Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Smog 90 respect en leugentjes van overheid

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Smog 90 respect en leugentjes van overheid

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
    Moest je dat 10 jaar geleden gezegd hebben, dan zou ik je volledig gelijk gegeven hebben. Tegenwoordig is het al ferm zoeken naar een wagen die geen GPS heeft, dus zien de meesten wel degelijk de afwijking van hun km-teller Ik ken er trouwens die 3 straten verder boodschappen moeten doen en hun GPS-op-zuignap staat aan... Waarschijnlijk bang dat ze de weg naar huis niet meer zullen vinden

Mvg,
    Frederic
    Ik heb nog steeds geen GPS (zelfs geen GSM), en toch geraak ik overal waar ik moet zijn...

Als de Amerikanen ooit hun GPS-satellieten uitschakelen dan rijdt iedereen hopeloos verloren, dan vindt de helft van de Belgische bevolking de weg naar huis niet meer als ze van het werk komen.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Ik heb nog steeds geen GPS (zelfs geen GSM), en toch geraak ik overal waar ik moet zijn...
      Ik ook, met m'n wagen, vooral als ik maar enkele adressen moet vinden... Maar als ik voor m'n werk in de distributiesector 30 adressen moet doen in een streek waar ik voor 't eerst kom, dan ben ik blij dat ik zo'n GPS heb.

Mvg,
      Frederic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fieldmarshall Bekijk bericht
        Aangezien ik met een benzine-wagen rijdt genereer ik geen fijn stof, en negeer ik die 90kmh borden nu dan ook.
        Ja, met uw nickname mag je je eigen wetten natuurlijk opstellen. Vermits 90 per uur niet in uw kraam past geldt dat niet voor u.

Nochtans schreef je in een ander topic dat je vrijwel altijd binnen de toegestane snelheid blijft. (ik vermoed enkel als je niet sneller kan door het drukke verkeer).....

Ik oordeel hier niet over zin of onzin van die maatregel.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Ja, met uw nickname mag je je eigen wetten natuurlijk opstellen. Vermits 90 per uur niet in uw kraam past geldt dat niet voor u.

Nochtans schreef je in een ander topic dat je vrijwel altijd binnen de toegestane snelheid blijft. (ik vermoed enkel als je niet sneller kan door het drukke verkeer).....

Ik oordeel hier niet over zin of onzin van die maatregel.
          Ik had het over de gewone beperkingen Daarenboven respecteer ik ze bij smog nog altijd in zeker zin: als je wagen geen fijn stof uitstoot, is de beperking niet van toepassing op jou....
          ---
          Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
          http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

Comment

als je wagen geen fijn stof uitstoot, is de beperking niet van toepassing op jou....
            Ik schreef: "Ja, met uw nickname mag je je eigen wetten natuurlijk opstellen".

Bedankt om me gelijk te geven.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door peterfoto Bekijk bericht
              Ik heb zeker wel acht personenwagens ingehaald vandaag op de E19 Zemst -> Antwerpen... en toch ben ik begrensd tot 89km/u.
              Was er voor u dan geen mist?
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

De beperking vervalt na een afrit (mag je aanzien als een "kruispunt") waarna het bord niet herhaald wordt. Wil je echt zeker spelen, wacht je tot na een oprit waar het bord niet herhaald wordt
                Correctie : Een afrit wordt niet aanzien als een kruispunt waarbij de snelheidsbeperkingen vervallen. Op een snelweg tellen alleen de opritten.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Ik had het over de gewone beperkingen Daarenboven respecteer ik ze bij smog nog altijd in zeker zin: als je wagen geen fijn stof uitstoot, is de beperking niet van toepassing op jou....
                  Ook benzine-wagens stoten fijn stof uit (wel in veel kleinere hoeveelheden dan diesels). Denk niet dat je uitlaatbuis nog even proper is als toen het ding nieuw was ;-)...

Bij de euro-5 norm heeft men de lat voor benzine en diesel gelijk gesteld (bij vroegere normen was dit voor benzine niet vermeld). Die euro-5 zou ergens dit jaar in voege moeten treden, maar dat zal nog wel efkes duren ;-)...
                  Nieuwe diesels zullen dan verplicht een roetfilter moeten hebben.
                  Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                    dat klopt...in principe heb je ook geen wagen nodig
                    maar sommige plaatsen vindt je wel sneller en het is relaxerender rijden...imo

soit, ik zou zonder gps niet meer kunnen...ik heb 'n heel slecht orientatievermogen....
                    als ik bv, dringend materiaal nodig heb en ik bel dan juist iets voor sluitingsuur naar 'n winkel (ergens ?)...ik zou 't vroeger uitgesteld hebben tot de dag erna, met het gedacht: "ik ga dat nooit op tijd vinden"
                    nu stel ik dat in op mijn gps en rij er relaxed naartoe...

en dat laatste draagt, voor mij altans en ook voor vele andere bij aan veilig rijden...
                    als je er over nadenkt...de meeste ongevallen gebeuren omdat veel mensen ergens nog heel snel moeten zijn en hun enige gedachten op dat ene ding gefixeerd hebben....
                    heb ik al van veel mensen gehoord...: "klein accidentje gehad, ik moest ergens dringend zijn..."
                    bottom line:"it's all in de mind"...tis trouwens bewezen dat op vrijdag de 13de minder ongevallen gebeuren, alleen omdat sommige mensen veel voorzichter zijn en bv meer met hun gedachten achter 't stuur zitten...zo van: "vandaag moet ik oppassen...of met alle chinezen, maar niet met den deze..."
                    Last edited by w00ha; 20 februari 2008, 11:49.

Comment

talking of 90kph...

Anyone ever been flashed on the E17 viaduct in Gentbrugge?
                      There are 8 cameras on there, I use it almost every day and I've never seen one flash. Even when someone comes flying past me.
                      The last time I was on the bike, holding it back to 90 like a good boy, another bike came past at about double the speed and not one of the cameras flashed.
                      I just know that if I was to come past there at 200+ they'd all light up the sky!

Comment

Om "bijna" alle problemen in de smog periode op te lossen zouden ze beter de snelheidsberperkingen terug dringen tot 100 km/h ipv 90 km/h, dan zijn die problemen met de vrachtwagens voor 90% opgelost ...

Erwin
                        Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
                        http://album.zoom.nl/user/lindberg/

Comment

Ik zag maandagavond te voet op weg naar de wagen de ISVAG verbrandingsoven in Wilrijk netjes voortpuffen. Is dat dan geen fijn stof? Is dat zo moeilijk om die stil te leggen?

Dave
                          pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                            Ik zag maandagavond te voet op weg naar de wagen de ISVAG verbrandingsoven in Wilrijk netjes voortpuffen. Is dat dan geen fijn stof? Is dat zo moeilijk om die stil te leggen?
                            Ik kan het niet direkt terugvinden maar gisteren heb ik gelezen dat een groot gedeelte van fijn stof afkomstig is van de rokers. Is het dan zo moeilijk een rookverbod af te kondigen?

Verbieden is altijd simpel maar het aanvaarden als je er zelf door getroffen wordt is een heel andere zaak.
                            Zoals met alles ... mensen aanvaarden veel regeltjes als ze er zelf geen last van hebben maar als ze zelf moeten inboeten zijn ze meestal niet meer akkoord (of toch veel minder).
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Ik kan het niet direkt terugvinden maar gisteren heb ik gelezen dat een groot gedeelte van fijn stof afkomstig is van de rokers. Is het dan zo moeilijk een rookverbod af te kondigen?

Verbieden is altijd simpel maar het aanvaarden als je er zelf door getroffen wordt is een heel andere zaak.
                              Zoals met alles ... mensen aanvaarden veel regeltjes als ze er zelf geen last van hebben maar als ze zelf moeten inboeten zijn ze meestal niet meer akkoord (of toch veel minder).
                              Misschien is dat omdat zulke regeltjes dan ook maar lapmiddelen zijn, of aangepraat door mensen die er een andere agenda op nahouden.

Dave
                              pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door trebs Bekijk bericht
                                talking of 90kph...

Anyone ever been flashed on the E17 viaduct in Gentbrugge?
                                There are 8 cameras on there, I use it almost every day and I've never seen one flash. Even when someone comes flying past me.
                                The last time I was on the bike, holding it back to 90 like a good boy, another bike came past at about double the speed and not one of the cameras flashed.
                                I just know that if I was to come past there at 200+ they'd all light up the sky!
                                They don't work all the time, but they do work.
                                p.e: from the 12th until the end of december they've been operational for 40 hours. During that time 2000 people were caught.

Silly thing is: speed is limited to 90 on the viaduct to reduce noise for the people living nearby, because the contractor that worked on the viaduct didn't do it properly. The noise generated by the seams actually got worse afterwards.

Comment

Working...
                                X