Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Theo Maassen gooit camera journaliste kapot

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Theo Maassen gooit camera journaliste kapot

    Dat examen wordt een ramp
    flickr

    Comment


    • #32
      Re: Theo Maassen gooit camera journaliste kapot

      Oorspronkelijk geplaatst door guRuh Bekijk bericht
      Dat examen wordt een ramp
      Joma... studeer dan hee.
      Wat zit ge hier te doen
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #33
        Re: Theo Maassen gooit camera journaliste kapot

        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        Joma... studeer dan hee.
        Wat zit ge hier te doen
        Ik ben ant studeren, en toch zit ik hier

        milieuleer, jakkes!
        5DmkIII en wat glas

        Comment


        • #34
          Re: Theo Maassen gooit camera journaliste kapot

          Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
          Ik ben ant studeren, en toch zit ik hier

          milieuleer, jakkes!
          Doe maar Matthias
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #35
            Re: Theo Maassen gooit camera journaliste kapot

            Ik noem eigenlijk Mattias, dus ik voel me ook aangesproken theotje.
            Morgen wat vroeger opstaan en "beuze gieven"
            flickr

            Comment


            • #36
              Re: Theo Maassen gooit camera journaliste kapot

              Geweld valt nooit te vergoelijken.
              Nooit.

              Portretrecht, copyright, etc... zijn argumenten die beschaafde mensen uitwisselen; eens je geweld gebruikt, heb je die grens overschreden. Onherroepelijk. Meneer Maassen zou zich naast een schadeclaim ook op strafrechtelijk vlak mogen verantwoorden. Just my 2 cents...

              Comment


              • #37
                Re: Theo Maassen gooit camera journaliste kapot

                ja lap seg, ik heb verdorie mijn eigen bureaulamp kapot geslagen in een (vergeefse) poging een mug te doden... nu kan ik niet meer studeren, tzal voor morgen zijn

                en om toch nog on topic te blijven;

                Of de fotografe daar nu foto's mocht nemen of niet, het materiaal van een fotograaf (fotografe) vernielen is sowieso not done vind ik. Van een cabaretier verwacht ik zulke reactie zeker al niet
                Als iemand mij zegt dat ik geen foto's mag nemen (en hij spreekt de waarheid), no problem, dan steek ik mijn camera rustig weg
                5DmkIII en wat glas

                Comment


                • #38
                  Re: Theo Maassen gooit camera journaliste kapot

                  Over het juridische kantje ga ik heel kort zijn (en omdat ik geen jurist ben: niet overdreven goed onderbouwd). Het is niet dat Maassen hier de mensenrechten met de voeten treedt. Sowieso gaat het niet om het vermeende recht op vrije meningsuiting. Portretrecht... volgens mij kan je portretrecht enkel schaden bij publicatie. Maar in een geval als dit doet het er niet echt toe. Maassen is een publiek persoon, en op het moment van een voorstelling doet hij sowieso 'iets publieks'. Dan valt dat onder het recht op vrije nieuwsgaring. Niet?

                  Ik trek trouwens wel degelijk een kant, en dat is niet die van Theo Maassen. Het was daar potverdikke een comedyfestival. Daar stonden 50 comedians of zoiets, en blijkbaar was Maassen de enige met zo'n restricties.

                  En wat met "omhoog gevallen sterren die verbieden te fotograferen"? Het is hun show. Zij bepalen wat er kan en niet kan. Als je dat als fotograaf niet kan respecteren heb je daar helemaal niets te zoeken.
                  Als Maassen als enige de omhooggevallen eikel wil gaan uithangen moet hij een uitnodiging voor zo'n festival weigeren. Die fotografe is daar ook maar om haar werk te doen, en bij 49 van de 50 kan ze dat gewoon doen. Het is Maassen die daar niks te zoeken heeft.

                  En ja, ik krijg ook de kriebels van al die omhooggevallen sterren en wannabe-idolen. Met de first tree-regel kan ik best nog leven, omdat dat een compromis is tussen artiest en fotograaf. Al de rest... First song, first minute, vanaf de pa, one-shot (waar heeft Dylan dat ook weeral geflikt?), afspraken die 2 minuten voor een show door artiest/management gewijzigd worden, ... om het vliegend schijt van te krijgen. De contracten die sommigen je op voorhand laten tekenen zijn niet meer of minder dan wurgcontracten. En er zijn zelfs 'artiesten' (etienne daho, iemand?) die het nodig vinden om voor publicatie zelf je beelden menen te mogen selecteren.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Theo Maassen gooit camera journaliste kapot

                    Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                    Of de fotografe daar nu foto's mocht nemen of niet, het materiaal van een fotograaf (fotografe) vernielen is sowieso not done vind ik. Van een cabaretier verwacht ik zulke reactie zeker al niet
                    Als iemand mij zegt dat ik geen foto's mag nemen (en hij spreekt de waarheid), no problem, dan steek ik mijn camera rustig weg
                    ZIj was perfect geaccrditeerd voor dat festival. Nu weet ik niet of die restricties voor Theo Maassen lang genoeg op voorhand bekend waren gemaakt, maar als zij bijvoorbeeld in afwachting van zo'n must-have-optreden even de zaal was ingegaan om iets te drinken of met iemand een babbeltje te gaan slaan is het zeker mogelijk dat je die restricties niet hebt meegekregen.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Theo Maassen gooit camera journaliste kapot

                      Oorspronkelijk geplaatst door guRuh Bekijk bericht
                      Ik noem eigenlijk Mattias, dus ik voel me ook aangesproken theotje.
                      Morgen wat vroeger opstaan en "beuze gieven"
                      ok jong, deed ik vroeger ook.
                      Tot ongeveer 07:00 uur....
                      En dan aardbeien plukken in onze hof en ontbijt maken.
                      Was het schoonste van de dag.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #41
                        Re: Theo Maassen gooit camera journaliste kapot

                        "haha, komt Theo er toch nog mooi van af. Kan het festival de camera mooi betalen!
                        ik vind het trouwens nogsteeds een raar verhaal. eerst applaudiseert het publiek
                        heel hard omdat ze die camera kapot willen
                        , en vervolgens lopen ze weg...en
                        dan nog Theo Maassen de schuld geven! hij hield zich tenminste aan zijn woord..



                        "Het festival 'erkent dat de communicatie hierover naar pers en publiek toe in gebreke is gebleven.
                        De boodschap was onduidelijk en is niet volledig gebracht'."

                        bron: Sp!ts

                        Zo zie je maar.
                        Zoals ik eerder schreef: foutje van de organisatie

                        Maar goed, er waren ook andere oplossingen mogelijk.
                        Last edited by theokus; 2 juni 2008, 00:44.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • #42
                          Re: Theo Maassen gooit camera journaliste kapot

                          Tegen een meisje kan hij het wel halen hé, die stoere meneer Maassen. Benieuwd of hij ook zo dapper zou zijn geweest als het een potige 120kg zware fotograaf was geweest.

                          Comment


                          • #43
                            Re: Theo Maassen gooit camera journaliste kapot

                            Oorspronkelijk geplaatst door Stepn Bekijk bericht
                            ...een potige 120kg zware fotograaf was geweest.
                            Slik

                            Comment


                            • #44
                              Re: Theo Maassen gooit camera journaliste kapot

                              Oorspronkelijk geplaatst door Stepn Bekijk bericht
                              ...een potige 120kg zware fotograaf was geweest.
                              Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                              Slik
                              Euuhh is 140 kilokes ook goed ???
                              Dan mag die het eens tegen mij opnemen wedden dat er wat anders kapot is dan mijn camera


                              Geef mij maar Urbanus die schiet met pijl (met bokshandschoen op) en boog maar met een touwtje aan de pijl

                              Comment


                              • #45
                                Re: Theo Maassen gooit camera journaliste kapot

                                Oorspronkelijk geplaatst door Stepn Bekijk bericht
                                Tegen een meisje kan hij het wel halen hé, die stoere meneer Maassen. Benieuwd of hij ook zo dapper zou zijn geweest als het een potige 120kg zware fotograaf was geweest.
                                Hij mag het gerust tegen mij een keer proberen hoor
                                Ben met mijn bijna 1.98 cm en 122 Kilo een heel ander verhaal dan dat arme vrouwtje
                                Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
                                Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

                                Comment

                                Working...
                                X