Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Theo Maassen gooit camera journaliste kapot

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Theo Maassen gooit camera journaliste kapot

    Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
    Om eerlijk te zijn:

    al die omhoog gevallen sterren die verbieden te fotograferen tijdens een voorstelling (of het alleszins heel moeilijk maken voor de fotograaf), ik heb er mijn buik van vol.

    Als zo'n 'artiest' (what's in a name?) in Japan fotograferen probeert te verbieden, dan zou er gewoon niemand komen opdagen. Zo simpel is dat...

    Ze vergeten meestal dat ze hun bestaan te danken hebben aan hun publiek en foto's horen daar nu eenmaal bij.
    Rare redenering.
    Volgens mij verwar je oorzaak en gevolg.
    Sommige 'artiesten' zijn beroemd om wat ze doen en daarom wil iedereen ze fotograferen, interviewen,......
    't Is niet omdat ze gefotografeerd worden dat ze beroemd worden.
    Anders mag je van mij ook wat foto's komen maken, ik ben wel eens benieuwd hoe beroemd ik dan ga worden.

    En die vergelijking met Japan slaat nergens op. Dat heet gewoon 'cultuurverschil'.
    Moeten we soms ook allemaal met stokjes gaan eten omdat ze dat in Japan ook doen?

    Comment


    • #62
      Re: Theo Maassen gooit camera journaliste kapot

      Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht

      Nu ja, ergens anders staat dan weer dat het de 1200mm f/5.6 zou geweest zijn . Dan komt ze niet toe met 15.000 euro vrees ik .
      Ze wou zijn neushaar fotograferen?
      Die 100-400 zou ik nog kunnen begrijpen, die durf ik ook nog gebruiken op optredens.
      Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
      http://www.stevevandegaer.be

      Comment


      • #63
        Re: Theo Maassen gooit camera journaliste kapot

        Als je simpelweg het filmpje bekijkt is het geen Ds maar een D
        Dus de 1D mark III ( volgens mij is het de III en niet de II aangezien die een groter markII logo heeft onder de bajonet )
        En de lens zie je zo dat het een 100-400 f4.5 - 5.6L is usm is.

        En dat als Nikonian

        Buiten dat wat er ook gebeurd en afgesproken is en wat het publiek ook zei had hij dit op een normale manier moeten regelen.
        Dat hij er maar goed voor gestraft mag worden, zoiets is onacceptabel.

        Greetz rich
        D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

        Comment


        • #64
          Re: Theo Maassen gooit camera journaliste kapot

          Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
          Daar gaat ze weinig mee kunnen doen op een show van een stand-up comedian denk ik
          Voor die show vermoedelijk niet ... Tenzij ze natuurlijk veilig achterin de zaal wil blijven staan
          Deze opmerking was echter vooral gericht tegen de opmerking dat een 15.000€ combinatie niet zou bestaan bij Canon. (en met zo'n 800mm zit je al een aardig stukje boven de 10.000€)

          Het is en blijft uiteraard een feit dat de vermelde waarde meestal prijsx2 is. Hoe zou je zelf zijn
          .-≈° BD1188BE °≈-: Canon 5D met een goedgevulde gLascontainer.
          ***[ Also visit the BelgiumDigital Challenge @ http://challenge.belgiumdigital.com ]***

          Comment


          • #65
            Re: Theo Maassen gooit camera journaliste kapot

            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Theo had gezegd en voor de voorstelling dat er géén foto's mochten gemaakt worden tijdens de voorstelling.
            Iedereen schijnt dit hier te vergeten.
            En iedereen hield zich hieraan behalve die dame...
            Niemand mag op de snelweg meer dan 120 km/u ... als ge dat wel doet dan mogen ze uw auto kapot slagen of wat?
            Het is niet omdat iemand iets verkeerd doet dat je dan ook verkeerd moet reageren. Er zijn inderdaad altijd correcte manieren om iets op te lossen, ook al haal je daarmee niet altijd je gelijk.
            Geweld gebruiken is een teken van onmacht.
            Langs de andere kant weet een journalist wel altijd een reden te verzinnen waarom hij niet weet dat ...
            Die vent moesten ze gewoon een podiumverbod opleggen en een paar maand opsluiten!
            Last edited by VerSeg; 3 juni 2008, 12:33.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #66
              Re: Theo Maassen gooit camera journaliste kapot

              Hier in de krant stond dat de (gewonnen) camera een waarde had van 5000 euro en dat de lens geleend was van Canon (werd geen waarde bij vermeld...)

              Wellicht werd deze waarde door elke journalist wat aangedikt? Hebben ze een gemiddelde genomen van dure Canon lenzen?

              Die 15.000 euro vond je hier zelfs in de spits (opdrachtgever) niet terug, maar gewoon de 5000 euro...wat voor een mark lll 1 Ds wel plausibel is lijkt me (en vergeet natuurlijk de kosten van het geheugenkaartje niet he )
              Mijn objectieven zijn all round...

              Comment


              • #67
                Re: Theo Maassen gooit camera journaliste kapot

                Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                Hier in de krant stond dat de (gewonnen) camera een waarde had van 5000 euro en dat de lens geleend was van Canon (werd geen waarde bij vermeld...)

                Wellicht werd deze waarde door elke journalist wat aangedikt? Hebben ze een gemiddelde genomen van dure Canon lenzen?

                Die 15.000 euro vond je hier zelfs in de spits (opdrachtgever) niet terug, maar gewoon de 5000 euro...wat voor een mark lll 1 Ds wel plausibel is lijkt me (en vergeet natuurlijk de kosten van het geheugenkaartje niet he )
                Die geleende lens moet ook vergoed worden natuurlijk. Dus een 1D MkIII en een 100-400 erbij komt ook ongeveer uit op 5000 euro.

                Dave
                pixelpusher

                Comment


                • #68
                  Re: Theo Maassen gooit camera journaliste kapot

                  Is die camera wel kapot?
                  In dat filmpje zegt ze dat de lenshood en het glas kapot zijn. Camera zal nog wel perfect werken... das pro materiaal voor iets he?

                  Anyway, het is d fout van het publiek, ze hadden Theo maar niet moeten uitdagen
                  flickr

                  Comment


                  • #69
                    Re: Theo Maassen gooit camera journaliste kapot

                    Oorspronkelijk geplaatst door guRuh Bekijk bericht

                    Anyway, het is d fout van het publiek, ze hadden Theo maar niet moeten uitdagen
                    Terug naar de tijd van de romeinen? Kill kill kill....
                    Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                    http://www.stevevandegaer.be

                    Comment


                    • #70
                      Re: Theo Maassen gooit camera journaliste kapot

                      Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                      Terug naar de tijd van de romeinen? Kill kill kill....
                      In een democratische samenleving laat je het volk toch beslissen?
                      flickr

                      Comment


                      • #71
                        Re: Theo Maassen gooit camera journaliste kapot

                        Oorspronkelijk geplaatst door guRuh Bekijk bericht
                        In een democratische samenleving laat je het volk toch beslissen?
                        Kan je dat eens tegen onze regering gaan vertellen
                        Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                        http://www.stevevandegaer.be

                        Comment


                        • #72
                          Re: Theo Maassen gooit camera journaliste kapot

                          Zou je trouwens van een cabaretier niet verwachten dat deze verbaal sterk genoeg is om zoiets met een kwinkslag op te lossen ?

                          Dat ventje is gewoon triestig bezig, hoe goed hij dan nog mag zijn in zijn vak...
                          Groeten,

                          Polleke

                          Comment


                          • #73
                            Re: Theo Maassen gooit camera journaliste kapot

                            Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                            Zou je trouwens van een cabaretier niet verwachten dat deze verbaal sterk genoeg is om zoiets met een kwinkslag op te lossen ?

                            Dat ventje is gewoon triestig bezig, hoe goed hij dan nog mag zijn in zijn vak...
                            Daar zeg je het, van een cabaretier.
                            Daar reken ik deze figuur niet toe.

                            Zoek bijv eens op youtube naar : youp rijbewijs.
                            Deze man is niet mijn favoriet, maar weet wel waar die mee bezig is in zijn vak.
                            ( Hier was hij net zijn rijbewijs kwijt )

                            Greetz rich
                            D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

                            Comment


                            • #74
                              Re: Theo Maassen gooit camera journaliste kapot

                              Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                              Uiteraard sta ik aan de kant van de fotografe. Iemands materiaal vernielen doe je niet.

                              Toch heb ik een wrang gevoel bij de vermeende 15.000 euro. Lijkt mij dat ze er munt wilt uitslaan. Een 1Ds MkIII kost 7000 euro, dus de lens moet 8000 euro kosten. Met welke tele was ze wel aan 't fotograferen dan? Dat moet al minstens een 400 f/2.8L IS geweest zijn. Ga je met zo'n combo naar een optreden? Kan je je voorstellen dat iemand zo'n indrukwekkende & zware combo zo maar eventjes stuk zou gooien? Zelfs een idioot ziet dat zoiets verschrikkelijk veel geld moet kosten. Verder maak ik me ook de bedenking dat Canon wel zeer vrijgevig is om een toestel van 15.000 euro als prijs te geven op een wedstrijd waarbij de hoofdprijs zelf maar 2.500 euro is .
                              Lijkt me eerder dat er een verkeerd bedrag in de pers is gekomen, en dat andere media dat verkeerde bedrag consequent hebben onvergenomen.
                              1D MkIII + 100-400mm f/2.8 (zie filmpje Volkskrant)... Tel maar op. Misschien is die 15000 euro het totale prijzengeld van die wedstrijd, weet-ik-veel.

                              En wat er verder ook nog te lezen valt, is dat die camera een prijs, maar niet de lens. Die had ze gewoon in bruikleen van Canon.

                              Comment


                              • #75
                                Re: Theo Maassen gooit camera journaliste kapot

                                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Niemand mag op de snelweg meer dan 120 km/u ... als ge dat wel doet dan mogen ze uw auto kapot slagen of wat?
                                Het is niet omdat iemand iets verkeerd doet dat je dan ook verkeerd moet reageren. Er zijn inderdaad altijd correcte manieren om iets op te lossen, ook al haal je daarmee niet altijd je gelijk.
                                Geweld gebruiken is een teken van onmacht.
                                Langs de andere kant weet een journalist wel altijd een reden te verzinnen waarom hij niet weet dat ...
                                Die vent moesten ze gewoon een podiumverbod opleggen en een paar maand opsluiten!
                                Geweld gebruiken is altijd fout. Punt uit.

                                Comment

                                Working...
                                X