd en langzaam, zeer langzaam garen met de indirecte methode...
    Greetz, Kariboe
    * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
    Euh... deze quotering is zeer subjectief !

    Comment


    • #62
      Re: Welk BBQ-vlees heeft jullie voorkeur?

      Zeker ooit eens het proberen waard

      Comment


      • #63
        Re: Welk BBQ-vlees heeft jullie voorkeur?

        Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
        Ik ben gek op barbecue - het hele jaar door...
        Mijn laatste experiment : BEER CAN CHICKEN !

        Een kip tussen vel en vlees vullen met (look)boter en binnen en buiten uitbundig inwrijven met een droge (pikante) "rub".
        Een blikje bier (kriekbier) half leegdrinken (de kok mag ook wat) en de kip erop (eigenlijk erover!) zetten.
        De kip langzaam (2 uur?) roken aan +/- 140 gr. tot het bilvlees 85°C bereikt - dan is het vlees gaar !
        Resultaat : een lekkere, krokante kip. En door de stijgende bierdampen uit het blikje erg sappig en smakelijk vlees... Een aanrader !












        Verdorie, ik krijg weer zin om de starter aan te steken...
        Greetz, Kariboe
        Och arme die kip... en dit is toch geen zicht.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • #64
          Re: Welk BBQ-vlees heeft jullie voorkeur?

          Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
          Och arme die kip... en dit is toch geen zicht.
          Maar ze heeft wel een "lekker" jasje op die laatste foto

          Comment


          • #65
            Re: Welk BBQ-vlees heeft jullie voorkeur?

            Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
            Maar ze heeft wel een "lekker" jasje op die laatste foto
            't heeft wat weg van een leren jekker.

            Comment


            • #66
              Re: Welk BBQ-vlees heeft jullie voorkeur?

              Skapetjoppies met Mrs Balls Chutney: heerlijk gewoon!!

              Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

              Comment


              • #67
                Re: Welk BBQ-vlees heeft jullie voorkeur?

                Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
                ... Mijn laatste experiment : BEER CAN CHICKEN !
                "Zat kieken à la Kariboe"??

                Neen ... dit komt écht nooit meer goed!
                Vriendelijke groet,

                Jos

                Comment


                • #68
                  Re: Welk BBQ-vlees heeft jullie voorkeur?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
                  Ik ben gek op barbecue - het hele jaar door...
                  Mijn laatste experiment : BEER CAN CHICKEN !

                  Een kip tussen vel en vlees vullen met (look)boter en binnen en buiten uitbundig inwrijven met een droge (pikante) "rub".
                  Een blikje bier (kriekbier) half leegdrinken (de kok mag ook wat) en de kip erop (eigenlijk erover!) zetten.
                  De kip langzaam (2 uur?) roken aan +/- 140 gr. tot het bilvlees 85°C bereikt - dan is het vlees gaar !
                  Resultaat : een lekkere, krokante kip. En door de stijgende bierdampen uit het blikje erg sappig en smakelijk vlees... Een aanrader !











                  Verdorie, ik krijg weer zin om de starter aan te steken...
                  Greetz, Kariboe
                  Zie ik daar trouwens op de derde foto achteraan rechts een Oklahoma Joe ? Indien ja, loont dat de moeite om daar het geld aan te besteden ? Of is het een zelfgemaakt model?
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • #69
                    Re: Welk BBQ-vlees heeft jullie voorkeur?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                    schaap en verse sardines mogen voor mij niet ontbreken.
                    ( schaap moet geslacht zijn onder verdoving weliswaar. )
                    Waar ga je dat vinden?
                    D90 - D70 - F80 + glas

                    Comment


                    • #70
                      Re: Welk BBQ-vlees heeft jullie voorkeur?

                      Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                      Zie ik daar trouwens op de derde foto achteraan rechts een Oklahoma Joe ? Indien ja, loont dat de moeite om daar het geld aan te besteden ? Of is het een zelfgemaakt model?
                      Dat heb je goed gezien. Om te roken en in de context van "low & slow barbecue" is dit een ideaal toestel. Lage temperaturen zijn ideaal aan te houden...
                      Maar - eerlijk is eerlijk - sedert ik weer een WEBER in huis heb gehaald is de Oklahoma een beetje in de vergeethoek geraakt...
                      Als je de WEBER goed inricht, kan je ook heel gecontroleerd barbecuen op lage temperaturen.




                      Gewoon langs één zijde houtskool of briketten gebruiken, de rest van het vuurrooster afdekken met aluminium, zorgen voor een vuurscherm zodat rechtstreekse straling het vlees niet kan verbranden en een flinke waterbak voorzien om het afdruipend vet op te vangen en de warmte beter vast te houden. En dan spelen met de luchttoevoer onder en boven om de gewilde temperatuur proberen te behouden.
                      Op deze manier is barbecue absoluut niet ongezond !
                      Greetz, Kariboe
                      * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                      Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                      Comment


                      • #71
                        Re: Welk BBQ-vlees heeft jullie voorkeur?

                        Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                        Waar ga je dat vinden?
                        Bij onze moslim broeders.
                        Vragen naar "schaap halal".
                        Vriendelijke groet,

                        Jos

                        Comment


                        • #72
                          Re: Welk BBQ-vlees heeft jullie voorkeur?

                          Ik eet wel eens mici, of mititei, voor een makkelijkere uitspraak.
                          Beide termen zijn het letterlijk Roemeens voor kleintjes.
                          Het is gemalen runds, varkens en lams in rolletjes, gemengd met zwarte peper, tijm, anijs, koriander, bonenkruid, en soms look, paprika (heel weinig) en sodium bicabonaat. Er word volgens wikipedia bouillon met soms rijst of bonen of groenten aan toegevoegd, maar zo heb ik het nog nooit gezien.
                          Mici (zeg: mietch) is te verkrijgen aan bijvoorbeeld de ingang van "Den abattoir" in Anderlecht (Abatan).
                          Daar wel gene schrik hebben van de zwartjes, he.
                          En pak maar een paar kilo als ge mijn vrouw uitnodigt.
                          Eten doe je het bij bier (alcoholvrije Ursus is bijvoorbeeld beter dan ons zero-spul), en met een zachte (want lams) mostert.... en brood.
                          Aan Roemeense grill-stalletjes is dit gerecht betaalbaar, omdat het is vrijgesteld van de "Mc-taxa", die je voor dikmakend junkfood moet opleggen. Mc niet refererend naar moto's maar naar een eens -maar steeds minder- populaire fastfoodketen. Niettemin word geadviseerd om elke dag minstens een half uur beweging te blijven nemen, en minstens een halve liter te drinken. Voor alcohol is er achter het stuur een absolute nulgrens, maar daar zagen ze niet meer over op tv.
                          Kwade tongen beweren wel dat die stalletjes er zwerfhonden doordraaien. Een hond die geen vos pakt krijgt in dat land namelijk een reispas naar een ander dorp.
                          Last edited by Poza; 25 juli 2012, 15:22.

                          Comment


                          • #73
                            Re: Welk BBQ-vlees heeft jullie voorkeur?

                            Hoever staan de voorbereidingen omtrent een BD bbq? gaat ie dit jaar nog door of blijft het bij dromen en watertanden?
                            "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                            Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                            Comment


                            • #74
                              Re: Welk BBQ-vlees heeft jullie voorkeur?

                              Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                              Hoever staan de voorbereidingen omtrent een BD bbq? gaat ie dit jaar nog door of blijft het bij dromen en watertanden?
                              Dit jaar misschien ? Als we OOIT eens aan zomerse temperaturen geraken...
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment


                              • #75
                                Re: Welk BBQ-vlees heeft jullie voorkeur?

                                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                                Dit jaar misschien ? Als we OOIT eens aan zomerse temperaturen geraken...
                                Garage opruimen en een indoors BBQ doen
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

                                Comment

                                Working...
                                X