Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ervaringen Konijnenberg

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Ervaringen Konijnenberg

Oorspronkelijk geplaatst door Dendermonde Bekijk bericht
    Controleer alles grondig voor je buitenstapt met je nieuwe aanwinst!
    Iedere keer dat ik bij Konijn iets aankocht deed de verkoper dat zelf terwijl ik er met mijn neus op stond te kijken, geen probleem wanneer ik vroeg om even de apparatuur naar buiten te nemen om daar uit te proberen.
    Ik vind het raar dat het bij jouw niet gebeurde, veel volk is geen excuus vind ik, toen ik daar kocht stonden er zeker 15 wachtenden achter mij, maar dat maakte de verkoper niets uit.
    Ik koop eigenlijk maar in 2 winkels, dat zijn SD-kaart en Konijn ( omdat dit voor mij vrij dichtbij is ) Van beide winkels hoor je mij geen kwaad woord zeggen. Altijd 100% correct geholpen. En in beide winkels kreeg ik koffie aangeboden ...
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

koffie was bij Corne ook altijd goed hoor.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        grt,bouk.
        Best mogelijk Bouk, maar daar ben ik nooit geweest . . .
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

grt,bouk.

WAS is verleden tijd

Comment

heb alleen problemen met mensen die speciaal hier lid worden om te klagen over welke leverancier dan ook.
            grt,bouk.
            Yep bouk, zijn eerste bericht zegt TS. Dacht dat dit forum veeeeeeeeeeeeel nuttigers te bieden heeft dan diene zever hé

170 clicks en 170km = 1 click per km
            Last edited by Red Falcon; 26 april 2008, 19:22.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
            Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Toen ik bij Grobet mijn D60 kocht ging het tussen een Canon een Sony en een Nikon.
              De Nikon en de Sony hadden ze een toestel staan om te laten zien, de Canon hebben ze uit moeten pakken. Ze kunnen die toch niet in de vuilbak smijten omdat ik hem twee minuten heb vastgehad.
              Ik koop ook altijd in gesloten verpakking, de Nikon doos was dan ook nog gesloten, had ik de Canon gekocht had het wel die geweest die ze voor me uitgepakt hadden. Ik vraag er ook altijd naar, en hebben ze er gene in gesloten doos dan is de keuze aan mij een grondige kontrole lost dan al veel op. Ik heb nu twee keer bij Konijn geweest (eens grondig rondgezien) en mij lijkt het daar toch goed in orde, er werd goeie uitleg gegeven en tijd genomen om de klanten te helpen. Ik ben er deze middag toevallig geweest)
              Er was een koppel en die hadden een statief gekozen, toen de verkoper erbij kwam heeft die nog een ander statief laten zien dat goedkoper en steviger was en die hebben ze ook meegenomen.
              En ik moet zeggen de verkoper had zeker gelijk met zijn keuze.
              Ik heb er zelf nog niets gekocht maar dat zal zeker nog wel gebeuren.
              Ik denk dat in elke zaak wel eens een misverstand is als het niet deugd mogen ze het van mij gerust zeggen maar als het in orde is ook.
              In dit geval lijkt het op wat Black B@ndit al zei en is er hier niets abnormaals gebeurd, bovendien is alles rechtgezet door de verkoper dus happy end.
              D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Ik denk dat de topicstarter eerst eens de verkoper moet kontakteren, ik ben er bijna zeker van dat het hier een probleem is met een gebruikt geheugenkaartje, of dat er met het plaatsen van de laatste nieuwe firmware hetzelfde geheugenkaartje werd gebruikt voor een hele serie camera's.

Met andere apparaten gebeurt dat ook, ik ken zelf iemand die op een bedrijf werkt waar ze de hele dag nieuwe toestellen (autoradio's en allerhande video en geluidsapparatuur) moeten uitpakken om ergens wat te wijzigen of om er andere gebruiksaanwijzingen in te steken.
                Sorry bandit nu moet ik je denk ik toch tegen spreken, de teller wordt niet bij gehouden op een kaartje maar in de camera, al steek één kaartje in 1000 camera's als ze er één foto per camera mee maken, staat er per camera ook maar één foto op de teller. Anders zou je iedere keer dat je een nieuw kaartje kocht een nieuwe camera hebben
                Motto: Altijd blijven lachen kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren.
                Canon eos 7D Mijn site

Comment

Dan zou ik het inderdaad ook niet zo fijn vinden dat er 170 foto's op de teller staan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim1960 Bekijk bericht
                    Sorry bandit nu moet ik je denk ik toch tegen spreken, de teller wordt niet bij gehouden op een kaartje maar in de camera, al steek één kaartje in 1000 camera's als ze er één foto per camera mee maken, staat er per camera ook maar één foto op de teller. Anders zou je iedere keer dat je een nieuw kaartje kocht een nieuwe camera hebben
                    Ik heb toen ik mijn 20D kocht per ongeluk één van mijn CF-kaartjes niet geformatteerd. De eerste foto's begonnen netjes vanaf 0 te tellen, tot ik een paar dagen later dat andere kaartje gebruikte, toen stond de teller plots op meer dan 9.000.

Als je een gebruikt kaartje in de camera steekt, en het kaartje is niet vooraf ik een computer geformatteerd, dan zal de camera beginnen te tellen vanaf het hoogste nummer dat er nog ergens op het kaartje te vinden is (bij Canon is dat toch zo). Dat geheugenkaartje had ik wel geformatteerd in de 300D, maar blijkbaar bleef er dan toch nog ergens wat info op staan...

De camera houdt zelf ook de hoogste stand bij, maar zodra je er een kaartje insteekt met een nog hogere nummering, dan wordt er van daaraf verder geteld. Dat is om te voorkomen dat je twee keer hetzelfde nummer op de pc krijgt. Als die twee verschillende foto's met hetzelfde nummer dan per ongeluk in dezelfde map terechtkomen, dan kan je kiezen of je de oude foto wil vervangen door een nieuwe, of de oude blijven behouden (je bent dan dus zeker altijd één van de twee foto's kwijt, voor je er erg in hebt).
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

Comment

Wat ik wel vind bij Konijn Turnhout is dat ze hun glazen kasten waar hun fototoestellen staan wel eens van stof mogen ontdoen, er was veel stof in de kasten waar ik heb gezien dat een verkoper een lens van een toestel afhaalde en vervolgens de body open en bloot terug in de kast achterliet.
                      De dop van de body lag in de kast (in het stof) zo zit uiteindelijk alles wel vol stof.

Comment

Tot op heden nog geen probleem gehad met Konijn... Turnhout is ook voor mij een eind rijden, maar gelukkig heb ik een tankkaart van de firma

Ik ben zo'n beetje klant bij 2 winkels:
                        - body en Lowepro materiaal haal ik bij Geheugenkaart. Peter is voor mij altijd heel behulpzaam en z'n prijzen liggen voor die zaken bij hem het laagst
                        - objectieven koop ik bij Konijn.. M'n laatste aankoop was m'n EF 70-300 IS USM. Vriendelijke bediening die tijd hadden om me alle informatie te geven. Koffie hebben ze me nog niet aangeboden
                        An  a day keeps frustration away!
                        http://www.demey-deleus.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim1960 Bekijk bericht
                          Ik heb een kaartje waar ik met een camera al aan +-6000 foto's zat in een andere camera gestoken en daar was de eerstvolgende foto gewoon eentje hoger, dus ging gewoon verder met het cijfer dat op het kaartje stond.
                          Dit is een instelling in de camera ... bij elk kaartje op nul beginnen of verder doen met de nummering.
                          Als je daartegen een camera hebt met 6000 foto's op en je steekt er een nieuw kaartje in en de optie "reset teller bij nieuw kaartje" staat aan, dan is de eerste foto dat je daarna maakt 0001.
                          Natuurlijk heeft de camera ook een eigen teller maar de nummering van je foto's hangt af van de instelling die je zelf maakt.

Dat een toestel zo van Canon komt is onmogelijk en dat de dealer reeds een firmware-update zou doen is nog minder waarschijnlijk.
                          Dit toestel van de TS werd duidelijk gebruikt om een demo te doen. Of daar iets mis mee is, da's een andere kwestie.
                          Last edited by VerSeg; 28 april 2008, 10:33.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dendermonde Bekijk bericht
                            Ik heb betaald voor een nieuwe camera en niet een waar al 170 opnames mee zijn gemaakt en waar ik weet niet wat mee is gebeurd.
                            Als jullie dat normaal vinden??
                            Ik heb pas een nieuwe auto gekocht, wat stel ik vast. Er stonden al kilometers op!!
                            Ga je die dan ook teruggeven? Denk niet dat je ooit nog een echt nieuwe auto vastkrijgt dan.
                            Nu het is misschien niet juist, maar 170 foto's is eigenlijk niks. Daar zal het toetsel wel niet van versleten zijn. Dus zou ik gewoon de teller gereset hebben en ermee verder gewerkt hebben.
                            Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                            http://www.stevevandegaer.be

Comment

Ter info:

Ik bestelde de eerste helft van oktober 2007, allerhande studiomateriaal bij Konijnenberg. Ik kreeg de de dag daarna reeds de bevestiging van mijn bestelling én betaling, met het bericht: uw bestelling wordt waarschijnlijk binnen de 3 werkdagen bezorgd.
                              Na verschillende e-mails (waarop ik in bepaalde gevallen geen of in het beste geval na enkele dagen, een antwoord kreeg) en telefoontjes naar hun winkels in België en in Nederland, bleek dat er 1 artikel niet in voorraad was waardoor de levering nog niet gebeurd was. Op mijn aandringen beloofde men om een deellevering te doen. Ondertussen was het reeds eind januari 2008. De rest van de levering heb ik op heden nog niet ontvangen. Vorige week maandag 28 april, meer dan 6 maanden na de bestelling én betaling dus, kreeg ik wél een e-mail waarin stond dat dit diezelfde dag zou worden verstuurd.
                              Vandaag, 8 dagen later, heb ik nog niets ontvangen. Verstuur per schildpad waarschijnlijk
                              Ik hoop dat ik de rest van mijn bestelling ooit nog krijg!
                              Ik kocht ondertussen o.a. een Nikon D300. Ik zocht waar ik dit toestel aan een goede prijs kon vinden in België en kwam terecht bij Art & Craft Media te Mariakerke bij Gent. De prijzen zijn er erg scherp, de verkopers erg vriendelijk, deskundig en behulpzaam je krijgt er onmiddellijk antwoord op uw e-mails.
                              Voor mij is het duidelijk: ik koop geen materiaal meer bij Konijnenberg!

Een verwittigd man (of vrouw)...
                              Nikon D800 en wat lenzen…

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                                Ik heb pas een nieuwe auto gekocht, wat stel ik vast. Er stonden al kilometers op!!
                                Ga je die dan ook teruggeven? Denk niet dat je ooit nog een echt nieuwe auto vastkrijgt dan.
                                Nu het is misschien niet juist, maar 170 foto's is eigenlijk niks. Daar zal het toetsel wel niet van versleten zijn. Dus zou ik gewoon de teller gereset hebben en ermee verder gewerkt hebben.
                                De kilometerstand van mijn wagen bij levering was 1km (geen al te grote parking aan de fabriek vermoed ik )

Wat mij betreft mag de verpakking geopend zijn en mogen er enkele test-foto's met het toestel getrokken zijn. Tenslotte ben je dan zeker dat het toestel functioneert (met elektronica durft dat al eens tegen te vallen ). Het wordt natuurlijk anders als je camera er niet meer nieuw uitziet of als je duidelijk merkt dat de camera al gebruikt is...
                                ---
                                Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
                                http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

Comment

Working...
                                X