Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Smog 90 respect en leugentjes van overheid

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Smog 90 respect en leugentjes van overheid

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    Het grote probleem is dat niemand de afwijking kent van de kilometerteller van de auto waarmee er gereden wordt, en dan kan je ook niet verwachten dat iedereen 100km/h gaat aanhouden als er zo'n strenge beperkingen zijn opgelegd (je zal maar juist een auto hebben waarbij de teller wel vrij juist is).
    Moest je dat 10 jaar geleden gezegd hebben, dan zou ik je volledig gelijk gegeven hebben. Tegenwoordig is het al ferm zoeken naar een wagen die geen GPS heeft, dus zien de meesten wel degelijk de afwijking van hun km-teller Ik ken er trouwens die 3 straten verder boodschappen moeten doen en hun GPS-op-zuignap staat aan... Waarschijnlijk bang dat ze de weg naar huis niet meer zullen vinden

Mvg,
    Frederic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      De smogborden, de verkeersborden die de maximaal toegelaten snelheid op de
      Vlaamse snelwegen moeten beperken tot 90 kilometer per uur bij luchtvervuiling,
      zijn nergens terug te vinden in de Belgische wegcode. Dat staat dinsdag te
      lezen op Knack.be.
      Aangezien ik met een benzine-wagen rijdt genereer ik geen fijn stof, en negeer ik die 90kmh borden nu dan ook. Daarenboven is het effect van de maatregel nagenoeg nihil. Ik interpreteer het onderbord "smog" als zijnde niet van toepassing voor elektrische, benzine en dieselwagens met partikelfilter. Ik verwijt het de berichtgeving dan ook dat er helemaal niet duidelijk gecommuniceerd wordt over het effect van de maatregel. Vergelijkbare situaties moeten in het verleden reeds zijn voorgekomen, waarom geeft men geen cijfers die aangeven met welke mate de concentraties fijn stof door de maatregel gedaald zijn? Persoonlijk vermoed ik dat de maatregel nagenoeg niets uithaalt en dit gewoon een media-optreden van de beleidsmakers is.
      ---
      Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
      http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door peterfoto Bekijk bericht
        Misschien waren het allemaal vrouwen die gezellig het deuntje "i love a man in a uniform" neurieden?
        LOL ...'t waren lelijke venten
        Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
          Het zijn wel de gewone verkeersborden c43 , met een onderbord "smog", dus wettelijk is het wel.
          Klopt, voertuigen van de categorie smog (vergelijk met +3.5t) mogen maar 90kmh... Wat staat er op jouw inschrijvingsbewijs?
          ---

Comment

Wat ik niet begrijp is dat de eigenaars en of chauffeurs van (Duitse) luxewagens en 4x4 's niet massaal klacht neerleggen bij de constructeurs van hun wagens.

Tijdens zo'n smog actie valt opnieuw op dat hun kilometertellers anders afgesteld zijn dan de 80% andere weggebruikers die zich, ondanks het ongemak en de betwistbare meerwaarde van dit soort acties, wel aan de snelheidsbeperking houden. Om dan nog niet over de slechte kwaliteit van hun richtingaanwijzers te spreken. De helft van de keren werken die niet eens. Voor ze het weten hebben ze een vette boete vast omdat hun materiaal niet goed werkt.

Alle gekheid op een stokje, en met excuses naar de bestuurders van luxewagens die zich wel aan de afspraken houden, maar alle clichés over de bovenbedoelde chauffeurs werden gisteren en vandaag op de E40 opnieuw bevestigd. Een mens zou zich beginnen afvragen of de attitude om overal uw g*t aan te vegen een voorwaarde is om überhaupt aan zo'n auto te geraken.
            Meer foto's op mijn website

Comment

'Met z'n allen 90 kilometer per uur rijden om de fijnstofwaarden naar beneden te halen, heeft enkel effect in de onmiddellijke nabijheid van de autosnelweg. De maatregel is vooral belangrijk om de bevolking te sensibiliseren.' Dat zegt Frans Fierens van de Intergewestelijke Cel voor het Leefmilieu (IRCEL).
              ....
              De meest in het oog springende maatregel bij smogalarm is het invoeren van een maximumsnelheid van 90 kilometer per uur op autosnelwegen en ringwegen. Die maatregel is vooral van belang om de bevolking met de neus op de feiten te drukken en veel minder om effectief smogpieken weg te werken. "Het heeft effect maar zeer weinig", zegt Fierens. "De echte gevolgen blijven beperkt tot een straal van ongeveer 250 meter rond de autosnelweg. Tijdens een piek helpt er overigens niets. Je zou bij wijze van spreken het volledige verkeer en de industrie lam moeten leggen. Langetermijnmaatregelen zoals bijvoorbeeld roetfilters hebben wel een belangrijk effect."

----------

"De smogverkeersborden, de verkeersborden die de maximaal toegelaten snelheid op de Vlaamse snelwegen moeten beperken tot 90 kilometer per uur bij luchtvervuiling, zijn niet gereglementeerd. Daardoor kan er niet geverbaliseerd worden bij overtredingen." Dat meldt politierechter Eric Verstuyft in een reactie op het bericht van 'Knack.be', waarin de vraag gesteld werd of de smogborden wel conform de wet zijn.

Goe bezig
              Last edited by hvr_oosterzele; 19 februari 2008, 19:48.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pendragon Bekijk bericht
                Wat ik niet begrijp is dat de eigenaars en of chauffeurs van (Duitse) luxewagens en 4x4 's niet massaal klacht neerleggen bij de constructeurs van hun wagens.

Tijdens zo'n smog actie valt opnieuw op dat hun kilometertellers anders afgesteld zijn dan de 80% andere weggebruikers die zich, ondanks het ongemak en de betwistbare meerwaarde van dit soort acties, wel aan de snelheidsbeperking houden. Om dan nog niet over de slechte kwaliteit van hun richtingaanwijzers te spreken. De helft van de keren werken die niet eens. Voor ze het weten hebben ze een vette boete vast omdat hun materiaal niet goed werkt.
                Omdat mijn volgende wagen een van een Duits Kwaliteitsmerk is en mijn omgeving al eens dergelijke opmerkingen wilde geven heb ik er eens op gelet: er zijn evenveel Franse, Japanse, Koreaanse, Amerikaanse wagens die optie "richtingaanwijzers" niet heeft aangekruist bij het bestellen. Qua snelheid kan je er ook geen (meer) lijn in trekken. In het verleden was dit misschien het geval, maar de dag van vandaag is dit rijgedrag niet meer merk-gerelateerd (tenzij het gewoon de BMW-Rijders zijn die hun merk niet trouw zijn gebleven )
                ---

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                  'Met z'n allen 90 kilometer per uur rijden om de fijnstofwaarden naar beneden te halen, heeft enkel effect in de onmiddellijke nabijheid van de autosnelweg. De maatregel is vooral belangrijk om de bevolking te sensibiliseren.' Dat zegt Frans Fierens van de Intergewestelijke Cel voor het Leefmilieu (IRCEL).
                  Dat lijkt mij de eerlijkste verklaring te zijn die ik in dit dossier gehoord heb.

Nu, ik heb de voorbije dagen het effect op mijn verplaatsingsduur en verbruik eens berekend met de boordcomputer. Tijdsverlies op hetzelfde traject was amper 10 minuten (de eventuele winst bij hogere snelheden verlies je toch weer in de file), verbruik van mijn sowieso al zuinige wagen lag 0,3 liter lager dan in gewone omstandigheden.

Het vervelendste vind ik de wijze waarop je soms tussen wegreuzen terechtkomt die , gelimiteerd of niet, blijkbaar een ander soort 90 Km/h kennen dan die op de teller van personenwagens. Vreemd fenomeen trouwens. En ook het ontbreken van borden die het einde van de 90KM zone aankondigen. Dat leidt tot veel verwarring bij de weggebruikers.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fieldmarshall Bekijk bericht
                    (tenzij het gewoon de BMW-Rijders zijn die hun merk niet trouw zijn gebleven )
                    LOL

Comment

Tijdsverlies op hetzelfde traject was amper 10 minuten (de eventuele winst bij hogere snelheden verlies je toch weer in de file), verbruik van mijn sowieso al zuinige wagen lag 0,3 liter lager dan in gewone omstandigheden.

Het vervelendste vind ik de wijze waarop je soms tussen wegreuzen terechtkomt die , gelimiteerd of niet, blijkbaar een ander soort 90 Km/h kennen dan die op de teller van personenwagens. Vreemd fenomeen trouwens. En ook het ontbreken van borden die het einde van de 90KM zone aankondigen. Dat leidt tot veel verwarring bij de weggebruikers.
                      Ik verlies ook ongeveer 10 minuten en file heb ik niet. Dat is dus wel vervelend. Maar het vermoeiendste is inderdaad dat je echt tussen de vrachtwagens zit. Zo'n mastodont vlak achter uw kont zien opduiken is gééén geruststellend gevoel, zeker niet met je kinderen in de auto.

Comment

trouwens. En ook het ontbreken van borden die het einde van de 90KM zone aankondigen. Dat leidt tot veel verwarring bij de weggebruikers.

Als ik deze morgen leuven passeerde, stond er daar toch mooi een bordje met 90 met een zwarte streep door op een wit bord . Naar aalst toe weet ik het niet, 'k ben er in aalst af gereden en tot afligem stonden er zeker smog borden.
                        To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                          Als ik deze morgen leuven passeerde, stond er daar toch mooi een bordje met 90 met een zwarte streep door op een wit bord . Naar aalst toe weet ik het niet, 'k ben er in aalst af gereden en tot afligem stonden er zeker smog borden.
                          De beperking vervalt na een afrit (mag je aanzien als een "kruispunt") waarna het bord niet herhaald wordt. Wil je echt zeker spelen, wacht je tot na een oprit waar het bord niet herhaald wordt
                          ---

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fieldmarshall Bekijk bericht
                            De beperking vervalt na een afrit (mag je aanzien als een "kruispunt") waarna het bord niet herhaald wordt. Wil je echt zeker spelen, wacht je tot na een oprit waar het bord niet herhaald wordt
                            Dat dacht ik wel, maar op sommige plekken hebben ze toch de moeite gedaan, om einde 90 te zetten
                            To make your dreams come true, wake up

Comment

Op de e17 Antwerpen -Gent staat er ook één aan destelbergen.
                              Op de E17 tussen lokeren en destelbergen is er géén beperking (heb ik pas deze avond ontdekt )

j.

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                              A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                              Nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jwllms Bekijk bericht
                                Op de e17 Antwerpen -Gent staat er ook één aan destelbergen.
                                Op de E17 tussen lokeren en destelbergen is er géén beperking (heb ik pas deze avond ontdekt )

j.
                                Juist, eentje in Destelbergen (richting van Gent) om de 90km/u-limiet aan te kondigen. Het einde wordt niet aangegeven. Ik verlaat de E17 in De Pinte.

Als ik terug richting Gent ga, dan staat er een bord dat de 90km/u-limiet geldt vanaf Zwijnaarde. Waar het einde aangegeven staat is mij een raadsel. Ik ga er af in Beervelde.

Omdat ik de route heen -en terug doe, weet ik natuurlijk wel waar het eindigt, maar voor de doorrijzende wagens is het gokken.
                                Mvg Tim

Comment

Working...
                                X