Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Peugeot 205GTI

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Peugeot 205GTI

hallo,

Ik heb nu enkele weken mijn pegeotje 206cc verkocht en rij nu rond met een Ford c-max. Door verbouwingen en veel km's moest ik overschakelen naar andere wagen maar de laatste dagen begint het te kriebelen om een sportief wagentje te kopen om enkel wat in het weekend rond te cruisen . Momenteel heb ik een zeer propere peugeot 205GTI 1.9 op het oog voor een mooie prijs. De vraag is nu " is 168.000km veel voor zo nen karreke? . Alvast bedankt
    Last edited by blazor; 18 februari 2008, 20:09.
    Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
    http://www.racenews.be

Re: Peugeot 205GTI

Normaal niet,

toch niet als je bereid bent van het te onderhouden en er geld blijven in te pompen. Zoals met alle sportieve karrekes

Langs de andere kant, 'k heb hier ook nog een tof dingske staan, en is al 2 jaar niemeer uit de garage geweest Tijdsgebrek, den andere auto staat toch voor de deur, en dan is de batterie plat en hebt ge al 1,5 jaar geen goesting van een te gaan halen, lol.

De 1.9 van Peugeot is vrij sterk, maar het hangt er weer vanaf hoe er ervoor mee gereden is, en belangrijker hou hij onderhouden is.

'k Zou het niet meer doen, de herstellingen en het onderhoud steken rap tegen, zeker als je er bijna nooit mee rijdt. Mochten we in de UK wonen waar je bijna elke week voor een appel en een ei een ritje op circuit kan maken, dan is een 205 Gti ongeveer het beste dat je kan hebben om het budget in de hand te houden. Onverslijtbaar, goede baanligging, ...

Comment

Kijk hier eens, wat extra info.

http://en.wikipedia.org/wiki/Peugeot_205#205_GTI

Voor een benzinemotor is 168 000 km al wat. Een diesel kan 250 000 tot 300 000 km halen, een benzine doet er minder, normaal tussen de 200 000 en 250 000. Maar als hij altijd goed verzorgd is geweest en je bent er zelf wat zuinig op, dan kan je er nog wel een jaartje of 4 à 5 mee toekomen. Als je er dus alleen in het weekend mee rondrijdt, zoals je zelf zegt.

Maak trouwens ook de afweging: hij zal wel minstens 15 jaar oud zijn, hoeveel kosten vervangstukken enz...

Maar voor de rest: enjoy
      Eerste stapjes in de wereld van de fotografie... aan de hand geleid door de Canon S5 IS...

Comment

Met al de milieunormen en heffingen die eraan komen is het echter niet zo interessant een auto van 15 jaar te kopen.
        Hoe lang hij nog mee kan hangt eerder van de vorige eigenaar(s) af.
        En de vraag is waar je nog sportief kan of mag rondcruisen?
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

De meeste van die GTI's zijn flink afgeragd. Aandrijving en remmen hebben daarbij dan vaak behoorlijk te lijden gehad. Electrisch zijn die wagentjes vaak ook niet zo heel erg fantastisch; vooral veel problemen met massacontacten. Als je de historie van de wagen niet kent zou ik 'm laten staan; hoewel 168k kilometers niet super-veel is zijn de meeste van die karretjes bij 150k toch wel flink op weg naar het einde.

Ken je die wel en ziet dat er een beetje vrolijk uit, dan kun je er nog veel plezier van hebben - al helpt het wel als je zelf handig genoeg bent om de eenvoudigste klusjes zelf op te knappen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joost Bekijk bericht
            De meeste van die GTI's zijn flink afgeragd. Aandrijving en remmen (en motor en onderstel ...)hebben daarbij dan vaak behoorlijk te lijden gehad. Electrisch zijn die wagentjes vaak ook niet zo heel erg fantastisch kan ik volledig beamen; vooral veel problemen met massacontacten. Als je de historie van de wagen niet kent zou ik 'm laten staan ook weer volledig akkoord; hoewel 168k kilometers niet super-veel is zijn de meeste van die karretjes bij 150k toch wel flink op weg naar het einde.

Ken je die wel en ziet dat er een beetje vrolijk uit, dan kun je er nog veel plezier van hebben - al helpt het wel als je zelf handig genoeg bent om de eenvoudigste klusjes zelf op te knappen.
            Jups, ik denk dat dit het een beetje opsomt, als je er zelf aan wil werken dan is het een leuk wagentje. Maar indien het enkel om te rijden is... laat het dan want je krijgt er veel spijt van.
            Ps heb zelf nog een half jaartje eentje gehad (met de 1.9 16v van 160pk erin, niet standaard uiteraard). Was (toen al) van plan deze op te maken, maar door een goed bod toch van de hand gedaan... met spijt (net als van sommige andere wagens)
            Olympus OM-D EM-5 + wat glas

Comment

Working...
            X