Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De nickname "Phororhacos"

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: De nickname "Phororhacos"

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
    Zullen we dat maar niet doen? Ik zeg het eerlijk: ik ben er niet voor geschikt. Ten eerste weet ik te weinig over Afrika, ten tweede ben ik niet zo goed in het uit mijn duim zuigen van verhalen over voorouders die bepaalde vogels gezien hebben. Maar als ze heeeel veel betalen (echt heel veel) wil ik er nog wel eens over denken.
    (Sorry, couldn't resist).

Nee, niet per se, maar hier wel. Als er daar hetzelfde staat als wat ik geleerd heb dan is het makkelijker een link naar Wikipedia te zetten dan op zolder studieboeken opzoeken, inscannen en online zetten.

De bewuste antropoloog is Gustaaf Versweyver die al boeken geschreven heeft over het onderwerp,wil je hem in twijfel trekken met iets wat in wikipedia staat,(en het staat er dan nog niet eens verkeerd,er staat :minstens 12000,wat ruimte laat voor interpretatie)Mensen beschuldigen van duimzuigerij,daar moet je mee opletten hoor,ongepast en arrogant,en hou nu maar op met het kidnappen van mijn draadje.

Walter
    D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
      Mensen beschuldigen van duimzuigerij,daar moet je mee opletten hoor,ongepast en arrogant
      Ik beschuldig niemand, ik zeg alleen dat ik er zelf niet goed in ben.

Kidnappen van je draadje? Had je 'm read-only gezet dan? Als je wilt haal ik het wel weg, hoor.

Comment

ik beschuldig niemand, ik zeg alleen dat ik er zelf niet goed in ben.

Kidnappen van je draadje? Had je 'm read-only gezet dan? Als je wilt haal ik het wel weg, hoor.

Je zou jezelf daar eventueel een dienst mee kunnen bewijzen.'t Is nu voor iedereen duidelijk dat je op afgunstige wijze probeert de integriteit van mijn verhaal te ontkrachten,het geheel probeert te beschadigen.Na mijn argument van de antropoloog had je moeten ophouden,maar nee,ronduit beledigende insinuaties en laffe woordspelletjes volgen.Foei.
        Hou daar nu eens mee op jongetje,met dat van onderen af krabben en prikken in iemands draadje onder het mom van een bijdrage.Ik zeg met opzet jongetje ,want het is typisch het gedrag van een klein jongetje ,dat,na een keer zijn zin niet te hebben gekregen van moeder,heimelijk iets begint stuk te maken of te saboteren,en dat daarvoor toen ontoereikend voor gecorrigeerd werd.Tecnisch gesproken: fixatie op oedipaal niveau.Sorry,could not resist
        Exit Léon
        Last edited by Phororhacos; 3 februari 2008, 08:01.
        D850

Comment

Je zou jezelf daar eventueel een dienst mee kunnen bewijzen.'t Is nu voor iedereen duidelijk dat je op afgunstige wijze probeert de integriteit van mijn verhaal te ontkrachten,het geheel probeert te beschadigen.Na mijn argument van de antropoloog had je moeten ophouden,maar nee,ronduit beledigende insinuaties en laffe woordspelletjes volgen.Foei.
          Hou daar nu eens mee op jongetje,met dat van onderen af krabben en prikken in iemands draadje onder het mom van een bijdrage.Ik zeg met opzet jongetje ,want het is typisch het gedrag van een klein jongetje ,dat,na een keer zijn zin niet te hebben gekregen van moeder,heimelijk iets begint stuk te maken of te saboteren,en dat daarvoor toen ontoereikend voor gecorrigeerd werd.Tecnisch gesproken: fixatie op oedipaal niveau.Sorry,could not resist
          Exit Léon
          Phororhacos, je hebt helemaal gelijk, het spijt me vreselijk. Het spijt me dat ik me heb laten overmannen door afgunst en jaloezie. Van ellende heb ik hier eergisteren de vulling van het lederen bankstel er uit zitten pulken omdat ik me zat op te winden over jouw openingspost. M’n vrouw en kinderen hebben me uit kwaadheid verlaten, zitten nu bij haar familie en zeggen nooit meer terug te komen. Ik heb gisterenavond mijn baas nog boos opgebeld met de vraag waarom ik mij in mijn werk altijd op feiten moet baseren en niet ook eens een verhaaltje mag ophouden. Ik kreeg toen te horen dat ik beter ander werk kon zoeken*). Ik kan er al helemaal niet tegen dat anderen helemaal naar Zuid-Amerika reizen terwijl ik hier elke zomer op dezelfde camping moet doorbrengen. Een Latijnse naam is dan ook nog eens zoveel mooier dan een Griekse. Maar het ergste van alles is nog dat ik een nickname heb die hap-slik weg is terwijl je van de biefstuk van zo’n dood struisvogeltje toch tenminste een week zou moeten kunnen eten.

Ik ga echt proberen m’n leven te verbeteren en mij beter te gedragen. Ik zal vanaf nu meningen van mensen die veel (menen te) weten niet meer in twijfel trekken en alles voor zoete koek aannemen. Ik weet nu dat de mens de Beringstraat al 25.000 jaar geleden heeft overgestoken om net op tijd het uitsterven van een vogel te kunnen meemaken. (Misschien is die vogel trouwens wel juist daardoor uitgestorven, de mens kennende. Maar goed, dat is pure speculatie van mijn kant en niet op wetenschappelijke feiten gebaseerd. Op Wikipedia staat er ook niets in die richting dus het zal wel niet zo gegaan zijn.)

Affijn, als er hier iemand zoiets al heeft meegemaakt en tips heeft over hoe ik van mijn afgunstprobleem kan afkomen en mijn jaloezie onder controle kan houden dan hoor ik het graag. Ik heb mijn familiestamboom er nog eens op nageslagen en ja hoor: mijn voorouders kwamen oorspronkelijk ook uit Argentinië. Ik voel me vreselijk ellendig en alleen.

*) Is die vacature in dat museum nog vrij?
          Last edited by Leonidas; 3 februari 2008, 13:15.

Comment

fixatie op oedipaal niveau.

Eigenlijk is wat hier gebeurt gewoon een bevestiging van je openingsstelling en neen ik behoor niet tot een of andere clan

gr
            Yannick
            Programmers are in a race with the Universe to create bigger and better idiot-proof programs, while the Universe is trying to create bigger and better idiots. So far the Universe is winning - Rich Cook

Comment

- - -

Nee, niet per se, maar hier wel. Als er daar hetzelfde staat als wat ik geleerd heb dan is het makkelijker een link naar Wikipedia te zetten dan op zolder studieboeken opzoeken, inscannen en online zetten.

------
              D850

Comment

Phororhacos, je hebt helemaal gelijk, het spijt me vreselijk. Het spijt me dat ik me heb laten overmannen door afgunst en jaloezie. Van ellende heb ik hier eergisteren de vulling van het lederen bankstel er uit zitten pulken omdat ik me zat op te winden over jouw openingspost. M’n vrouw en kinderen hebben me uit kwaadheid verlaten, zitten nu bij haar familie en zeggen nooit meer terug te komen. Ik heb gisterenavond mijn baas nog boos opgebeld met de vraag waarom ik mij in mijn werk altijd op feiten moet baseren en niet ook eens een verhaaltje mag ophouden. Ik kreeg toen te horen dat ik beter ander werk kon zoeken*). Ik kan er al helemaal niet tegen dat anderen helemaal naar Zuid-Amerika reizen terwijl ik hier elke zomer op dezelfde camping moet doorbrengen. Een Latijnse naam is dan ook nog eens zoveel mooier dan een Griekse. Maar het ergste van alles is nog dat ik een nickname heb die hap-slik weg is terwijl je van de biefstuk van zo’n dood struisvogeltje toch tenminste een week zou moeten kunnen eten.

Ik ga echt proberen m’n leven te verbeteren en mij beter te gedragen. Ik zal vanaf nu meningen van mensen die veel (menen te) weten niet meer in twijfel trekken en alles voor zoete koek aannemen. Ik weet nu dat de mens de Beringstraat al 25.000 jaar geleden heeft overgestoken om net op tijd het uitsterven van een vogel te kunnen meemaken. (Misschien is die vogel trouwens wel juist daardoor uitgestorven, de mens kennende. Maar goed, dat is pure speculatie van mijn kant en niet op wetenschappelijke feiten gebaseerd. Op Wikipedia staat er ook niets in die richting dus het zal wel niet zo gegaan zijn.)

Affijn, als er hier iemand zoiets al heeft meegemaakt en tips heeft over hoe ik van mijn afgunstprobleem kan afkomen en mijn jaloezie onder controle kan houden dan hoor ik het graag. Ik heb mijn familiestamboom er nog eens op nageslagen en ja hoor: mijn voorouders kwamen oorspronkelijk ook uit Argentinië. Ik voel me vreselijk ellendig en alleen.

*) Is die vacature in dat museum nog vrij?

--------------
                D850

Comment

Net even met Staf (Gustaaf Verswijver)gemaild,

als vriend en eveneens gepassioneerd fotograaf ga ik hem trachten te overhalen ook lid te worden van BD.Hij heeft trouwens een jaar geleden op mijn aanraden een alpha 100 gekocht.De man is een gereputeerde autoriteit op gebied van de Zuid-Amerikaanse indianen,reeds op zijn 19de dook hij alleen het regenwoud in om de indianen beter te leren kennen.Hij schreef menig essay en boek over het onderwerp en spreekt vloeiend de taal van de Kayapo.In totaal heeft hij jaren doorgebracht bij de indianen.Veel kans dat hij afkomt,kun je hem ZELF zeggen dat jij het toch beter weet Léon.Niet huichelachtig terugkrabbelen nu hé,trouwens de meeste van je compleet van de pot gerukte replieken staan hier nog te blinken,degene waar je kon heb je wijselijk verwijderd.Ondertussen heb ik dit voor je,kijk nauwkeurig.Bron:
                  Spectrum atlas van de wereldgeschiedenis.

En Phororhacos Longissimus was een vogel uit het Mioceen,waarvan evenwel later veel jongere resten werden teruggevonden uit het Pleistoceen (tot 20000jaar geleden)Bron:Prehistorische dieren van Moussault.

Het moet me van het hart,nog nooit eerder op zo'n botte arrogante,neerbuigende manier onthaald.En dan die mentaliteit!!gauw gauw in de wikipedia gaan zoeken of je geen foutjes gezegd heb,kun je lekker iemands draadje afbreken.Van gluiperigheid gesproken,nee echt een klasse apart.

Walter
                  D850

Comment

------
                    --------------
                    Ach gut, ik geloof dat hier iemand om aandacht schreeuwt.

Ik begrijp je niet, eerst verwijt je me het kidnappen van je draadje, als reactie daarop zeg ik dat ik alles wel wil weghalen, wat ik dan ook meteen doe en vervolgens probeer je me gisteren en vanmorgen met alle macht en met lege posts een reactie te ontlokken, ga je nu gewoon op het onderwerp door en vraag je me niet terug te krabbelen. Ik dacht je eerst gewoon te negeren maar blijkbaar heb je mijn reactie nodig. Ik weet niet of je getrouwd bent maar ik wil je wel waarschuwen niet van opwinding aan de vulling van je bankstel te gaan pulken.

Als je het allemaal nog hebt "staan blinken", kun je het mij dan toesturen (via PM), dan plaats ik met plezier alles weer terug, in afwachting van de komst van je vriend. Hoe meer zielen hoe meer vreugd, zullen we maar zeggen. Ik ben in elk geval erg onder de indruk van z'n CV en sta al te trillen op m'n benen. Een camera bezitten is trouwens niet per se noodzakelijk om hier in Chit Chat van gedachten te wisselen, hoor.

PS Heb je de jaartallen bij je eigen plaatje bekeken? Je laat niet alles van de legenda zien maar het lijkt mij dat het over de verspeiding van de mens over het continent gaat. Ik zal me wel vergissen. Kan het dan misschien zo zijn dat die beesten trekvogels zijn geweest die tussen Argentinie en Mexico pendelden en zo de mens tegemoet zijn gewandeld / gevlogen?

Comment

Ach gut, ik geloof dat hier iemand om aandacht schreeuwt.

Ik begrijp je niet, eerst verwijt je me het kidnappen van je draadje, als reactie daarop zeg ik dat ik alles wel wil weghalen, wat ik dan ook meteen doe en vervolgens probeer je me gisteren en vanmorgen met alle macht en met lege posts een reactie te ontlokken, ga je nu gewoon op het onderwerp door en vraag je me niet terug te krabbelen.

Neenee,niet liegen,niet meteen en je hebt heel strategisch de gortigste eruit gehaald en de meer gematigde laten staan,omdat je vermoedde dat je jezelf ook tegenover de anderen aan het onpopulair maken was,en zo probeer je een scheefgetrokken beeld te creeeren.Daarom heb ik gesaved wat er nog te saven viel,anders gaan de mensen nog denken dat ik spoken zie.

Ik dacht je eerst gewoon te negeren maar blijkbaar heb je mijn reactie nodig. Ik weet niet of je getrouwd bent maar ik wil je wel waarschuwen niet van opwinding aan de vulling van je bankstel te gaan pulken.

Ja da's recyclage van een eerder gemaakt grapje

Als je het allemaal nog hebt "staan blinken", kun je het mij dan toesturen (via PM), dan plaats ik met plezier alles weer terug, in afwachting van de komst van je vriend. Hoe meer zielen hoe meer vreugd, zullen we maar zeggen. Ik ben in elk geval erg onder de indruk van z'n CV en sta al te trillen op m'n benen. Een camera bezitten is trouwens niet per se noodzakelijk om hier in Chit Chat van gedachten te wisselen, hoor.

Tsja,ben jij even goed af dat het hier cultuur is en geen natuur jongen.

PS Heb je de jaartallen bij je eigen plaatje bekeken? Je laat niet alles van de legenda zien maar het lijkt mij dat het over de verspeiding van de mens over het continent gaat. Ik zal me wel vergissen. Kan het dan misschien zo zijn dat die beesten trekvogels zijn geweest die tussen Argentinie en Mexico pendelden en zo de mens tegemoet zijn gewandeld / gevlogen?

Zeg oen,je wil het persé verkeerd begrijpen hé,het gaat uiteraard over de migratie van de mens,dat was heel je wikipedia argument,dat ze er niet konden geweest zijn voor 12000 jaar geleden.Ze zijn in Mexico geweest meer dan 27000 jaar geleden en van daaruit hebben ze gemakkelijk lager gelegen gebieden als Brazilie en Argentinie bereikt ruim 25000 jaar geleden. En Phororhacos heeft nog geleefd in Argentinie tot 20000jaar geleden,punt uit.

Maar ik ga er hier mee stoppen,ik heb vandaag dankzij jou iets nieuws geleerd:nooit eerder zo'n blaaskakerig iemand tegengekomen,het is gewoon van een andere orde,surrealistisch.
                      Als je kinderen hebt,hoop ik maar dat ze jouw dominante genen hebben,anders moet het héééél erg zijn voor die kinderen.Ben je blij nu,vind je dat je iets positiefs hebt gedaan door in mijn thread binnen te breken en hem helemaal te verzieken?Nooit gedacht dat ik de negeerlijst zou gebruiken,in een gemeenschap moet je ook die dingen onder ogen zien van degenen die je niet mag vind ik,maar voor jou ga ik 'm nodig hebben.De grens is bereikt van wat nog kan bewerkstelligd worden via verbale communicatie.

Walter
                      Last edited by Phororhacos; 5 februari 2008, 12:43.
                      D850

Comment

Neenee,niet liegen,niet meteen
                        Je hebt gelijk: het was 8 minuten later.

je hebt heel strategisch de gortigste eruit gehaald en de meer gematigde laten staan,omdat je vermoedde dat je jezelf ook tegenover de anderen aan het onpopulair maken was,en zo probeer je een scheefgetrokken beeld te creeeren.
                        Dat zie je verkeerd. Ik heb de reacties op de stelling van jouw openingspost weggehaald. Hernieuwd verzoek mij de ontbrekende quotes toe te sturen om ze te herplaatsen. Ik heb m.i. geen enkele reden me te schamen voor wat ik geschreven had en zie de discussie met je vriend met belangstelling tegemoet.

Me druk maken over wat andere mensen over me denken heb ik hier nog nooit gedaan. Goed idee trouwens van die negeeroptie, dat behoedt je waarschijnlijk voor hartkwalen.

Ben net terug. M'n foto's moeten nog door Photoshop maar dan zal ik ze hier publiceren.
                        Nu ik op vriendelijke wijze door de TS weer ben uitgenodigd in zijn thread te participeren kan ik nu mijn belofte aan HvR nakomen: foto genomen vanaf het maanoppervlak met een 2mm fish-eye. Sorry dat het zo lang duurde maar het kostte me nogal wat werk om mijn eigen voeten weg te shoppen.

Last edited by Leonidas; 5 februari 2008, 14:38.

Comment

Discussies mogen, zolang er maar respect is voor ieders mening, dus misschien even diep ademhalen, nachtje over slapen en dan weer op een beleefde manier verder doen? Als dit niet gaat moet ik er helaas een slotje op zetten en dat is nou net het laatste wat ik wil doen . . .
                          Last edited by Franciskine; 5 februari 2008, 19:28.
                          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                            Discussies mogen, zolang er maar respect is voor ieders mening, dus misschien even diep ademhalen, nachtje over slapen en dan weer op een beleefde manier verder doen? Als dit niet gaat moet ik er helaas een slotje op zetten en dat is nou net het laatste wat ik wil doen . . .

D850

Comment

Vooral op de datum letten waarop dit artikel gepubliceerd werd!
                              Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Niet alle berichten gepubliceerd op 1 april zijn aprilvissen...
                                Dat artikel is een adaptatie/bespreking van een eerder op het jaar verschenen artikel: Human footprints in Central Mexico older than 40,000 years door S. González, D. Huddart, M.R. Bennett en A. González-Huesca.
                                Zie in het CV van Silvia Gonzalez onder recent publications nr. 13.

Comment

Working...
                                X