Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ervaringen Konijnenberg

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ervaringen Konijnenberg

Hallo, dit is mijn eerste berichtje op dit forum.
    Ik wil jullie graag even laten weten wat ik meegemaakt heb bij mijn aankoop van een "nieuwe" Canon 40D body bij Konijnenberg te Turnhout.
    Bestelling gedaan via internet en verleden zaterdag opgehaald in Turnhout.
    Alles in volle vertrouwen meegenomen naar huis zonder grondige controle in de winkel. Thuis alles uitgepakt en een paar foto's gemaakt, tot mijn grote verbazing stond de teller al op 170 opnames! Ook waren er verschillende basisinstellingen gewijzigd en bleek bij nazicht van de verpakking dat deze ook al meerdere keren geopend was geweest! Ik was woest en heb direct een mail verstuurd naar Konijn met het hele verhaal en dat ik betaald had voor een nieuwe body en geen tweedehands.
    Maandag bericht gekregen dat ik de body mocht komen omruilen en dat ze er niets van snapte hoe dat kon gebeuren.
    Dinsdag vrije dag genomen en heen en terug naar Turnhout ( 170km ), op mijn vraag hoe zo iets mogelijk is kreeg ik van het konijn van dienst als antwoord dat het de schuld van Canon was, ze krijgen ze zo binnen!
    Volgens mijn bescheiden mening gebeuren er vreemde dingen in het magazijn van Konijnenberg. Op mijn vraag om enige compensatie voor de gereden kilometers en onnodige vrije dag zei men mij dat ik een kop koffie kon krijgen!
    De prijzen bij Konijn zijn ok, maar van klantvriendelijkheid hebben ze daar nog nooit gehoord. Nu mijn vraagje: zijn er nog mensen die zo iets meegemaakt hebben en hoe zijn zij behandeld?

Re: Ervaringen Konijnenberg

daar gaan we weer...
    heb je al eens de zoekfunctie gebruikt? Je vindt vast wel wat over foto rubens, konijnenberg en anderen...
    Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
    www.musicinframe.be

Comment

Is een beetje een gevalletje van botte verkoper denk ik ,maar waar vindt je tegenwoordig nog een goeie
      In Nederland is tegenwoordig elk uur een aantal malen een reclame tehoren van Konijn over hoe groot en goed ze zijn
      Ze zouden misschien beter wat van dat geld dat ze daaraan spenderen kunnen gebruiken om bestaande klanten tevreden tehouden
      Maar hebben ze geen post in Belgie? zou afgesproken hebben om het op en terug telaten sturen op hun rekening
      Meeste wat me tegenstaat bij Konijn zijn de belachelijk hoge verzendtarieven

Comment

Eerlijk gezegd zal geen enkele winkel jouw KM's vergoeden.
        Ze hebben de body toch direct omgewisseld tegen een nieuwe, dus zie ik niet in waar ze een slechte klantenservice leveren.

Maak jij nooit een fout? En zet jij die dan altijd recht?
        En als je zelf wilt dat je verkeerde aankoop binnen de 7 dagen moet kunnen terug brengen dan moet je ook aanvaarden dat iemand het even heeft open gehad. Wat verwacht je dan, dat ze bij elke teruggave van een body die maar in de vuilbak smijten?

Al bij al is het niet leuk wat je hebt meegemaakt en ik begrijp voor stuk je ergenis. Maar de service was meer dan goed, ze bieden al de beste prijs aan want je bent bereid er zoveel KM voor te rijden. Dan kan je niet meer verwachten dat ze nog eens gaan opleggen bij elke klacht.
        Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Via de post was geen optie, had de camera nodig deze week.
          Misschien is mijn ervaring bij Konijn een waarschuwing voor andere potentiele kopers: controleer alles grondig voor je buitenstapt met je nieuwe aanwinst!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
            Eerlijk gezegd zal geen enkele winkel jouw KM's vergoeden.
            Ze hebben de body toch direct omgewisseld tegen een nieuwe, dus zie ik niet in waar ze een slechte klantenservice leveren.

Maak jij nooit een fout? En zet jij die dan altijd recht?
            En als je zelf wilt dat je verkeerde aankoop binnen de 7 dagen moet kunnen terug brengen dan moet je ook aanvaarden dat iemand het even heeft open gehad. Wat verwacht je dan, dat ze bij elke teruggave van een body die maar in de vuilbak smijten?

Al bij al is het niet leuk wat je hebt meegemaakt en ik begrijp voor stuk je ergenis. Maar de service was meer dan goed, ze bieden al de beste prijs aan want je bent bereid er zoveel KM voor te rijden. Dan kan je niet meer verwachten dat ze nog eens gaan opleggen bij elke klacht.
            ik ben hier volledig mee akkoord !!
            Mijn website: http://www.michelpyck.be

Comment

Ik heb betaald voor een nieuwe camera en niet een waar al 170 opnames mee zijn gemaakt en waar ik weet niet wat mee is gebeurd.
              Als jullie dat normaal vinden??

Comment

Moet toch even zeggen dat je bij konijn perfect geholpen bent: zeker de fred durft rake uitspraken doen aangaande kwaliteit.
                Die man raadde me aan om door te sparen voor een duurdere lens die op 2.8 wel scherp was. Dat scheelde me heelwat miseri.
                Dan kan je bij konijn rustig proberen als ze de lens/toestel in voorraad hebben of ze scherp is. Waar kan dit nog in BE en waar zijn ze in voorraad zoals bij konijn.
                Studio 73 is er ook maar aangaande stock blijven ze hier wat achter.
                Spijtig dat er van die omvang geen BE konkurrentie is.
                Altijd alles proberen is de boodschap.

Comment

hebben ze niet moeilijk gedaan?

dit verbaast me wél!

er zijn teveel mensen die thuiskomen, hun CF uit hun oude camera halen, in de nieuwe steken, twee foto's nemen en tot hun grote verbazing zien dat de camera verder telt ipv op 0 te beginnen

grote hysterie, terug naar de winkel, 1 menu juist zetten en de camera blijkt wél nieuw te zijn
                  foto als spiegel of als venster?

Comment

Al heel wat gekocht bij Foto Konijnenberg en vindt het een topzaak. En een enkele fout werd probleemloos rechtgezet. Alleen moet je er niet zaterdags gaan want dan is het veel te druk.
                    Waar anders heb je een (heel) goede prijs en (bijna) alles op voorraad en een webwinkel en een uitgebreid assortiment en kan je alles proberen in de winkel?
                    Ik ken geen andere, jij wel?

Eric

Comment

Ik heb anders ook wel goede ervaringen met konijnenberg. Op zateragmorgen een d40 gaan halen.Zelfs met veel volk in de winkel toch een goede uitleg gekregen, er wordt dus wel tijd gemaakt voor de klant in tegenstelling tot andere zaken.
                      I love my D500

Comment

Dan kan je bij konijn rustig proberen als ze de lens/toestel in voorraad hebben of ze scherp is. Waar kan dit nog in BE en waar zijn ze in voorraad zoals bij konijn.
                        Studio 73 is er ook maar aangaande stock blijven ze hier wat achter.
                        fout! Ik heb mijn body onlangs nog naar Foto Rubens (= studio 73) meegenomen, en dat ging daar, en ze hadden de 2.8'en en de 4'en op stock.

En neen, ik ben geen super rRubens verdediger, ik woon er gewoon dichter bij. Denk overigens dat je een Rubens, Studio 73, Konijnenberg, Rembrandt en anderen wel naast elkaar kan stellen qua prijs en service. De ene keer zal het al eens beter passen dan de andere. Moet daar dan elke keer een thread over gestart worden als er eens iets wat minder gaat?
                        Wie werd er al wel goed geholpen bij Konijn of Rubens of zo???
                        Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                        www.musicinframe.be

Comment

Ik vrees dat deze praktijk schering en inslag is in de elektronica verkoop. Ik hoorde van verschillende mensen reeds dezelfde verhalen in verband met Vandenborre, Krefel, Mediamarkt en andere. Ik ga niet beweren dat het altijd tweedehandstoestellen zijn, maar soms blijken ze toch al gebruikt. Dus steeds goed nakijken in de winkel. Ik wil ongeopende verpakkingen zien en liefst de onderdelen in plastic zien zitten. Ik heb in het verleden al afgezien van aankopen toen ik twijfelde. Voorkomen is beter dan genezen.
                          Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

Comment

Ben er 1 keer geweest en ik kan niet zeggen waarom maar de winkel & verkopers liggen mij niet. No offence want hun producten of service zullen wel goed zijn maar ik betaal liever iets meer als ik weet dat de service echt dik in orde is. Voor mij blijft www.top-foto.de nog altijd de referentie

Comment

Heb je die camera getest in de winkel, met een geheugenkaartje dat al gebruikt is?

Heb je er zelf een gebruikt geheugenkaartje ingestopt?

Als ze in de winkel een kaartje in de camera hebben gestopt waar al een aantal foto's mee gemaakt zijn, dan zal de camera altijd voort tellen vanaf de hoogste nummering die er op het kaartje te vinden is.

Het is ook mogelijk dat er op die camera de nieuwste firmware gezet is, en dan moet er ook een geheugenkaartje gebruikt worden. Dat kaartje wordt dan gebruikt om een heleboel camera's aan te passen (ze worden daarvoor inderdaad uit de verpakking gehaald, en dat is zo bij alle merken). Als er dan telkens een testfoto gemaakt wordt om alles te testen, dan krijg je ook een hoger getal op de teller.

Ik heb zo ooit een compactje gekocht waarvoor er net nieuwe firmware was uitgekomen, en die stond er dan ook op, en daar stonden ook zo'n 200 foto's op de teller...

Begin dus niet direkt de verkoper te beschuldigen, voor je werkelijk weet wat er aan de hand is.
                              Bij Fotokonijnenberg heb ik nog geen camera's zien uitpakken om ze te demonstreren, want daarvoor hebben ze er genoeg klaar liggen in de winkel.
                              Je zal waarschijnlijk ook zelf zo'n toestel in je handen gehad hebben...
                              Last edited by Black B@ndit; 25 april 2008, 23:26.
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

Comment

Working...
                              X