Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw IPHONE 3G vanaf 11 juli in België vr spotprijs

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Nieuw IPHONE 3G vanaf 11 juli in België vr spotprijs

    iPhone VS Windows Mobile en de bijkomende frustraties

    Door David Mock

    Als gebruiker van het eerste uur van het Windows mobile platform, nog vanuit Pocket PC 2002, ben ik dan toch over de streep: ik heb een iPhone aangeschaft. Zelf geïmporteerd vanuit Italië, zonder SIM-lock of andere ongein, kon ik hem zo uit de doos gebruiken. Althans dat dacht ik.


    Dat valt dus vies tegen. Voordat ik erachter was hoe ik de SIM-kaart erin moest doen was ik ook al weer 10 minuten verder, en toen begon de pret pas.

    Want de telefoon wil niet eens aan zonder dat ie aan een PC (of Mac) met iTunes heeft gehangen. En wat is dat een klote programma! Ik ben er nooit fan van geweest, heb het dan ook nooit gebruikt, maar nu moest ik wel. Nou, ik heb het geweten. Als het programma actief is kan ik beter iets anders gaan doen, want het gebruikt zo'n 70 tot 80 % van de resources als het aan het synchroniseren is. Maar goed, alles is gesynchroniseerd met Outlook 2007 (dacht ik), en ik kan aan de slag.

    Op het eerste gezicht is het Wouw! wat een apparaat, alles gaat lekker snel en smooth, de graphics zijn adembenemend, en alles lijkt gewoon in 1 keer te werken. Tot dat ik aan het tweaken wil. Dat kan dus niet, want je kan bijna niets zelf instellen. Eigen ringtone? Vergeet het maar, koop maar bij de iStore of gebruik een 3d-party applicatie, want standaard kan het gewoon niet. Notes synchroniseren? Niet met iTunes, die weet niet eens wat notes zijn. Videootje opnemen? Niet met de standaardprogramma's die in de iPhone zitten.En zo ben ik weer precies op het punt waar ik met mijn Windows Mobile 5 HTC'tje ook was: ga er maar weer uren van research in steken, probeer maar leuke programmatjes te vinden waarmee het wel kan, en voor de Apple zijn er bar weinig programma's te vinden.

    Waar een WM 5/6 gebruiker zich kan verheugen op het downloaden van tienduizenden 3d-party applicaties (waarvan een groot gedeelte gratis) moet de iPhone gebruiker zich tevreden stellen met een paar duizend programma's, waarvan maar een klein gedeelte gratis is, en meestal gewoon onzinnig, zoals een brandende aansteker of een leeglopend bierglas. Erg leuk en aardig, maar na 2 keer heb je het wel gezien.

    Het grootste gedeelte van het apparaat is ontoegankelijk, zoals de GPS, de Bluetooth functies, in de standaard bellerslijst wordt niet eens aangegeven hoelang een gesprek geduurd heeft, een normale cut-en-paste actie kan alleen met bepaalde shortcut toetsen, het toetsenbord is niet aan te passen, je kan geen stylus gebruiken om nauwkeuriger te werken, en zo kan ik de lijst met nog zeker 20 punten uitbereiden. Allemaal zaken die in WM 5/6 standaard geregeld zijn, zitten er gewoon niet in bij de iPhone.
    Wat veel erger is voor de zakelijke gebruiker: het apparaat is onbetrouwbaar. Mijn afspraken synchroniseren met Outlook 2007 gaat altijd mis, nieuwe contactpersonen worden niet toegevoegd in Outlook, ik mis telefoontjes en sms'jes, en wie weet wat er nog meer niet normaal werkt, alleen ben ik daar nog niet achter gekomen kortom: voor mij is hij niet bruikbaar als PDA of als telefoon.

    iPhone te koop, 2 weken gebruikt… anyone?

    Bron : http://www.pocketinfo.nl/blog/divers...ustraties.html

    Mijn antwoord op deze post was : Als I-pod Touch gebruiker moet ik echter de T(opic)S(tarter) absoluut gelijk geven, zijn verhaal strookt 100% met de waarheid. OK, een Ipod Touch is geen iPhone maar veel verschil zit er niet op. Beide toestellen, zowel iPhone als HTC toestellen hebben tekortkomingen. Ofwel koop je ze allebei, het beste van 2 werelden dus ofwel kies je voor dat merk dat voor jouw smaak de minste tekortkomingen heeft.
    Last edited by Franciskine; 16 september 2008, 20:33.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • Re: Nieuw IPHONE 3G vanaf 11 juli in België vr spotprijs

      Als zo een klojo de eerste keer een kettingzaag in handen krijgt zal hij ook niet reuze tevreden zijn over de functies.
      De simkaart er al niet in krijgen is tekenend, hij weet alles en doet de moeite niet om de handleiding die in de doos zit zelfs maar even te bekijken.
      Twee minuten zoeken op de diverse fora en je weet meteen dat een ringtone zelf aanmaken kinderspel is en niets hoeft te kosten, en zo kan je verder gaan, ...
      Zoals altijd zijn er voor en tegenstanders, en aan beide kanten is enige vorm van objectiviteit ver te zoeken. Maar ja, als je in de media komt mag er met grof geschut geschoten worden, dat weet Wendy onderhand ook al.

      Comment


      • Re: Nieuw IPHONE 3G vanaf 11 juli in België vr spotprijs

        ah ze brengen er toch zulke zalige gadgets voor uit, voor de iphone ( http://www.zeiss.com/C125679B0029303C/ContainerTitel/Cinemizer_EN/$File/index.html ).Ik doe er nu al niks anders mee, dan filmpjes mee bekijken, wat moet dat met dit niet geven
        To make your dreams come true, wake up

        Comment


        • Re: Nieuw IPHONE 3G vanaf 11 juli in België vr spotprijs

          Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
          ah ze brengen er toch zulke zalige gadgets voor uit, voor de iphone ( http://www.zeiss.com/C125679B0029303C/ContainerTitel/Cinemizer_EN/$File/index.html ).Ik doe er nu al niks anders mee, dan filmpjes mee bekijken, wat moet dat met dit niet geven
          Da's toch een gadget dat me zeer interesseert om te gebruiken op mijn iPod Touch, maar die prijs weeral he . . .
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

          Comment


          • Re: Nieuw IPHONE 3G vanaf 11 juli in België vr spotprijs

            Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
            Da's toch een gadget dat me zeer interesseert om te gebruiken op mijn iPod Touch, maar die prijs weeral he . . .
            Indeed, mijn vingers zitten hier ook te tintelen om het te bestellen..... Maar hoe leg ik het mijn vrouw uit, te pinnig om een schilder te willen betalen (onder het moto dat het crisis is), en dan hier dergelijke gadgets toevallig toegestuurd krijgen . En dan zonder het eens in handen gehad te hebben....

            Alle, als er hier potentiele dealers in belgie meelezen, waar wachten jullie op, om het in stock te nemen, 'k wil gerust eens naar een demonstratie komen..... er zit een kleine, zeer kleine kans in dat jullie me overtuigen
            To make your dreams come true, wake up

            Comment


            • Re: Nieuw IPHONE 3G vanaf 11 juli in België vr spotprijs

              Oorspronkelijk geplaatst door Compumax Bekijk bericht
              Als zo een klojo de eerste keer een kettingzaag in handen krijgt zal hij ook niet reuze tevreden zijn over de functies.
              De simkaart er al niet in krijgen is tekenend, hij weet alles en doet de moeite niet om de handleiding die in de doos zit zelfs maar even te bekijken.
              Twee minuten zoeken op de diverse fora en je weet meteen dat een ringtone zelf aanmaken kinderspel is en niets hoeft te kosten, en zo kan je verder gaan, ...
              Zoals altijd zijn er voor en tegenstanders, en aan beide kanten is enige vorm van objectiviteit ver te zoeken. Maar ja, als je in de media komt mag er met grof geschut geschoten worden, dat weet Wendy onderhand ook al.
              Is idd. een "klojo"
              Alleen in België is een iPhone verkrijgbaar zonder simlock....
              Waarom schakelt die over van Winddoos naar Apple?
              Een iPhone met een Apple-pc werkt vlekkeloos.
              Just een vriend thuis gehad.... en alles kunnen zien met eigen ogen.
              (iPhone en Macbook Pro)
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • Re: Nieuw IPHONE 3G vanaf 11 juli in België vr spotprijs

                ik had een iphone
                geen 3g maar de goede oude versie.
                zelf werk ik met mac hier macbook en imac en heb geen problemen. alleen mag je je itunes niet updaten of je moet weer unlocken en software updaten op iphone. voor mij was een iphone niet zo handig en ben overgeschakeld naar blackberry. dit is 5 maal handiger dan een iphone en is nog goedkoper ook.
                ik snap wel de hype rond de iphone het is een leuk gadget maar proffesioneel gezien is het niet zo handig.

                in de us zijn er ook al meer en meer die overschakelen naar de blackberry bold. het wordt een grote concurent van de iphone

                grts stevy

                Comment


                • Re: Nieuw IPHONE 3G vanaf 11 juli in België vr spotprijs

                  Oorspronkelijk geplaatst door Compumax Bekijk bericht
                  ...

                  Maar ja, als je in de media komt mag er met grof geschut geschoten worden, dat weet Wendy onderhand ook al.
                  Een beetje zoals bij MicroSoft bedoel?
                  ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                  Comment


                  • Re: Nieuw IPHONE 3G vanaf 11 juli in België vr spotprijs

                    Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                    Een beetje zoals bij MicroSoft bedoel?
                    Een beetje zoals de Media in het algemeen bedoel ik wel degelijk zoals ik het schreef.

                    Comment


                    • Re: Nieuw IPHONE 3G vanaf 11 juli in België vr spotprijs

                      Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                      Een iPhone met een Apple-pc werkt vlekkeloos.
                      Met een andere pc ook hoor.
                      Er zijn op deze wereld nu eenmaal mensen die alles kapot krijgen of niets aan de praat, sommige daarvan zijn kleuters.

                      Comment


                      • Re: Nieuw IPHONE 3G vanaf 11 juli in België vr spotprijs

                        Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                        ah ze brengen er toch zulke zalige gadgets voor uit, voor de iphone ( http://www.zeiss.com/C125679B0029303C/ContainerTitel/Cinemizer_EN/$File/index.html ).Ik doe er nu al niks anders mee, dan filmpjes mee bekijken, wat moet dat met dit niet geven
                        Knoop doorgehakt en mezelf een cadeauke gedaan, ik denk dat ik hier nog veel geniet zal van hebben
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                        Comment


                        • Re: Nieuw IPHONE 3G vanaf 11 juli in België vr spotprijs

                          Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                          Knoop doorgehakt en mezelf een cadeauke gedaan, ik denk dat ik hier nog veel geniet zal van hebben
                          Laat iets weten, als je het effectief in handen hebt , kan ik u misschien ergens een pot betalen . Ik vrees dat ik niet veel ga nodig hebben om hiervan overtuigd te geraken
                          To make your dreams come true, wake up

                          Comment


                          • Re: Nieuw IPHONE 3G vanaf 11 juli in België vr spotprijs

                            Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                            Knoop doorgehakt en mezelf een cadeauke gedaan, ik denk dat ik hier nog veel geniet zal van hebben
                            Heb je nu die superdeluxe ipod zonnebril gekocht of de iPhone
                            Zal het wel zien de 4de zekers, breng het maar eens mee en geef ons een demo

                            Comment


                            • Re: Nieuw IPHONE 3G vanaf 11 juli in België vr spotprijs

                              Oorspronkelijk geplaatst door James71 Bekijk bericht
                              Heb je nu die superdeluxe ipod zonnebril gekocht of de iPhone
                              Zal het wel zien de 4de zekers, breng het maar eens mee en geef ons een demo
                              De zonnebril he James in combinatie met de iPod Touch 32 GB ga ik veel filmplezier hebben
                              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                              Comment


                              • Re: Nieuw IPHONE 3G vanaf 11 juli in België vr spotprijs

                                Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                                De zonnebril he James in combinatie met de iPod Touch 32 GB ga ik veel filmplezier hebben
                                'k ben wel eens benieuwd hoe goed dat werkt. Zo'n bril bestaat al jaren, maar de kwaliteit was te pover en je zou er makkelijk hoofdpijn van krijgen.

                                Dave
                                pixelpusher

                                Comment

                                Working...
                                X