Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Auto rijden een luxe geworden?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Auto rijden een luxe geworden?

Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
    Als we soms met andere mensen aan het praten zijn krijgen we soms de reactie "hebben jullie geen auto" alsof dit een schande is
    Dat niet maar het is wel een gemak, als ik het op een zondag om 13u in mijn sterre krijg om met de hond aan het zeetje te gaan te wandelen, sta ik daar wel om 14u30 en ben ik om 17u (ten laaste) weer thuis.... probeer dat maar eens met het openbaar vervoer (en als de vrouw en het kleintje dan nog meewillen, dan lijkt het openbaar vervoer me zeker een ramp ).

Het is een vrijheid een auto, en indeed die vrijheid zijn ze ons aan het afnemen, zowel door de staat van de wegen, de files en de prijzen van de brandstof... Soit we zullen nu maar genoeg fotokes nemen zeker van de plaatsen waar we graag naar toe gaan.... dat we er later in ons herinneringen nog eens kunnen teruggaan
    To make your dreams come true, wake up

Comment

Ja eens gaan wandelen met de hond naar zee,zal eerder een wandeling om de hoek worden.Ik probeer hier onze ritten met de wagen te beperken maar soms kan je niet anders dan hem van stal halen.

mir
      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

't zal aan ons liggen vrees ik..... Ik hoor net op de radio dat er weer file is tussen drongen en nevele... Dus er is weer serieus wat volk op de baan richting kust

Ja, als ik zie dat een volle tank me tegenwoordig 70 euro kost, en dat ik daar 1000 km mee doe (50 l). Loopt dat op, eens naar nieuwpoort (130km) en terug. Om de hond en de vrouw tevreden te stellen.....

Comment

mijn andere hobby is auto rijden, vaak stappen we s morgens in de auto om een ritje te maken en komen dan s avonds thuis met zo,n 4 a 500km op de teller.
          fototoestel gaat altijd mee.
          en files heerlijk, al vele leuke contacten gelegd.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Mijn vrouw en ik gebruiken de auto zo weinig mogelijk enkel als het niet anders kan we nemen de laatste jaren wat vaker de fiets of het openbaar vervoer, vaak ook de trein als we bijvoorbeeld in het weekend eens van Oostende naar Limburg trekken of eens gaan winkelen in Brussel of Antwerpen.
            Zo hebben we de laatste jaren duizenden kilometers en euros bespaard op autorijden.
            Boodschappen doen we ook vaak met de fiets we hebben grote fietstassen waar veel in kan enkel als er grote zaken gekocht moeten worden nemen we de auto.
            Het is gezond en mijn vrouw is heel blij dat ze enkele kilos afgevallen is
            Voor dat je de auto instapt denk gawoon eens na of het ook niet anders kan is mijn advies.

Groetjes
            Spogy
            Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

Comment

Wel bouk dat was vroeger mijn hobby.In de vrije tijd wat gaan rondrijden en genieten van alle fauna en flora vooral in de zomer in de stad.
              Zo reed ik toen 40.000 km per jaar rond,benzine kostte toen 20 fr de liter (0.50 €).Terwijl we nog 20.000km per jaar doen aan 1.35 euro per liter.

Spreek over 10 a 12 jaar terug.

mir

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                ...
                Het is een vrijheid een auto, en indeed die vrijheid zijn ze ons aan het afnemen, zowel door de staat van de wegen, de files en de prijzen van de brandstof... Soit we zullen nu maar genoeg fotokes nemen zeker van de plaatsen waar we graag naar toe gaan.... dat we er later in ons herinneringen nog eens kunnen teruggaan
                Dat het allemaal duurder is geworden daar ben ik mee akkoord, maar dat de brandstofprijzen de vrijheid beknot daar ben ik het niet mee eens.

Er zijn tal van manieren om te geraken waar je wil/moet zijn. Je moet het er natuurlijk wel voor over hebben. Dus de keuze ligt bij jezelf of je vrijheid beknot wordt of niet.

Ik heb het er niet voor over om met de trein naar de kust te sporen, dus ik rijd met de wagen naar ginder.
                MAAR...ik klaag dan ook niet over de brandstofprijzen of de files richting de kust Daar kies ik namelijk zelf voor.

O ja, en volgens mij is een auto altijd al een luxe geweest...

Ik vind het triestiger dat onze maandelijkse gas/elektriciteitsfactuur met zomaar eventjes €48 (€220/maand ipv €172) is opgeslagen, zonder een aanzienlijk meerverbruik het afgelopen jaar
                Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                  Wel bouk dat was vroeger mijn hobby.In de vrije tijd wat gaan rondrijden en genieten van alle fauna en flora vooral in de zomer in de stad.
                  Zo reed ik toen 40.000 km per jaar rond,benzine kostte toen 20 fr de liter (0.50 €).Terwijl we nog 20.000km per jaar doen aan 1.35 euro per liter.

Spreek over 10 a 12 jaar terug.

mir
                  OK mee eens, maar de auto,s van nu rijden ook een stuk zuiniger dan 12 jaar terug.
                  heb nog in een auto gereden, die 1 op 7 reed, moet je nu niet meer aan denken hè.
                  brandstof is natuurlijk een stuk duurder geworden, maar je rijd er nu wel veel meer KM mee, al zou ik het verschil wel eens uitgerekend willen zien.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Als we soms met andere mensen aan het praten zijn krijgen we soms de reactie "hebben jullie geen auto" alsof dit een schande is
                    Ik denk eerder van verbazing. Ik denk dat als jullie dat opvatten "alsof het een schande is", dat dat maar een gedacht is van jullie zelf.

On topic: ik heb een nieuwe auto besteld, nog iets groter want de kindjes zijn iets groter en we sleuren meer mee over en weer. Ok het is een firmawagen op full-lease, maar de firma is van mij dus ik krijg mooi de faktuur . Wat dat gaat kosten iedere maand dat willen jullie niet weten, maar wat ik wel kwijt wil is dat er op die faktuur iedere maand netjes 91 euro (excl BTW) wordt aangerekend omwille van de "CO2 uitstoot", en dat hij nog maar 60% aftrekbaar is.

Wat gaan ze doen met die 91 euro? De lucht zuiveren? Ik denk het niet...

't Is als met de sigaretten: de mensen zullen heus niet stoppen met roken omwille van de taks, maar ondertussen zijn er wel de inkomsten.

Dave
                    pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      mijn andere hobby is auto rijden, vaak stappen we s morgens in de auto om een ritje te maken en komen dan s avonds thuis met zo,n 4 a 500km op de teller.
                      fototoestel gaat altijd mee.
                      en files heerlijk, al vele leuke contacten gelegd.
                      grt,bouk.

bots je dan echt veel

Comment

alle, dan voor degene dat het te duur geworden hebben, en deze middag toch zin hebben om een toerke met de voiture te doen

http://www.phatfusion.net/googledrive/

belgische gemeenten werken

Comment

Ik ben eigenlijk wel trots om te zeggen dat ik geen auto heb, en ook geen firmawagen

Wij doen bijna alles met de fiets, boodschappen, uitstapjes, naar school, naar het werk,... enz.

Als ik soms zie waarvoor mensen hun auto uithalen
                          Ik haal de auto heel snel buiten om iets te gaan doen ...
                          Naar de winkel op 17 km van hier
                          Naar het werk op 98 km van hier
                          Naar de kapper op 20 km van hier
                          Naar de bank op 7 km van hier
                          Naar de bakker op 5 km van hier
                          Naar het benzinestation ... op 200 meter van hier.

Als jij alles met de fiets kunt doen, dan moogt ge u gelukkig prijzen dat ge dit kunt doen want dat wil zeggen dat je alles kort bij de hand hebt en er de tijd voor hebt.

Ik heb wel een firmawagen en voor die dat denken dat het een luxe is, ge zit er ver naast!
                          Ik heb een bruttoloon dat +- 500€ lager dan het gemiddelde is omdat ik een wagen krijg en betaal 150€ per maand belasting op die wagen voor privé-gebruik al doe ik er bijna geen privé km mee.
                          Da's allemaal niks als ge veel bolt, dan is die 150€ een peulschil en de wagen een mooi inkomen.
                          Ik heb de wagen omdat ik op 98 km van thuis moet werken en er geen trein of bus naar daar rijdt, ik ben dagelijks 3,5 à 4 uur onderweg om te mogen gaan werken.
                          Die uren zijn onbetaald, da's een halve werkdag per dag dat ik verlies. Ik had ook liever geen firmawagen en elke dag met de fiets tot om de hoek kunnen gaan.
                          Dan kon ik dagelijks twee uur langer slapen, was ik elke dag 1,5 uur vroeger thuis en moest ik niet regelmatig meer dan een uur alles toeknijpen omdat ik dringend eens naar het WC moet.
                          En zeg nu niet dat ik ginder niet moest gaan werken, het is mijn bedrijf dat verhuisd is.
                          Een firmawagen is niet voor iedereen een luxe zoals velen laten blijken, voor de gewone werkman is dit meestal een teken dat ge er veel voor moet doen en weinig anders krijgt.
                          Ja, er zijn directeurkes die een dikke bak hebben om 200 meter te bollen, da's waar maar dan nog gaat dit mij niet aan. Wie zou zo gek zijn het te weigeren als ge er recht op hebt?
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

verseg in uw geval dat de firma verhuisd kan je zelf niks aan doen.Maar die mensen die klagen dat ze dagelijks 4u onderweg zijn s'morgens en s'avonds om naar Brussel te gaan werken daar heb ik geen compassie voor.Je kan net zo goed een job zoeken in eigen streek.Maar ja die zal dan minder betaald zijn dan die job in Brussel.

Maar we wijken af,vroeger als mijn ouders klein waren was een dag naar zee al een beetje op reis gaan.Wij vinden dit dood normaal.Wel tegenwoordig zou ik me ook al eens inhouden om naar zee te gaan 'wandelen'.

mir

Comment

mir: ivm met overzetten naar LPG:

Niet doen !! Vadertje staat komt ook hier gretig graaien. Alleen als je hééél vééél kilometers doet (slecht voor het milieu) zal overschakelen op LPG een voordeel bieden. Aan de pomp goedkoop maar de extra taksen, extra keuringen, extra afstellingen en de verkrijgbaarheid maken het rijden met LPG een dure zaak!
                              Heb zelf LPG laten installeren in mijn Volvo (8 jaar terug)en overweeg sterk om het boeltje eruit te halen. Ben het beu om fiscaal zwaar afgestraft te worden (enkele honderden euro's/jaar) om milieuvriendelijk bezig te zijn. Voor die euro's moet ik ook hard werken.
                              Conclusie: veel of weinig kilometers : met LPG ben je altijd de klos.
                              www.petervdg.net/Portfolio

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door luna Bekijk bericht
                                Conclusie: veel of weinig kilometers : met LPG ben je altijd de klos.
                                Huh? LPG kost bijna een hele euro minder per liter dan Euro95 en met een moderne G3 installatie rijdt je er niet of nauwelijks onzuiniger mee. Dat is snel verdiend hoor!

Comment

Working...
                                X