Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tommeke Tommeke Tommeke...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Tommeke Tommeke Tommeke...

Oorspronkelijk geplaatst door Krisss Bekijk bericht
    hey Nerdifant,

Mensen toch, ik begrijp jullie woede wel hoor. Ik begrijp de afgunst ook. Hij verdiend miljoenen met op zijn fietske te trappen. En jullie en ik moeten meer presteren voor "vééééééééééél" minder loon. Wij gaan in ons leven niet verdienen wat Tom in 1 jaar samen fietst. Maar afin... . Ik gun het hem. We hebben in onze jeugd ook allemaal de kans gehad om te sporten. En hadden we het gedaan, en voor diegene die het gedaan hebben. Als er talent aanwezig was geweest onders ons, dan hadden we zeker ook opgemerkt geweest want er wordt nu gescout en vroeger ook!!!!!

Ik keur absoluut niet goed waarvoor hij nu de tweede keer betrapt is. Zeker niet.
    Ik plaats hem niet op een sokkel. Dat heeft de media gedaan. En als je het mij vraagt proberen ze hem nu een niet van die sokkel te stoten. Wat ze bij anderen wel hebben gedaan in het verleden.

Wat een schorsing betreft, (die sommigen onder jullie zo graag willen) tja dat zal moeilijk gaan. Er was een controle buiten competitie, dus sportief valt hem niks ten laste. Hij is niet betrapt op doping !!! Om een atleet te schorsen, moet je betrapt worden op doping. En dit is niet gebeurd.
    Wel is hij in overtreding met de drugswet. Een eerste veroordeling wegens druggebruik hangt hem boven het hoofd. Wel de geldboete, daarvan zal hij zeker niet wakker liggen.
    Het enige waarvan dat hij last zal van hebben, dit is eerlijk praten met zijn familie: ouders en grootouders.
    Wat de wielersport betreft, wel het "is" en "blijft" een groot atleet. Meer dan 100 prof-overwinningen. Wie doet hem na ??? Als je sommige renners hun palmares leest, da, komen ze op 5 prof-overwinningen in hun loopbaan als renner
    Wat het drugsgebruik betreft, hopelijk doet het niemand na. Maar een topatleet is ook maar een mens met de zelfde zwakheden als u en ik.
    En dit is het mooie aan Tom, ondanks zijn grote prestaties is hij gewoon zichzelf gebleven.
    Zelfs nu nog, voor heel vlaanderen (lees gerust europa) toegeven dat hij fouten maakt, dit maakt van hem een groot persoon. Een journalist te woord staan, na dit voorval. Wel chapeau ... . Het bewijs dat hij een groot atleet is en een grote persoonlijkheid is.
    Kriss
    Is het nu zo moeilijk om die dingen een beetje in een verband te zien?
    Boonen kan goed koersen dus hij verdient veel geld. Wie hier een comma aan toe voegt is gewoon jaloers. Komaan zeg.
    Boonen is een topsporter in bepaalde onderdelen van zijn discipline. Op Alpe d'Huez merk je daar bv. iets minder van en veel tijdritten heeft hij ook nog niet gewonnen. Er zijn met andere woorden completere wielrenners. Topsporters worden goed betaald, vooral als ze het geluk hebben in fel gemediatiseerde sporten aan te treden (heb maar eens de pech om de beste roeier van de wereld te zijn) én als ze het geluk hebben dat de media hun smoel/manieren ok vinden. QS betaalt fortuinen omdat ze weten dat er return is. Boonen komt op TV in de halve wereld als hij een koers wint en hij komt in de boekskes en allerlei niet-sport programma's als hij niet aan het koersen is. In die boekskes wordt 'per ongeluk' ook telkens 7x de naam van de sponsor vermeld.
    De gigantische bedragen die Boonen binnenrijft, zijn dus verbonden met de positieve naambekendheid die hij voor de sponsor creëert. Als die sponsor negatieve naambekendheid vreest, zal hij stoppen (T-mobile ). Boonen brengt met andere woorden de werkzekerheid van enkele 10 talle mensen in het gedrang met zijn gedrag. Als dat gezwets over voorbeeldrol en het zogezegd normaal zijn van cocaïne, daar moet je dan maar de sponsor van overtuigen hé.

Dat Boonen tot halfgod is verheven in de Vlaamse pers is natuurlijk bedenkelijk en niet in de eerste plaats zijn schuld, maar hij wordt er wel beter van natuurlijk en staat ook niet weigerachtig tegen het zoveelste inteview voor het zoveelste boekske dat niets met zijn sport te maken heeft. Hij neemt dat er met plezier bij en laat er zich gewillig voor betalen. Dan moet hij niet zeiken als die boekskes niet alleen goed nieuws vertellen.

Dat hij nu zijn fratsen mag komen uitleggen vanuit zijn living is nogal logisch. Vorig jaar mocht Lefevre de micro nog vasthouden en had hij nog een T-shirt van de sponsor aan. Nu mocht hij het dringend zelf oplossen. Ge dacht toch niet dat hij daar een keuze in had.
    Na 3 bewijzen voor het eerst toegeven dat ge een fout hebt gemaakt, daar moet ge niet groot voor zijn hoor. Nu, het siert hem dat hij alvast snapt dat niemand nog een keer zou geloven dat ze iets in zijn drankske hadden gedaan.

Comment

Ik ben zelf van de Kempen en wielertoerist... en heb ik van bronnen vernomen (mensen die hem al even kennen) dat hij tijdens zijn schooltijd al gebruiker was en ervoor gekend was... dus zegt genoeg... In het uitgaansmilieu (atnwerpen) is hij ook al stoned gezien... dus.

Ik denk dat hij even zijn carriere opzij moeten zetten en aan zijn gezondheid moet denken, afkicken dus... Waarom is Tom Van Noppen gestopt denken jullie?... Die kon sport en zijn gebruik niet meer combineren... ze trokken met elkaar op en trainden samen.
      Canon Eos 30D - Lumix DMC-TZ5EG-S / Tamron 17-50-2.8 / Vivitar 100-400 • Imac 24inch • The right to fail is the essence of creativity ! • http://timwilmsen.blogspot.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mendel Bekijk bericht
        Waarom is Tom Van Noppen gestopt denken jullie?..
        Idem voor Edwig Van Hooydonck....
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          Lucas
          ....
          En ik vind ook dat het maar eens moet stoppen om te beweren dat Tom dom is.
          In het peloton vind ik zijn gelijke niet.... vooral dus de manier waarop hij
          antwoorden geeft en zijn manier van redeneren.
          En persoonlijk zou ik liever een interview van hem afnemen dan van Merckx
          zijn gebruik is "dom" , dit is geen referentie naar zijn intelligentie. Zeer intelligente mensen doen soms ook "domme" streken . Kijk maar eens naar sommige van onze politici... diploma's met onderscheiding op zak zonder garantie op gezond verstand.

De pers snoept ervan en al die zgn "vrienden" en "experts" die zich nu geroepen voelen om in krant en op televisie commentaar te geven op het coke -gebruik van een BV met veel centen zitten er geen moer mee in of die jongen er nu onderdoor gaat of niet. In tegendeel , als hij een 2e Panini wordt kunnen ze zich weer eens in de belangstelling werken. Ik hoop dat TB ergens nog een aantal mensen rond zich heeft die echt om hem geven en hem kunnen afschermen van de gieren die nu rond hem cirkelen.
          'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lucas1711 Bekijk bericht
            zijn gebruik is "dom" , dit is geen referentie naar zijn intelligentie. Zeer intelligente mensen doen soms ook "domme" streken . Kijk maar eens naar sommige van onze politici... diploma's met onderscheiding op zak zonder garantie op gezond verstand.

De pers snoept ervan en al die zgn "vrienden" en "experts" die zich nu geroepen voelen om in krant en op televisie commentaar te geven op het coke -gebruik van een BV met veel centen zitten er geen moer mee in of die jongen er nu onderdoor gaat of niet. In tegendeel , als hij een 2e Panini wordt kunnen ze zich weer eens in de belangstelling werken. Ik hoop dat TB ergens nog een aantal mensen rond zich heeft die echt om hem geven en hem kunnen afschermen van de gieren die nu rond hem cirkelen.
            Just Lucas.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Idem voor Edwig Van Hooydonck....
              In het (top)sportmilieu is de coke meer dan aanwezig zulle...
              Er zijn er velen die trainen met een beperkte hoeveelheid coke in hun lijf, dit (meestal) onder begeleiding van een (team)arts.
              En natuurlijk BUITEN competitie.

Wat voor effect heeft dit?
              Je kan je grenzen verleggen, je uithouding verbeteren, door een muur gaan. Je verhoogt je pijngrens.
              Er is altijd een risico dat de 'gebruiker' na een tijd meer dan de beperkt toegediende hoeveelheid wil hebben...

Op het internet staat hierover meer dan genoeg info (docu's, bekentenissen, ...).

Dus volgens mij is het nieuws eerder naar buiten gebracht om Patrick Lefèvre of consoorten een loer te draaien. Meer een afrekening in het wielrennersmilieu ipv een 'persoonlijke fout' zoals ze ons proberen wijs te maken via de media.

Mijn 2 eurootjes...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vulture Bekijk bericht
                In het (top)sportmilieu is de coke meer dan aanwezig zulle...
                Er zijn er velen die trainen met een beperkte hoeveelheid coke in hun lijf, dit (meestal) onder begeleiding van een (team)arts.
                En natuurlijk BUITEN competitie.
                Domme (team)arts dan. Cocaïne is een bijzonder slechte dopingdrug.
                Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

en hoeveel zijn er hier van 't stad??

En hoe zat het nu weer met de concentratie coke afbraakstoffen in het antwerpse afvalwater( lees pipi). Tommeke zit toch niet alle dagen in A'werpen?
                  Last edited by bigfoot46; 11 mei 2009, 15:08. Reden: "n" schrijfvout
                  Flickr één
                  Flickr two

Comment

De pers, de gieren, ... die zijn integraal onderdeel van zijn sterrendom hé.
                    Zonder gieren geen belangstelling, geen reclame, geen inkomsten. De gieren zijn niet meer dan de boodschapper. Zij leveren de boodschap voor hun klanten, de lezers. Als geen hond geïnteresseerd was in de extra-sportieve fratsen van TB dan stond het niet in de krant. Als je als topsporter vermoedt dat de pers er is om je te helpen, dan ben je wel heel naïef.

Comment

Ik hoop dat TB ergens nog een aantal mensen rond zich heeft die echt om hem geven en hem kunnen afschermen van de gieren die nu rond hem cirkelen.
                      laat ie maar contact met me opnemen.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

TB als martelaar voorstellen hoeft voor mij zeker niet. Hij heeft massa's geld verdiend aan de wielersport die hem van niets naar een ster bracht.
                        Jan modaal moet het met veel minder doen en kan bovendien niet terugvallen op begrip van onze maatschappelijk gedachtengoed bij een misstap.
                        TB is 29 jaar - de meeste mannen van zijn leeftijd hebben intussen al een gezin met een hoop verantwoordelijkheden, ik begrijp dan ook niet waarom hij nu nog krediet zou krijgen. Hij oogst wat hij gezaaid heeft. Een tweede kans vond ik al te veel van het goede, nu lijkt de maat vol. Wie zijn g*t verbrandt moet op de blaren zitten, rijk of arm.
                        Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bigfoot46 Bekijk bericht
                          en hoeveel zijn er hier van 't stad??

En hoe zat het nu weer met de concetratie coke afbraakstoffen in het antwerpse afvalwater( lees pipi). Tommeke zit toch niet alle dagen in A'werpen?
                          Dat is de COWAT studie, zie #342

Omgerekend 0,5% van de 15 tot 45 jarigen gebruikt in 't WE éénmaal per dag een dosis cocaïne (of 0,25% tweemaal, 't is maar hoe je het uitrekend). Dat is dus 1 op 200, maar opnieuw dat is een gemiddelde.

Maar is dat nu plots een reden om het allemaal goed te praten? Willen we misschien anders gewoon cocaïne legaliseren?

Kunnen we dan ook gelijk doping toelaten in de sport want ook dat doet iedereen stiekem. Dan zouden pas de vonken er weer afspringen. Echt weer brood & spelen zoals in de tijd van de Romeinen, vechten tot de dood .

Comment

Ben het helemaal met je eens Andries.
                            Maak een lijstje met frisdranken en ik ben er zo goed als zeker van dat "Cola"
                            op de 1ste plaats staat.
                            Het leuke aan CC is dat ze in Belgie 90procent van de markt in handen hebben en toch constant reclame maken, bewijst het nut van reclame.
                            Last edited by AndriesDeLeener; 11 mei 2009, 18:51.
                            ::: Flickr :::

Comment

K'wil het hier allemaal niet meer lezen , sinds dit weekende ieder half uur Boonen heef prutsen gepakt en niet twee keer maar allee toch wel drie keer zekers prutsen gepakt.(durf sindsdien geen terrasken meer doen, wat ge daar allemaal niet kunt tegenkomt)
                              Begint men kl uit te hangen ,nu een hele week op radio en tv dat gelul over die stomme lul .
                              Gisteren rijden zich een paar jonge gasten dood , op de radio s'morgens een berichtje en dat was het dan.

Weg met die Bonen t'is gewoon een junk eerste klas,de sukkel.
                              Last edited by Manos; 11 mei 2009, 15:29.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Manos Bekijk bericht
                                K'wil het hier allemaal niet meer lezen , sinds dit weekende ieder half uur Bonen heef prutsen gepakt en niet twee keer maar allee toch wel drie keer zekers prutsen gepakt.(durf sindsdien geen terrasken meer doen, wat ge daar allemaal niet kunt tegenkomt)
                                Begint men kl uit te hangen ,nu een hele week op radio en tv dat gelul over die stomme lul .
                                Gisteren rijden zich een paar jonge gasten dood , op de radio s'morgens een berichtje en dat was het dan.

Weg met die Bonen t'is gewoon een junk eerste klas,de sukkel.
                                Die ongelukken staan voor op Tom he: 't is elk weekend van dat
                                Het zal toch niet veranderen.
                                Erg genoeg natuurlijk.
                                En als ze zichzelf naar de eeuwigheid rijden: 't is hun keuze maar ze moeten
                                andere mensen er niet bij betrekken.

Maar het is zoals je heel terecht zegt: het heeft totaal geen "nieuwswaarde" meer.
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X