Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Portretrecht, copyright, etc... zijn argumenten die beschaafde mensen uitwisselen; eens je geweld gebruikt, heb je die grens overschreden. Onherroepelijk. Meneer Maassen zou zich naast een schadeclaim ook op strafrechtelijk vlak mogen verantwoorden. Just my 2 cents...
ja lap seg, ik heb verdorie mijn eigen bureaulamp kapot geslagen in een (vergeefse) poging een mug te doden... nu kan ik niet meer studeren, tzal voor morgen zijn
en om toch nog on topic te blijven;
Of de fotografe daar nu foto's mocht nemen of niet, het materiaal van een fotograaf (fotografe) vernielen is sowieso not done vind ik. Van een cabaretier verwacht ik zulke reactie zeker al niet
Als iemand mij zegt dat ik geen foto's mag nemen (en hij spreekt de waarheid), no problem, dan steek ik mijn camera rustig weg
Over het juridische kantje ga ik heel kort zijn (en omdat ik geen jurist ben: niet overdreven goed onderbouwd). Het is niet dat Maassen hier de mensenrechten met de voeten treedt. Sowieso gaat het niet om het vermeende recht op vrije meningsuiting. Portretrecht... volgens mij kan je portretrecht enkel schaden bij publicatie. Maar in een geval als dit doet het er niet echt toe. Maassen is een publiek persoon, en op het moment van een voorstelling doet hij sowieso 'iets publieks'. Dan valt dat onder het recht op vrije nieuwsgaring. Niet?
Ik trek trouwens wel degelijk een kant, en dat is niet die van Theo Maassen. Het was daar potverdikke een comedyfestival. Daar stonden 50 comedians of zoiets, en blijkbaar was Maassen de enige met zo'n restricties.
En wat met "omhoog gevallen sterren die verbieden te fotograferen"? Het is hun show. Zij bepalen wat er kan en niet kan. Als je dat als fotograaf niet kan respecteren heb je daar helemaal niets te zoeken.
Als Maassen als enige de omhooggevallen eikel wil gaan uithangen moet hij een uitnodiging voor zo'n festival weigeren. Die fotografe is daar ook maar om haar werk te doen, en bij 49 van de 50 kan ze dat gewoon doen. Het is Maassen die daar niks te zoeken heeft.
En ja, ik krijg ook de kriebels van al die omhooggevallen sterren en wannabe-idolen. Met de first tree-regel kan ik best nog leven, omdat dat een compromis is tussen artiest en fotograaf. Al de rest... First song, first minute, vanaf de pa, one-shot (waar heeft Dylan dat ook weeral geflikt?), afspraken die 2 minuten voor een show door artiest/management gewijzigd worden, ... om het vliegend schijt van te krijgen. De contracten die sommigen je op voorhand laten tekenen zijn niet meer of minder dan wurgcontracten. En er zijn zelfs 'artiesten' (etienne daho, iemand?) die het nodig vinden om voor publicatie zelf je beelden menen te mogen selecteren.
Of de fotografe daar nu foto's mocht nemen of niet, het materiaal van een fotograaf (fotografe) vernielen is sowieso not done vind ik. Van een cabaretier verwacht ik zulke reactie zeker al niet
Als iemand mij zegt dat ik geen foto's mag nemen (en hij spreekt de waarheid), no problem, dan steek ik mijn camera rustig weg
ZIj was perfect geaccrditeerd voor dat festival. Nu weet ik niet of die restricties voor Theo Maassen lang genoeg op voorhand bekend waren gemaakt, maar als zij bijvoorbeeld in afwachting van zo'n must-have-optreden even de zaal was ingegaan om iets te drinken of met iemand een babbeltje te gaan slaan is het zeker mogelijk dat je die restricties niet hebt meegekregen.
"haha, komt Theo er toch nog mooi van af. Kan het festival de camera mooi betalen!
ik vind het trouwens nogsteeds een raar verhaal. eerst applaudiseert het publiek
heel hard omdat ze die camera kapot willen, en vervolgens lopen ze weg...en
dan nog Theo Maassen de schuld geven! hij hield zich tenminste aan zijn woord..
"Het festival 'erkent dat de communicatie hierover naar pers en publiek toe in gebreke is gebleven.
De boodschap was onduidelijk en is niet volledig gebracht'."
bron: Sp!ts
Zo zie je maar.
Zoals ik eerder schreef: foutje van de organisatie
Maar goed, er waren ook andere oplossingen mogelijk.
Tegen een meisje kan hij het wel halen hé, die stoere meneer Maassen. Benieuwd of hij ook zo dapper zou zijn geweest als het een potige 120kg zware fotograaf was geweest.
Tegen een meisje kan hij het wel halen hé, die stoere meneer Maassen. Benieuwd of hij ook zo dapper zou zijn geweest als het een potige 120kg zware fotograaf was geweest.
Hij mag het gerust tegen mij een keer proberen hoor
Ben met mijn bijna 1.98 cm en 122 Kilo een heel ander verhaal dan dat arme vrouwtje
Comment